Motorfietsverzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Motorfietsverzekering
Tja de midlife crisis heeft toegeslagen en ondergetekende heeft ne moto gekocht ....
Nu heb ik een probleem dat ik nauwelijks of geen geschikte verzekering vind voor dit tuig ... ja een BA is er natuurlijk wel te vinden maar iets zoals een bestuurdersverzekering .... nauwelijks .... bij mijn weten althans !
Enkel Ethias biedt iets aan dat mij kan bekoren : http://www.ethias.be/nl/prd/A2PR048/Par ... kering.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er onder jullie motorijders die dit kunnen evalueren aub ?
Of zijn er mensen met ervaring die mij kunnen zeggen of er nog dergelijke polissen bestaan bij andere firma's?
Thx !
--Geen titel volledig in drukletters aub. V.--

Nu heb ik een probleem dat ik nauwelijks of geen geschikte verzekering vind voor dit tuig ... ja een BA is er natuurlijk wel te vinden maar iets zoals een bestuurdersverzekering .... nauwelijks .... bij mijn weten althans !
Enkel Ethias biedt iets aan dat mij kan bekoren : http://www.ethias.be/nl/prd/A2PR048/Par ... kering.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er onder jullie motorijders die dit kunnen evalueren aub ?
Of zijn er mensen met ervaring die mij kunnen zeggen of er nog dergelijke polissen bestaan bij andere firma's?
Thx !

--Geen titel volledig in drukletters aub. V.--
Laatst gewijzigd door insider op 21 mei 2012, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MOTORFIESTVERZEKERING
Insider, veel plezier met je moto ,ver van de beurzen !!
Laatst gewijzigd door evita op 22 mei 2012, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Re: MOTORFIESTVERZEKERING
Grappige topictitel 

Re: Motorfiestverzekering
thx !evita schreef:Insider, veel plesier met je moto ,ver van de beurzen !!
Tja de beurzen ..... ik ben blij dat ik afgehaakt heb !
Re: Motorfietsverzekering
het is super dat Ethias een bestuurdersverzekering heeft voor moto's in gemeen recht (ik ken geen enkele andere maatschappij die dit heeft) maar :
letterlijk uit hun algemene voorwaarden : "De toegekende vergoeding per schadegeval voor tweewielige motorrijtuigen is beperkt tot maximum 25.000,00 euro per schadegeval."
Eigenlijk is dit niet veel, maar ook andere maatschappijen hebben geen goed product voor moto's. Ter vergelijking om uw ganse gezin te verzekeren voor alle auto's, met een limiet van 500.000 euro en ook in gemeen recht zonder vrijstelling bedraagt de premie 81,12 euro.
Afhankelijk van uw ouderdom kan het beter zijn om voor een forfaitaire formule te kiezen.
letterlijk uit hun algemene voorwaarden : "De toegekende vergoeding per schadegeval voor tweewielige motorrijtuigen is beperkt tot maximum 25.000,00 euro per schadegeval."
Eigenlijk is dit niet veel, maar ook andere maatschappijen hebben geen goed product voor moto's. Ter vergelijking om uw ganse gezin te verzekeren voor alle auto's, met een limiet van 500.000 euro en ook in gemeen recht zonder vrijstelling bedraagt de premie 81,12 euro.
Afhankelijk van uw ouderdom kan het beter zijn om voor een forfaitaire formule te kiezen.
Thx Nuyttie : ik ben 51 ... kunt u dan iets meer zeggen over die forfaitaire vergoeding ?
Gewoon bij je wagen "plakken" en opgelost.... ik doe het al 28 jaar zo. Nooit geen probleem gehad. Ik ben er 53, dus je moet ook geen apart motorijbewijs voorleggen.
Gewoon bij je auto laten aansluiten met enkel U als bestuurder voor de moto en klaar is kees.... ook héél goedkoop (bij mij toch)...(axa)(250 euro)
Je mag met een 250 pk machine aan 300 per uur over de autobaan rijden.... door 250 euro meer te betalen op je autorijverzekering... leuk toch. (want je hebt je rijbewijs van voor 1986)
PS: ik beschik sedert september 2011 over geen motor meer, na 30 jaar motorrijden. (volg eerst wat les aub.... doen!!!!!)... ik vind op de beurs werken een stuk veiliger...Eén ding mis ik.... bergaf met de moto geeft een kick... als de beurs bergaf gaat voel ik mij nie goe..
Gewoon bij je auto laten aansluiten met enkel U als bestuurder voor de moto en klaar is kees.... ook héél goedkoop (bij mij toch)...(axa)(250 euro)
Je mag met een 250 pk machine aan 300 per uur over de autobaan rijden.... door 250 euro meer te betalen op je autorijverzekering... leuk toch. (want je hebt je rijbewijs van voor 1986)
PS: ik beschik sedert september 2011 over geen motor meer, na 30 jaar motorrijden. (volg eerst wat les aub.... doen!!!!!)... ik vind op de beurs werken een stuk veiliger...Eén ding mis ik.... bergaf met de moto geeft een kick... als de beurs bergaf gaat voel ik mij nie goe..
Laatst gewijzigd door Luc B. op 22 mei 2012, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Rond de 50 jaar is de grensleeftijd. Een formule in gemeen recht kijkt naar de economische schade (verlies aan inkomsten, verhoogde medische kosten, huishoudelijke hulp nodig, verminderde pensioenrechten omdat je minder lang gewerkt hebt, ... ). Dit is advocatenwerk en je merkt ook dat voor jonge mensen de vergoeding automatisch hoger zal zijn, omdat het verlies aan inkomsten veel hoger zal zijn, hij moet nog vele jaren werken.
Een forfaitaire formule kijkt enkel naar de graad van invaliditeit volgens de OBSI-schaal. Deze is gepubliceert in het Belgisch staatblad, 278 pag lang. Alle kwetsuren staan erin met hoeveel invaliditeit ze voorstellen, bvb amputatie van één voet is 50%. Graden hoger dan 65% zijn gelijkgesteld met 100%.
Dit percentage vermenigvuldigd met dan met het verzekerde kapitaal.
U, als verzekeringsnemer, en uw gezinsleden als:
- Bestuurder of inzittende van een voertuig (auto, openbaar vervoer, …)
- Moto-rijder of bromfietser
- Fietser
- Voetganger
Wat zijn de waarborgen?
- Een kapitaal overlijden van 7.500 Euro
- Blijvende invaliditeit: 15.000 Euro, dat progressief toeneemt naargelang de toegekende invaliditeitsgraad tot max. 225%
- Medische kosten, kosten van medische behandelingen en voor het vervoer per ziekenwagen tot 3.000 Euro (na tussenkomst van het ziekenfonds)
- Repatriëringskosten of kosten van een terugreis na ongeval in het buitenland tot 743.68 Euro
- Vergoeding schade aan de kleding en persoonlijke bagage tot 1.735.25 Euro
- Betaling van de veeartskosten, indien uw huisdier bij het ongeval gekwetst raakt tot 247.89 Euro
Hoeveel kost deze verzekering? Slechts 71.10 Euro per jaar (taksen en lasten inbegrepen)
Persoonlijk denk ik dat die van Ethias toch nog beter zal zijn voor u.
Een forfaitaire formule kijkt enkel naar de graad van invaliditeit volgens de OBSI-schaal. Deze is gepubliceert in het Belgisch staatblad, 278 pag lang. Alle kwetsuren staan erin met hoeveel invaliditeit ze voorstellen, bvb amputatie van één voet is 50%. Graden hoger dan 65% zijn gelijkgesteld met 100%.
Dit percentage vermenigvuldigd met dan met het verzekerde kapitaal.
U, als verzekeringsnemer, en uw gezinsleden als:
- Bestuurder of inzittende van een voertuig (auto, openbaar vervoer, …)
- Moto-rijder of bromfietser
- Fietser
- Voetganger
Wat zijn de waarborgen?
- Een kapitaal overlijden van 7.500 Euro
- Blijvende invaliditeit: 15.000 Euro, dat progressief toeneemt naargelang de toegekende invaliditeitsgraad tot max. 225%
- Medische kosten, kosten van medische behandelingen en voor het vervoer per ziekenwagen tot 3.000 Euro (na tussenkomst van het ziekenfonds)
- Repatriëringskosten of kosten van een terugreis na ongeval in het buitenland tot 743.68 Euro
- Vergoeding schade aan de kleding en persoonlijke bagage tot 1.735.25 Euro
- Betaling van de veeartskosten, indien uw huisdier bij het ongeval gekwetst raakt tot 247.89 Euro
Hoeveel kost deze verzekering? Slechts 71.10 Euro per jaar (taksen en lasten inbegrepen)
Persoonlijk denk ik dat die van Ethias toch nog beter zal zijn voor u.
Dat zal niet tellen voor tweewielers en AXA trekt 10% vrijstelling af van je invaliditeit (en omgerekend in geld zal dit een groot bedrag zijn).Luc B. schreef:Gewoon bij je wagen "plakken" en opgelost.... ik doe het al 28 jaar zo. Nooit geen probleem gehad. Ik ben er 53, dus je moet ook geen apart motorijbewijs voorleggen.
Gewoon bij je auto laten aansluiten met enkel U als bestuurder en klaar is kees.... ook héél goedkoop (bij mij toch)...(axa)
Je mag met een 250 pk machine aan 300 per uur over de autobaan rijden.... door 200 euro meer te betalen op je autorijbewijs... leuk toch. (want je hebt je rijbewijs van voor 1986)
PS: ik beschik sedert september 2011 over geen motor meer, na 30 jaar motorrijden. (volg eerst wat les aub.... doen!!!!!)... ik vind op de beurs werken een stuk veiliger...
Ik beschik over 30 jaar facturen..... van Axa... en dat lukt dan niet.... eigenaardig.
Indien je een BVBA hebt wordt er zelfs ten sterkste aangeraden je moto bij je bvba onder te brengen... alles 100% aftrekbaar, moto, kledij, enz...
Ik heb NOOIT voor mijn moto een aparte verzekering betaald, altijd gecombineerd met mijn wagen....(en gestopt dus einde 2011)
Iedereen in de motorwereld werkt zo, een aparte verzekering voor een moto alleen is gewoon onbetaalbaar.... eigenlijk moet je ook een wagen hebben...
Let wel op, er bestaan precedenten waarbij 50+ motorrijders in het ongelijk gesteld werden bij een ongeval, omdat ze omwille van hun leeftijd niet meer alert genoeg konden reageren met hun machine.... (eerste precedent in Roeselare)
Indien je een BVBA hebt wordt er zelfs ten sterkste aangeraden je moto bij je bvba onder te brengen... alles 100% aftrekbaar, moto, kledij, enz...
Ik heb NOOIT voor mijn moto een aparte verzekering betaald, altijd gecombineerd met mijn wagen....(en gestopt dus einde 2011)
Iedereen in de motorwereld werkt zo, een aparte verzekering voor een moto alleen is gewoon onbetaalbaar.... eigenlijk moet je ook een wagen hebben...
Let wel op, er bestaan precedenten waarbij 50+ motorrijders in het ongelijk gesteld werden bij een ongeval, omdat ze omwille van hun leeftijd niet meer alert genoeg konden reageren met hun machine.... (eerste precedent in Roeselare)
Luc B, u hebt het over de gewone B.A.-verzekering voor een moto. Deze topic gaat over een bestuurdersverzekering voor een moto.
Een ba verzekering is verplicht en vergoedt schade die u doet aan derden en uw passagiers.
Een bestuurdersverzekering vergoedt lichamelijke kwetsuren van de bestuuder als u in fout bent.
Een ba verzekering is verplicht en vergoedt schade die u doet aan derden en uw passagiers.
Een bestuurdersverzekering vergoedt lichamelijke kwetsuren van de bestuuder als u in fout bent.
ik moet sowieso lessen nemen want ik heb nog NOOIT met een motorfiets gereden ... daarom heb ik er eentje gekocht met weinig vermogen : http://www.fl.honda.be/content/motorfie ... rijzen.php" onclick="window.open(this.href);return false;
nu denk ik dat een goede bestuurdersverzekering belangrijk is want idd het vergoedt "mijn" schade ...
nu denk ik dat een goede bestuurdersverzekering belangrijk is want idd het vergoedt "mijn" schade ...
Bestuurdersverzekering... na 30 j motorrijden nog nooit van gehoord.
Zal een enorme dure zaak zijn die mogelijks de kostprijs van uw motor overtreft....
Je hebt toch niet voor alles een verzekering nodig.... vb omnium voor een moto kan zelfs niet.... hou het simpel aub.
Ps: Goeie motoropleidingen in Schellebelle, eens googlen, ben de naam vergeten. Is rijkswachter (zwaantje) met 20 j ervaring die les geeft.... echt de moeite (noemt Johan, te vinden op forum hier verder genoemd) Ook via tijdschrift "motoren en toerisme" kun je DRO cursussen volgen voor beginners, gevorderen enz.
Zoek ook eens op het forum van "motoren en toerisme"... doch (neem me niet kwalijk) toon daar niet direct de foto van je moto... met alle respect doch is eigenlijk een veredelde scooter... en op dat forum zitten nogal wat raar péékes hoor....
Spreek daar ook nooit over Harley Davidson... wordt als dikkenek motor aanzien en aangesproken als een "arlééé".
Zal een enorme dure zaak zijn die mogelijks de kostprijs van uw motor overtreft....
Je hebt toch niet voor alles een verzekering nodig.... vb omnium voor een moto kan zelfs niet.... hou het simpel aub.
Ps: Goeie motoropleidingen in Schellebelle, eens googlen, ben de naam vergeten. Is rijkswachter (zwaantje) met 20 j ervaring die les geeft.... echt de moeite (noemt Johan, te vinden op forum hier verder genoemd) Ook via tijdschrift "motoren en toerisme" kun je DRO cursussen volgen voor beginners, gevorderen enz.
Zoek ook eens op het forum van "motoren en toerisme"... doch (neem me niet kwalijk) toon daar niet direct de foto van je moto... met alle respect doch is eigenlijk een veredelde scooter... en op dat forum zitten nogal wat raar péékes hoor....
Spreek daar ook nooit over Harley Davidson... wordt als dikkenek motor aanzien en aangesproken als een "arlééé".
Laatst gewijzigd door Luc B. op 24 mei 2012, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Luc, thx man voor de goede info ! Die bestuurdersverzekering is niet duur hoor 99 euro bij Ethias : http://www.ethias.be/nl/prd/A2PR048/Par ... kering.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
inclusief uw motorkledij zelfs !
Update ; ik heb hem gevonden dat zwaantje !!!!
Ik weet het .... mijne moto is .... gene moto maar ja .... ik moet ergens beginnen hé ...

inclusief uw motorkledij zelfs !
Update ; ik heb hem gevonden dat zwaantje !!!!
Ik weet het .... mijne moto is .... gene moto maar ja .... ik moet ergens beginnen hé ...

-
- Full Member
- Contacteer:
hey,
Ik ga niet zeggen dat het een slechte verzekering is... weinig tot geen verzekeringsmaatschappijen bieden dit aan voor motorbestuurders.. maar heb je wel naar de waarborgen gezien? (zie hieronder)
25.000€ is bitter weinig als je invalide wordt door een ongeval of bij grote lichamelijke schade..
Laat staan, ik wil hun klein lettertjes wel eens lezen in de algemene voorwaarden, die ik niet direct terug kan vinden, hoeveel je werkelijk zal trekken bij een ongeval..
Verzekerde bedragen
(per schadegeval)
Vrijstelling
Burgerlijke aansprakelijkheid
€ 100.000.000 voor Stoffelijke Schade
€ 0
Diefstal en Brand Geen plafond
€ 250
Rechtbijstand € 25.000 voor gerechtkosten
€ 6.200 voor onvermogendheid van derden
€ 0
€ 250
Rechtsbijstand Plus
€ 75.000 voor de gerechtskosten
€ 15.000 voor onvermogendheid van derden
€ 0
Bestuurdersverzekering € 25.000
€ 0
Bestuurdersverzekering + € 25.000
€ 1.200 voor uw motoruitrusting
€ 0
Ik ga niet zeggen dat het een slechte verzekering is... weinig tot geen verzekeringsmaatschappijen bieden dit aan voor motorbestuurders.. maar heb je wel naar de waarborgen gezien? (zie hieronder)
25.000€ is bitter weinig als je invalide wordt door een ongeval of bij grote lichamelijke schade..
Laat staan, ik wil hun klein lettertjes wel eens lezen in de algemene voorwaarden, die ik niet direct terug kan vinden, hoeveel je werkelijk zal trekken bij een ongeval..
Verzekerde bedragen
(per schadegeval)
Vrijstelling
Burgerlijke aansprakelijkheid
€ 100.000.000 voor Stoffelijke Schade
€ 0
Diefstal en Brand Geen plafond
€ 250
Rechtbijstand € 25.000 voor gerechtkosten
€ 6.200 voor onvermogendheid van derden
€ 0
€ 250