Prijsverschillen tussen Belgische en buitenlandse supermarkt
Re: Prijsverschillen tussen Belgische en buitenlandse superm
Ik vind het wat valselijk verdoken reclame. Je moet de AH winkel in Brasschaat niet vergelijken met een Colruyt buiten Brasschaat, maar die binnen Brasschaat. En dan is colruyt nog altijd de goedkoopste.
Lees in de studie het volgendeLanius schreef:Ik vind het wat valselijk verdoken reclame. Je moet de AH winkel in Brasschaat niet vergelijken met een Colruyt buiten Brasschaat, maar die binnen Brasschaat. En dan is colruyt nog altijd de goedkoopste.
Colruyt doet er alles aan om afwijkende inhoudsmaten aan te bieden, zodat vergelijken onmogelijk wordt.
Dat de komst van AH helpt om de prijzen bij Colruyt omlaag te duwen, is weer eens bewezen !
Ik woon op een 20 tal km van Auchan(Roncq), en daarbinnen hoor je hoofdzakelijk Vlaams praten.
Ook in een straal van 30 km in België verdelen ze een folder met zaken in promotie enzovoort (in het Nederlands)
Je merkt er gezinnen met 2 karren: ééntje met 80 liter bronwater in, andere kar voor vis (supervers en supergoedkoop), de echte Franse stokbroden, boter, wijn, kazen waar je in Vlaanderen nog nooit van hoorde doch superlekker..enz (héél goedkoop ).
Om de 10 meter staat een vriendelijke dame met bepaalde proeverijen, zowel van wijn, kaas enz.... dat vind je gewoon bij ons niet meer.
Je moet er natuurlijk niet beginnen om daar Belgische streekbieren te kopen.
Probeer het eens ,het is een beleving en je bespaart er een ferme duit mee...!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor champagne vind je enkel enkele onbekende huizen, liever naar Epernay een tripke maken om daar je inkopen te doen wat champagne betreft, bij enkele kleinere boeren vind je héél goede waar vanaf 12 à 13 euro, en het proeven alleen maakt de reis de moeite. Wij vonden er alleszins een semi-professioneel met een pracht van een champagne van rond de 13.90 euro en een héérlijke ontvangst...(van 13.90 tot 25 euro, alle mogelijkheden) (indien interesse, via pb aub)
Ook in een straal van 30 km in België verdelen ze een folder met zaken in promotie enzovoort (in het Nederlands)
Je merkt er gezinnen met 2 karren: ééntje met 80 liter bronwater in, andere kar voor vis (supervers en supergoedkoop), de echte Franse stokbroden, boter, wijn, kazen waar je in Vlaanderen nog nooit van hoorde doch superlekker..enz (héél goedkoop ).
Om de 10 meter staat een vriendelijke dame met bepaalde proeverijen, zowel van wijn, kaas enz.... dat vind je gewoon bij ons niet meer.
Je moet er natuurlijk niet beginnen om daar Belgische streekbieren te kopen.
Probeer het eens ,het is een beleving en je bespaart er een ferme duit mee...!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor champagne vind je enkel enkele onbekende huizen, liever naar Epernay een tripke maken om daar je inkopen te doen wat champagne betreft, bij enkele kleinere boeren vind je héél goede waar vanaf 12 à 13 euro, en het proeven alleen maakt de reis de moeite. Wij vonden er alleszins een semi-professioneel met een pracht van een champagne van rond de 13.90 euro en een héérlijke ontvangst...(van 13.90 tot 25 euro, alle mogelijkheden) (indien interesse, via pb aub)
Auchan Roncq is inderdaad een belevenis 

nuyttie schreef:
Ikzelf heb voor mijn boodschappen (om de drie weken een boemvolle kar) de test gedaan over meerdere weken en den Aldi kwam er als beste uit. Gewoon zonder in detail te gaan de ene week naar de Colruyt en de andere naar de Aldi. Met al de kasticktjes de prijs vergeleken.
Ik begrijp dan ook niet dat Aldi bijna nooit voorkomt in zo'n studies.
Aldi is volledig anders gepositioneerd dan AH, Carrefour, Delhaize en Colruyt. Aldi en Lidl zijn zogenaamde harddiscounters: ze kopen aan in enorme hoeveelheden, meestal onbekende merken en zetten die producten zonder franjes in hun winkels. Zij moeten het veel meer dan de anderen hebben van massaverkoop.
Edit: vandaag naar Auchan Roncq geweest en voor veel andere zaken dan water, cola en wat vis moet je daar inderdaad niet zijn als je goedkoop af wil zijn. Veel zaken zijn daar een pak duurder dan bij ons. Het brood is wel heel lekker daar
In Auchan Roncq ook al een paar keer gepasseerd.
Bronwater, yoghurt en ijs liggen steevast in onze kar.
Waarom is alles in België altijd zoveel duurder?!?
Bij mijn post hierboven nog 1 aanvulling: In auchan (Roncq) hoor je voornamelijk Vlaams EN Arabisch praten....
(Nikabs e.d. in overvloed...)
Aan de kassa gaat het supersnel, doch zorg dat, eenmaal buiten in je wagen, aan elk kruispunt met lichten je autoruiten dicht zijn.... wij spreken met enkele vrienden uit ervaring, die hangjongeren (allochtoon) aan de lichten/kruispunten zijn vlug binnen en pikken sacoches in een fractie van een seconde... (hier worden olympische tijden gemeten...
)
En vooral buitenlandse nummerplaten worden natuurlijk weer geviseerd...
Aan de kassa gaat het supersnel, doch zorg dat, eenmaal buiten in je wagen, aan elk kruispunt met lichten je autoruiten dicht zijn.... wij spreken met enkele vrienden uit ervaring, die hangjongeren (allochtoon) aan de lichten/kruispunten zijn vlug binnen en pikken sacoches in een fractie van een seconde... (hier worden olympische tijden gemeten...

Simpel, weinig echte concurrentie, de grote drie, doen elkaar geen pijn, alleen waar AH verschijnt dalen de prijzen, ook bij Colruyt. Heb je de pech dat er geen AH in je buurt komt, blijf je woekerprijzen betalen !Predah schreef:In Auchan Roncq ook al een paar keer gepasseerd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zouden dat dan geen eigenaars zijn van vlaamse buurtwinkels? Goedkoop inkopen in het zwart en in de winkel te koop zetten? (LOL)Luc B. schreef:Bij mijn post hierboven nog 1 aanvulling: In auchan (Roncq) hoor je voornamelijk Vlaams EN Arabisch praten....
Ga naar de Colruyt, hele platte karren vol bier, Cola, wijn, chips, verkopen ze 'toevallig' allemaal veel in nachtwinkels !Spruitekop schreef:Zouden dat dan geen eigenaars zijn van vlaamse buurtwinkels? Goedkoop inkopen in het zwart en in de winkel te koop zetten? (LOL)Luc B. schreef:Bij mijn post hierboven nog 1 aanvulling: In auchan (Roncq) hoor je voornamelijk Vlaams EN Arabisch praten....
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Klopt Patrick1, het valt enorm op zo'n zaken. Dat is niet voor het "huiselijke gebruik". Dat wil toch zeggen dat ze ondanks de elektronische kassa's nog de "foefelkaart" kunnen trekken. Sommige café's kunnen het ook niet verstoppen hé.
Vaak wordt er reclame gemaakt in bepaalde café's (meestal gericht op bouwvakkers die na hun werk d'er nog "eentje" gaan pakken) en daar kan je dan -op bepaalde dagen en tussen bepaalde uren- bier krijgen aan verlaagde prijs, echter niet van de tap maar dan uit 'n flesje. Moet er nog uitleg bij zijn?
Vaak wordt er reclame gemaakt in bepaalde café's (meestal gericht op bouwvakkers die na hun werk d'er nog "eentje" gaan pakken) en daar kan je dan -op bepaalde dagen en tussen bepaalde uren- bier krijgen aan verlaagde prijs, echter niet van de tap maar dan uit 'n flesje. Moet er nog uitleg bij zijn?
Leuk winkelen.Luc B. schreef:Bij mijn post hierboven nog 1 aanvulling: In auchan (Roncq) hoor je voornamelijk Vlaams EN Arabisch praten....
Aan de kassa gaat het supersnel, doch zorg dat, eenmaal buiten in je wagen, aan elk kruispunt met lichten je autoruiten dicht zijn.... wij spreken met enkele vrienden uit ervaring, die hangjongeren (allochtoon) aan de lichten/kruispunten zijn vlug binnen en pikken sacoches in een fractie van een seconde... (hier worden olympische tijden gemeten...)

Bier uit een flesje is ook goedkoper dan uit een vat...
In Gent heb je meer dan 100 nachtwinkels, geen grap. Ik ging mij tijdens de Gentse feesten er een magnum kopen,en wat me opviel, de pils die ze verkochten was Cara pils.
Maar, ik dacht dat Cara pils alleen in de Colruyt verkocht wordt, maar blijkbaar ben ik verkeerd !
Maar, ik dacht dat Cara pils alleen in de Colruyt verkocht wordt, maar blijkbaar ben ik verkeerd !
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Cara pils is dé standaard pils van de meeste nachtwinkels.
In de colruyt zie je trouwens vaak mensen van vreemde origine ineens met een karrenvracht Cara Pils, chips,... aan de kassa komen.
De colruyt is voor hen dé belangrijkste leverancier. Dit omdat er weinig groothandels zijn die aan nachtwinkels willen leveren. Er is daar zoveel verloop dat ze maar al te vaak hun geld niet krijgen. De weinige nachtwinkels die door nog een groothandel geleverd worden moeten cash betalen bij levering
In de colruyt zie je trouwens vaak mensen van vreemde origine ineens met een karrenvracht Cara Pils, chips,... aan de kassa komen.
De colruyt is voor hen dé belangrijkste leverancier. Dit omdat er weinig groothandels zijn die aan nachtwinkels willen leveren. Er is daar zoveel verloop dat ze maar al te vaak hun geld niet krijgen. De weinige nachtwinkels die door nog een groothandel geleverd worden moeten cash betalen bij levering