Vlaamse Post
Re: Vlaamse Post
Wat die lui zullen doen is voornamelijk "cherry-picking".
Vooraf uiterekenen met wat ze winst zullen maken en dat dan uitvoeren; de rest zullen ze niet moeten hebben.
Brieven ronddragen is verlieslatend; zullen ze nooit doen tenzij ze er voor gesubsidieerd zullen voor worden en dan de subsidies in hun zak kunnen draaien met slechte service.
Oneerlijk concurrentie is dat. De lonen zullen waarschijlijk nog lager liggen dan die van onze "vetbetaalde" factuurs.
Wat zullen wij als particulier daarmee in onze zak steken? niks dus.
Vergelijk het een beetjes met de private treinoperatoren, de vette brokken nemen ze in; de onrendabele stukken zijn voor B-Cargo (lees de gemeenschap). Privatisering van de winst, publiek maken van de verliezen.
Vooraf uiterekenen met wat ze winst zullen maken en dat dan uitvoeren; de rest zullen ze niet moeten hebben.
Brieven ronddragen is verlieslatend; zullen ze nooit doen tenzij ze er voor gesubsidieerd zullen voor worden en dan de subsidies in hun zak kunnen draaien met slechte service.
Oneerlijk concurrentie is dat. De lonen zullen waarschijlijk nog lager liggen dan die van onze "vetbetaalde" factuurs.
Wat zullen wij als particulier daarmee in onze zak steken? niks dus.
Vergelijk het een beetjes met de private treinoperatoren, de vette brokken nemen ze in; de onrendabele stukken zijn voor B-Cargo (lees de gemeenschap). Privatisering van de winst, publiek maken van de verliezen.
Zoals ik het begrepen heb, zijn het allemaal zelfstandigen. De baas van Vlaamse Post zei dat hun loon "hoger ligt dan die van BPost". Dat is natuurlijk niet moeilijk want het zijn zelfstandigen... Doet mij eerder denken aan diegene die de reclameblaadjes ronddragen: zijn ook allemaal zelfstandigen en om de paar maanden zie je daar iemand anders dat werk doen. Er valt gewoon niets mee te verdienen.Lukske schreef:Oneerlijk concurrentie is dat. De lonen zullen waarschijlijk nog lager liggen dan die van onze "vetbetaalde" factuurs.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Wanneer ik zie wie reclameblaadjes ronddraagt, het zijn meestal mensen die elders geen kansen krijgen, mensen die om hun achtergrond nergens werk vinden, en dan maar, uit bittere financiele noodzaak dit werk doen.
Toen ik jong was, ik kom uit een kansarm gezin, heb ik dit ook gedaan, een reclameblad, en er manueel tientallen reclamefolders tussen steken, (zou het nu al automatisch gebeuren ? ) Zouden net als vroeger ook nog kinderen meehelpen de folders in elkaar te steken, hoewel kinderarbeid wettelijk verboden is.
Het is zwaar werk, door weer en wind, oppassen voor honden, want die liggen op de loer, weinigen houden het lang vol.
En geloof me, wanneer je nu eens verkiezingsfoldertjes gaat bussen, wat geen gewicht is, de brievenbussen in ons land zijn een verhaal op zich.
Neem zoals ik, eens je fototoestel en fiets eens rond, en maak een fotoreportage van brievenbussen, er zijn pareltjes bij, maar, ook oude roestige exemplaren, op allerlei plaatsen en hoogtes, ben je postbode, dan kun je er over meepraten !
Het is een hobby van mij, brievenbussen fotograferen, ach, ieder zijn hobby, nietwaar !
Toen ik jong was, ik kom uit een kansarm gezin, heb ik dit ook gedaan, een reclameblad, en er manueel tientallen reclamefolders tussen steken, (zou het nu al automatisch gebeuren ? ) Zouden net als vroeger ook nog kinderen meehelpen de folders in elkaar te steken, hoewel kinderarbeid wettelijk verboden is.
Het is zwaar werk, door weer en wind, oppassen voor honden, want die liggen op de loer, weinigen houden het lang vol.
En geloof me, wanneer je nu eens verkiezingsfoldertjes gaat bussen, wat geen gewicht is, de brievenbussen in ons land zijn een verhaal op zich.
Neem zoals ik, eens je fototoestel en fiets eens rond, en maak een fotoreportage van brievenbussen, er zijn pareltjes bij, maar, ook oude roestige exemplaren, op allerlei plaatsen en hoogtes, ben je postbode, dan kun je er over meepraten !
Het is een hobby van mij, brievenbussen fotograferen, ach, ieder zijn hobby, nietwaar !
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij ons is er in de gemeente een actie geweest van de post. Daarbij kregen de inwoners die geen brievenbus hadden of er een hadden maar niet voldeed aan de voorschriften enkele maanden de tijd om aan de voorschriften te voldoen. Na deze periode zou de post geen bedeling doen wanneer er geen reglementaire bus was. De bewoners die niet voldeden kregen gewoon 'n flyer van de post in de bus.
De voornaamste richtlijnen waren oa:
- brievenbus aan de straat. (dus niet opening in de muur/deur als er een voortuin is)
- reglementering volgend op het vlak van de grootte van de opening.
- hoogte van de brievenbus.
De doe-het-zelf zaken hebben toen véél brievenbussen verkocht.
De voornaamste richtlijnen waren oa:
- brievenbus aan de straat. (dus niet opening in de muur/deur als er een voortuin is)
- reglementering volgend op het vlak van de grootte van de opening.
- hoogte van de brievenbus.
De doe-het-zelf zaken hebben toen véél brievenbussen verkocht.
In Nederland is er ook concurrentie voor TNT Post, maar, wie doet dit soort werk, huismoeders, studenten, en vooral werklozen.
In Nederland hebben de 'eeuwigdurende' werklozen het niet zo goed als bij ons, is er een job voor enkele uurtjes per dag, kunnen ze die verplicht opnemen.
In Nederland hebben de 'eeuwigdurende' werklozen het niet zo goed als bij ons, is er een job voor enkele uurtjes per dag, kunnen ze die verplicht opnemen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een zelfde stelsel is er in de US. Deze reglementering is er niet om de werklozen aan werk te helpen of ze weer wat werkritme laten op te doen. Het is telkens 'n zet om de werkloosheidscijfers op te smukken, niet meer, niet minder.
Ik heb 40 jaar in de bouw gewerkt, in weer en wind. Op een winterse dag kondigde de minister op de radio aan dat de werklozen niet moesten gaan stempelen, het was te glad ! De postbode die mocht werken, en zijn benen breken, en wij in de bouw stonden ons te warmen aan een elektrisch vuurtje !Spruitekop schreef:Een zelfde stelsel is er in de US. Deze reglementering is er niet om de werklozen aan werk te helpen of ze weer wat werkritme laten op te doen. Het is telkens 'n zet om de werkloosheidscijfers op te smukken, niet meer, niet minder.
Ik ben zelf postbode, 32 jaar nu, dus ik meen te mogen weten waarover ik spreek.Indien Vlaamse Post met zelfstandigen werkt, dan zullen die ook sociale bijdragen moeten betalen.Ik ben nieuwsgierig hoeveel ze uiteindelijk netto gaan overhouden van hun 'loon'. Ik lees hier ook dat leden klagen dat ze hun post pas in de namiddag krijgen,so what? Waarom moet je persé je post 's morgens krijgen?Zelf begin ik om 6u45 met mijn werk dus het is onmogelijk om iedere bus op mijn ronde in de voormiddag te bedelen.
ik vertrek naar het werk om 8:00. De postbode is altijd later. Of hij nu toekomt om 8:15 of of om 17:15, maakt me niet veel uit