carmignac patrimoine via tak23
carmignac patrimoine via tak23
Ik wil maandelijks een klein bedrag sparen via een TAK23 verzekering die belegt in Carmignac Patrimoine. Daar dit fonds een mooi rendement behaald en ik niet over de nodige centen beschik om een belang in dit fonds rechtstreeks te kopen wil ik dit via TAK23 doen.
Nu vroeg ik me af welke verzekeringmaatschappijen dit fonds via een TAK23 verzekering aanbieden waarbij je maandelijks kan sparen hierin.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Nu vroeg ik me af welke verzekeringmaatschappijen dit fonds via een TAK23 verzekering aanbieden waarbij je maandelijks kan sparen hierin.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Re: carmignac patrimoine via tak23
Bij Deutsche Bank kan je maandelijks rechtstreeks in dat fonds beleggen vanaf 100 euro per maand.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Keytrade fund plan, geen kosten en taksen.
Waarom niet via tak23 is eerder al besproken hier.
Waarom niet via tak23 is eerder al besproken hier.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij Argenta kan je dit doen via een TAK23. Er zijn instapkosten aan (+/-2%), een eenmalige taks van 1.1% en jaarlijkse beheerskosten van 0.75% dacht ik. Na 8jaar ben je vrij van RV (15%). Blijf weg van de producten met "capitaalsgarantie".
Kapitaalsgarantie, hiervoor heb je tak 21. Ik heb hier niks op tegen... mijne loopt als 6 jaar en zeer tevreden.
Akkoord dat nu aansluiten minder interessant is en mogelijks in de 8 j loopperiode Di Rupo dit ook geschikt vindt om 21% RV op te eisen... wait and see.
Zelf voel ik mij hier ook niet veilig, als hij denkt aan terugwerkende kracht heb ik het ook aan mijne rekker....
Akkoord dat nu aansluiten minder interessant is en mogelijks in de 8 j loopperiode Di Rupo dit ook geschikt vindt om 21% RV op te eisen... wait and see.
Zelf voel ik mij hier ook niet veilig, als hij denkt aan terugwerkende kracht heb ik het ook aan mijne rekker....
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik had het over CP met kapitaalsgarantie niet over TAK21.
Meer bepaald op carmignac-patrimoine-t6775-15.html#p81766" onclick="window.open(this.href);return false;karine schreef:Waarom niet via tak23 is eerder al besproken hier.
Korte samenvatting van de nadelen van Argenta Fund Plan Patrimoine:
- bij instap betaal je 1,10 % taks en er zijn jaarlijkse beheerskosten van 0,75 %;
- bij een tak 23 is het belangrijk om weten dat jij geen eigenaar bent van het onderliggende fonds, maar wel de verzekeringsmaatschappij. Wat maakt dat uit ? Komt je bank in moeilijkheden, dan heeft dit geen enkel gevolg voor je fondsen want jij bent de enige eigenaar. Komt je tak 23 verzekeraar echter in moeilijkheden, dan is er geen enkele garantie dat je nog al je geld terug ziet, want je bent enkel schuldeiser, geen eigenaar van de effecten.
als de verzekeringsmaatschappij in problemen komt, heb je wel voorrang op al de andere schuldeisers.bent geen echte eigenaar van de fondsen, maar zo goed als.
Er zijn veel maatschappijen die dit aanbieden : Nateus, Delta Loyd, Ergo life,... gewoon de beste nemen qua instap en beheerskosten
Er zijn veel maatschappijen die dit aanbieden : Nateus, Delta Loyd, Ergo life,... gewoon de beste nemen qua instap en beheerskosten
Ben je, naast de taks, de instapkosten niet vergeten ?Yaris schreef: - bij instap betaal je 1,10 % taks en er zijn jaarlijkse beheerskosten van 0,75 %
Waarom zouje al die kosten betalen als het ook zonder die kosten kan ?
Sommigen zouden hier van bank verwisselen voor enkele centiemen meer maar laten dan aan de andere kant de kosten uit de pan swingen.
--- tekst verwijderd geen reclame aub ---
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ben het even gaan nakijken en er worden naast de (ondertussen) 2 % taksen geen instapkosten verworven bij Argenta.
Ik las hier dat er bij Keytrade geen taksen en geen instapkosten zijn, dit klopt toch niet, ofwel ?
Ik las hier dat er bij Keytrade geen taksen en geen instapkosten zijn, dit klopt toch niet, ofwel ?
Boogje schreef:Ben het even gaan nakijken en er worden naast de (ondertussen) 2 % taksen geen instapkosten verworven bij Argenta.
en de jaarlijkse beheerskosten, die vergeet je. Spaar je geld op een spaarrekening, tot je genoeg hebt om rechtstreeks in CP te investeren, tenzij je de bank rijker wil maken, je bankier 'sparen en beleggen' zal je dankbaar zijn, zijn commissie bij verkoop tak 23 is binnen, op jou kosten.
Keytrade Fund Plan vind ik ideaal om rechtstreeks in Patrimoine te beleggen. Kan vanaf 25 euro per maand. Je kan het fund plan op elke moment pauzeren. Er zijn geen instap- noch uitstapkosten na 5 jaar. Vóór 5 jaar een forfaitaire kost van 10 euro per fonds in je fund plan, dacht ik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kan iemand (uit eigenhandige ondervinding) bevestigen dat er via het Keytrade Fund Plan geen kosten worden aangerekend?
Op de site staat dat er geen kosten zijn aan het Fund Plan zelf, maar op de fiches van de fondsen waarnaar gelinkt wordt staan wel kosten van 4-6% vermeld. Zijn de kosten van het fonds zelf dan ook niet van toepassing?
Met andere woorden: stel dat je €100 per maand via het Fund Plan in Patrimoine wilt beleggen:
Komt er dan maandelijks €100 in het Fund Plan en €100 in Patrimoine?
OF
Komt er dan maandelijks €100 in het Fund Plan, maar slechts €94-96 in Patrimoin?
Op de site staat dat er geen kosten zijn aan het Fund Plan zelf, maar op de fiches van de fondsen waarnaar gelinkt wordt staan wel kosten van 4-6% vermeld. Zijn de kosten van het fonds zelf dan ook niet van toepassing?
Met andere woorden: stel dat je €100 per maand via het Fund Plan in Patrimoine wilt beleggen:
Komt er dan maandelijks €100 in het Fund Plan en €100 in Patrimoine?
OF
Komt er dan maandelijks €100 in het Fund Plan, maar slechts €94-96 in Patrimoin?
https://www.keytradebank.com/nl/invest/ ... stmentplan" onclick="window.open(this.href);return false;