investeren in vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: investeren in vastgoed
Achtergrond is geen landbouwgrond. De waarde van 'n stuk achtergrond is veel hoger dan wildweg ergens 'n ander stuk landbouwgrond. De meerwaarde dat het aan jouw stuk bouwgrond geeft wordt in de prijs meegerekend.
ik heb meer dan 20 jaar geleden landbouwgrond gekocht, heb er nog geen seconde spijt van gehad, boeren willen grond, en de mensen eten, en er komen mensen bij, maar er komt geen grond bij. dus, de waarde zal blijven stijgen.
Bij ons is het de bedoeling om er binnen enkele jaren op te bouwen, hierdoor geeft het stuk "landbouwgrond" een serieuze meerwaarde aan het perceel.
11a pure bouwgrond is onbetaalbaar, vandaar...
11a pure bouwgrond is onbetaalbaar, vandaar...
denk even logisch na, is moeilijk, ik weet het
het aantal inwoners in vlaanderen stijgt ieder jaar, maar, er komt wel geen grond bij, dus, grond wordt steeds zeldzamer, zowel landbouw- als bouwgrond.
boeren hebben landbouwgrond te kort, mensen willen bouwgrond, maar, er is er bijna geen, wat zullen politict moeten doen, van landbouwgrond naar bouwgrond gaan, en dan rinkelt de kassa voor de bezitters van landbouwgrond, boeren en speculanten.
bouwondernemingen kopen al vele jaren strategisch gelegen landbouwgrond op, waarom denk je, in de hoop er te kunnen verkavelen en bouwen, en de kassa rinkelt.
boeren krijgen regelmatig vraag om landbouwgrond te verkopen, er is bouwgrongd te kort, dus, vroeg of laat rinkelt de kassa.
het aantal inwoners in vlaanderen stijgt ieder jaar, maar, er komt wel geen grond bij, dus, grond wordt steeds zeldzamer, zowel landbouw- als bouwgrond.
boeren hebben landbouwgrond te kort, mensen willen bouwgrond, maar, er is er bijna geen, wat zullen politict moeten doen, van landbouwgrond naar bouwgrond gaan, en dan rinkelt de kassa voor de bezitters van landbouwgrond, boeren en speculanten.
bouwondernemingen kopen al vele jaren strategisch gelegen landbouwgrond op, waarom denk je, in de hoop er te kunnen verkavelen en bouwen, en de kassa rinkelt.
boeren krijgen regelmatig vraag om landbouwgrond te verkopen, er is bouwgrongd te kort, dus, vroeg of laat rinkelt de kassa.
Opgepast zou ik zeggen met skyline. Teken niet te snel en laat je notaris zelf verkoopcompromis opstellen om addertjes onder het gras te vermijden.sifaka schreef:Hallo,
Heeft er iemand ervaring met vastgoedpromotoren zoals chateaux promotion, brussels projects, skyline europe? Zij bouwen een appartement waarvan je eiganaar wordt in het Brusselse. Nadien verhuren ze dit voor jou aan vnl. expats. Ze beloven een maximale bezetting; studio of 1 slpkamerappt altijd verhuurd in Brussel centrum. 3 slpkameappt in Ukkel bv. 95 % verhuurd. Hierdoor zouden rendementen kunnen gehaald worden van 5-6% zonder rekening te houden met evt. meerwaarde. De aankoopprijzen (alles incl. is voor 1 slpkrappt in Brussel-centrum 268 KEUR en 3 slpkrappt in Ukkel 240 KEUR. Deze prijzen lijken mij redelijk en kans op mooie meerwaarde. Belangrijk detail. De grond gebeurt via erfpacht.
Daarnaast zag ik ook een advertentie van Realis voor serviceflat. 4,75 % nettorendement gegarandeerd gedurende 27 jaar. Inflatiebestendig. Iemand hier ervaring mee. Als dit waar is lijkt me dit een zeer mooie beleggingen, waar zitten hier de addertjes onder het gras. Aankoopbedrag 186 KEUR voor 1 slpkrappt (wrs excl. kosten)
Kan dit of is te mooi om waar te zijn?
Alvast bedankt.
Hier bij mij in de buurt is landbouwgrond recentelijk bouwgrond geworden. Binnenkort komt er een verkaveling op te staan, genre sleutel op de deur. Dus ik moet altijd eens lachen als mensen me zeggen dat dit niet kan. Tuurlijk kan dit, als je de gepaste weg/mensen kent.
Ik heb een stuk grond 100m verder liggen, dus ik ben in blijde verwachting
Zoals je zelf zegt. Als je de gepaste mensen of weg kent. Zoniet zal je stuk grond dat 100 meter van de verkaveling ligt binnen 100 jaar nog steeds geen bouwgrond zijn. Uw achterachterkleinkinderen zullen dan nog steeds in blijde verwachtingg zijn .
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het vastgoed gaat hier bij ons goed de deur uit. Sommige huizen/appartementen zijn na enkele weken al verkocht ondanks het feit dat er toch al 'n 2-tal weken over gaan om het vastgoed gepubliceerd te krijgen in de kranten.
Wie geld heeft zoekt iets tastbaars. Spaarcenten brengen niets meer op en wie weet nemen ze het je binnenkort wel af, hetzij door een volkslening hetzij door een bail-in zoals in Cyprus. Ja Heer, er zijn nog slimme mensen.
Jongeren investeren meer in vastgoed.
Wie geld heeft zoekt iets tastbaars. Spaarcenten brengen niets meer op en wie weet nemen ze het je binnenkort wel af, hetzij door een volkslening hetzij door een bail-in zoals in Cyprus. Ja Heer, er zijn nog slimme mensen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Luc Coene Gouverneur van de NBB waarschuwde onlangs nog de banken, vastgoed is minimaal 15 % overgewaardeerd, ondertussen is het nog met 10 % bij gestegen.Spruitekop schreef:Het vastgoed gaat hier bij ons goed de deur uit. Sommige huizen/appartementen zijn na enkele weken al verkocht ondanks het feit dat er toch al 'n 2-tal weken over gaan om het vastgoed gepubliceerd te krijgen in de kranten.
Banken zijn super voorzichtig met krediet, maar goed, bomen groeien tot in het heelal, ik weet het.
Ief schreef:Hier bij mij in de buurt is landbouwgrond recentelijk bouwgrond geworden. Binnenkort komt er een verkaveling op te staan, genre sleutel op de deur. Dus ik moet altijd eens lachen als mensen me zeggen dat dit niet kan. Tuurlijk kan dit, als je de gepaste weg/mensen kent.
Wat schrijf ik hier al lang, wie deze meevaller heeft wint meer dan de lotto, winsten tot 1.000 % zijn haalbaar. Velen lachten hier, maar, je moet uitkijken en geduld hebben, en ook landbouwgrond stijgt in waarde wegens toenemende schaarste.
Mijn vader zei mij altijd, zoon, de regering kan geld bijdrukken, maar, geen grond bijmaken, logisch nadenken met boerenverstand.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Misschien eens langs gaan bij DEME of bij Jan De Nul.patrick1 schreef:Mijn vader zei mij altijd, zoon, de regering kan geld bijdrukken, maar, geen grond bijmaken, logisch nadenken met boerenverstand.
Luc Coene Gouverneur van de NBB waarschuwde onlangs nog de banken, vastgoed is minimaal 15 % overgewaardeerd, ondertussen is het nog met 10 % bij gestegen.
Iedereen gaat meer zekerheid willen en ze gaan zich storten op alles wat tastbaar is, in eerste instantie op vastgoed (huizen, appartementen, gronden) in latere instanties op goud en zilver. De banken hebben afgedaan.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Spruitekop schreef:Misschien eens langs gaan bij DEME of bij Jan De Nul.patrick1 schreef:Mijn vader zei mij altijd, zoon, de regering kan geld bijdrukken, maar, geen grond bijmaken, logisch nadenken met boerenverstand.
Luc Coene Gouverneur van de NBB waarschuwde onlangs nog de banken, vastgoed is minimaal 15 % overgewaardeerd, ondertussen is het nog met 10 % bij gestegen.
Iedereen gaat meer zekerheid willen en ze gaan hun storten op alles wat tastbaar is, in eerste instantie op vastgoed (huizen, appartementen, gronden) in latere instanties op goud en zilver. De banken hebben afgedaan.
Voor onze kust is er nog plaats zat, om wooneilanden voor het chique volk te maken, ver van het plebs. Heb je geen toegangspas kom je er niet in. Technisch realiseerbaar, een belastingparadijs voor onze kust, leuk idee toch.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Gewoon dicht smijten die handel (Noordzee) en enkel nog een kanaal over houden en tol heffen en de kustlijn delen met het VK.
Met de opbrengst dempen we ook 'n deel de put in de staatskas en door het groter aanbod dalen de vastgoedprijzen.
Met de opbrengst dempen we ook 'n deel de put in de staatskas en door het groter aanbod dalen de vastgoedprijzen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Vastgoed kan alleen maar blijven stijgen?
Geloof het maar niet.
Als inverstering is het al enkele jaren niet meer interessant.
Een correctie dringt zich dus op en wordt dan ook algemeen verwacht in de sector. Niettegenstaande belangenorganisaties en beroepsorganisaties het tegenovergestelde beweren en blijken ‘verrast’ te zijn, blijkt uit een recent onderzoek en rondvraag dat de vraagprijzen op de vastgoedmarkt sedert begin 2013 al een correctie hebben ondergaan van ongeveer 15%. Rekening houdend met de huidige economische ontwikkelingen en de fiscale druk in België wordt een nog grotere correctie dan ook voorspeld. Alle indicatoren geven aan dat dit niet lang meer zal uitblijven.
Geloof het maar niet.
Als inverstering is het al enkele jaren niet meer interessant.
Een correctie dringt zich dus op en wordt dan ook algemeen verwacht in de sector. Niettegenstaande belangenorganisaties en beroepsorganisaties het tegenovergestelde beweren en blijken ‘verrast’ te zijn, blijkt uit een recent onderzoek en rondvraag dat de vraagprijzen op de vastgoedmarkt sedert begin 2013 al een correctie hebben ondergaan van ongeveer 15%. Rekening houdend met de huidige economische ontwikkelingen en de fiscale druk in België wordt een nog grotere correctie dan ook voorspeld. Alle indicatoren geven aan dat dit niet lang meer zal uitblijven.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
- 15%
Waar?
Waar?