Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek zilver kopen
Verplaatsen, zou dat echt zonder importkosten mogen?
Maar kan inderdaad dat je het alleen moet aangeven, waarmee je je meteen opgeeft voor kapitaalbelasting.
Het zal wellicht zwart goud geweest zijn. Dit moet al vaker gebeuren, want het lijkt me sterk dat ze de ene kerel die dit probeert meteen weten aan te houden. Misschien maakte hij de fout een te dure oude of te sportieve rijstijl er op na te houden?
Maar kan inderdaad dat je het alleen moet aangeven, waarmee je je meteen opgeeft voor kapitaalbelasting.
Het zal wellicht zwart goud geweest zijn. Dit moet al vaker gebeuren, want het lijkt me sterk dat ze de ene kerel die dit probeert meteen weten aan te houden. Misschien maakte hij de fout een te dure oude of te sportieve rijstijl er op na te houden?
Erg eigenlijk...
De goedkoopste 999 munt die ik zo snel vind, is de Noah's Arke bij Beck, waar ik er al een aantal van heb, gekocth aan €24.99/stuk. Die kost nu nog maar €24,55.
Dat is echter wél 14,5% bóven de huidige spot prijs. Hetzelfde geld voor de kilomunten.
In de VS kan men 999 zilver bekomen aan $0.60-0.70 boven spot. 3%...
Extra blij daarom met mijn partijtje gecirculeerde muntjes. Ze bestonden al, dus in zekere zin mileu-vriendelijker, en ik betaalde 10% ónder spot. Door de beperkte spread kán ik ze bij gelijk gebleven prijzen al met lichte winst inleveren bij tov-hazel.nl, maar dat doe ik natuurlijk niet.
De goedkoopste 999 munt die ik zo snel vind, is de Noah's Arke bij Beck, waar ik er al een aantal van heb, gekocth aan €24.99/stuk. Die kost nu nog maar €24,55.
Dat is echter wél 14,5% bóven de huidige spot prijs. Hetzelfde geld voor de kilomunten.
In de VS kan men 999 zilver bekomen aan $0.60-0.70 boven spot. 3%...
Extra blij daarom met mijn partijtje gecirculeerde muntjes. Ze bestonden al, dus in zekere zin mileu-vriendelijker, en ik betaalde 10% ónder spot. Door de beperkte spread kán ik ze bij gelijk gebleven prijzen al met lichte winst inleveren bij tov-hazel.nl, maar dat doe ik natuurlijk niet.
@skater: Kalm houden skater...
Ik zou bijgod geen papieren zilver kopen, ik moet het ook kunnen voelen.
Mijn vraag was of er ervaring was... hier... met dergelijke samenwerkingen. Snappie?
Mijn vraag was of er ervaring was... hier... met dergelijke samenwerkingen. Snappie?
:-)Luc B. schreef:@skater: Kalm houden skater...
Ok, ik ben weer tot rust gekomen.
Heel apart dat iets absoluut zekers als fysiek, er altijd weer nieuwe constructies gevonden worden om het in papier om te zetten, met verminderde zekerheid, en toegevoegde kosten. al is het met warehouse allocations en al, niemand zal je garanderen dat die baar er altijd zal liggen, en aan niemand anders beloofd zal zijn.
Zie eens het volume in het SLV fonds. Als dat er echt ligt, is de vraag waar ze dat zilver vandaan gehaald hebben. De mijnen hebben het opgehoest de laatste jaren. En komen geen treinladingen zilver bij SLV voor de deur elke dag, wat wel geimpliceerd wordt. Hoogstwaarschijnlijk is maar een fractie van het zilver echt aanwezig, laat staan uniek gealloceerd aan een SLV aandeelhouder.
Het mooie aan fysiek is ook dat je het goedkoper koopt dan bij gerenommeerde winkels. En je kunt gewoon muntjes stapelen, met tienduizenden tegelijk, en makkelijk steekproeven van te nemen, je hoeft niet te vertrouwen op de echtheid van baren die je bank belooft voor je te hebben ingekocht en tegen een maandtarief opgeslagen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ook dit even meegeven, de 'zwarte lijst' met dubieuze verkopers.
http://www.gold.de/goldhaendler_blacklist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gold.de/goldhaendler_blacklist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zolang men in politiek en bancair Europa als kippen rondrent, blijven er nog even koopkansjes.
ECB's Renteverlaging is de volgende reden dat zilver een stap terug doet?
Ik verken nu ook junior goud mijnen. Als het de kant op gaat waar zilverstapelaars denken dat het heen gaat, liggen daar grote kansen.
ECB's Renteverlaging is de volgende reden dat zilver een stap terug doet?
Ik verken nu ook junior goud mijnen. Als het de kant op gaat waar zilverstapelaars denken dat het heen gaat, liggen daar grote kansen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk eerder de Eurotop. Ook Goud is aan het testen op 1550 (steun), tegen de afklop noteren we wel weer op het niveau van gisteren.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Hoewel het diepste punt van het zilver blijkbaar achter ons ligt (toch in euro uitgedrukt)
http://www.zilver-inkoop.nl/zilverprijs.html
toch nog hierbij twee adresjes voor de liefhebbers van oude munten tegen zilverprijs zonder BTW
http://www.hollandgold.nl/zilver-kopen/ ... unten.html
Verkoopt per kg; natuurlijk heb je dan geen kg zuiver zilver maat 720 gr..staat duidelijk uiteengezet op de site.
Van oorsprong lijkt onderstaande firma eerder iets voor munten verzamelaars; maar blijkbaar kopen ze gehele partijen op waaruit ze de zeldzame munten halen en de rest weer doorverkopen aan zilverprijs ...
En deze keer niet alleen Nederlandse munten maar ook een assortiment uit de gehele wereld.
http://www.linders-goudenmunten.nl/categorie/24/
Ze vermelden hierbij ook de kwaliteit van de gebruikte munten.
http://www.zilver-inkoop.nl/zilverprijs.html
toch nog hierbij twee adresjes voor de liefhebbers van oude munten tegen zilverprijs zonder BTW
http://www.hollandgold.nl/zilver-kopen/ ... unten.html
Verkoopt per kg; natuurlijk heb je dan geen kg zuiver zilver maat 720 gr..staat duidelijk uiteengezet op de site.
Van oorsprong lijkt onderstaande firma eerder iets voor munten verzamelaars; maar blijkbaar kopen ze gehele partijen op waaruit ze de zeldzame munten halen en de rest weer doorverkopen aan zilverprijs ...
En deze keer niet alleen Nederlandse munten maar ook een assortiment uit de gehele wereld.
http://www.linders-goudenmunten.nl/categorie/24/
Ze vermelden hierbij ook de kwaliteit van de gebruikte munten.
hallo iedereen, ben hier nieuw op dit forum(heb al wat opgezocht)
mijn vraag is, stel ik koop een halve kilo of 1 kilo zilver of munten(bv van thesilvermountain) kan ik dit ooit terug verkopen in een belgische bank(bv. kbc,belfius of andere banken)
alvast vriendelijk bedankt
mijn vraag is, stel ik koop een halve kilo of 1 kilo zilver of munten(bv van thesilvermountain) kan ik dit ooit terug verkopen in een belgische bank(bv. kbc,belfius of andere banken)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Of je zilver kwijt kan bij je plaatselijk bankkantoor dat weet ik niet en dit zal mogelijk bankafhankelijk zijn. Daarvoor informeer je misschien voor de zekerheid bij je lokale bankier. Evenwel kan je d'er steeds mee weg bij de gewone goud- en zilverhandelaren. (Gold4ex, The House, Numagold, Eurogold, ...)
"Ooit" kun je je zilver misschien wel bij de klantenservice van de supermarkt inruilen tegen shoppingcredits. Ik denk niet dat er 1 reguliere bank is die nog de kennis in huis heeft om zilver te taxeren.peeplan schreef:hallo iedereen, ben hier nieuw op dit forum(heb al wat opgezocht)
Er wordt wel aangeraden vooral te kopen bij kantoren die ook inkoop doen. Bij tov-hazel.nl bijvoorbeeld, verkopen ze oud NL muntzilver aan +3.5% van spot, en kopen het du moment terug aan -5%. Of ze ook -5% bieden op munten die niet in hun eigen gelsoten verpakking zitten, heb ik nog niet getest. ik koop namelijk zelf wel eens goedkoper dan -5%, ik zou dan binnen een dag een winstje kunnen maken. Mijn volumes staan echter niet toe dat een keertje met een kilo te testen, ik wil het zilver daadwerkelijk lang aanhouden. Plus, er is nog nauwelijk aanbod van oud muntzilver. Sterke handen hebben de reserves overgenomen, mensen als u en ik.
Als je baren of munten koopt, zou ik wel een zeer courant product kiezen, niet iets al te obscuurs. Dan kun je lang bezig zijn om het te verpatsen, en goede kans dat je genoegen moet nemen met een schamele prijs, lager dan voor goed zilver betaald wordt ter omsmelten.
Let op met baren kleiner dan 1kg. Daar wordt flinke premie op gerekend. Terwijl munten van 31.1g per gram hetzelfde of minder kosten als die kilobaar of -munt.
Ik zie in verkoopprijzen op eBay een tendens dat in plastic verzegelde baren nog wel meer opbrengen dan de nu sterk opkomende muntbaren (minder BTW bij shopaankoop). Je betaalt echter bij aanschaf veel extra, dus dat rendeert niet. en de bereidheid extra betalen voor een plastic zakje kan met de verdere opkomst van die muntbaren ook goed verder wegebben.
Een baar die je nu incl BTW voor €890 koopt, krijg je vandaag op eBay.de niet meer dan €840-845 voor terug. Maar je kunt pech hebben en niet verder komen dan 800 en een beetje. Ik heb in de recente dips muntbaren voor onder €800 zien gaan, zeker als het er 5 in 1 lot waren. Wie een vaste prijs zet hoger dan dat, verkoopt niet.
Belangrijkste: als je zou verkopen aan KBC, stel dat zij een zilverbalie zouden hebben, verlies je zowel de premie als de BTW. En Big Brother is watching, dus je verkoopt liever particulier. De koper had anders BTW moeten betalen, dus betaalt u graag een dikke premie, zolang die goed minder is dan de BTW, ivm mindere kopersrechten.
merci al allemaal voor de duidelijke uitleg, goud zal mss dan wel beter verkoopbaar zijn bij de grootbanken(belgische banken aanvaarden zeker baren met stempel umicore) of de gouden krugerrand of maple leaf enz.
groetjes peter
groetjes peter
Als je goud naar de bank brengt, zorg dan dat je snel bij je contanten kunt. Laat het niet in gewicht op een rekening gezet worden, dat goud wordt net zo behandeld als spaargeld, fractional reserve banking. Het is van hen, en ze verdienen er 10x op, zodra je het in bewaring geeft. Akkefietje van $60 miljard aan de gang met goudfondsen HongKong/Londen op dit moment. Goud bleek helemaal niet te bestaan. Stel je voor als die 1000+ ton daadwerkelijk door investeerders fysiek aangeschaft waren in de detailhandel ipv moeilijk via papier...er is geen alternatief voor goud in je eigen bezit, dat je kunt zien en aanraken, zonder tussenkomst van een bank, kluizenboer, of goudsmit. Je bent zelf de enige betrouwbare persoon of instelling. Goud is te kostbaar om aan een ander toe te vertrouwen, meer nog dan je kinderen. Jouw kinderen wil lang niet iedereen hebben of zoekmaken, jouw goud wordt universeel begeerd. En overal gieren.peeplan schreef:merci al allemaal voor de duidelijke uitleg, goud zal mss dan wel beter verkoopbaar zijn bij de grootbanken(belgische banken aanvaarden zeker baren met stempel umicore) of de gouden krugerrand of maple leaf enz.
groetjes peter
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Umicore-goud is zeker goed! Eigenlijk kan dat gezegd worden van alle "Good Delivery bars", de LBMA-smelters kan je hier terugvinden.peeplan schreef:merci al allemaal voor de duidelijke uitleg, goud zal mss dan wel beter verkoopbaar zijn bij de grootbanken(belgische banken aanvaarden zeker baren met stempel umicore) of de gouden krugerrand of maple leaf enz.
groetjes peter
En wat Skater76 aangeeft, meer en meer komen goudbeleggers (op papier) tot constatatie dat er geen goud als tegenwaarde in de kluizen ligt. Ze zijn hun centen kwijt. Ga dus steeds voor fysiek dat je door eigen beheer opslaat.
Ik HAD een prettig betaalbaar adresje voor zilveren munten (NL).
Sinds de dip in Juni is de prijs die men vraat 30% gestegen.
Men zegt amper nog zilver aangeboden te krijgen, en ze houden het ook liever gewoon vast.
Hun opkoper biedt €3,40 per gulden (€727), dus men rekent mij €3,70 (€790). Op een dag dat spot €725 was.
Ik zag het lijstje van de opkoper zelf. JA, die bieden boven spot voor 72% junk silver. Hoe ze het dan kunnen versmelten en verkopen met winst begrijp ik niet goed.
Het aanbod online van muntzilver lijkt ook snel op te drogen, er is amper iets. En al zeker geen grotere loten. Lange wachttijden online.
Perth Mint (Australie) zegt wel genoeg zilver te kunnen bemachtigen, maar naar verwachting in 2013 niet snel genoeg zal kunnen slaan om de vraag bij te houden. Beleggers beginnen dus weer op stoom te komen. En dan te bedenken dan beleggers nu waarschijnlijk minder holdings hebben dan gewone burgers tot 50 jaar geleden gewoon in de vorm van zilveren guldens en franken.
Sinds de dip in Juni is de prijs die men vraat 30% gestegen.
Men zegt amper nog zilver aangeboden te krijgen, en ze houden het ook liever gewoon vast.
Hun opkoper biedt €3,40 per gulden (€727), dus men rekent mij €3,70 (€790). Op een dag dat spot €725 was.
Ik zag het lijstje van de opkoper zelf. JA, die bieden boven spot voor 72% junk silver. Hoe ze het dan kunnen versmelten en verkopen met winst begrijp ik niet goed.
Het aanbod online van muntzilver lijkt ook snel op te drogen, er is amper iets. En al zeker geen grotere loten. Lange wachttijden online.
Perth Mint (Australie) zegt wel genoeg zilver te kunnen bemachtigen, maar naar verwachting in 2013 niet snel genoeg zal kunnen slaan om de vraag bij te houden. Beleggers beginnen dus weer op stoom te komen. En dan te bedenken dan beleggers nu waarschijnlijk minder holdings hebben dan gewone burgers tot 50 jaar geleden gewoon in de vorm van zilveren guldens en franken.