Zijn Termijnrekeningen en Kasbons ouderwets?
TIP
Zijn Termijnrekeningen en Kasbons ouderwets?
Zijn Termijnrekeningen en Kasbons ouderwets, voorbij, passe?
Komt het ooit nog goed met deze producten?
Gaan de banken hier nog moeite voor doen?
Iedere bank heeft er wel, maar er zijn er maar weinig waar je iets mee kan, vind ik.
Zijn de banken ook nog wel happig op deze formules?
Komt het ooit nog goed met deze producten?
Gaan de banken hier nog moeite voor doen?
Iedere bank heeft er wel, maar er zijn er maar weinig waar je iets mee kan, vind ik.
Zijn de banken ook nog wel happig op deze formules?
Re: Zijn Termijnrekeningen en Kasbons ouderwets?
Volgens mij zeker wel. Maar door het feit dat de lange rente en de korte rente zo dicht bij mekaar zitten en die allebei zo laag staan, geraken ze amper verkocht. Jij schrijft zelf: ik kan er weinig mee doen.
Iets dat op een bepaald moment weinig verkocht wordt, plaatst men toch niet in de etalage ?
Paraplu's in de zomer in Belgie is een slecht voorbeeld, maar schaatsen ga je zeker nergens vinden, zelfs niet in een sportwinkel...
Iets dat op een bepaald moment weinig verkocht wordt, plaatst men toch niet in de etalage ?
Paraplu's in de zomer in Belgie is een slecht voorbeeld, maar schaatsen ga je zeker nergens vinden, zelfs niet in een sportwinkel...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik geloof niet dat dit een ouderwets product op zich is. Het is wel een feit dat het op dit moment (zeker voor bepaalde looptijden) geen aantrekkingskracht heeft door de lage rentes. Dan is een spaarboekje ook een ouderwets product want ook daar zijn er lage rentes.
Maar banken zullen sowieso niet happig zijn op deze producten omdat zij vele andere producten aanbieden waar ze gemakkelijker en veel meer geld op verdienen. Er telt maar 1 ding voor de bank: zoveel mogelijk verdienen op een zo gemakkelijk mogelijke manier. Voor de kantoordirecteur en -verkoper/adviseur telt ook maar 1 ding: de commissie.
Maar banken zullen sowieso niet happig zijn op deze producten omdat zij vele andere producten aanbieden waar ze gemakkelijker en veel meer geld op verdienen. Er telt maar 1 ding voor de bank: zoveel mogelijk verdienen op een zo gemakkelijk mogelijke manier. Voor de kantoordirecteur en -verkoper/adviseur telt ook maar 1 ding: de commissie.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik antwoorde niet zeker wel op de vraag of een termijnrekening passé is.
Ik bedoelde zeker wel op de laatste vraag: zijn de banken nog happig op deze producten !
Ik bedoelde zeker wel op de laatste vraag: zijn de banken nog happig op deze producten !
Bedenkelijk voor een "global moderator" van een forum dat zich richt op financiële pproducten dat die schrijft dat er maar één ding telt voor een bank:...
Ik zou niet weten wat daar bedenkelijk aan is. Als je op commissie werkt, wat verkoop je dan het liefst (binnen het profiel van de klant uiteraard)? Toch wel hetgeen waarop je het meeste verdiend. Zo gaat dat nu eenmaal.
Of ik hier nu moderator ben of niet, dat doet helemaal niets ter zake. Ik zou niet weten waarom ik mij zou moeten inhouden om bepaalde zaken hier te schrijven.
Of ik hier nu moderator ben of niet, dat doet helemaal niets ter zake. Ik zou niet weten waarom ik mij zou moeten inhouden om bepaalde zaken hier te schrijven.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Moderne Kasbon
De bank van de Post verkoopt bepaalde producten onder de noemer van "moderne kasbon".
In werkelijkheid zijn dat dus gestructureerde producten zonder gegarandeerd rendement. De bomma denkt dus dat ze een veilig product in huis gehaald heeft, dat dan nog eens meer oplevert dan een ouderwetse kasbon. De waarheid kan niet verder af zijn.
De verkoop als "moderne kasbon" wordt binnen de post nog gestimuleerd als "best practise" of "goed prkatijk (sic)".
In werkelijkheid zijn dat dus gestructureerde producten zonder gegarandeerd rendement. De bomma denkt dus dat ze een veilig product in huis gehaald heeft, dat dan nog eens meer oplevert dan een ouderwetse kasbon. De waarheid kan niet verder af zijn.
De verkoop als "moderne kasbon" wordt binnen de post nog gestimuleerd als "best practise" of "goed prkatijk (sic)".
@ vaganzza
100 % akkoord.
De banken verkopen (aan argeloze en onwetende) klanten liever 'hun product van de maand'. Ieder filiaal moet de targets halen, en de verkoper/adviseur begeleid zijn klanten naar het product van de maand. Haalt hij/zij de verkoop targets, dan wenkt een vette commissie.
De bank casht instapkosten, jaarlijkse beheerskosten, en eventueel uitstapkosten.
Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen, wie dat nog geloofd, na al de bankschandalen, leeft op een andere planeet !
100 % akkoord.
De banken verkopen (aan argeloze en onwetende) klanten liever 'hun product van de maand'. Ieder filiaal moet de targets halen, en de verkoper/adviseur begeleid zijn klanten naar het product van de maand. Haalt hij/zij de verkoop targets, dan wenkt een vette commissie.
De bank casht instapkosten, jaarlijkse beheerskosten, en eventueel uitstapkosten.
Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen, wie dat nog geloofd, na al de bankschandalen, leeft op een andere planeet !
Al Fonds Voor een bank telt maar één ding, winst maken, en zoveel mogelijk.Al Fonds schreef:Bedenkelijk voor een "global moderator" van een forum dat zich richt op financiële pproducten dat die schrijft dat er maar één ding telt voor een bank:...
Geloof je dat banken liefdadigheidsinstellingen zijn ? Na al de recente bankschandalen, komaan man !
If you can't convince them, confuse them!
Ben het daar toch ook mee eens.
K en T zijn in feite prachtige concepten, duidelijk en transparant.
Geen toestanden, dit steek je erin en dat komt er uit.
De "bedenkelijke" reactie van de moderator(s) bewijst eens te meer de onafhankelijk van deze site tov financieele instellingen.Al Fonds schreef:Bedenkelijk voor een "global moderator" van een forum dat zich richt op financiële pproducten dat die schrijft dat er maar één ding telt voor een bank:...
Op andere fora's is het dikwijls "wiens brood men eet wiens woord men spreekt".
Een bank verdiend 'helaas' niet veel aan de verkoop van een K of T, en verkoopt veel liever zijn eigen sicav brol, waar het instapkosten + jaarlijkse beheerskosten op casht.Jhn schreef:If you can't convince them, confuse them!
Kom je in de bank, wees wantrouwig en alert, want ze rollen je waar je bijstaat.
Een paar dagen geleden kreeg ik een verwittiging dat ik "on topic" moest blijven.
Het gaat hier dus over Termijnrekeningen en kasbons
Het gaat hier dus over Termijnrekeningen en kasbons
Termijnrekeningen en Kasbons zijn niet ouderwets, maar momenteel heel onaantrekkelijk.
Geld op lange termijn aan "relatief" lage rentevoeten vastzetten is nooit echt interessant (tenzij je denkt dat de intrestvoeten nog dieper kunnen zakken).
De verhoging van de Roerende Voorheffing naar 21 % heeft de aantrekkelijkheid van dit type beleggingen helemaal naar de achtergrond doen verdwijnen.
Stel echter dat iedereen in Tak 21 stapt en geen Termijnrekeningen en Kasbons meer koopt dan is de kans reël dat Vadertje Staat zal sleutelen aan de fiscaliteit van de Tak 21-beleggingen teneinde meer inkomsten te verwerven.
Voor mij worden termijnrekeningen (op lange termijn) en weer aantrekkelijk vanaf 3 % netto (rekening houdende met een doemscenario dat RV mogelijk nog kan verhogen naar 25 % na de verkiezingen van Oktober) - dus vanaf 4 % bruto terug kleine bedragen in termijnrekeningen ...
Momenteel is enkel de Beurs interessant als je een heel lange beleggingshorizon hebt en mits een hoge spreiding ofwel een gewoon Spaarboekje zonder voorwaarden en getrouwheidstoestanden zodat je cash bent als er zich opportuniteiten zouden voordoen.
Groetjes.
Realistje
Geld op lange termijn aan "relatief" lage rentevoeten vastzetten is nooit echt interessant (tenzij je denkt dat de intrestvoeten nog dieper kunnen zakken).
De verhoging van de Roerende Voorheffing naar 21 % heeft de aantrekkelijkheid van dit type beleggingen helemaal naar de achtergrond doen verdwijnen.
Stel echter dat iedereen in Tak 21 stapt en geen Termijnrekeningen en Kasbons meer koopt dan is de kans reël dat Vadertje Staat zal sleutelen aan de fiscaliteit van de Tak 21-beleggingen teneinde meer inkomsten te verwerven.
Voor mij worden termijnrekeningen (op lange termijn) en weer aantrekkelijk vanaf 3 % netto (rekening houdende met een doemscenario dat RV mogelijk nog kan verhogen naar 25 % na de verkiezingen van Oktober) - dus vanaf 4 % bruto terug kleine bedragen in termijnrekeningen ...
Momenteel is enkel de Beurs interessant als je een heel lange beleggingshorizon hebt en mits een hoge spreiding ofwel een gewoon Spaarboekje zonder voorwaarden en getrouwheidstoestanden zodat je cash bent als er zich opportuniteiten zouden voordoen.
Groetjes.
Realistje
Ik heb een paar keer aandelen gekocht. Dit geeft veel stress om alle standen bij te houden. Als ik de eindbalans opmaak, heb ik niet veel meer verdiend dan met een gewone termijnrekening. Dus alles verkocht en ben nu bezig om elke maand een bedrag te plaatsen voor 10 jaar. Dit geeft mij maandelijks een leuke rente. Hiervoor heb ik Rabobank en Credit Europe gekozen. Credit Europe geeft op dit moment 4.25% bruto, dus 3.35% netto. Mocht de RV naar 25% gaan, is dit nog 3,18%. Daar kan ik mee leven. Ik zorg dat ik onder de garantie van 100.000€ per bank blijf. Mocht het fout gaan, ben ik niet alles kwijt. Ook heb ik aandelen gekocht bij Ecopower en Groenkracht. Ik heb zonnepanelen op mijn dak sinds augustus 2009. Mijn stroomrekening is 8€ per maand! Mijn vrouw en ik hebben nog een voltijdsbaan. Mijn huis is afbetaald.Van wat mij dit alles opbrengt, kan ik elk jaar een paar weken op vakantie, zonder zorgen. En ik ben 49 jaar, dus hopelijk nog een leuke tijd te gaan...