Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen
Ik blijf er bij, een goudstandaard komt nooit terug.
Nooit.
Tenzij we een soort van lord of the flies scenario meemaken.
Momenteel is au en ag een soort van 'aandeel', gokken op short of long.
Komt er qe3? long! Zoniet? Short!
Komaan zeg!
Nooit.
Komaan zeg!
reppiepeppie schreef:Ik blijf er bij, een goudstandaard komt nooit terug.
Nooit.
Komaan zeg!
Op de ECB balans staat goud onder goud en goudvorderingen , niet bij aandelen.
De transitie van goud in het monetair systeem is bezig.
Ze gebeurt al 13 jaar geleidelijk onder onze ogen.
http://www.ecb.int/press/pr/wfs/2012/ht ... 04.nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onzin. De koersen bepalen de waarde. Uiteindelijk zal je je goud steeds moeten omzetten. Goud is niet een soort kosmische constante.reppiepeppie schreef:Zelfs als de ''''''koersen'''''' dalen zit ik niks in met '''''''waarde'''''' daling. De waarde van au of ag zal altijd tzelfde blijven!
Je doet het weer: altijd alles terugrekenen naar goud. Er zijn nog andere zaken dan goud die waarde hebben.MortenO schreef:kijk naar de ontwaarding van alle munten tov goud :
Neen hoor, dat is al veel langer bezig.MortenO schreef:Wanneer begon dit ?
Bij de invoering van de €.
Fout: papiergeld vermindert in waarde. Het wordt niet waardeloos. Ik heb trouwens de indruk dat alles wat geen fysiek edelmetaal is, hier wordt beschouwd als waardeloos papier. Een aandeel heeft echter wel degelijk een achterliggende waarde. De waarde van papiergeld wordt gemanipuleerd door de overheden, en is dus inderdaad minder betrouwbaar, maar verre van waardeloos.MortenO schreef:Trend = papier wordt waardeloos.
Dit is de kern van de zaak: er is geen enkele garantie dat dit zo blijft. Het kan best nog een tijdje doorgaan, maar om daar nu alles op in te zettenreppiepeppie schreef:Wat men ook beweert: voor iets 'nutteloos' als goud blijft men er jaarlijks meer en meer voor betalen.
Begrijpe wie kan...

MortenO schreef:Probleem : je hebt IETS nodig om tegen te devalueren.
Dat is nog nooit een probleem geweest, en dat is het nog steeds niet. Waarom zou dat enkel tov goud kunnen?
Ik kan Moreno enkel gelijk geven, aandelen zijn geen zekerheid, goud ook niet.
Toch moet ik opmerken dat we op vandaag reeds aan 1665 dollar/ounce staan, wel al een fikse prijs. De laatste 3 weken is er constant lichte of grotere stijgingen van goud (0,12 tot 1,5% per dag).
Ook zilver zet zich schrap en is aan een remonte bezig.
Ik deed al verschillende malen zaken met "the silver mountain"... in goudbaren (250 g, 500 g, 1kg) verschillen de prijzen tussen de diverse leveranciers niet al te veel.
Toch kan ik enkel ten zeerste aanbevelen bij aankoop van gouden en/of zilveren munten STEEDS een prijsvergelijking te maken tussen de verschillende leveranciers. De prijsverschillen zijn werkelijk héél stevig. Je vindt makkelijk zilveren munten van bvb 27 euro per stuk met prijsverschillen tot 3 euro op, tuurlijk op dezelfde dag en met dezelfde prijzen vergeleken.
En de leveranciers met de mooiste website zijn echt niet altijd de goedkoopste....
Toch moet ik opmerken dat we op vandaag reeds aan 1665 dollar/ounce staan, wel al een fikse prijs. De laatste 3 weken is er constant lichte of grotere stijgingen van goud (0,12 tot 1,5% per dag).
Ook zilver zet zich schrap en is aan een remonte bezig.
Ik deed al verschillende malen zaken met "the silver mountain"... in goudbaren (250 g, 500 g, 1kg) verschillen de prijzen tussen de diverse leveranciers niet al te veel.
Toch kan ik enkel ten zeerste aanbevelen bij aankoop van gouden en/of zilveren munten STEEDS een prijsvergelijking te maken tussen de verschillende leveranciers. De prijsverschillen zijn werkelijk héél stevig. Je vindt makkelijk zilveren munten van bvb 27 euro per stuk met prijsverschillen tot 3 euro op, tuurlijk op dezelfde dag en met dezelfde prijzen vergeleken.
En de leveranciers met de mooiste website zijn echt niet altijd de goedkoopste....
Euh...niet al te veel?Luc B. schreef: Ik deed al verschillende malen zaken met "the silver mountain"... in goudbaren (250 g, 500 g, 1kg) verschillen de prijzen tussen de diverse leveranciers niet al te veel.
En zeggen dat ondanks al die goudkevers hier, de hoeveelheid spaargeld nog blijft groeien

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat 'n mooie zin: "een soort kosmische constante".Zwiertje schreef:Onzin. De koersen bepalen de waarde. Uiteindelijk zal je je goud steeds moeten omzetten. Goud is niet een soort kosmische constante.
Want dat is het nu net wel hé. Goud is ontstaan uit de oerknal en het is zowat bewezen dat het enkel maar op die manier ontstaan is.
Goud is hier dus ook beperkt (het is 'n constante!) in tegenstelling tot papiergeld en aandelen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Raar hé? De beurzen zijn dit jaar gestegen, alle grondstoffen zijn gestegen (ook goud: 9,5% vanaf 1-1-12) en de deposito's zijn ook gestegen.mouche schreef:Euh...niet al te veel?
En zeggen dat ondanks al die goudkevers hier, de hoeveelheid spaargeld nog blijft groeien
Als papiergeld 'n constante was, waar kan het geld dan vandaag komen? D'er is gewoon meer papiergeld.
Er zijn er die zeggen dat er meer gespaard wordt, minder uitgegeven...typisch crisis gedrag! Ik weet dat je er graag een draai aan geeft in het voordeel van het goud en ik geef je ook niet helemaal ongelijk. Maar, ik weet het niet en als ik iets niet weet, neem ik liever geen standpunt in vóór of tegen iets! Er wordt zoveel gezegd en geschreven de laatste tijd en vooral....paniek gezaaid!
De hoeveelheid goud is idd relatief constant. De waarde niet, en daar had ik het over.Spruitekop schreef:Goud is hier dus ook beperkt (het is 'n constante!) in tegenstelling tot papiergeld en aandelen.
Trouwens, zowat alle grondstoffen zijn 'constant' op aarde, zij het niet allemaal zo zeldzaam als goud, of zo moeilijk te delven.
Ik wil alleen maar aantonen dat de waarde van goud iets relatief is, en dat dit kan schommelen. Dit houd risico's in.
Ik vind het gewoon niet verstandig om teveel eieren in 1 mand te leggen. Net zoals het niet verstandig is om al je geld in Carmignac Patrimoine te steken, of in de Mona Lisa

Ook al is de kans groot dat het goed afloopt ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben van mening dat de prijs van goud juist niet schommelt. Het is de prijs van de munten die schommelen tov goud.Zwiertje schreef:Ik wil alleen maar aantonen dat de waarde van goud iets relatief is, en dat dit kan schommelen. Dit houd risico's in.
Ik vind het gewoon niet verstandig om teveel eieren in 1 mand te leggen.
Ik zou ze vanavond niet aan de dis willen hebben, diegene die alles in één mandje gelegd hebben, nl: de euro, en die menen dat ze gerust kunnen gaan slapen.

beurswaarden zijn 'potentiële' verkoopwaarden, en hebben op zich niets met de hoeveelheid papiergeld te maken.Spruitekop schreef:Raar hé? De beurzen zijn dit jaar gestegen, alle grondstoffen zijn gestegen (ook goud: 9,5% vanaf 1-1-12) en de deposito's zijn ook gestegen.
Als papiergeld 'n constante was, waar kan het geld dan vandaag komen? D'er is gewoon meer papiergeld.
De beurzen kunnen verdubbelen in waarde zonder dat er 1 € of 1 $ wordt bijgedrukt. Idem met grondstoffen.
Het is net daarom dat bubbels ontstaan, omdat het geld au fond wel degelijk schaars is.
Verder heeft niemand ooit beweert dat papiergeld een constante is.
Dat is de kern van het verschil in visie tussen jij en ik. Jij ziet goud als het absolute referentiekader en ik niet. Maar op zich maakt dat natuurlijk geen verschil.Spruitekop schreef:Ik ben van mening dat de prijs van goud juist niet schommelt. Het is de prijs van de munten die schommelen tov goud.
Of je nu vindt dat jij naar de aarde valt, of je vindt dat de aarde naar jou toe valt: het doet evenveel zeer

Goud is beginnen stijgen sinds de invoering van de €.Neen hoor, dat is al veel langer bezig.MortenO schreef:Wanneer begon dit ?
Bij de invoering van de €.
Niks veel langer bezig.
[/quote]MortenO schreef:Probleem : je hebt IETS nodig om tegen te devalueren.
Dat is nog nooit een probleem geweest, en dat is het nog steeds niet. Waarom zou dat enkel tov goud kunnen?
Omdat het de 23 keer ervoor in de geschiedenis ook tov goud was.
Ik heb me voorgenomen hierna niets meer te posten in dit draadje, toch hopeloos
Toch enkele zaken geleerd:
- Goud is de standaard van elke waardebepaling. Er bestaat niet iets zoals een goudkoers, goud kan niet schommelen in waarde: het is de rest dat schommelt in waarde.
- Papieren geld is volledig waardeloos. Goedhartig als ik ben, ben ik dan ook bereid om volledig belangeloos jullie van die waardeloze rommel af te helpen
. Voor grote hoeveelheden, wil ik het zelfs persoonlijk komen ophalen
- Discussies over goud krijgen vaak een bijna religieus karakter. Inclusief dogma's en mystieke beleving.
Hoe dan ook: ik wens jullie nog veel succes en een 'gouden' toekomst!

Toch enkele zaken geleerd:
- Goud is de standaard van elke waardebepaling. Er bestaat niet iets zoals een goudkoers, goud kan niet schommelen in waarde: het is de rest dat schommelt in waarde.
- Papieren geld is volledig waardeloos. Goedhartig als ik ben, ben ik dan ook bereid om volledig belangeloos jullie van die waardeloze rommel af te helpen

- Discussies over goud krijgen vaak een bijna religieus karakter. Inclusief dogma's en mystieke beleving.
Hoe dan ook: ik wens jullie nog veel succes en een 'gouden' toekomst!

-
- VIP member
- Contacteer:
Mij valt vooral op dat deze draad tot leven komt als de koersen stijgen.