Pensioensparen Rabobank
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Pensioensparen Rabobank
Axa laat wel op zich wachten om de transfer van het pensioensparen in orde te brengen.
5 december aanvraag overzetten pensioenspaarfonds naar Rabo
Aanvraag door Rabo doorgestuurd naar Axa op 9/12
De dag nadien was mijn pensioenspaarfonds al verdwenen uit mijn overzicht bij Axa online bankieren.
Tot gisteren nog altijd niets te zien bij Rabo. 't is niet dat ze het niet ontvangen hebben bij Axa, maar het doorsturen naar rabo, dat duurt wel eventjes....
Rabo had wel gezegd dat Axa dat maar 1 keer per maand doorstuurt (tenminste goede communicatie van Rabo). Maar ik had toch gedacht dat dit voor het einde van het jaar in orde ging zijn...
5 december aanvraag overzetten pensioenspaarfonds naar Rabo
Aanvraag door Rabo doorgestuurd naar Axa op 9/12
De dag nadien was mijn pensioenspaarfonds al verdwenen uit mijn overzicht bij Axa online bankieren.
Tot gisteren nog altijd niets te zien bij Rabo. 't is niet dat ze het niet ontvangen hebben bij Axa, maar het doorsturen naar rabo, dat duurt wel eventjes....
Rabo had wel gezegd dat Axa dat maar 1 keer per maand doorstuurt (tenminste goede communicatie van Rabo). Maar ik had toch gedacht dat dit voor het einde van het jaar in orde ging zijn...
Ik heb nu hetzelfde voor met KBC. Op vrijdag 13/01 was mijn rekening niet meer zichtbaar op kbc online.
Mijn verwachting was dat dit bedrag rond 18/01 op mijn nieuwe Rabo rekening zou geplaatst zijn.
Ondertussen stijgt de beurs -en dus pensioenfondsen- dag na dag en en ligt mijn geld ergens te slapen..?
Kan dit eigenlijk zomaar en staat er geen wettelijke termijn op de max. duurtijd van een transfer?
Ok, deze 10 dagen zijn geen ramp. Als de beurs intussen gezakt was zou ik zelfs blij geweest zijn.
Dat je -zoals het bericht hierboven- 1 maand moet wachten vind ik toch wel iets van het goede teveel.
Wat gebeurd er intussen met dit geld?
Vorige donderdag trouwens een mail naar Rabo gestuurd met de vraag als ze dit bedrag reeds ontvangen hadden.
Tot op heden nog geen reactie van hen gekregen..
Nu toch iets gerustgesteld aangezien het blijkbaar normaal is dat dit lang duurt.
Mijn verwachting was dat dit bedrag rond 18/01 op mijn nieuwe Rabo rekening zou geplaatst zijn.
Ondertussen stijgt de beurs -en dus pensioenfondsen- dag na dag en en ligt mijn geld ergens te slapen..?
Kan dit eigenlijk zomaar en staat er geen wettelijke termijn op de max. duurtijd van een transfer?
Ok, deze 10 dagen zijn geen ramp. Als de beurs intussen gezakt was zou ik zelfs blij geweest zijn.
Dat je -zoals het bericht hierboven- 1 maand moet wachten vind ik toch wel iets van het goede teveel.
Wat gebeurd er intussen met dit geld?
Vorige donderdag trouwens een mail naar Rabo gestuurd met de vraag als ze dit bedrag reeds ontvangen hadden.
Tot op heden nog geen reactie van hen gekregen..
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Nu toch iets gerustgesteld aangezien het blijkbaar normaal is dat dit lang duurt.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
@Moonwood
De overdracht van pensioensparen kan inderdaad soms nogal wat tijd in beslag nemen. Dat heeft vooral te maken met de historiek die door uw oude bank moet worden opgesteld over uw transacties uit het verleden.
Op het verloop van uw fondsen heeft dit echter zo goed als geen effect: Indien het om een overdracht van deelbewijzen gaat (bij identieke pensioenfondsen) blijft de notering van de deelbewijzen gewoon doorlopen. Indien het om een overdracht van geld gaat (bij verschillende pensioenfondsen) worden onmiddellijk bij de ontvangst van het bedrag deelbewijzen van het nieuwe fonds van uw keuze aangekocht en beginnen deze meteen te noteren, zelfs al zijn deze deelbewijzen nog niet zichtbaar op uw effectenrekening.
De overdracht van pensioensparen kan inderdaad soms nogal wat tijd in beslag nemen. Dat heeft vooral te maken met de historiek die door uw oude bank moet worden opgesteld over uw transacties uit het verleden.
Op het verloop van uw fondsen heeft dit echter zo goed als geen effect: Indien het om een overdracht van deelbewijzen gaat (bij identieke pensioenfondsen) blijft de notering van de deelbewijzen gewoon doorlopen. Indien het om een overdracht van geld gaat (bij verschillende pensioenfondsen) worden onmiddellijk bij de ontvangst van het bedrag deelbewijzen van het nieuwe fonds van uw keuze aangekocht en beginnen deze meteen te noteren, zelfs al zijn deze deelbewijzen nog niet zichtbaar op uw effectenrekening.
Is het maximum pensioenspaar bedrag in 2012 niet verhoogd naar 910 EUR . Ik heb zopas een Rabo pensioenspaarrekening geopend met maandelijkse automatische betalingen en jullie berekenen per maand nog 880 / 12 = 73.33 EUR. Moet dit niet 75.83 EUR zijn ?
Bedankt. Ondertussen ook papieren in orde gebracht om mijn Dexia Pension Fund Dynamic te laten overzetten naar Rabo Balanced
FYI:
Ik heb zojuist volgende mail gehad van Rabobank
Ik heb zojuist volgende mail gehad van Rabobank
Geachte heer [...],
Voor het inkomstenjaar 2012 bedraagt het geïndexeerde bedrag voor pensioensparen 910 euro. Dat is het maximumbedrag dat u dit jaar fiscaal voordelig kunt bijeensparen.
Hebt u een automatisch pensioenspaarplan? Dan wordt het bedrag van uw stortingen automatisch aangepast. Zo spaart u steeds het maximaal aftrekbare bedrag.
Hebt u nog vragen? Bekijk de veelgestelde vragen over pensioensparen. Of neem contact met ons op via info@rabobank.be of op 03/289.28.88.
Hartelijke groeten,
Het Rabobank.be-team
Beste moderator,
Misschien iets te voorbarig, maar
Heb je enig idee wanneer het fiscaal attest beschikbaar zal zijn?
En zal dit doorgegeven zijn naar de fiscus zodat het pre-filled-in is?
Misschien iets te voorbarig, maar
Heb je enig idee wanneer het fiscaal attest beschikbaar zal zijn?
En zal dit doorgegeven zijn naar de fiscus zodat het pre-filled-in is?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Beste anonymous,
Zeker en vast niet te voorbarig ... de fiscale attesten staan klaar om gepubliceerd te worden in de beveiligde site. Van zodra dit gebeurd is (één van de komende dagen), sturen we hierover alle pensioenspaarders 2011 een verwittigingsmail. U kan dit PDF attest eventueel afprinten. Het wordt in ieder geval jaar na jaar bewaard in de beveiligde site, zodat u zich hierover geen zorgen moet maken qua verlies attest.
De fiscale pensioenspaargegevens moeten we verplicht aan de fiscus doorsturen, dus deze zullen ook al vermeld staan in de elektronische aangifte.
Dus in het beste geval, heeft u geen papier meer nodig![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Zeker en vast niet te voorbarig ... de fiscale attesten staan klaar om gepubliceerd te worden in de beveiligde site. Van zodra dit gebeurd is (één van de komende dagen), sturen we hierover alle pensioenspaarders 2011 een verwittigingsmail. U kan dit PDF attest eventueel afprinten. Het wordt in ieder geval jaar na jaar bewaard in de beveiligde site, zodat u zich hierover geen zorgen moet maken qua verlies attest.
De fiscale pensioenspaargegevens moeten we verplicht aan de fiscus doorsturen, dus deze zullen ook al vermeld staan in de elektronische aangifte.
Dus in het beste geval, heeft u geen papier meer nodig
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
In http://www.myminfin.be" onclick="window.open(this.href);return false; zal je 2 attesten terugvinden.
Een attest vanwege KBC dat je 880 euro stortte in het kader van het pensioensparen.
Een attest vanwege Rabobank.be dat je volledige pensioenspaarkapitaal werd ondergebracht in hun beheer.
Een attest vanwege KBC dat je 880 euro stortte in het kader van het pensioensparen.
Een attest vanwege Rabobank.be dat je volledige pensioenspaarkapitaal werd ondergebracht in hun beheer.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het attest dat u kan inbrengen voor inkomstenjaar 2011 zal in deze situatie van KBC komen. Het is immers de instelling waar u de storting heeft gedaan die instaat voor de aanlevering van het fiscale attest. Dat gebeurt, zelfs wanneer u uw pensioensparen inmiddels heeft overgezet. Voor inkomstenjaar 2012 (aanslagjaar 2013) zal het fiscale attest door Rabobank.be worden opgesteld.Yaris schreef:Ik heb vorig jaar in januari het maximum toegelaten bedrag voor mijn pensioensparen gestort bij KBC. In december heb ik mijn pensioenspaarplan overgedragen naar Rabobank. Van wie zal ik dit jaar dan een fiscaal attest krijgen: van Rabobank of KBC?
Ik denk er ook over na om dit jaar met pensioensparen te beginnen.
Wacht ik best op een volgende actie van 1 maand gratis of is de kans dat die terugkomt klein?
Want ben zo vorige keer net tussen 2 acties in gevallen met het aanbrengen van een nieuwe klant, waardoor hij wel een bedrag kreeg maar ik niet. Dit overkomt me geen 2e keer!![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Wacht ik best op een volgende actie van 1 maand gratis of is de kans dat die terugkomt klein?
Want ben zo vorige keer net tussen 2 acties in gevallen met het aanbrengen van een nieuwe klant, waardoor hij wel een bedrag kreeg maar ik niet. Dit overkomt me geen 2e keer!
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Momenteel is er geen Rabo Pensioensparen actie gepland, ook niet voor de nabije toekomst. Als u geabonneerd bent op Geldtips, ons maandelijks e-zine, bent u steeds bij de eersten op de hoogte van alle nieuwe acties.
dat was precies hetzelfde bericht ik kreeg toen ik vroeg naar zo een beloning. Dus is de persoon in kwestie maar zo klant geworden... ongeveer een maand later kondigde rabobank de nieuwe actie aan in mijn nieuwsbrief...
Toch maar even wachten tot december dus... kan dan nog op tijd voor dit en vorig jaar storten als het zo moest zijn...
Toch maar even wachten tot december dus... kan dan nog op tijd voor dit en vorig jaar storten als het zo moest zijn...
Klopt helemaal. Ik had me vergist bedoelde dit jaar en volgend.
Zal dus tot december wachten, merci voor de tip
Zal dus tot december wachten, merci voor de tip
Ik vind het allemaal heel interessant, zo zonder instapkosten ......etc. Maar ik maak mij altijd volgende bedenking.
Ga ik als oud manneke nog in staat zijn om alles via internet te kunnen volgen?
Snap je wat ik bedoel. Voor mij blijft het toch soms een must om ergens een kantoor te kunnen binnen stappen.
Ga ik als oud manneke nog in staat zijn om alles via internet te kunnen volgen?
Snap je wat ik bedoel. Voor mij blijft het toch soms een must om ergens een kantoor te kunnen binnen stappen.