Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
Als niet-aandeelhouder van arcobrol vind ik het schandalig dat wij zouden moeten betalen voor jullie.jefke123 schreef:Ik vind het schandalig zo met de mensen hun geld gaan lopen mij werd indertijd ook gezegd dat dit een volledig veilige belegging was en zoals vele onder ons ,kregen we hier en daar dan een habbekrats aan voordelen. Wij hadden dit bezien als een betere spaarvorm voor onze kinderen ,nu ze op leeftijd gekomen zijn om alleen te gaan wonen moet ik zeggen dat hun spaargeld gestolen is en ze minsten nog 3 jaar zullen moeten wachten op een eventuele uitbetaling.Nu moet plotseling Europa beslissen over de staatswaarborg die mij toen wel werd gegeven wat morgen met de spaarboekjes ook ddor Europa te beslissen.Het is niet dat ik hier ooit woekerwinsten mee behaald heb vermits het hier over veilige beleggingen ging versta ik dat ook maar nu blijkt VEILIG toch niet zo veilig te zijn
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Er werd aan de klanten een veilige belegging beloofd terwijl het aandelen waren. Nu het mis gaat, wat zijn de opties?
* Vergoeden uit het garantiefonds? Terwijl er nooit is voor betaald, terwijl het garantiefonds eigenlijk niet van toepassing was (gezien aandelen) en dat te koste van de belastingbetaler?
* Niet vergoeden (en alles kwijt) terwijl de klant beloofd werd dat het veilig was?
Wie heeft er eigenlijk de fout gemaakt? M.i.: De beleggingsadviseur.
Het is belachelijk maar eigenlijk zou deze persoonlijk moeten opdraaien voor z'n foute advies.
* Vergoeden uit het garantiefonds? Terwijl er nooit is voor betaald, terwijl het garantiefonds eigenlijk niet van toepassing was (gezien aandelen) en dat te koste van de belastingbetaler?
* Niet vergoeden (en alles kwijt) terwijl de klant beloofd werd dat het veilig was?
Het is belachelijk maar eigenlijk zou deze persoonlijk moeten opdraaien voor z'n foute advies.

Je vergeet dat de staat garantie beloofd heeft in 2008. Men vond toen blijkbaar wel dat het garantiefonds van toepassing was.
Trouwens, wie bedoel je met "beleggingsadviseur" ? De persoon in de bank waar je als klant met in contact kwam om in te schrijven voor die Arcopar-deelbewijzen?
Trouwens, wie bedoel je met "beleggingsadviseur" ? De persoon in de bank waar je als klant met in contact kwam om in te schrijven voor die Arcopar-deelbewijzen?
Dexia-aandeelhouders hebben nog altijd hun aandelen en kunnen vrij verkopen terwijl arcopar "aandeelhouders" momenteel niks meer hebben.
Waar zijn die Arcopar-aandelen?
Deze die dachten heel weinig risico te nemen zijn helemaal pineut. De wereld op zijn kop.
Nu ja, het is nog niet zover.
Maar ik vrees enkel voor Europa. Die eurocommissarissen aan 25000Euro/maand zullen een keer zeggen dat we alles kwijt zijn. Er moet nog genoeg belastingsgeld zijn om henzelf uit te betalen iedere maand.
Deze die dachten heel weinig risico te nemen zijn helemaal pineut. De wereld op zijn kop.
Maar ik vrees enkel voor Europa. Die eurocommissarissen aan 25000Euro/maand zullen een keer zeggen dat we alles kwijt zijn. Er moet nog genoeg belastingsgeld zijn om henzelf uit te betalen iedere maand.
De Beleggingsadviseur? Dus eigenlijk BACOB in mijn geval? Later Dexia en nu dus de Belgische Staat als eigenaar van alle activa en passiva van de bank.Spruitekop schreef:Er werd aan de klanten een veilige belegging beloofd terwijl het aandelen waren. Nu het mis gaat, wat zijn de opties?
Er is geen enkel probleem om de klanten niet te vergoeden. Er zijn slechts een honderdtal vennoten komen om de vergaderingen van Arco nadat de vereffening was aangekondigd. Dit zijn de enige die een beetje interesse hebben getoond wat er gebeurd met het geld dat ze in Arco hebben zitten. Al de rest kan dit geld missen.Spruitekop schreef:Er werd aan de klanten een veilige belegging beloofd terwijl het aandelen waren. Nu het mis gaat, wat zijn de opties?
Groep Arco kon een formule uitwerken die vennoten toelaat om uit te treden aan een fractie van de nominale waarde. Tegen een fractie van deze nominale waarde konden ze ook nieuwe vennoten vinden, want aandeelhouders zijn van Arco biedt nog steeds voordelen.Lukske schreef:Dexia-aandeelhouders hebben nog altijd hun aandelen en kunnen vrij verkopen terwijl arcopar "aandeelhouders" momenteel niks meer hebben.
Als je een vergelijking maakt met Nortern Rock of Hypo Real estate, de mensen die daar in hebben belegd kunnen hun aandelen ook niet meer verhandelen.
Als ik een nieuwe (occasie-)wagen koop, waarbij de verkoper belooft dat hij in goede staat is, maar na twee jaar toch stuk gaat (perte total), zal de overheid mij hier toch ook niet voor vergoeden ? Die verkoper heeft ook geen glazen bol.
Zelf verkoop (of adviseer?) ik ook TAK23 beleggingen en soms gaat dit verkeerd. Moet ik dan het verlies betalen ? Ik heb nog nooit een klant gehad die wel een mooi rendement heeft, die daarvan een deel aan mij geeft.
(maar ik leg wel heel goed de gevaren uit van TAK23 - en wij pushen de klant naar TAK21)
Zelf verkoop (of adviseer?) ik ook TAK23 beleggingen en soms gaat dit verkeerd. Moet ik dan het verlies betalen ? Ik heb nog nooit een klant gehad die wel een mooi rendement heeft, die daarvan een deel aan mij geeft.
(maar ik leg wel heel goed de gevaren uit van TAK23 - en wij pushen de klant naar TAK21)
Grapjas. De meesten wisten waarschijnlijk zelfs niets van een vergadering.Stier schreef:Er is geen enkel probleem om de klanten niet te vergoeden. Er zijn slechts een honderdtal vennoten komen om de vergaderingen van Arco nadat de vereffening was aangekondigd. Dit zijn de enige die een beetje interesse hebben getoond wat er gebeurd met het geld dat ze in Arco hebben zitten. Al de rest kan dit geld missen.
Mijn ouders hebben nog geen enkele brief daarover gekregen.
Zucht ...nuyttie schreef:Als ik een nieuwe (occasie-)wagen koop, waarbij de verkoper belooft dat hij in goede staat is, maar na twee jaar toch stuk gaat (perte total), zal de overheid mij hier toch ook niet voor vergoeden ?
Voor zover ik weet heeft de staat zich nooit waarborg gesteld voor occasiewagens, niet voor defecten, niet voor ongevalschade.
De staat heeft wel dat wel gedaan in 2008 voor Arcopar.
en dat is schandalig (en hopelijk houdt Europa dit tegen)
Dat is omdat het voor hen niet voldoende belangrijk was om het echt te willen weten.J Lawieck schreef:Grapjas. De meesten wisten waarschijnlijk zelfs niets van een vergadering.Stier schreef:Er is geen enkel probleem om de klanten niet te vergoeden. Er zijn slechts een honderdtal vennoten komen om de vergaderingen van Arco nadat de vereffening was aangekondigd. Dit zijn de enige die een beetje interesse hebben getoond wat er gebeurd met het geld dat ze in Arco hebben zitten. Al de rest kan dit geld missen.
Mijn ouders hebben nog geen enkele brief daarover gekregen.
Het ergste vind ik nog bij het belfius internet bankieren, als je "je beleggingen" aanvraagt.
Daar prijkt dan mooi in het midden een mooi getal arcofin/arcopar enz.... bedragen die we nooit zullen terugzien.
Eén ding zou iedereen moeten doen, zodra elke mogelijke (verplichte) binding met Belfius achter de rug is, deze bank gewoon de rug toekeren. Is mogelijks de enige manier om dit hen eens te laten voelen dat je er niet akkoord mee bent.
Ik kocht indertijd ook arcopar/arcofin omdat dit zogezegd mij een korting gaf op mijn lening (toen was ik nog goedgelovig), bij het overlijden van mijn schoonouders wou mijn vrouw absoluut deze arco-zaken ook overnemen van haar ouders, pure nostalgie.
Dus... al bij al toch een 7 à 8.000 euro...
Als het werkelijk aandelen waren, ga ik er nooit moeilijk over doen, kwijt is kwijt... punt. Niemand hoeft op te draaien voor een ander zijn verlies, doch Belfius totaal de rug toekeren zal ik dan met héél veel plezier doen.
Spijtig voor de medewerkers van Belfius, die zelf een pak geld staken in dergelijke "aandelen" als werknemer.
Ook moet ik nog kwijt dat verschillende medewerkers al het mogelijke doen om je te helpen met informatie enzovoort.
Er zitten daar héél goeie, betrouwbare mensen bij, spijtig dat het topkader zo verrot was of nog is...
Doch ik werkte vroeger ook nog in een bedrijf (Groep Seghers) waar J.L. Dehaene in de Raad van Bestuur zat... de ganse zaak ging over kop, los van enkele MBO's. Van Dehaene niks meer gehoord of gezien...hij verdween met de noorderzon, mogelijks met een boekentas vol geld....
Wat hebben wij hier een correcte, eerlijke zakenwereld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar prijkt dan mooi in het midden een mooi getal arcofin/arcopar enz.... bedragen die we nooit zullen terugzien.
Eén ding zou iedereen moeten doen, zodra elke mogelijke (verplichte) binding met Belfius achter de rug is, deze bank gewoon de rug toekeren. Is mogelijks de enige manier om dit hen eens te laten voelen dat je er niet akkoord mee bent.
Ik kocht indertijd ook arcopar/arcofin omdat dit zogezegd mij een korting gaf op mijn lening (toen was ik nog goedgelovig), bij het overlijden van mijn schoonouders wou mijn vrouw absoluut deze arco-zaken ook overnemen van haar ouders, pure nostalgie.
Dus... al bij al toch een 7 à 8.000 euro...
Als het werkelijk aandelen waren, ga ik er nooit moeilijk over doen, kwijt is kwijt... punt. Niemand hoeft op te draaien voor een ander zijn verlies, doch Belfius totaal de rug toekeren zal ik dan met héél veel plezier doen.
Spijtig voor de medewerkers van Belfius, die zelf een pak geld staken in dergelijke "aandelen" als werknemer.
Ook moet ik nog kwijt dat verschillende medewerkers al het mogelijke doen om je te helpen met informatie enzovoort.
Er zitten daar héél goeie, betrouwbare mensen bij, spijtig dat het topkader zo verrot was of nog is...
Doch ik werkte vroeger ook nog in een bedrijf (Groep Seghers) waar J.L. Dehaene in de Raad van Bestuur zat... de ganse zaak ging over kop, los van enkele MBO's. Van Dehaene niks meer gehoord of gezien...hij verdween met de noorderzon, mogelijks met een boekentas vol geld....
Wat hebben wij hier een correcte, eerlijke zakenwereld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Luc B. op 7 augustus 2012, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
@ luc b
Maak je geen zorgen, de werknemers van Dexia/Belfius zijn ook al langs de kassa gepasseerd !
Maak je geen zorgen, de werknemers van Dexia/Belfius zijn ook al langs de kassa gepasseerd !
Ok, mogelijks het topkader, om die te kunnen houden, doch ik denk dat dit niet van toepassing was voor gewone adviseurs naar beleggingen bvb of gewoon loketpersoneel.