Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen
Bij Dexia-Belfius hanteerden ze vroeger 100/250/500/1kg, hoger (->400oz) gingen ze niet. Nu?
je schrijft "onder de 1kg hebben ze niet...", hebben ze dan wel 400 oz-bars? Dat lijkt me nog onwaarschijnlijker.
De verzending is altijd met koerierdiensten hoor bij mijn weten (en steeds in de VM, zodat ze snel de waardevolle spullen uit de bestelwagen hebben). Verzending van goud via de post lijkt me bizar.
Was dat pakje dat zoek was een pakje met edelmetalen? Ik geloof daar geen snars van, het zal wel iets van 'n postorderbedrijf geweest zijn, maar geen edelmetalen.
je schrijft "onder de 1kg hebben ze niet...", hebben ze dan wel 400 oz-bars? Dat lijkt me nog onwaarschijnlijker.

De verzending is altijd met koerierdiensten hoor bij mijn weten (en steeds in de VM, zodat ze snel de waardevolle spullen uit de bestelwagen hebben). Verzending van goud via de post lijkt me bizar.
Was dat pakje dat zoek was een pakje met edelmetalen? Ik geloof daar geen snars van, het zal wel iets van 'n postorderbedrijf geweest zijn, maar geen edelmetalen.
Bij KBC kan je munten en staven of baren kopen
Bij Belfius ook , meestal goedkoper trouwens.
Bij Fortis-BNP kan je ook goud kopen, of je er munten kan kopen weet ik wel niet.
Bij Belfius ook , meestal goedkoper trouwens.
Bij Fortis-BNP kan je ook goud kopen, of je er munten kan kopen weet ik wel niet.
De bank in kwestie is ING. Dat pakje haalde ik aan als voorbeeld over hoe het er bij de post aan toe gaat. Daarbij worden ze toch niet verondersteld te weten wat erin dat pakje zit of niet? Ik zou al lachen moest ik goud vervoeren als gewone koerier of postman en met de vracht met de noorderzon verdwijnen!
-
- Full Member
- Contacteer:
Iemand ervaring met of een opinie over
http://Www.bullionvault.com" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.goldmoney.com" onclick="window.open(this.href);return false; ?
http://Www.bullionvault.com" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.goldmoney.com" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Mocht al mijn geld in goud steken, ik zou gewoon niet meer slapen , vrees ikMortenO schreef:Goud is technisch aan het uitbreken trouwens.
http://goldswitzerland.com/gold-silver-" onclick="window.open(this.href);return false; ... the-races/
Ga voor het fysieke spul.
Slaapt zoveel geruster.

Regel 1: spreiden. Anders ben je aan 't gokken.
Hoewel ze wel degelijk juiste analyses maken inzake de pijnpunten van het huidige systeem, maken ze één grote denkfout:
Ze gaan er van uit dat de waarde van goud iets absoluut is, terwijl die waarde relatief is.
Maw: het is niet omdat er nu 1000 keer meer dollar- of euro-biljetten in omloop zijn per kg goud, dat die biljetten 1000 keer minder waard zijn.
@Zwiertje, ik kan je alleen maar gelijk geven. 5-10 % van je portefeuille maximum, daarover zijn de meeste analisten het eens!
En dan nog iets: wat met de euro/dollar koers? Goud wordt in dollar uitgedrukt.Vandaag aangekocht bij en zwakkere euro, maar wat als die terug aantrekt? Want iedereen gaat uit van een rampenscenario voor de euro, maar er is niet veel nodig om de koersen weer de andere kant uit te jagen.
En dan nog iets: wat met de euro/dollar koers? Goud wordt in dollar uitgedrukt.Vandaag aangekocht bij en zwakkere euro, maar wat als die terug aantrekt? Want iedereen gaat uit van een rampenscenario voor de euro, maar er is niet veel nodig om de koersen weer de andere kant uit te jagen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ja, inderdaad, stel eens dat iedereen volledig in fysiek goud zou zitten, waar zouden die analisten dan hun boterhammen moeten mee verdienen? Denk je dat die kerels uit de hemel komen vallen zijn om hier "de goede boodschap" te komen verkondigen.mouche schreef:@Zwiertje, ik kan je alleen maar gelijk geven. 5-10 % van je portefeuille maximum, daarover zijn de meeste analisten het eens!

Stel dat alles terug naar goud gaat, alle euro's en dollars enz weg,
Dan zouden wij toch wel een zelf tegen de beenhouwer kunnen zeggen 'mag het wa meer zijn" , k'heb enkel stukken van 10 gram....
Goud... the never ending story???
Dan zouden wij toch wel een zelf tegen de beenhouwer kunnen zeggen 'mag het wa meer zijn" , k'heb enkel stukken van 10 gram....

Goud... the never ending story???
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Of één munt met de ganse handel erin: $, £, €, Renminbi, Yen, goud, zilver. Bancor
Mis.Zwiertje schreef:Mocht al mijn geld in goud steken, ik zou gewoon niet meer slapen , vrees ikMortenO schreef:Goud is technisch aan het uitbreken trouwens.
http://goldswitzerland.com/gold-silver-" onclick="window.open(this.href);return false; ... the-races/
Ga voor het fysieke spul.
Slaapt zoveel geruster.![]()
Regel 1: spreiden. Anders ben je aan 't gokken.
Hoewel ze wel degelijk juiste analyses maken inzake de pijnpunten van het huidige systeem, maken ze één grote denkfout:
Ze gaan er van uit dat de waarde van goud iets absoluut is, terwijl die waarde relatief is.
Maw: het is niet omdat er nu 1000 keer meer dollar- of euro-biljetten in omloop zijn per kg goud, dat die biljetten 1000 keer minder waard zijn.
Als je de geldhoeveelheid verdubbelt, halveer je de koopkracht.
Als je de geldhoeveelheid x 100 doet, heb je 100 keer minder koopkracht.
U moet daar die kg goud niet bijsleuren, want er is geen goudstandaard meer en die komt ook niet meer terug, want die heeft nooit goed gewerkt.
Goud is geen geld.Zilver ook niet.Yaris schreef:Dan moet je je boodschappen gaan betalen met goudstof. Ik zie me al in de winkel staan. "Is het zo gepast, juffrouw?"
Goud is rijkdomconsolidator.
Net zoals de Mona Lisa een rijkdomconsolidator is.
Niemand gaat toch naar de winkel met de Mona Lisa of een Rembrandt ?
-
- VIP member
- Contacteer:
''Maw: het is niet omdat er nu 1000 keer meer dollar- of euro-biljetten in omloop zijn per kg goud, dat die biljetten 1000 keer minder waard zijn.'' (zwiertje)
Zwiertje, DE kern van de zaak!!!!
Heel juist of net niet juist wat je daar zegt! Wat is waarde? Wat is waarde van een biljet? Van een getal?
De antis beweren dat goud enkel een juweel is, een 'leverage' tov currencies, of gelijk wat, iets dat nutteloos is, ik, als 'newbie' maar wel geschiedkundige beweer dat goud toch, reeds 1000-en jaren lang BLIJKBAAR een functie, een waarde heeft! De 'euro', de 'dollar', msch ooit wel de 'reppiepeppie' (zeker sparen, heel gelimiteerd maar wel topmunt!), blijken tijdelijke zaken, en idd in deze electronische tijden kent niemand meer zijn geschiedenis, maar ik stel toch voor dat we de gele en ook witte metalen niet vergeten!
Zelfs als de ''''''koersen'''''' dalen zit ik niks in met '''''''waarde'''''' daling. De waarde van au of ag zal altijd tzelfde blijven!
Zwiertje, DE kern van de zaak!!!!
Heel juist of net niet juist wat je daar zegt! Wat is waarde? Wat is waarde van een biljet? Van een getal?
De antis beweren dat goud enkel een juweel is, een 'leverage' tov currencies, of gelijk wat, iets dat nutteloos is, ik, als 'newbie' maar wel geschiedkundige beweer dat goud toch, reeds 1000-en jaren lang BLIJKBAAR een functie, een waarde heeft! De 'euro', de 'dollar', msch ooit wel de 'reppiepeppie' (zeker sparen, heel gelimiteerd maar wel topmunt!), blijken tijdelijke zaken, en idd in deze electronische tijden kent niemand meer zijn geschiedenis, maar ik stel toch voor dat we de gele en ook witte metalen niet vergeten!
Zelfs als de ''''''koersen'''''' dalen zit ik niks in met '''''''waarde'''''' daling. De waarde van au of ag zal altijd tzelfde blijven!
Laatst gewijzigd door reppiepeppie op 23 augustus 2012, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De trend is your best friend : kijk naar de ontwaarding van alle munten tov goud :mouche schreef:@Zwiertje, ik kan je alleen maar gelijk geven. 5-10 % van je portefeuille maximum, daarover zijn de meeste analisten het eens!
Trend = papier wordt waardeloos.
Wanneer begon dit ?
Bij de invoering van de €.
Waarom ? Door het € concept , waarin goud op de balans staat van de ECB aan marktwaaede :
geen $ meer nodig.
Byebye $.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- VIP member
- Contacteer:
Kortom, morton: goud blijft zijn waarde tov een cijfer, een briefje met deze ofgene smoel en 'waarde' behouden.
Wat men ook beweert: voor iets 'nutteloos' als goud blijft men er jaarlijks meer en meer voor betalen.
Begrijpe wie kan...
Wat men ook beweert: voor iets 'nutteloos' als goud blijft men er jaarlijks meer en meer voor betalen.
Begrijpe wie kan...
Bij een schuldencrisis krijg je in de finale steeds een vertrouwenscrisis.reppiepeppie schreef:Kortom, morton: goud blijft zijn waarde tov een cijfer, een briefje met deze ofgene smoel en 'waarde' behouden.
Begrijpe wie kan...
Vertrouwen in de banken is weg, in de staten ook, in de munten ook.
Oplossing : devaluatie om van de schulden af te raken.
Met een verse lei starten.
Tabula rasa en restart from zero.
Probleem : je hebt IETS nodig om tegen te devalueren.
Wat zijn de centrale banken wereldwijd om het snelst aan het vergaren ?
Juist ja.