Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
En dat 'uitkeren' is dan ook weer relatief! Voor Arcofin werd het inderdaad jaarlijks doorgestort, maar voor Aropar werd het toegevoegd aan de effectenrekening en dus omgezet in een nieuw aandeel. Dat kunnen we dus vergeten ...
Nee ik heb echt niks getekend.J Lawieck schreef:Het zou me echt verbazen mocht je niets ondertekend hebben.
Die 'grote winsten' moet toch al heel lang geleden zijn; mijn ouders hebben in '97 ingetekend en meer dan 4,25% hebben ze zo te zien nooit gehad (wat ook in 2004 uitgekeerd werd). Niet slecht, ook al omdat het vrijgesteld is van roerende voorheffing, maar om dat nu 'grote winsten' te noemen ...
Als ik nu eens zou vragen naar die papieren bij de bank zouden ze die dan moeten kunnen tonen?
Heb je dan geen papier waarop staat dat je ingetekend hebt op xx aandelen Arcopar?
Datzelfde formulier (formaat rekeninguittreksel) bevat de handtekening van de agent en van de klient (toen nog met een k).
Maar goed, tussen '97 en 2004 kan er veel veranderd zijn.
Het is alleen mijn ervaring dat je bij een bank voor vanalles en nog wat moet tekenen.
Datzelfde formulier (formaat rekeninguittreksel) bevat de handtekening van de agent en van de klient (toen nog met een k).
Maar goed, tussen '97 en 2004 kan er veel veranderd zijn.
Het is alleen mijn ervaring dat je bij een bank voor vanalles en nog wat moet tekenen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
We zijn het voorlopig nog niet kwijt.
En zolang dat er een ACWer op financien zit heb ik hoop
En zolang dat er een ACWer op financien zit heb ik hoop
Reactie van de bank: na de zomer komt de beslissing van Europa er aan. Uitspraak is niet te voorspellen. Hij gaat voor een goede afloop gezien de Belgische staat zijn huiswerk goed gemaakt heeft. Afwachten dus.....
Europa, de nagel van mijn doodskist.
Van alle instellingen vind ik dit de meeste nutteloze, arrogantste en decadenste.
Bah.
Wat zal de Belgische staat doen als Europa nee zegt?
"We mogen niet van Europa" en de kous is af.
En nog een vuil zaakje opgelost door het ongrijpbaar Europa.
Van alle instellingen vind ik dit de meeste nutteloze, arrogantste en decadenste.
Bah.
Wat zal de Belgische staat doen als Europa nee zegt?
En terecht. Clientilisme doet Belgie en Vlaanderen al genoeg zeer.Lukske schreef:Europa, de nagel van mijn doodskist.
Europa is één en al clientelisme.
Veel bedrijven hebben er hun mannetjes en vrouwtjes geinstalleerd (lobbyisten) om de Europese politici (met veel succes) te beinvloeden.
Europa is de dienaar van het kapitaal met ouderwetse neoliberale oplossingen.
Veel bedrijven hebben er hun mannetjes en vrouwtjes geinstalleerd (lobbyisten) om de Europese politici (met veel succes) te beinvloeden.
Europa is de dienaar van het kapitaal met ouderwetse neoliberale oplossingen.
You say neoliberaal like it's a bad thing
Maar goed, das is natuurlijk off topic en mss meer iets voor de kroeg.

Maar goed, das is natuurlijk off topic en mss meer iets voor de kroeg.
Ik vind het schandalig zo met de mensen hun geld gaan lopen mij werd indertijd ook gezegd dat dit een volledig veilige belegging was en zoals vele onder ons ,kregen we hier en daar dan een habbekrats aan voordelen. Wij hadden dit bezien als een betere spaarvorm voor onze kinderen ,nu ze op leeftijd gekomen zijn om alleen te gaan wonen moet ik zeggen dat hun spaargeld gestolen is en ze minsten nog 3 jaar zullen moeten wachten op een eventuele uitbetaling.Nu moet plotseling Europa beslissen over de staatswaarborg die mij toen wel werd gegeven wat morgen met de spaarboekjes ook ddor Europa te beslissen.Het is niet dat ik hier ooit woekerwinsten mee behaald heb vermits het hier over veilige beleggingen ging versta ik dat ook maar nu blijkt VEILIG toch niet zo veilig te zijn
Weet er iemand over welk totaal bedrag dit topic hierover gaat ?
Eerste pagina, eerste link.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
1,4 miljard € dus, enkel voor de particuliere coöperanten, verenigingen niet meegerekend (maakt het wat eenvoudiger om de draad te volgen, dan moet niet iedereen de link in de beginpost weer gaan lezen
)

Die 1,4 miljard moet nog verminderd worden met wat Arco nog in kas heeft en/of nog ophaalt (oa die winstbewijzen in Belfius waarover een tijdje terug veel om te doen was ...).
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat: mocht er eventueel nog iets te recupereren zijn, het zal verminderd moeten worden van het totaalbedrag, niet van die 1.4 milj. €. De restjes zullen in mindering gebracht worden van de totale kas: 1.4 miljard € van de particulieren + "xx" van de verenigingen.