Opgelet met domicilieringen, zeker vanaf 2014 !!!
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Opgelet met domicilieringen, zeker vanaf 2014 !!!
Er zal eens iemand een zaak van moeten maken en effectief naar de rechtbank stappen.tourist schreef: Zoals zovelen ben ik dan ook not amused.
De baas van Spaargids misschien ?djtw schreef:Er zal eens iemand een zaak van moeten maken en effectief naar de rechtbank stappen.tourist schreef: Zoals zovelen ben ik dan ook not amused.
Voilà, na een weekendje heerlijk genieten van het weer ben ik tot de slotsom gekomen: Hoe stom dat ik een punt maakte van zo één mandaat dat 36 maanden blijft staan.
Ik ga nu direct voor alles en nog wat nieuwe SEPA mandaten aanvragen.
Als ik dan volgend jaar niet meer tevreden ben van Luminus, dan wroet ik een paar weken en is dat mandaat ook geschorst.
Ik heb nu een vrij goed GSM abonnement, maar ik zou misschien wel van één of andere aanbieding kunnen gebruik maken, kans dat er dan nog een paar SEPA's bijkomen.
Telenet zal ik ook maar inwisselen voor Belgacom hé.
Komt daar nog bij de waterleiding, een paar tijdschriften, de afbetaling van mijn autolening en de betaling van mijn VISA uitgaven.
Oh ja, ik zal ook maar een dure VISA kaart nemen bij één van de grootbanken.
Zo kan ik dan in 2014 met de muis scrollen door mijn ellenlange mandatenlijst:
1 Een geschorste van Electrabel
2 Een geschorste van Luminus
3 Een actieve van mijn nieuwe leverancier electriciteit
4 Een geschorste van Proximus
5 Een geschorste van Mobistar
6 Een geschorste van Telenet mobile
7 Een actieve van Base
8 Een geschorste van Telenet internet en Telefonie
9 Een actieve van Belgacom TV en internet
10 Een geschorste van mijn huidige VISA kaart betalingen
11 Een actieve voor mijn nieuwe VISA betaling met mijn grootbank VISA
12 Een geschorste voor tijdschrift 1
13 Een actieve voor tijdschrift 2
14 Een geschorste voor tijdschrift 3
15 Een actieve voor de waterleiding
16 Een actieve voor mijn autolening die in mei 2014 (lening afbetaald), na wat gebedel het statuut geschorst krijgt (tot in 2017)
Zoals je ziet, zeer overzichtelijk, zeg nu zelf, bovenstaand lijstje zou zonder die geschorsten amper 6 mandaten tellen (tot mei 2014: 7).
Gelukkig zorgt Febelfin ervoor dat ik nog tot 2015 zorgeloos kan genieten van de volledige waslijst. Daarna zal ik moeten gaan "shoppen" om de lijst terug te bevoorraden.
Wat hoor ik ? Overdreven ? Allez toe, zo'n ellenlange lijst wordt juist een statussymbool van de wakkere consument !
Ik ga nu direct voor alles en nog wat nieuwe SEPA mandaten aanvragen.
Als ik dan volgend jaar niet meer tevreden ben van Luminus, dan wroet ik een paar weken en is dat mandaat ook geschorst.
Ik heb nu een vrij goed GSM abonnement, maar ik zou misschien wel van één of andere aanbieding kunnen gebruik maken, kans dat er dan nog een paar SEPA's bijkomen.
Telenet zal ik ook maar inwisselen voor Belgacom hé.
Komt daar nog bij de waterleiding, een paar tijdschriften, de afbetaling van mijn autolening en de betaling van mijn VISA uitgaven.
Oh ja, ik zal ook maar een dure VISA kaart nemen bij één van de grootbanken.
Zo kan ik dan in 2014 met de muis scrollen door mijn ellenlange mandatenlijst:
1 Een geschorste van Electrabel
2 Een geschorste van Luminus
3 Een actieve van mijn nieuwe leverancier electriciteit
4 Een geschorste van Proximus
5 Een geschorste van Mobistar
6 Een geschorste van Telenet mobile
7 Een actieve van Base
8 Een geschorste van Telenet internet en Telefonie
9 Een actieve van Belgacom TV en internet
10 Een geschorste van mijn huidige VISA kaart betalingen
11 Een actieve voor mijn nieuwe VISA betaling met mijn grootbank VISA
12 Een geschorste voor tijdschrift 1
13 Een actieve voor tijdschrift 2
14 Een geschorste voor tijdschrift 3
15 Een actieve voor de waterleiding
16 Een actieve voor mijn autolening die in mei 2014 (lening afbetaald), na wat gebedel het statuut geschorst krijgt (tot in 2017)
Zoals je ziet, zeer overzichtelijk, zeg nu zelf, bovenstaand lijstje zou zonder die geschorsten amper 6 mandaten tellen (tot mei 2014: 7).
Gelukkig zorgt Febelfin ervoor dat ik nog tot 2015 zorgeloos kan genieten van de volledige waslijst. Daarna zal ik moeten gaan "shoppen" om de lijst terug te bevoorraden.
Wat hoor ik ? Overdreven ? Allez toe, zo'n ellenlange lijst wordt juist een statussymbool van de wakkere consument !
hoe kom je aan die 36 maanden dat het mandaat na geschorst te zijn, nog blijft staan????
http://www.europeanpaymentscouncil.eu/d ... 0Dutch.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;ludo schreef:hoe kom je aan die 36 maanden dat het mandaat na geschorst te zijn, nog blijft staan????
Pagina 37 punt 11.4
Ik heb het nog ergens duidelijker zien staan, maar vind dit niet zo direct.
Vanmorgen een (beleefde) telefoon van Electrabel met de vraag of ik terugbetaling wou van de geïnde bedragen sinds november 2011. Heb dat natuurlijk niet effectief geëist, want zij antwoorden tenminste op een vraag en/of eis.
Ze beseffen dus blijkbaar dat ze hun boekje een beetje te buiten zijn gegaan en dat heel die SEPA reglementering met haken en ogen aan mekaar hangt.
Ze tonen in elk geval enig begrip, in tegenstelling tot Febelfin, waarvan ik nog altijd het eerste zinnig woord moet horen.
Ze beseffen dus blijkbaar dat ze hun boekje een beetje te buiten zijn gegaan en dat heel die SEPA reglementering met haken en ogen aan mekaar hangt.
Ze tonen in elk geval enig begrip, in tegenstelling tot Febelfin, waarvan ik nog altijd het eerste zinnig woord moet horen.
Bedoel je dat Electrabel zich bereid toonde om de bedragen geïnd zonder ondertekend SEPA-mandaat terug te betalen? Dat kan wel tellen als bekentenis van hun ongehoorde handelingswijze! Ik krijg plots heel veel zin om Electrabel ook eens aan te schrijven met enkele pittige vraagjes...
-
- VIP member
- Contacteer:
Kan wel leuk zijn om eens een statement te maken en de geinde bedragen terug te eisen, doch betalen moet je toch
Uiteraard is dat geen manier om gratis gas en elektriciteit af te luizen. Het gaat er mij om dat Electrabel wel eens de moed mag tonen om zich publiek te verontschuldigen voor hun dwaasheden. Misschien, heel erg misschien, beginnen ze zich daar dan toch eens af te vragen waarom zij zo vaak als eerste in de schijnwerpers komen te staan als er weer eens iets foutloopt of er een KB eigenzinnig wordt geïnterpreteerd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Daar geef ik je gelijk in.
Ombudsman heeft ook gereageerd, maar totaal geen reactie van het kabinet van Van de Lanotte, en de eeuwige prietpraat van Febelfin.
Test Aankoop is ook in slaap gevallen.
Test Aankoop is ook in slaap gevallen.
Inderdaad.johann schreef:Bedoel je dat Electrabel zich bereid toonde om de bedragen geïnd zonder ondertekend SEPA-mandaat terug te betalen?
Ik aanvaard geen enkele domiciliëring.... want dan ben je een automatische contante betaler.
De meeste geven mogelijks een 10 euro (Belgacom) mits domiciliëring... doch neen laat maar. Ben zelf zaakvoerder geweest en iedereen die binnen de 3 werkdagen betaalde vroeg 2% korting omwille van contante betaling.
Veel firma's vermelden ook op hun factuur, indien betaald binnen de 48 u mag worden afgetrokken: 2% of xxx euro.
Ik ben van plan alle firma's waar ik mee werk (Belgacom, Electrabel....enz) te mailen of aan te schrijven om die 2% te krijgen. Lukt het niet, dan lukt het misschien bij hun concurrenten.
Doch geen domiciliëringen meer... heb ze via self banking stopgezet en nadien via telefonisch contact met de bank nog eens overlopen of die zaken effectief waren gedeleet.
Nog één stapje verder (minder ter zake) was de aankoop van een Norton antivirus via Mastercard bij een Engelse firma. Norton ontvangen en 78 euro van rekening, de volgende jaren ook... evenwel zonder een nieuwe Norton te ontvangen. Ook de bank kon dit niet stilleggen en uiteindelijk heb ik mijn mastercard vernietigd en een nieuwe aangevraagd, stel je voor)
De meeste geven mogelijks een 10 euro (Belgacom) mits domiciliëring... doch neen laat maar. Ben zelf zaakvoerder geweest en iedereen die binnen de 3 werkdagen betaalde vroeg 2% korting omwille van contante betaling.
Veel firma's vermelden ook op hun factuur, indien betaald binnen de 48 u mag worden afgetrokken: 2% of xxx euro.
Ik ben van plan alle firma's waar ik mee werk (Belgacom, Electrabel....enz) te mailen of aan te schrijven om die 2% te krijgen. Lukt het niet, dan lukt het misschien bij hun concurrenten.
Doch geen domiciliëringen meer... heb ze via self banking stopgezet en nadien via telefonisch contact met de bank nog eens overlopen of die zaken effectief waren gedeleet.
Nog één stapje verder (minder ter zake) was de aankoop van een Norton antivirus via Mastercard bij een Engelse firma. Norton ontvangen en 78 euro van rekening, de volgende jaren ook... evenwel zonder een nieuwe Norton te ontvangen. Ook de bank kon dit niet stilleggen en uiteindelijk heb ik mijn mastercard vernietigd en een nieuwe aangevraagd, stel je voor)
Nog één stapje verder (minder ter zake) was de aankoop van een Norton antivirus via Mastercard bij een Engelse firma. Norton ontvangen en 78 euro van rekening, de volgende jaren ook... evenwel zonder een nieuwe Norton te ontvangen. Ook de bank kon dit niet stilleggen en uiteindelijk heb ik mijn mastercard vernietigd en een nieuwe aangevraagd, stel je voor)[/quote]
Je zal dan onwetend ingeschreven hebben om je norton te UPGRADEN, je krijgt dan geen nieuwe, je oude op pc wordt regelmatig ge-upgrade...
Je zal dan onwetend ingeschreven hebben om je norton te UPGRADEN, je krijgt dan geen nieuwe, je oude op pc wordt regelmatig ge-upgrade...
Door intens gebruik en nieuwe toepassingen schreef ik mijn laptops af over 2 jaar. Dan gingen die naar de kids of andere geïnteresseerden voor een spotprijsje.
Ik kreeg niks meer van Norton, buiten afhouding jaarlijks van 78 euro....
Nu koop ik dat bij mijn computer-expert en kan ik dat ook nog voor diverse-pc's gebruiken.
Bovenstaand voorbeeld kon zelfs de bank niet oplossen en geef ik puur informatief mee, laat je niet vangen aub.
Ik kreeg niks meer van Norton, buiten afhouding jaarlijks van 78 euro....
Nu koop ik dat bij mijn computer-expert en kan ik dat ook nog voor diverse-pc's gebruiken.
Bovenstaand voorbeeld kon zelfs de bank niet oplossen en geef ik puur informatief mee, laat je niet vangen aub.