Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen
Volgens mij (en volgens velen) staan we eigenlijk op de vooravond van een serieuze stijging.
Volgens de Elliott Wave gaan we naar de $4.500.
Beste plaats: afhankelijk hé. In een wisselkantoor, Goud/zilver-winkel, grootbank... (deze laatste is meestal het duurst)
Goedkoop is oa The-House (Brussel-Gent-Sint-Niklaas), levert van Umicore, dat zijn LBMA-staven en dus wereldwijd erkend en vrij verhandelbaar, met echtheidscertificaat. Deze handelaar heeft een kleine premie (winstmarge)
Klein of groter: Te zien wat je wil... als je geleidelijk wil verkopen is het eenvoudiger kleinere stukken te nemen natuurlijk. 100gr (op dit moment te koop voor 4,261.50€) kan je niet in 2 stukken bijten natuurlijk als je de helft wil verkopen na 'n tijd.
Merk wel op dat je percentueel meer premie gaat moeten betalen als je stukken kleiner zijn, een klein stuk verhandelen kost evenveel tijd, en bovendien is er meer verlies om 'n klein stuk te gieten dan 'n groot. Ook munten hebben een hogere premie. Dat kun je best zien hier.
Inruilen kan wereldwijd, bij elke grootbank, en elke goudhandelaar, zelfs op Ebay.
Let wel op: aangeduide prijzen zijn vermeld als "aankoop" (als JIJ verkoopt) en "verkoop" (als jij koopt) Anders zouden er nog betere zaken gedaan worden.
Telefonisch bestellen kan, de procedure ziet er dan meestal zo uit: bellen met prijsvraag, akkoord? dan wordt de prijs gefixeerd, bevestiging via mail (krijgt dan te betalen bedrag mee en rekeningnummer, tenzij cash), betaling doen, bij ontvangst geld krijg je bericht dat je mag afhalen of wordt het zelfs naar jou thuis gestuurd. (enkel bepaalde zaken, vooral online-zaken)
Volgens de Elliott Wave gaan we naar de $4.500.
Beste plaats: afhankelijk hé. In een wisselkantoor, Goud/zilver-winkel, grootbank... (deze laatste is meestal het duurst)
Goedkoop is oa The-House (Brussel-Gent-Sint-Niklaas), levert van Umicore, dat zijn LBMA-staven en dus wereldwijd erkend en vrij verhandelbaar, met echtheidscertificaat. Deze handelaar heeft een kleine premie (winstmarge)
Klein of groter: Te zien wat je wil... als je geleidelijk wil verkopen is het eenvoudiger kleinere stukken te nemen natuurlijk. 100gr (op dit moment te koop voor 4,261.50€) kan je niet in 2 stukken bijten natuurlijk als je de helft wil verkopen na 'n tijd.
Merk wel op dat je percentueel meer premie gaat moeten betalen als je stukken kleiner zijn, een klein stuk verhandelen kost evenveel tijd, en bovendien is er meer verlies om 'n klein stuk te gieten dan 'n groot. Ook munten hebben een hogere premie. Dat kun je best zien hier.
Inruilen kan wereldwijd, bij elke grootbank, en elke goudhandelaar, zelfs op Ebay.
Let wel op: aangeduide prijzen zijn vermeld als "aankoop" (als JIJ verkoopt) en "verkoop" (als jij koopt) Anders zouden er nog betere zaken gedaan worden.

Telefonisch bestellen kan, de procedure ziet er dan meestal zo uit: bellen met prijsvraag, akkoord? dan wordt de prijs gefixeerd, bevestiging via mail (krijgt dan te betalen bedrag mee en rekeningnummer, tenzij cash), betaling doen, bij ontvangst geld krijg je bericht dat je mag afhalen of wordt het zelfs naar jou thuis gestuurd. (enkel bepaalde zaken, vooral online-zaken)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 22 augustus 2012, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij The House kan je alleen maar afhalen denk ik, klopt dat?
Ik ben van limburg, dus een hoekje rijden naar Sint-Niklaas of Brussel...
Anoniem kopen kan niet zeker? Waarschijnlijk zal bij verkoop toch uw gegevens gevraagd worden zeker?
Maar goed, dat is geen groot probleem.
Nog iets anders interessant dan The House? Wel betrouwbaar natuurlijk, ik wil achter 10jaar er niet achterkomen dat het geen echt goud is
Ik ben van limburg, dus een hoekje rijden naar Sint-Niklaas of Brussel...
Anoniem kopen kan niet zeker? Waarschijnlijk zal bij verkoop toch uw gegevens gevraagd worden zeker?
Maar goed, dat is geen groot probleem.
Nog iets anders interessant dan The House? Wel betrouwbaar natuurlijk, ik wil achter 10jaar er niet achterkomen dat het geen echt goud is

Zijn er ook banken waar men kleine hoeveelheden kan aankopen?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waarom zouden ze niet aankopen (ik heb alvast nog geen nugget verkocht), ze vermelden een aankoopprijs op hun site.
Anoniem kopen dat zal je nergens meer kunnen, tenzij op Ebay.
Iets anders: Gold4ex/De munters - The Silvermountain - Numagold - Eurogold - Edelmetalen Richard - ...
Anoniem kopen dat zal je nergens meer kunnen, tenzij op Ebay.
Iets anders: Gold4ex/De munters - The Silvermountain - Numagold - Eurogold - Edelmetalen Richard - ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik geloof dat de meeste werken met: 100g - 250g - 500g - 1kg, als zijn er ook die werken met 100/200/500/1kg.mouche schreef:Zijn er ook banken waar men kleine hoeveelheden kan aankopen?
Fortis was vroeger de prijskraker met Krugerrands, die verkochten ze met een extreem lage premie. Nu?
Artikel: Hoe fysiek goud en zilver kopen - Marc De Mesel
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 22 augustus 2012, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
als ik zie dat de prijs in 2003 nog rond de 300 was en nu rond de 1600 stel ik mij toch de vraag of dat nog gaat stijgen, of na de crisis / tijdens de crisis terug naar beneden gaat...
-
- VIP member
- Contacteer:
De vraag die je je moet stellen is: zal papieren geld nog minder waard worden tov goud?MeOnline schreef:als ik zie dat de prijs in 2003 nog rond de 300 was en nu rond de 1600 stel ik mij toch de vraag of dat nog gaat stijgen, of na de crisis / tijdens de crisis terug naar beneden gaat...
Wanneer instappen, das de eeuwige vraag he. Beter gisteren dan vandaag zeker? Had ik t maar geweten...
En niemand heeft de perfect werkende glazen bol.
Komt er begin september QE3 of niet? Stoppen centrale banken met goud inslaan of niet? Enz enz.
Mijn raad:Als je 4000eu fysiek goud gaat kopen,en je kent r niet veel van, doe t niet om te speculeren, berg je klompjes of munten op (ik raad trouwens 1 ons munten of 1 0z baren aan). Ze zijn een verzekering tegen inflatie, waardeverlies?
Of...als je niet zeker bent. Koop nu ndeel, en dan nog eens en dan nog eens? Zo spreid je je aankopen. Vangt plotse dalingen op.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Fysiek goud is 'n verzekering, cru gesteld is de instelling om winst te maken eigenlijk verkeerd.
Diegenen bij wie het puur om de winst te doen is, dat zijn de pur sang beleggers, zien geen risico in de crisis, zien geen risico in beleggen, die opteren dan maar beter in goudfondsen, trackers/ETF's, ... (papiergoud zeg maar, lege dozen, beloftes op papier)
Wie fysiek goud koopt wil z'n kapitaal beschermen, wie bescherming niet nodig vindt en er gerust in is, die is beter af met papiergoud (minder kosten, sneller verhandelbaar, ...) maar kan ook op niets terugvallen (SHTF).
Net als een brandverzekering niet bestaat om winst te maken, het is 'n bescherming. Gaat het mis heb je 'n indekking. Brandt je kot gans je leven niet af of je hebt geen schade gehad, dikke pech (nou-ja
), gans je leven premie betaald om anderen uit te betalen en voor jou geld in het water, je had er 'n mooie wagen kunnen van kopen
.
Goud wordt wel eens "een veilige haven" genoemd, wel: normaal vang je in de haven geen vissen maar zit je beschermd tegen stormen. Eens de storm voorbij vaar je weer uit, op volle mogelijkheden, de andere visserschepen zijn vergaan, liggen in de dokken ter herstelling, of wachten op herstelling. De vis die jij dan binnenhaalt zal meer dan X-keer zoveel opbrengen. Was de storm overroepen, dan heb je gewoon 'n extra rustpauze gehad, 'n dag niet gevaren maar geen risico genomen.
Mocht er 'n meltdown komen en goud gaat eerst naar 4500$ en -stel- nadien gaat het naar het equivalent 1000$. Je zal nog steeds beter af zijn dan zonder dat je goud had. Goud is DE beschermer van koopkracht.
Diegenen bij wie het puur om de winst te doen is, dat zijn de pur sang beleggers, zien geen risico in de crisis, zien geen risico in beleggen, die opteren dan maar beter in goudfondsen, trackers/ETF's, ... (papiergoud zeg maar, lege dozen, beloftes op papier)
Wie fysiek goud koopt wil z'n kapitaal beschermen, wie bescherming niet nodig vindt en er gerust in is, die is beter af met papiergoud (minder kosten, sneller verhandelbaar, ...) maar kan ook op niets terugvallen (SHTF).
Net als een brandverzekering niet bestaat om winst te maken, het is 'n bescherming. Gaat het mis heb je 'n indekking. Brandt je kot gans je leven niet af of je hebt geen schade gehad, dikke pech (nou-ja

Goud wordt wel eens "een veilige haven" genoemd, wel: normaal vang je in de haven geen vissen maar zit je beschermd tegen stormen. Eens de storm voorbij vaar je weer uit, op volle mogelijkheden, de andere visserschepen zijn vergaan, liggen in de dokken ter herstelling, of wachten op herstelling. De vis die jij dan binnenhaalt zal meer dan X-keer zoveel opbrengen. Was de storm overroepen, dan heb je gewoon 'n extra rustpauze gehad, 'n dag niet gevaren maar geen risico genomen.
Mocht er 'n meltdown komen en goud gaat eerst naar 4500$ en -stel- nadien gaat het naar het equivalent 1000$. Je zal nog steeds beter af zijn dan zonder dat je goud had. Goud is DE beschermer van koopkracht.
-
- VIP member
- Contacteer:
De storm en de haven... Wat mooi verwoord.
En volgens velen zijn de goldbugs beetje Forrest Gumps die in de Schrimpin' business gaan. Hun bootje is niet vergaan he...
Bubba: Anyway, like I was sayin', shrimp is the fruit of the sea. You can barbecue it, boil it, broil it, bake it, saute it. Dey's uh, shrimp-kabobs, shrimp creole, shrimp gumbo. Pan fried, deep fried, stir-fried. There's pineapple shrimp, lemon shrimp, coconut shrimp, pepper shrimp, shrimp soup, shrimp stew, shrimp salad, shrimp and potatoes, shrimp burger, shrimp sandwich. That- that's about it.
En volgens velen zijn de goldbugs beetje Forrest Gumps die in de Schrimpin' business gaan. Hun bootje is niet vergaan he...
Bubba: Anyway, like I was sayin', shrimp is the fruit of the sea. You can barbecue it, boil it, broil it, bake it, saute it. Dey's uh, shrimp-kabobs, shrimp creole, shrimp gumbo. Pan fried, deep fried, stir-fried. There's pineapple shrimp, lemon shrimp, coconut shrimp, pepper shrimp, shrimp soup, shrimp stew, shrimp salad, shrimp and potatoes, shrimp burger, shrimp sandwich. That- that's about it.
Da's wat wij 5 jaar terug ook dachten.Fysiek goud is 'n verzekering
Inmiddels zijn we al een heel stuk ouder en wijzer geworden.
Sedert ge niet meer meeleest, zijt ge ter plekke blijven staan Spruitje.
Spijtig.
Stilstaan is achteruitgaan.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En ik die dacht dat ouder worden achteruitgaan betekent, ik merk het evenwel elke dag.
Ouder worden betekent ook dikwijls "dementeren", vergeten wat je een paar dagen geleden nog gezegd/geschreven hebt als je het niet meer kan terugvinden, en blijkbaar heb je d'er last van. Hopelijk haal je de houdbaarheidsdatum nog.
Wat de visie ook is, de CIGA's gaan dezelfde weg en troetelnaampjes gaan me niet over de streep trekken. Spijtig.
Ouder worden betekent ook dikwijls "dementeren", vergeten wat je een paar dagen geleden nog gezegd/geschreven hebt als je het niet meer kan terugvinden, en blijkbaar heb je d'er last van. Hopelijk haal je de houdbaarheidsdatum nog.

Wat de visie ook is, de CIGA's gaan dezelfde weg en troetelnaampjes gaan me niet over de streep trekken. Spijtig.
MortenO, wat bedoel je hiermee? Dat dachten we 5jaar geleden ook?MortenO schreef:Da's wat wij 5 jaar terug ook dachten.Fysiek goud is 'n verzekering
Inmiddels zijn we al een heel stuk ouder en wijzer geworden.
Sedert ge niet meer meeleest, zijt ge ter plekke blijven staan Spruitje.
Spijtig.
Stilstaan is achteruitgaan.
Goud is technisch aan het uitbreken trouwens.
http://goldswitzerland.com/gold-silver- ... the-races/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga voor het fysieke spul.
Slaapt zoveel geruster.
http://goldswitzerland.com/gold-silver- ... the-races/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga voor het fysieke spul.
Slaapt zoveel geruster.
Ik informeerde bij mijn bank en onder de 1 kg kan je daar niet kopen! Als je dus wat kleinere hoeveelheden wil aankopen als diversifiëring van je portefeuille, moet je dus via zo'n goudverkoper in Brussel of Antwerpen gaan...praktisch is inderdaad zoals iemand hier al opwierp,nog wat anders. Blijft over, versturen! Als je overdag niet thuis bent brengen ze zo'n pakje naar de post! En daar wordt dat in een hoekje gesmeten. Ik hoorde onlangs nog van iemand die zijn pakje al weken niet te vinden was en van het ene kantoor naar het andere gestuurd wordt om het uiteindelijk toch in zijn eigen kantoor te vinden na 3 weken!
Wat is jullie ervaring hiermee?
Wat is jullie ervaring hiermee?
-
- VIP member
- Contacteer:
De post laat wel een bericht achter he als je niet thuis bent, meestal is dat verzekerd/aangetekend. Al die horrorverhalen over verloren pakjes...
Ik stuur er 500 per jaar via De Post, nooit problemen. En als tfout loopt meestal schuld van de ontvanger.
Die verhalen hoor je dan wel, dat ene dat verloren gaat of pas laat uitkomt.
Laten opsturen blijft gewoon tgoedkoopste. Tijd en benzine uitgespaard, tenzij je er naast woont of daar toch in de buurt moet zijn.
DHL, enz die komen 2 x aan de deur, derde x laten ze een bericht achter dat je 2 weken hebt deze op te halen in een depot.
Ik stuur er 500 per jaar via De Post, nooit problemen. En als tfout loopt meestal schuld van de ontvanger.
Die verhalen hoor je dan wel, dat ene dat verloren gaat of pas laat uitkomt.
Laten opsturen blijft gewoon tgoedkoopste. Tijd en benzine uitgespaard, tenzij je er naast woont of daar toch in de buurt moet zijn.
DHL, enz die komen 2 x aan de deur, derde x laten ze een bericht achter dat je 2 weken hebt deze op te halen in een depot.