Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen
Nicholas Poussin en zijn dans rond....
Toch de foto maar even verwijderd om niemand tegen het hoofd te stoten!
Toch de foto maar even verwijderd om niemand tegen het hoofd te stoten!
Laatst gewijzigd door mouche op 24 augustus 2012, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn er hier een aantal die serieus van de goudkoorts weten...
Er zijn vooral veel mensen die niet beseffen wat er gaande is.
De petrolprijzen stijgen.
Hierbij krijg je wat beelden uit Syrië met vechtende rebellen en dgl.
De media maken ons wijs dat dat de reden van de stijging is.Onrust in het MO.
Zijn het de petrolprijzen die stijgen of is het geld dat zijn koopkracht verliest door de massale geldaanmaak van de laatste jaren ?
Goud in verband brengen met het gouden kalf getuigt van een enorme naïeviteit.
Meeste mensen hebben geen benul dat de VS al 40 jaar geld maakt uit lucht en zo leeft op de kap van de rest van de wereld.
Goud is de enige manier om deze wraakroepende fraude tot stilstand te brengen.
Which is happening.
Heeft niks met verafgoding voor goud vandoen.
Wel alles met disciplinering van banken en overheden : zoals nu kan het niet verder.
De petrolprijzen stijgen.
Hierbij krijg je wat beelden uit Syrië met vechtende rebellen en dgl.
De media maken ons wijs dat dat de reden van de stijging is.Onrust in het MO.
Zijn het de petrolprijzen die stijgen of is het geld dat zijn koopkracht verliest door de massale geldaanmaak van de laatste jaren ?
Goud in verband brengen met het gouden kalf getuigt van een enorme naïeviteit.
Meeste mensen hebben geen benul dat de VS al 40 jaar geld maakt uit lucht en zo leeft op de kap van de rest van de wereld.
Goud is de enige manier om deze wraakroepende fraude tot stilstand te brengen.
Which is happening.
Heeft niks met verafgoding voor goud vandoen.
Wel alles met disciplinering van banken en overheden : zoals nu kan het niet verder.
Stop er nu mee: we weten al dat jij een goudverkoper bent.
Ik verkoop just niks.Al Fonds schreef:Stop er nu mee: we weten al dat jij een goudverkoper bent.
Maar als gij wilt struisvogel spelen, niet mijn probleem.
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 071326.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Full Member
- Contacteer:
@MortenO
Je mag nu stoppen: we hebben ondertussen begrepen dat je een soort Mister Goldfinger bent.
Het is niet nodig om het te blijven herhalen en je kan de mensen toch niet verplichten om je in je denkwijze te volgen.
Laat ons struisvogels zijn, als we dat willen!
Je mag nu stoppen: we hebben ondertussen begrepen dat je een soort Mister Goldfinger bent.
Het is niet nodig om het te blijven herhalen en je kan de mensen toch niet verplichten om je in je denkwijze te volgen.
Politieker ?deenigekeuze schreef:@MortenO
Hou het volk dom en regeer.
Ik verplicht niemand tot iets.
Koop zoveel goud als je goud verstaat.
U verstaat er niks van.
Moet je zeker geen kopen dan.
Simpele koek.
To insure something you need a counterparty.. since gold has no counterparty.; it cannot be insurance @S_MikhailovichSpruitekop schreef:Fysiek goud is 'n verzekering,
@ deenigekeuze
Misschien eens googelen op Gutt en opzoeken hoeveel struisvogels die hun ganse fortuin verloren zagen, zich verhingen erna.
deze draad gaat toch over goud, niet ?
Mijn visie is niet dezelfde als die van jou.
Moet kunnen toch ?
http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... cular.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien eens googelen op Gutt en opzoeken hoeveel struisvogels die hun ganse fortuin verloren zagen, zich verhingen erna.
deze draad gaat toch over goud, niet ?
Mijn visie is niet dezelfde als die van jou.
Moet kunnen toch ?
http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... cular.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Op deze website kun je de goudprijs volgen....
http://www.zilver-inkoop.nl/goudprijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat ook beschreven hoe de goudprijs tot stand komt. Voor hen die nog dachten dat dit om werkelijk fysieke handel ging moeten dit toch eens doornemen. De bron is zeker goudgezind gezien ze ook verkopen.
De tekst begint zo...
Er zit dus ook in goudhandel flink wat papier verborgen.
Ja, ja en ik hoor alweer roepen daarom kopen wij het ook daadwerkelijk fysiek.
Lees dan minstens eens door hoe die prijs van wat je fysiek hebt door 'gokken' op stijgen of dalen wordt bepaald.
http://www.zilver-inkoop.nl/goudprijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat ook beschreven hoe de goudprijs tot stand komt. Voor hen die nog dachten dat dit om werkelijk fysieke handel ging moeten dit toch eens doornemen. De bron is zeker goudgezind gezien ze ook verkopen.
De tekst begint zo...
Lees verder op http://www.zilver-inkoop.nl/goudprijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;Goud wordt dagelijks wereldwijd verhandeld en de goudprijs is zo 24 uur per dag in beweging. De goudkoers komt tot stand door de papieren handel in futures op goud en niet door de daadwerkelijke fysieke transacties van goudbaren.
Elke future op goud heeft een contract grootte van 100 troy ounce (3,11 kilo). Voor elke 1$ dat de goudprijs daalt of stijgt, zal de goudfuture de belegger $100 kosten of opleveren.
Door het nemen van een long positie op een goud future, gokt men op een stijging van de goudprijs. Indien men verwacht dat de goudprijs zal dalen, kan men een future 'short gaan' en feitelijk al goud verkopen wat men nog niet in bezit heeft.....
Ja, ja en ik hoor alweer roepen daarom kopen wij het ook daadwerkelijk fysiek.
Lees dan minstens eens door hoe die prijs van wat je fysiek hebt door 'gokken' op stijgen of dalen wordt bepaald.
Wat heb jij eigenlijk tegen de Gutt muntsanering? Velen van zij die zich verhingen volgens jou, hadden hun fortuin vergaard op de zwarte markt. Daarbij is wat toen gebeurde technisch niet meer mogelijk. Devaluatie van de euro kan niet, muntsanering zoals in de tijd van Gutt is helemaal belachelijk, omdat chartaal geld maar een habbekrats van de geldhoeveelheid meer uitmaakt. Hyperinflatie zullen we niet meemaken, daarvoor zijn de inflatietools waarover men in Frankfurt am Main beschikt echt veel te krachtig.MortenO schreef: Misschien eens googelen op Gutt en opzoeken hoeveel struisvogels die hun ganse fortuin verloren zagen, zich verhingen erna.
Olieprijs per liter bekijken is trouwens een heel slecht idee. Als je de olieprijs eens zou corrigeren voor energie-efficiëntie zou je iets helemaal anders zien, geloof me. Het is immers niet de prijs van olie die me deert, maar de kostprijs van de energie die ik er uit kan halen. Evenals de afhankelijkheid van olie.
Ik vrees echt dat er weinig studie is aan dat forum dat je wil promoten.
Als je naar de grafiek kijkt van de goudprijs gecorrigeerd naar de inflatie dan krijg je dit:
http://inflationdata.com/Inflation/imag ... _chart.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en deze die nog verder teruggaat:
http://www.dekritischebelegger.nl/forum ... -het-lijkt" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieruit blijkt dat de prijs gedurende 200 jaar altijd geschommeld heeft tussende 300 en 600 $/oz, behalve in twee periodes dat het sterk piekte, in de jaren 80 van de vorige eeuw toen er ook een ware goldrush was naar aanleiding van de oliecrisis en de tweede periode....vandaag! Je ziet dan ook dat beide sterke uitschieters zijn en dat einde jaren tachtig, begin negentig die prijs ook weer snel terugviel. De koers van vandaag is dus niet normaal en kan nog verder oplopen, maar de kans is klein dat ze aan die hogere waarde zal blijven pieken.
http://inflationdata.com/Inflation/imag ... _chart.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en deze die nog verder teruggaat:
http://www.dekritischebelegger.nl/forum ... -het-lijkt" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieruit blijkt dat de prijs gedurende 200 jaar altijd geschommeld heeft tussende 300 en 600 $/oz, behalve in twee periodes dat het sterk piekte, in de jaren 80 van de vorige eeuw toen er ook een ware goldrush was naar aanleiding van de oliecrisis en de tweede periode....vandaag! Je ziet dan ook dat beide sterke uitschieters zijn en dat einde jaren tachtig, begin negentig die prijs ook weer snel terugviel. De koers van vandaag is dus niet normaal en kan nog verder oplopen, maar de kans is klein dat ze aan die hogere waarde zal blijven pieken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb inderdaad verder gelezen las dit:JulusCesar schreef:Op deze website kun je de goudprijs volgen....
De tekst begint zo... Lees verder op http://www.zilver-inkoop.nl/goudprijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Merk op dat vele beleggers uitlevering vragen in fysiek, dat al dikwijls gebleken is dat er geen fysiek aanwezig is bij de brokers als ze overkop gaan, dat goud geleased wordt (oa België is verplicht door Europa om 1/3 van z'n goud in de leasing te stoppen), er papiercontracten zijn op goud dat er is via leasing van centrale banken of van goudmijnen, goud dat zelfs nog ontgonnen moet worden.Veel mensen denken dan ook dat de goudprijs wordt gemanipuleerd door de papieren handel. Ondanks dat de omzet van de future handel vele malen groter is dan de daadwerkelijke fysieke goud leveringen, heeft de houder van een long future op goud maandelijks het recht om 'delivery' op te eisen. Hij levert zijn future dan in en krijgt vervolgens keurig zijn bestelde goudstaven geleverd. Meestal gebeurd dit in 400 Oz baren (12,5 kilo).
Als er al sprake is van manipulatie van de goudprijs, kunt u daar als belegger juist van profiteren door op de dips in te stappen en gelijk om uitlevering te vragen van uw goud contracten.
Even al bij stil gestaan wat er gaat gebeuren als de ogen van al die mensen gaan open gaan en uitlevering gaan vragen in fysiek? Er zijn een pak centrale banken die grote goud-aankopen doen/deden, geen papiercontracten, fysiek!
@ mouche: als je dan die tabel bekijkt per capita (want ook het bovengronds goud was geen constante) dan zou de $280 (schatting volgens tabel) anno 1800 (778 milj mensen), moeten overeenstemmen met 'n goudprijs van iets meer dan $2.000 in 2010 (7 milj. mensen). So What's the problem? Even opmerken dat het een grafiek is van The Economist, die eerder al aangaf dat de Blegische huizenmarkt 60% overgewaardeerd is.
JulusCesar, jij maakt hier in één klap al die goudpromotors belachelijk tot in het diepste van hun ziel. Een geweldige donderslag bij klaarlichte hemel. Ze zitten hier te vertellen dat papier niks waard is en nu blijkt ( wat hier tenandere al eens gezegd was ) dat het de futures ( virtuële effecten die soms nog op papier staan ) zijn die de goudprijs bepalen, en niet het goud dat de futures bepaalt...
Nu liggen er wel een aantal te rollen van 't lachen ( gieren zou ik moeten zeggen )...
De waarheid kan hard aankomen !
Nu liggen er wel een aantal te rollen van 't lachen ( gieren zou ik moeten zeggen )...
De waarheid kan hard aankomen !
Ja , we kennen er al 12 jaar niks van.esperto schreef:MortenO schreef: Misschien eens googelen op Gutt en opzoeken hoeveel struisvogels die hun ganse fortuin verloren zagen, zich verhingen erna.Of die fortuinen nu wit of zwart waren, doet niks terzake.Velen van zij die zich verhingen volgens jou, hadden hun fortuin vergaard op de zwarte markt.
Woeha, wat een giller.Daarbij is wat toen gebeurde technisch niet meer mogelijk. Devaluatie van de euro kan niet, muntsanering zoals in de tijd van Gutt is helemaal belachelijk, omdat chartaal geld maar een habbekrats van de geldhoeveelheid meer uitmaakt. Hyperinflatie zullen we niet meemaken, daarvoor zijn de inflatietools waarover men in Frankfurt am Main beschikt echt veel te krachtig.
Net alsof je giraal geld niet kunt ontwaarden.
inflatietools : mensen wijsmaken dat het dank zij de consumptie-index is dat de inflatie beperkt is tot 2 %, terwijl de graan en olieprijzen 25 % stijgen intussen op maandbasis. En gij denkt dat de mensen dat gaan blijven geloven ?
Olieprijs van >4,5 € per liter binnen de 2 jaar : zal geen enkel verschil maken volgens U .Olieprijs per liter bekijken is trouwens een heel slecht idee. Als je de olieprijs eens zou corrigeren voor energie-efficiëntie zou je iets helemaal anders zien, geloof me. Het is immers niet de prijs van olie die me deert, maar de kostprijs van de energie die ik er uit kan halen. Evenals de afhankelijkheid van olie.
Ik vrees echt dat er weinig studie is aan dat forum dat je wil promoten.