rente-evolutie bij NIBC vanaf 1/07/2012
Re: rente-evolutie bij NIBC vanaf 1/07/2012
En de moderator van NIBC klopt overuren.NIBC Direct om 22:18 schreef:Dat klopt inderdaad.

-
- VIP member
- Contacteer:
Die van rabo plots niet meer 

Laat jullie maar niet in slaap wiegen ... Nieuwelingen op de set zijn in het begin altijd hyperactief.
't kan verkeren!
't kan verkeren!
Ik heb geen mail gehad van NIBC over de verandering van de rente :s Misschien omdat ik geen termijnrekening heb???
Hoe zit het met de rente op de spaarrekening en de getrouwheidsrekening???
Hoe zit het met de rente op de spaarrekening en de getrouwheidsrekening???
Die zijn gegarandeerd tot 30 juni.
Heb ook geen termijnrekening, maar heb wel de mail ontvangen.
Cynisch gesteld: de term spaarrekening klopt eigenlijk niet meer.
Voor sommige banken is het een 'behoud je kapitaal rekening'
Voor andere banken is meer een 'verliesrekening'
Inflatie + rente =

Voor sommige banken is het een 'behoud je kapitaal rekening'
Voor andere banken is meer een 'verliesrekening'
Inflatie + rente =

Dus zolang een rekening een hogere rente geeft dan een zichtrekening mag ze spaarrekening genoemd worden.Van Dale schreef:spaarrekening de; v -en bank- of girorekening die onder bepaalde voorwaarden een hogere rente oplevert dan een gewone rekening

- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het feit of je een mail ontvangt hangt af van wat je hebt aangegeven bij het openen van je rekening. Als je hebt aangegeven dat je commerciële mails wil ontvangen dan krijg je de mail, anders niet.
ok, klopt dat ik heb aangegeven dat ik geen commerciële mails wil ontvangen omdat ik onder commerciële mails versta: reclame voor nieuwe producten en dergelijke. Rentewijzigingen zie ik nu niet direct als commerciële informatie maar nuttige info...NIBC Direct schreef:Het feit of je een mail ontvangt hangt af van wat je hebt aangegeven bij het openen van je rekening. Als je hebt aangegeven dat je commerciële mails wil ontvangen dan krijg je de mail, anders niet.
Kan ik toch nog inschrijven op die mails?
Helemaal eens met bovenstaande redenering... NIBC, er is werk aan de winkel; enerzijds wens ik, wellicht samen met velen, door uw bank tijdig ingelicht worden over nakende rentewijzigingen, anderzijds heb ik geen behoefte aan wat wschl. de meesten onder ons verstaan onder commerciele mails.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen een rentewijziging op de termijnrekeningen en één op de spaarrekeningen. Een rentewijziging op de termijnrekening impacteert in sé niemand. Wie al heeft ingetekend behoudt zijn rente. Een rentewijziging op de spaarrekening impacteert iedereen met geld op de spaarrekening.
Beslissen of een mail commercieel is of niet is een heel moeilijk gegeven. Een aantal mensen zullen de mail die we gestuurd hebben rond de termijnrekening misschien als louter informatief zien maar heel wat anderen zullen zeggen dat deze mail mensen oproet om nu nog snel in te tekenen en hem dus als commercieel beschouwen. Daarom zijn wij uitgegaan van het voorzichtigheidsprincipe en sturen we mails voor wijzigingen van de termijnrekeningen niet naar mensen die hebben aangegeven geen commerciële mails te willen ontvangen.
Eventuele rentewijzigingen van de spaarrekening zullen wel worden verstuurd naar iedereen alsook via een bericht in de beveiligde bankomgeving.
Als u in de toekomst wel de commerciële mails wenst te ontvangen dan kan u de status laten wijzigen door een mailtje te sturen naar info@nibcdirect.be
Beslissen of een mail commercieel is of niet is een heel moeilijk gegeven. Een aantal mensen zullen de mail die we gestuurd hebben rond de termijnrekening misschien als louter informatief zien maar heel wat anderen zullen zeggen dat deze mail mensen oproet om nu nog snel in te tekenen en hem dus als commercieel beschouwen. Daarom zijn wij uitgegaan van het voorzichtigheidsprincipe en sturen we mails voor wijzigingen van de termijnrekeningen niet naar mensen die hebben aangegeven geen commerciële mails te willen ontvangen.
Eventuele rentewijzigingen van de spaarrekening zullen wel worden verstuurd naar iedereen alsook via een bericht in de beveiligde bankomgeving.
Als u in de toekomst wel de commerciële mails wenst te ontvangen dan kan u de status laten wijzigen door een mailtje te sturen naar info@nibcdirect.be
Als de rentewijzigingen op spaarrekeningen sowieso naar iedereen worden gecommuniceerd per mail kan ik mij perfect vinden in bovenstaande uitleg. Bedankt moderator.
Als je rentewijzigingen op termijnrekeningen op een droge en zakelijke manier communiceert zonder slogans als "Laatste kans" of "Teken nu nog in aan voordelige voorwaarden", dan denk ik dat je die informatie moeilijk als commercieel kunt beschouwen.
Als je wil kan je gelijk welke informatie die van een bank komt wel als reclame van en voor die bank interpreteren.
Als je wil kan je gelijk welke informatie die van een bank komt wel als reclame van en voor die bank interpreteren.
ik vind het eigenlijk wel raar dat deze wijziging niet werd aangekondigd op spaargids.be in de Artikels afdeling.
elke beweging wordt daar opgevold, behalve deze ...
elke beweging wordt daar opgevold, behalve deze ...