Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen
gepost op 2 juni 2012
score:
- Griekenland stemt conservatief, beurzen herlven: klopt
- stijging goudprijs: als fout aanrekenen, wel gestegen, maar niet boven 42k/kilo (euro)
- eind juli, zuiderse landen komen in de problemen: klopt
- markt stort weer ineen: nog af te wachten, begint er wel sterk op te lijken
Sanem2 schreef:mijn prognose voor de komende maanden:
- eind juni, Griekenland stemt conservatief, ze zijn weer even gered; de beurzen herleven, er wordt weer sterk op goud gespeculeerd (44k/kilo). ik ga nog even wachten, ik denk dat het nog wat gaat zakken eerst
- eind juli, Griekenland, Spanje of Italië komt in de problemen en de markt stort weer ineen
- begin 2013, we mogen terug beginnen rekenen aan de kassa, 1 Euro = 20 Bfr
- mijn enige vraag is hoe laag goud gaat zakken voor het ontploft, ik gok op 30k/kilo
score:
- Griekenland stemt conservatief, beurzen herlven: klopt
- stijging goudprijs: als fout aanrekenen, wel gestegen, maar niet boven 42k/kilo (euro)
- eind juli, zuiderse landen komen in de problemen: klopt
- markt stort weer ineen: nog af te wachten, begint er wel sterk op te lijken
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Veel zal afhangen wanneer Ben zijn QE3 aankondigt, want die komt er. (september-oktober 2012?), dan krijgen we weer 'n lichte heropleving van de beurzen (2-3 weken, nadien weer naar beneden), goud gaat dan zeker boven de 1700$ (en zeker boven de 45K€).
Ben! Druk op "CTRL + P" !!!
Ben! Druk op "CTRL + P" !!!
lol 
QE3 verwacht ik voor eind augustus, maar ik geef het twee weken voor de daling zich voortzet
ik hoop dat je je vergist over de goudprijs Spruitekop, ik zou graag met korting inkopen
vandaag ging de goudprijs wel omlaag, wat mijn theorie lijkt te staven dat die de markt volgt. maar dat zal de toekomst uitwijzen
geen zin om te wedden?
voor een Napoleon of een Louis

QE3 verwacht ik voor eind augustus, maar ik geef het twee weken voor de daling zich voortzet
ik hoop dat je je vergist over de goudprijs Spruitekop, ik zou graag met korting inkopen
vandaag ging de goudprijs wel omlaag, wat mijn theorie lijkt te staven dat die de markt volgt. maar dat zal de toekomst uitwijzen
geen zin om te wedden?

De goudprijs zelf kan wel omlaag, maar dan moet zilver mee. Probleem dat zich dan vormt is dat het op zal blijken te zijn. Bij de handelaren is dat ondanks de ultra-stabiele prijzen al duidelijk te merken. Zilveren guldens, zijn er nog nauwelijks. Veel numismatische munten, allang op, of hele hoge opslagen.Sanem2 schreef:lol
geen zin om te wedden?voor een Napoleon of een Louis
Als goud 10% zak, dan zilver 20%. Komt het in de buut van $20. Onder zilver liefhebbers ligt een vurige wens op dergelijke prijzen. Er zal gehamsterd gaan worden. Een aantal future contracten worden dan fysiek uitgeleverd, meer dan anders. Dat kan de markt niet aan. De bodem mag nooit gevonden worden. Er wordt nu al panisch geschipperd om iedereen (die ene procent) die fysiek wil ipv papier uit te leveren.
De papieren prijzen zie ik nog wel (even) zeer diep spiken, maar niet langer dan nodig is voor de grootste handen op aarde om van hun shorts af te komen, en VOL long te gaan. In het weekend liefst, openingskoersen zullen dan al $1800 en $30 zijn. En de laatste keer dat we dergelijke prijzen zien.
Je mag het gerust uitprinten, maar het loopt altijd anders dan je verwacht. Ik probeer nog goedkoop bij te kopen aan huidige prijzen (lage premies zoeken), als goud/zilver echt bodemt en er is zowaar fysiek te krijgen tegen reguliere premies, dan verkoop ik wel wat huisraat of een orgaan ofzo.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wedden doe ik niet hoor, zeker niet op de PM-prijzen. Het is een vette pot manipulatie tot de grote haaien (JP-M, GS, BoA, ...) elkaar allemaal opgegeten hebben, daar ben ik wel al achter. Ik speel dan nog liever op €-millions, d'er staat bijna 2,5 ton Au op het spel!
Merk wel op(zie het verleden) dat er bij 'n QE steeds een geweldige geldinstroom is in de commodities, dus ook op de PM. Een daling in de PM-prijzen zie ik alleen mocht de QE3 nog héél lang (december?) uitblijven. Maar printen gaan ze toch moeten doen. En eigenlijk kan het niet langer duren dan oktober, dan is de kas weer leeg en moet het schuldplafond weer omhoog in de VS. That's a fact! Mocht de QE3 lang uitblijven gaan mogelijk de goudprijzen onder druk komen te staan, al is 1555 wel 'n sterke steun.

Merk wel op(zie het verleden) dat er bij 'n QE steeds een geweldige geldinstroom is in de commodities, dus ook op de PM. Een daling in de PM-prijzen zie ik alleen mocht de QE3 nog héél lang (december?) uitblijven. Maar printen gaan ze toch moeten doen. En eigenlijk kan het niet langer duren dan oktober, dan is de kas weer leeg en moet het schuldplafond weer omhoog in de VS. That's a fact! Mocht de QE3 lang uitblijven gaan mogelijk de goudprijzen onder druk komen te staan, al is 1555 wel 'n sterke steun.

Re: Donkere wolken boven goud
En, wat vond je er van ?"Sanem2"]ik ga volgende week naar een seminarie van goudforum, eens kennis maken
freegold forum klinkt zeer interessant
Goudforum is verhuisd trouwens naar http://www.goudstudieforum.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Betalend omdat ze spam beu zijn , na hun cash-periode vorig decennium (2000-2007)
lekker privé, anders kom je via google op je thuisadres terecht, bij wijze van spreken....
Het beste beleggingsclubke van West-Seuropa met 17% per jaar intussen , gedurende 12 jaar al....
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Amai, is dat dan weer opnieuw te betalen? Want die waren nog niet zolang gestart met een andere betalende site als ik mij goed herinner? Wie bij goudforum lid was moet dan toch niet opnieuw betalen? Anders lijkt het wel 'n promo-actie voor spaarboekjes.
Niks weeral betalen.Spruitekop schreef:Amai, is dat dan weer opnieuw te betalen? Want die waren nog niet zolang gestart met een andere betalende site als ik mij goed herinner? Wie bij goudforum lid was moet dan toch niet opnieuw betalen? Anders lijkt het wel 'n promo-actie voor spaarboekjes.
Eénmalige betaling en levenslange registratie.
Enkel de zon komt op voor niks.
Goud moet je verdienen.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Klopt, maar ook het forum moet het dan wel verdienen, en hoe weet je dat? Als ik voor iets moet betalen moet ik alvast overtuigd zijn van de kwaliteit van het product. Katten in zakken kopen is voor fiat & papier-adepten.
Alle belangrijkste macro-economische nieuws komt aan bod.
Je staat verstomd hoeveel rond goud draait daaromtrent.
Hoe komt dit ?
Omdat we in een scharniermoment van de geschiedenis zitten, waarbij het fiat geldsysteem kraakt in al zijn voegen.
Als je in 2001, op de top van de internetbubble zegt dat je in goud moet gaan
Als je in 2008 zonder de minste kleerscheur uit de financiële crash komt,
als je al 12 jaar 17 % haalt op je portefeuille
dan heb je bepaalde strepen verdiend....
Een krant kost al snel 250€ per jaar.
De Westerse kranten zijn overheids-advertentiegazetjes geworden.
Zeg uw krant een jaar op en U heeft uw abonnement dubbel en dik terugverdiend en leert bovendien weer zelf en kritisch denken.
Je staat verstomd hoeveel rond goud draait daaromtrent.
Hoe komt dit ?
Omdat we in een scharniermoment van de geschiedenis zitten, waarbij het fiat geldsysteem kraakt in al zijn voegen.
Als je in 2001, op de top van de internetbubble zegt dat je in goud moet gaan
Als je in 2008 zonder de minste kleerscheur uit de financiële crash komt,
als je al 12 jaar 17 % haalt op je portefeuille
dan heb je bepaalde strepen verdiend....
Een krant kost al snel 250€ per jaar.
De Westerse kranten zijn overheids-advertentiegazetjes geworden.
Zeg uw krant een jaar op en U heeft uw abonnement dubbel en dik terugverdiend en leert bovendien weer zelf en kritisch denken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En DAT is dus de reden waarom we 'n abo moeten nemen op dat forum? Ik kan heus wel voor mezelf denken.
Sommige culturen laten hun voedsel voorkauwen, als ik op restaurant ga bestel ik zelf, kies op de kaart wat ik wil en goed voor mij lijkt en betaal ik zelf. Je kan ook je geldbeugel af geven, een ander laten kiezen van de kaart, laten voorkauwen en het je laten oplepelen, nee bedankt!
Een krant koop ik vooral voor de sportpagina's.
Edit: uit pure nieuwsgierigheid eens gaan kijken. Grappig: 'n studiegroep
2,5 regel over goud "akkumuleren"
Gewoon 'n copy/paste van zerohedge tabel. Moet je dan al storten voor 'n lidmaatschap als ze niet meer moeite doen om gewoon 'n artikel van Zerohedge (gratis site) als home-page te hebben.
Als ze leden willen werven met 'n copy/paste van 'n artikel van 'n gratis site trekken ze mij niet over de meet.
Dan kan ik even goed naar de Astro-lijn bellen op VT4/Vijftv.
Sommige culturen laten hun voedsel voorkauwen, als ik op restaurant ga bestel ik zelf, kies op de kaart wat ik wil en goed voor mij lijkt en betaal ik zelf. Je kan ook je geldbeugel af geven, een ander laten kiezen van de kaart, laten voorkauwen en het je laten oplepelen, nee bedankt!

Edit: uit pure nieuwsgierigheid eens gaan kijken. Grappig: 'n studiegroep

Gewoon 'n copy/paste van zerohedge tabel. Moet je dan al storten voor 'n lidmaatschap als ze niet meer moeite doen om gewoon 'n artikel van Zerohedge (gratis site) als home-page te hebben.
Als ze leden willen werven met 'n copy/paste van 'n artikel van 'n gratis site trekken ze mij niet over de meet.

Iedereen denkt wel zelf te kunnen denken.Spruitekop schreef:En DAT is dus de reden waarom we 'n abo moeten nemen op dat forum? Ik kan heus wel voor mezelf denken.
Daarom zat iedereen ook in de internetbubble, had iedereen ook wel Lernoutjes en had iedereen ook de 2008 crash niet zien aankomen.
Daarom zit iedereen ook met verliezen het laatste decennium.
Misschien moet je het restaurant eens niet vanop je stoel aan tafel, maar eens van boven op het restaurant leren bekijken.
Vanop je stoel aan tafel heb je niet eens gezien hoe er in de keuken geknoeid wordt.
Als je denkt van brood en spelen wijzer te worden, mij niet gelaten, maar die bepalen je brood op de plank niet straks.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Akkumuleren : ja we zijn wat progressief.Spruitekop schreef: Edit: uit pure nieuwsgierigheid eens gaan kijken. Grappig: 'n studiegroep2,5 regel over goud "akkumuleren"
zerohedge : De homepage verandert soms dagelijks, soms wekelijks.
beetje volgens de omgevingsfactoren.
Zou het niet kunnen dat er velen waren met Lernoutjes omdat ze dezelfde bladjes lazen ? Bladjes van mensen die het ook niet wisten ?
Vanmorgen nog een groot artikel gelezen over goud en goudmijnaandelen: nu moet je goudmijnaandelen kopen omdat ze 30 % goedkoper zijn...
Als dat al een reden kan zijn.
Vanmorgen nog een groot artikel gelezen over goud en goudmijnaandelen: nu moet je goudmijnaandelen kopen omdat ze 30 % goedkoper zijn...
Wij zaten in goud ipv in Lernoutjes indertijd.Al Fonds schreef:Zou het niet kunnen dat er velen waren met Lernoutjes omdat ze dezelfde bladjes lazen ? Bladjes van mensen die het ook niet wisten ?
Hebben jaren meewarige glimlachen doorstaan:
Goud kan zakken ook hé mijnheer.
Goud : gaat ge voor piraat leren ? Waar gij u mee bezighoudt manneke.
Niemand moest goud hebben aan 10.000€.
Omdat bijna niemand het huidig kantelmoment en de rol van goud daarin ontwaart.
(Teveel de sportwereld aan het ontwarren

Nu het 40.000€ staat moet nog niemand het hebben.
Te duur nu.
Een bubbel.
5 op 1000 Belgen hebben goud en goud is een bubbel.
Hilarisch.
Wij kopen of verkopen geen mijnaandelen. Niks van papier trouwens.
Wij proberen U het verhaal achter goud uit te leggen.
Verstaat ge 't niet , wel dan koopt er geen.
Simpele koek.
Kunde gewoon de actualiteit volgen met comments van een groep mensen die al de hoeken van het financiëel systeem al gezien hebben en achter zich gelaten.