Electronica goedkoper in nederland
Over "hollanders" gesproken: zonder reclame te willen maken, maar vergelijk de prijzen in Nederland van elektro maar eens met de prijzen van hier, bv. www.mediamarkt.nl
Bekijk maar eens de folder ("flyer") met aanbiedingen van enkele vestigingen. Deze week kon je in de Mediamarkt in Breda een laptop met Intel Pentium Dual Core, 2 GB geheugen, 160 GB harde schijf, WLAN, etc kopen voor... 369 euro... Een 19" LCD monitor van BenQ (5 ms) voor... 99 euro... enz.
Het loont echt de moeite als je van plan bent om iets van elektro te kopen (dat je met de wagen kan verplaatsen) om die folders in de gaten te houden. Spotgoedkoop daar.
Bekijk maar eens de folder ("flyer") met aanbiedingen van enkele vestigingen. Deze week kon je in de Mediamarkt in Breda een laptop met Intel Pentium Dual Core, 2 GB geheugen, 160 GB harde schijf, WLAN, etc kopen voor... 369 euro... Een 19" LCD monitor van BenQ (5 ms) voor... 99 euro... enz.
Het loont echt de moeite als je van plan bent om iets van elektro te kopen (dat je met de wagen kan verplaatsen) om die folders in de gaten te houden. Spotgoedkoop daar.
[Is er verschil in prijs in Nl en Belgie wat betreft de Mediamarkt?
[/quote]
[/quote]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
[/quote]nomoney schreef: [Is er verschil in prijs in Nl en Belgie wat betreft de Mediamarkt?
Hoogst waarschijnlijk wel ( lager in Nederland dus ). Ik dacht dat op sommige produkten de btw lager is in Nederland.
De laatste tijd hoor je ook veel over de belgen in Nederland hun medicamenten gaan veel goedkoper tot gratis gaan halen.
Schijnt dat ze daar niets tegen kunnen doen : vrij verkeer van goederen en diensten enz.
Heeft iemand al ervaringen met goedkope medicamenten uit Nederland ?
[/quote]nomoney schreef: [Is er verschil in prijs in Nl en Belgie wat betreft de Mediamarkt?
Bij mediamarkt is er zelfs prijsverschil tussen de verschillende winkels in België...
De BTW in Nederland is recent gestegen van 19% naar 20%, nog altijd 1% minder dan hier dus. Maar dat is niet de reden van de grote prijsverschillen. Het is opvallend dat PC's, laptops, TV's, wasmachines, eigenlijk quasi alles in Nederland gemakkelijk 20% goedkoper is dan hier. Laatst zag ik bv. een recent model van Samsung 82cm lcd tv te koop voor 444 euro bij Mediamarkt Eindhoven... Hier betaal je daar bijna 600 euro voor. En zo kan ik honderden voorbeelden geven... Toch wel de moeite om even over en weer te rijden, zelfs als je de benzine meerekent.
Service??? Als het kapot is efkens naar Nederland??? Hele lijn bekijken...Jay schreef: De BTW in Nederland is recent gestegen van 19% naar 20%, nog altijd 1% minder dan hier dus. Maar dat is niet de reden van de grote prijsverschillen. Het is opvallend dat PC's, laptops, TV's, wasmachines, eigenlijk quasi alles in Nederland gemakkelijk 20% goedkoper is dan hier. Laatst zag ik bv. een recent model van Samsung 82cm lcd tv te koop voor 444 euro bij Mediamarkt Eindhoven... Hier betaal je daar bijna 600 euro voor. En zo kan ik honderden voorbeelden geven... Toch wel de moeite om even over en weer te rijden, zelfs als je de benzine meerekent.
cardoman schreef:Als je 10 km van de grens woont, toch geen probleemJay schreef: De BTW in Nederland is recent gestegen van 19% naar 20%, nog altijd 1% minder dan hier dus. Maar dat is niet de reden van de grote prijsverschillen. Het is opvallend dat PC's, laptops, TV's, wasmachines, eigenlijk quasi alles in Nederland gemakkelijk 20% goedkoper is dan hier. Laatst zag ik bv. een recent model van Samsung 82cm lcd tv te koop voor 444 euro bij Mediamarkt Eindhoven... Hier betaal je daar bijna 600 euro voor. En zo kan ik honderden voorbeelden geven... Toch wel de moeite om even over en weer te rijden, zelfs als je de benzine meerekent.
Service??? Als het kapot is efkens naar Nederland??? Hele lijn bekijken...
Zoals paul aangeeft, als je in Wallonië woont moet je niet in Nederland naar Mediamarkt gaan
Als je in de provincie Antwerpen of Limburg woont is het vaak redelijk dichtbij.
Maar hoeveel produkten van een degelijk merk gaan binnen de garantieperiode stuk? Ik heb het met elektronica bijna nog nooit meegemaakt (misschien heb ik veel geluk...)
Bovendien, als je dan toch naar Nederland moet, sla dan ineens voeding en drank in bij Jumbo (www.jumbosupermarkten.nl), de goedkoopste winkel van Nederland op het vlak van voeding. Dan bespaar je nog eens gemakkelijk 15 à 20% tegenover Colruyt En nooit lang aanschuiven, want als er 3 karren voor jou aan de kassa staan en er is geen kassa met minder open, dan moet je zelfs niet betalen voor je winkelkar. Dat noem ik dan pas service...
Als je in de provincie Antwerpen of Limburg woont is het vaak redelijk dichtbij.
Maar hoeveel produkten van een degelijk merk gaan binnen de garantieperiode stuk? Ik heb het met elektronica bijna nog nooit meegemaakt (misschien heb ik veel geluk...)
Bovendien, als je dan toch naar Nederland moet, sla dan ineens voeding en drank in bij Jumbo (www.jumbosupermarkten.nl), de goedkoopste winkel van Nederland op het vlak van voeding. Dan bespaar je nog eens gemakkelijk 15 à 20% tegenover Colruyt En nooit lang aanschuiven, want als er 3 karren voor jou aan de kassa staan en er is geen kassa met minder open, dan moet je zelfs niet betalen voor je winkelkar. Dat noem ik dan pas service...
Laatst gewijzigd door Jay op 26 juli 2008, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Amai wij gaan hier nog veel besparen.Jay schreef: Zoals paul aangeeft, als je in Wallonië woont moet je niet in Nederland naar Mediamarkt gaan
Met welke ( belgische ) bankkaarten zou je er allemaal kunnnen betalen in jumbo
met de titaniumkaart van DB ?
@paul: ik betaal altijd cash in Nederland... Maar ik vermoed dat je normaal met Maestro moet kunnen betalen. Wel altijd kijken naar de kosten die aangerekend worden wanneer je in het buitenland met je kaart betaalt. En ervoor zorgen dat je niet in Nederland moet tanken met de wagen, want de benzine is er dan weer peperduur
@Jay,Jay schreef: Over "hollanders" gesproken: zonder reclame te willen maken, maar vergelijk de prijzen in Nederland van elektro maar eens met de prijzen van hier, bv. www.mediamarkt.nl
Waar hebt u die prijs gezien van die laptop?
Ze mogen wel eens hun prijzen zichtbaar maken. Ofwel zie ik niet goed ofwel staat dit in microscopisch kleine cijfertjes maar er is nergens een prijs te bespeuren.
Zie b.v. http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/sto ... langId=-11
Die slimme Hollanders toch. Als je je naar Breda rept zal je wel verschieten van de prijs zeker en is je brandstof voor niets verbruikt.
Mediamarkt is trouwens niet te vertrouwen want ze verkopen zelfs tweedehands toestellen die teruggebracht zijn door klanten wegens gebreken als nieuwe toestellen.
Mediamarkt = MIJDEN !!
@ Jay
Interessant.
De dochter woont in Minderhout, niet zo ver van Breda. Hebben die jumbosupermarkten de kwaliteit van Aldi? Lidl of Colruyt, Delhaize?
Interessant.
De dochter woont in Minderhout, niet zo ver van Breda. Hebben die jumbosupermarkten de kwaliteit van Aldi? Lidl of Colruyt, Delhaize?
Ik koop bijna al mijn electronica in Duitsland.
Kijk voor de prijzen op www.guenstiger.de
Zelfs met verzekerde verzending stukken goedkoper dan hier.
Indien je toch liever via een Belgische winkel wil kopen, of je Duits wat roestig is geworden kijk dan eens op www.redcoon.be of voor spullen uit nederland : www.bestekeus.be
Een enkele keer was het in Nederland goedkoper. Naast guenstiger.de kijk ik ook altijd effe op kieskeurig.nl
Kijk voor de prijzen op www.guenstiger.de
Zelfs met verzekerde verzending stukken goedkoper dan hier.
Indien je toch liever via een Belgische winkel wil kopen, of je Duits wat roestig is geworden kijk dan eens op www.redcoon.be of voor spullen uit nederland : www.bestekeus.be
Een enkele keer was het in Nederland goedkoper. Naast guenstiger.de kijk ik ook altijd effe op kieskeurig.nl
Ze hebben er ook alle (nederlandse) merkproducten. Maar alles dus stukken goedkoper. Wij doen bijna alle boodschappen in Nederland. We volgen dan vooral de aanbiedingen. Bij Albert Heijn en C1000 zijn er vaak producten aan halve prijs/ 1 kopen, 1 gratis. Kijk eens naar de sites www.ah.nl en www.c1000.nl en klik door naar aanbiedingen.rob schreef: @ Jay
Interessant.
In de Jumbo van Maastricht zijn er aparte kassa's waar je met een Belgische pinpas kan betalen. Bij Albert Heijn en C100 kan je met maestro betalen. Master Card (heb er eentje van Deutsche bank) lukt in die supermarkten vaak niet.
Het leuke aan Nederland is trouwens dat ze geen sperperiode hebben voor de solden. Dus: koopjes het hele jaar door... Grote koopjes beginnen vaak twee weken eerder dan bij ons. Erg handig om voor kerstmis al kledij of cadeautjes te kopen tegen soms sterk verminderde prijzen..
Trouwens ook Hema, kruidvat, kijkshop, Ikea, Gamma.. zijn vaak goedkoper in Nederland.
Nog even aanvullen:
Groenten en fruit die moet je er wel niet kopen. Die zijn vaak van nogal bedenkelijke kwaliteit.
Ook een veel ruimer aanbod van exotische producten oa door exkolonies Suriname en Indonesië.
Albert Heijn is vergelijkbaar met onze Delhaize: veel nadruk op winkelinrichting en zeer goede eigen producten en maaltijden maar net als zijn Belgische tegenhanger ook de duurste.
Groenten en fruit die moet je er wel niet kopen. Die zijn vaak van nogal bedenkelijke kwaliteit.
Ook een veel ruimer aanbod van exotische producten oa door exkolonies Suriname en Indonesië.
Albert Heijn is vergelijkbaar met onze Delhaize: veel nadruk op winkelinrichting en zeer goede eigen producten en maaltijden maar net als zijn Belgische tegenhanger ook de duurste.