SMS systeem probleem
SMS systeem probleem
Zijn er hier nog mensen die geen SMS meer ontvangen wanneer zij een overboeking naar de tegenrekening willen doen? Ik probeer al sinds gisterennamiddag een overschrijving te doen... Heb deze morgen ook al contact gehad met hun klantendienst, maar een manuele overschrijving is niet mogelijk... Ze gingen het intern doorgeven, echter na 3u nog niets van gehoord... Spijtig want ik heb dat geld vandaag eigenlijk wel nodig...
Re: SMS systeem probleem
Net telefoon gekregen: blijkbaar is er een probleem met de provider. Het geld zal nu manueel worden overgeschreven. Het zal wel pas maandag aankomen. Ik ben al blij dat ik hoor dat het geen ander probleem is ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Er blijkt inderdaad een probleem te zijn met een aantal SMS-en die niet doorgeraken. We volgen het van dichtbij op en proberen het probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ai, en je had het geld vandaag nodig gaf je al aan. Maandag is natuurlijk niet vandaag hé?Tellanogo schreef:Net telefoon gekregen: blijkbaar is er een probleem met de provider. Het geld zal nu manueel worden overgeschreven. Het zal wel pas maandag aankomen. Ik ben al blij dat ik hoor dat het geen ander probleem is
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Misschien in de toekomst iets sneller reageren of het geld iets sneller overschrijven? Als je wel vaker vrij snel geld nodig hebt is het misschien eens te overwegen om al 'n potje opzij te zetten voor zo'n zaken en niet alles aan NIBC toe te vertrouwen.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Je hebt deels gelijk Spruitekop, maar ik zou toch ook niet té veel de verantwoordelijkheid hier bij Tellanogo leggen.
Je moet erop kunnen vertrouwen dat het overschrijfsysteem van een bank werkt, of het nu werkt met sms of key-id. Ook al zijn ze bij NIBC daarvoor afhankelijk van een provider, ik vind het toch maar bedenkelijk dat iemand daardoor dan in de problemen geraakt omdat hij niet tijdig kan overschrijven.
Je moet erop kunnen vertrouwen dat het overschrijfsysteem van een bank werkt, of het nu werkt met sms of key-id. Ook al zijn ze bij NIBC daarvoor afhankelijk van een provider, ik vind het toch maar bedenkelijk dat iemand daardoor dan in de problemen geraakt omdat hij niet tijdig kan overschrijven.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het is zoals je het beziet natuurlijk. Op donderdag in de namiddag proberen 'n overschrijving te doen om dat geld dan op vrijdag al nodig te hebben op 'n andere rekening. Dat is volgens mijn bril dan toch kort dag hoor.
@ Spruitekop
Ik had een overschrijving reeds een week geleden zonder problemen ingegeven. Maar ik moest het bedrag wijzigen en dat kan alleen wanneer je de overschrijving annuleert en dan opnieuw een overschrijving invoert. Enkel de datum kan gewijzigd worden. Vandaar dat ik die bevestiging opnieuw moet doen.
Bovendien zie ik op dit moment nog geen overboeking klaar staan... Hopelijk wordt het vandaag echt uitgevoerd. Ik heb wel een kleine reserve staan, maar als dit niet opgelost geraakt ga ik wel overwegen om de reserve bij NIBC verder te verlagen.
Ik had een overschrijving reeds een week geleden zonder problemen ingegeven. Maar ik moest het bedrag wijzigen en dat kan alleen wanneer je de overschrijving annuleert en dan opnieuw een overschrijving invoert. Enkel de datum kan gewijzigd worden. Vandaar dat ik die bevestiging opnieuw moet doen.
Bovendien zie ik op dit moment nog geen overboeking klaar staan... Hopelijk wordt het vandaag echt uitgevoerd. Ik heb wel een kleine reserve staan, maar als dit niet opgelost geraakt ga ik wel overwegen om de reserve bij NIBC verder te verlagen.
Ik dacht: ik probeer het nu zelf nog eens, wie weet zijn hun SMS problemen opgelost. Nu krijg ik volgende foutmelding (nog voor het scherm komt om de sms code in te vullen):
Het rekeningnummer van de tegenpartij is niet toegelaten in het gekozen betalingsschema.
Ik heb nochtans vroeger al geld overgeschreven naar mijn tegenrekening, dus met het rekeningnummer is niets mis. Er gaat precies wel meer fout bij NIBC.
Het rekeningnummer van de tegenpartij is niet toegelaten in het gekozen betalingsschema.
Ik heb nochtans vroeger al geld overgeschreven naar mijn tegenrekening, dus met het rekeningnummer is niets mis. Er gaat precies wel meer fout bij NIBC.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Vermits het om een specifiek technisch probleem gaat hebben we wat bijkomende info nodig om het goed te analyseren. Ik heb je een bericht gestuurd met de contactgevens van iemand die je verder zou moeten kunnen helpen.
Ik heb net wel een sms gekregen voor een termijnrekening te openen. SMS binnen de 5 seconden ontvangen (Mobistar)
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Op het eerste zicht is het probleem inderdaad gerelateerd aan een beperkt aantal providors. We zijn op dit moment onze SMS faciliteit aan het omschakelen om zo het probleem zo snel mogelijk uit de wereld te helpen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb juist een bedrag willen overschrijven naar een termijnrekening, ik krijg echter ook geen sms binnen.
Mijn provider is mobile vikings dat onder Base valt. Raakt dit probleem vandaag nog opgelost zodat ik nog kan gebruik maken van de laatste dagen voor de hogere rentes van termijnrekeningen?
Mijn provider is mobile vikings dat onder Base valt. Raakt dit probleem vandaag nog opgelost zodat ik nog kan gebruik maken van de laatste dagen voor de hogere rentes van termijnrekeningen?
Ik werk hier met Carrefour Mobile (valt ook onder Base). Het probleem ligt dus zeer waarschijnlijk bij Base als ik dat hier zo lees. Zoals ik jullie ook al telefonisch gemeld heb, krijg ik de sms'en van Keytrade wel binnen op mijn gsm (zelfde nr).
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ondertussen zouden beide problemen van de baan moeten zijn. Mocht u toch nog problemen ondervinden laat ons dan zeker iets weten!
Nog even vermelden: ik ben gisteren tegen de avond nog gebeld geweest om te melden dat de problemen van de baan zouden moeten zijn. De overschrijving die manueel door NIBC werd ingegeven, is wel pas vandaag vertrokken. Het is ambetant, maar ik heb even mijn andere kleine reserve aangesproken. Ik heb nog niet getest of alle sms problemen opgelost zijn, misschien dat andere mensen hier antwoord op kunnen geven (bij voorkeur gebruikers van het Base netwerk).