VAPZ voor zelfstandigen
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle VAPZ aanbieders
VAPZ voor zelfstandigen
Beste experts,
Ik ben sinds kort zelfstandige (commanditaire vennootschap opgericht) en nu wil ik me aansluiten bij een VAPZ.
Dat een VAPZ fiscaal interessant is lijkt wel duidelijk.
Ik probeer nu het beste aanbod te filteren, maar hierbij is toch niet alles 100% duidelijk voor mij. Enkele vragen opgelijst:
1) Welke VAPZ hebben de andere zelfstandigen hier gekozen? Waarom?
2) Ik betaal mijn sociale bijdragen via Zenito. Zij hebben me nu een offerte gemaakt voor VAPZ. Het is van het type sociaal VAPZ, gegarandeerd rendement 2,60%. Er staat bij taks 0%, bedoelen ze hiermee instapkosten?
Er staat ook solidariteitsbijdrage 10%. Als ik het goed voorheb is die 10% hetzelfde bij alle aanbieders, correct? Dat is dan de premie die je betaalt voor de sociale verzekering die er bij in zit.
3) Ik zie via de spaargids vergelijkmachine dat bv AXA 3% gegarandeerd heeft, maar met 1% instapkosten. Is dat dan voordeliger dan het Zenito aanbod?
4) Klopt mijn assumptie dat het zowieso beter is om voor sociale VAPZ te kiezen t.o.v. klassieke VAPZ? Mijn logica: ook al heb je de extra sociale verzekering niet echt nodig, je in totaal meer kan sparen dus het is zowieso interessanter.
Alvast bedankt,
Johan
Ik ben sinds kort zelfstandige (commanditaire vennootschap opgericht) en nu wil ik me aansluiten bij een VAPZ.
Dat een VAPZ fiscaal interessant is lijkt wel duidelijk.
Ik probeer nu het beste aanbod te filteren, maar hierbij is toch niet alles 100% duidelijk voor mij. Enkele vragen opgelijst:
1) Welke VAPZ hebben de andere zelfstandigen hier gekozen? Waarom?
2) Ik betaal mijn sociale bijdragen via Zenito. Zij hebben me nu een offerte gemaakt voor VAPZ. Het is van het type sociaal VAPZ, gegarandeerd rendement 2,60%. Er staat bij taks 0%, bedoelen ze hiermee instapkosten?