Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
Geeft hazel 2511eu voor 100 maples?
-
- VIP member
- Contacteer:
Gewoon tweedehands.be of dergelijke afspeuren. Heb ik ook gedaan. Er zijn er altijd wel die er te koop stellen. Gewoon op of net boven spot. dus beetje in de gaten houden hoeveel zilver ze bevatten en uitrekenen en bieden maar. hoev zilver hangt af van jaartal en nominale waarde.JulusCesar schreef:
Waar kun je die oude Belgische franken in zilver kopen ? We zitten hier altijd verlegen om een goeie tip
probleem met ebay aanbieders is dat ze nogal wat moeten afdragen aan ebay zelve dus meer (moeten) vragen. Of je moet geluk hebben.
@julus cesar: Wat betreft zilveren franken zou Dexia een muntstuk van 500 frank hebben uitgegeven in de jaren 80. Naar ik verneem bevat deze munt echter maar 5 gram zilver.
De geschatte waarde is 29.95 euro, doch die munt wordt ook aangeboden aan 9.95. (bij aankoop van nog wat ander zilvermunten)
Indien interesse, ik heb er eentje van mijn schoonpa zaliger. Spaar enkel 999,9% zilver munten/baren. Is in perfecte staat, in originele doos met origineel certificaat erbij... Mocht dit je verzameling kunnen vervolledigen, roep maar.
De geschatte waarde is 29.95 euro, doch die munt wordt ook aangeboden aan 9.95. (bij aankoop van nog wat ander zilvermunten)
Indien interesse, ik heb er eentje van mijn schoonpa zaliger. Spaar enkel 999,9% zilver munten/baren. Is in perfecte staat, in originele doos met origineel certificaat erbij... Mocht dit je verzameling kunnen vervolledigen, roep maar.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dexia...
Anyway: Speciale aandacht gaat nog uit naar de munt van 500 Frank uit 1980. Omdat de zilverprijs destijds door het dak ging, zijn 95% van deze munten niet geslagen in 51% zilver, maar zijn deze slechts verzilverd. Deze munten hebben dus weinig waarde, zeker als je bedenkt dat er maar liefst 2 miljoen exemplaren van geslagen
Uit: http://www.zilver-inkoop.nl/zilveren-be ... ranks.html" onclick="window.open(this.href);return false;. *
Daar zie je alle intrinsieke waardes van onze ouwe frankskes
*met dan aan skater
Anyway: Speciale aandacht gaat nog uit naar de munt van 500 Frank uit 1980. Omdat de zilverprijs destijds door het dak ging, zijn 95% van deze munten niet geslagen in 51% zilver, maar zijn deze slechts verzilverd. Deze munten hebben dus weinig waarde, zeker als je bedenkt dat er maar liefst 2 miljoen exemplaren van geslagen
Uit: http://www.zilver-inkoop.nl/zilveren-be ... ranks.html" onclick="window.open(this.href);return false;. *
Daar zie je alle intrinsieke waardes van onze ouwe frankskes
*met dan aan skater
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ben je daar naar op zoek (500FR uit 1980) Reppiepeppie???
Anders zoek ik wel eens in m'n rommelbak met oude munten.
-
- VIP member
- Contacteer:
neen. Hou ze maar bij. Wie weet kun je ze ooit nog gebruiken.Spruitekop schreef:Ben je daar naar op zoek (500FR uit 1980) Reppiepeppie???
Ik heb dat nooit echt begrepen, zulke spaardersLuc B. schreef:Spaar enkel 999,9% zilver munten/baren. Is in perfecte staat, in originele doos met origineel certificaat erbij...
Je betaald véél te veel. Je kan makkelijk tweedehands 999-munten kopen. Deze zijn idd soms wat geschramd maar hebben nog steeds een waarde boven spot als je ze als particulier verkoopt aan een andere particulier. Die originele munten (sealed boxed e.d.) zijn puur belegging met de hoop ze te kunnen verkopen aan officiële dealers. Maar in crisistijden zal je je ook genoodzaakt zien om deze dozen te openen en te betalen met je munten.
Natuurlijk kan het geen kwaad om er wat van te hebben (ikzelf heb deze (nog) niet) maar zoals in alles is spreiden te boodschap.
Tweedehands-bullion is ook zeer waardevol.
En oude Belgsiche franken (of iets in die aard) is gewoon de goedkoopste manier om zilver te kopen. Kan je zonder problemen gebruiken om te etalen bij een financiële meltdown en je moet geen schrik hebben dat ze beschadigd worden want deze munten zijn al 'beschadigd'.
Maar uiteindelijk moet je het zelf weten hé
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij 'n meltdown zal het voor de gewone man in de straat niet zo simpel uit te maken zijn in welke munt hoeveel zilver zit.
Een meltdown gaat niet alleen problemen geven in de financiële wereld, maar ook in het dagelijkse leven. Misschien is er wel geen internet?
Een meltdown gaat niet alleen problemen geven in de financiële wereld, maar ook in het dagelijkse leven. Misschien is er wel geen internet?
er zal waarschijnlijk een transitie-periode zijn. In het begin zal het chaos zijn (vandaar dat ik eigenlijk niet op een meltdown hoop. Liever een gelijdelijke hyperinflatie die uitmondt in het spontaan gebruik van goud en zilver als betaalmiddel)Spruitekop schreef:Bij 'n meltdown zal het voor de gewone man in de straat niet zo simpel uit te maken zijn in welke munt hoeveel zilver zit.
In geval van meltdown hebben we meer nodig dan ons edelmetaal. denk maar aan voeding in blik, wapens, batterijen, olie, etc...
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees dat regeringen dit nooit meer gaan toelaten. Het electronische geld geeft de staat meer controle over de burgers (fiscaal,...)
Zie maar hoe we nu al niet meer met meer dan 5000 ''euro's'' in papiervorm mogen betalen.
Je denkt wel heel apocalyptisch, roeland.
Maar inderdaad, het belangrijkste woordje is 'spontaan'. Dat zie je nu al in GR, SP: ruilhandel enz...
Zie maar hoe we nu al niet meer met meer dan 5000 ''euro's'' in papiervorm mogen betalen.
Maar inderdaad, het belangrijkste woordje is 'spontaan'. Dat zie je nu al in GR, SP: ruilhandel enz...
daarom dat ik ook goud koop, eigenlijk tegen mijn goesting, maar ik moet inderdaad rekening houden met het feit dat de overheid sterker is dan ik wil.reppiepeppie schreef:Ik vrees dat regeringen dit nooit meer gaan toelaten. Het electronische geld geeft de staat meer controle over de burgers (fiscaal,...)
Maar onderschat de kracht van het volk niet. Ik heb de indruk dat de libertaire stroming steeds meer aan terrein wint. Op een bepaald moment zou dat, in combinatie met extre hoge belastingen om uit de crisis te geraken, wel eens kunnen omslaan. Wie weet...
edit: toevallig ben ik dit aan het checken. Kijk vanaf 12:00
http://www.eenvandaag.nl/swf/player.swf?videoID=b1584
Re: Fysiek zilver kopen : Munten..Van 9 tot 19% BTW
We hebben het hier al meermaals gehad over zilveren munten en zilveren staven, op de munten betaal je geen 19% BTW en op de staven WEL.
Maak graag een volgende bestelling bij volgende 2 bedrijven, geen nood, enkel tot berekening laten komen en dan deleten, dus je koopt niets.
1. Silvermountain : Prijs wordt vermeld, wat er op de factuur komt wordt ook vermeld.
bvb: Maple Leaf van 1 troy ounce : prijs 29.30/stuk per 10 stuks 293 euro
Voorbeeldfactuur: Te betalen: 293 euro.
En deze facturen kloppen want ik kocht er al enkele malen. Er wordt GEEN BTW bijgerekend, wat volgens mij ok is.(9%incl?)
2. Gold Direct : Prijs wordt vermeld, wat er op de factuur komt wordt ook vermeld
bvb Maple Leaf van 1 troy ounce : prijs 28 /stuk per 10 stuks 280 euro
Voorbeeldfactuur: 280 euro + 19% BTW = 333.20 euro.
Wie begrijpt dit nog... op munten is toch maar 9% BTW verschuldigd en 7% in Duitsland.???????????????????????
Bij Gold Direct wordt duidelijk de norm 19% gebruikt, dus 10% winst in eigen zak???? Ik begrijp het niet meer
Maak graag een volgende bestelling bij volgende 2 bedrijven, geen nood, enkel tot berekening laten komen en dan deleten, dus je koopt niets.
1. Silvermountain : Prijs wordt vermeld, wat er op de factuur komt wordt ook vermeld.
bvb: Maple Leaf van 1 troy ounce : prijs 29.30/stuk per 10 stuks 293 euro
Voorbeeldfactuur: Te betalen: 293 euro.
En deze facturen kloppen want ik kocht er al enkele malen. Er wordt GEEN BTW bijgerekend, wat volgens mij ok is.(9%incl?)
2. Gold Direct : Prijs wordt vermeld, wat er op de factuur komt wordt ook vermeld
bvb Maple Leaf van 1 troy ounce : prijs 28 /stuk per 10 stuks 280 euro
Voorbeeldfactuur: 280 euro + 19% BTW = 333.20 euro.
Wie begrijpt dit nog... op munten is toch maar 9% BTW verschuldigd en 7% in Duitsland.???????????????????????
Bij Gold Direct wordt duidelijk de norm 19% gebruikt, dus 10% winst in eigen zak???? Ik begrijp het niet meer
-
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, normaal margeregeling voor zilveren munten in NL.
Margeregeling
Op zilveren munten passen wij de margeregeling toe. Dit betekent dat er 19 % BTW wordt berekend over de brutowinstmarge. De belastingdienst schrijft ons voor dat wij de BTW niet mogen vermelden op de factuur, wanneer wij gebruik maken van de margeregeling. De prijs die u hierboven ziet is inclusief BTW.
Ik vermoed dat gold direct zijn munten uit een ander land laat verzenden? Ik lees ergens 'haal af in D en betaal slechts 7%'
Het is alleszins iets fiscaals. Ik zou zeggen, kies de goedkoopste he. En die zitten nog steeds in D. Als je er vindt die nog mogen exporteren. Daar staan limieten op.
Al lees ik hier en daar geruchten als zou ook in D de 19% er zou komen ipv 7%. Maar t schijnt een jaarlijkse roddel te zijn. Al weet je nooit met de zogezegde Europese gelijkschakelingen.
Margeregeling
Op zilveren munten passen wij de margeregeling toe. Dit betekent dat er 19 % BTW wordt berekend over de brutowinstmarge. De belastingdienst schrijft ons voor dat wij de BTW niet mogen vermelden op de factuur, wanneer wij gebruik maken van de margeregeling. De prijs die u hierboven ziet is inclusief BTW.
Ik vermoed dat gold direct zijn munten uit een ander land laat verzenden? Ik lees ergens 'haal af in D en betaal slechts 7%'
Het is alleszins iets fiscaals. Ik zou zeggen, kies de goedkoopste he. En die zitten nog steeds in D. Als je er vindt die nog mogen exporteren. Daar staan limieten op.
Al lees ik hier en daar geruchten als zou ook in D de 19% er zou komen ipv 7%. Maar t schijnt een jaarlijkse roddel te zijn. Al weet je nooit met de zogezegde Europese gelijkschakelingen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Kijk, van een andere Nederlandse dealer.
Per 1 januari 2011 worden over zowel zilveren munten als zilveren baren 19% BTW berekend. Tot en 31 december 2010 werd de margeregeling gehanteerd bij zilveren munten, echter de wijziging bij invoer van zilveren munten van 6% naar 19% heeft als gevolg dat wij kiezen om bij invoer 19% BTW af te dragen, welke bij verkoop zal worden doorbelast.
Het heeft dus met hun invoer en aftrek van btw te maken als ze zelf aankopen.Btw betalen en aftrekken en deze dan zelf doorrekenen aan tarief v NL. Margeregeling mogen ze wsch geen btw aftrekken. Zoiets denk ik
Per 1 januari 2011 worden over zowel zilveren munten als zilveren baren 19% BTW berekend. Tot en 31 december 2010 werd de margeregeling gehanteerd bij zilveren munten, echter de wijziging bij invoer van zilveren munten van 6% naar 19% heeft als gevolg dat wij kiezen om bij invoer 19% BTW af te dragen, welke bij verkoop zal worden doorbelast.
Het heeft dus met hun invoer en aftrek van btw te maken als ze zelf aankopen.Btw betalen en aftrekken en deze dan zelf doorrekenen aan tarief v NL. Margeregeling mogen ze wsch geen btw aftrekken. Zoiets denk ik
Kortom een moeilijke regeling, waarbij je bij elke bestelling eigenlijk de identieke bestelling moet doen bij een concurrent, om dan te zien wat er effectief op je eindfactuur komt .Bij Gold direct staat wel degelijk bedrag PLUS btw, bij zilvermountain wordt nergens over btw gesproken, doch deze zijn dan wel op een simpele 1 troy maple leaf wel een kleine 3 euro goedkoper. (op een munt van 27 à 29 euro , rekening houdend met de prijzen van deze week). Wat je ook doet als je koopt, bij elke bestelling krijg je je voorbeeldfactuur, en het is eigenlijk deze die telt... wat je betaalt.
Kan er mij iemand enkele Duitse firma's doorsturen aub (desnoods via pb), ik ga nog zilver kopen... doch de aankoopprijs is héél bepalend voor de latere winst....
Kan er mij iemand enkele Duitse firma's doorsturen aub (desnoods via pb), ik ga nog zilver kopen... doch de aankoopprijs is héél bepalend voor de latere winst....