Openen spaarrekening baby
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Openen spaarrekening baby
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik zou graag een spaarrekening willen openen voor onze baby (10 maanden oud) bij Kaupthing Edge. Mijn vraag is: doe ik dat op zijn eigen naam of is het best dat ik dat op mijn naam of op naam van mijn man doe? Het is maar dat we zelf zeggenschap willen behouden over die rekening, totdat we hem oud genoeg achten om zelf dit geld te beheren.
Bedankt,
Flippie
Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik zou graag een spaarrekening willen openen voor onze baby (10 maanden oud) bij Kaupthing Edge. Mijn vraag is: doe ik dat op zijn eigen naam of is het best dat ik dat op mijn naam of op naam van mijn man doe? Het is maar dat we zelf zeggenschap willen behouden over die rekening, totdat we hem oud genoeg achten om zelf dit geld te beheren.
Bedankt,
Flippie
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Openen spaarrekening baby
uw kind zal ten vroegste op zijn 18 de verjaardag volledige beschikking krijgen over de gelden. Voordien zullen slechts kleine bedragen van de rekening kunnen gaan.
Ik zou de rekening uitsluitend op naam van uw kind openen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Kaupthing heb je een ID card nodig om een rekening te openen, dus denk ik dat dit niet gaat voor een baby?
Als je zelf reeds een aardig kapitaal aan spaarcenten hebt en je zet de rekening op jou naam moet je er na verloop van tijd wel mee opletten dat je niet boven de 1660 euro aan intresten zit (samen met jou intresten op je verschillende spaarrekeningen) of je wordt er 15% op belast. Staat het op naam van je kind dan is dit niet het geval.
Als je zelf reeds een aardig kapitaal aan spaarcenten hebt en je zet de rekening op jou naam moet je er na verloop van tijd wel mee opletten dat je niet boven de 1660 euro aan intresten zit (samen met jou intresten op je verschillende spaarrekeningen) of je wordt er 15% op belast. Staat het op naam van je kind dan is dit niet het geval.
In bepaalde gevallen heb je zelfs toelating van de vrederechter nodig als de rekening op naam van het kind staat, als je wat grotere bedragen wenst af te halencentenkliever schreef: uw kind zal ten vroegste op zijn 18 de verjaardag volledige beschikking krijgen over de gelden. Voordien zullen slechts kleine bedragen van de rekening kunnen gaan.
De keuze maken is eel makkelijk zou ik zeggen zeg ik zo
Laatst gewijzigd door paul op 3 augustus 2008, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter en spaarrekening voor u baby bij kbc
kan je op beide namen zetten man en vrouw en kind als begunstigde
dan heb je zelf in de hand
dAAR ben ik allemaal nog niet zo zeker van . KBC moet zich ook houden aan de wetgving terzakejulleke schreef: Beter en spaarrekening voor u baby bij kbc
Bij een rekening op naam van het kind zijn de afnames beperkt , tenzij met toelatong van de vrederechter.
De rekening die jij bedoelt is toch geen spaarVERZEKERING zeker ?
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
al ooit eens aan gedacht dat de relatie met de vader resp. moeder van het kind kan foutlopen.Beter en spaarrekening voor u baby bij kbc
Mijn standpunt in deze is : ofwel zorg je voor iets voor je kind ofwel niet, eens het op de rekening staat van het kind blijf je daar vanaf, al is het dat je honger moet lijden. Gegeven is gegeven en het geld is niet meer van u zelf al ben je de enige ter wereld die er aan kan!
Ik zie trouwens niet in hoe u op een bankrekening een begunstigde zou kunnen aanduiden.
Op eigen naam:
- opletten voor drempel van 1660€ rente
- bij overlijden erfenisrechten
- volledige controle over het geld
- kind heeft er op geen enkele officiële manier een band mee (kan van belang zijn als er meerdere kinderen zijn en dit gespaarde geld volledig in de te verdelen erfenis valt gespreid over alle kinderen)
Op naam van het kind:
- geld staat tot 18e verjaardag "vast", ik *denk* dat er een mogelijkheid is om tot 21e laten vast te staan ook, maar ben hier niet zeker van
- geld kan er enkel afgehaald worden in zeer kleine bedragen *mits aanwezigheid van beide ouders* (belangrijk, scheiden kan altijd, hier geen rekening mee houden kan tot problemen leiden) en naar aanleiding van een gegronde reden ten gevolge van kosten die in het belang van het kind gebeuren, en bij grotere bedragen mits toelating van de vrederechter. Het is dus niet meer "uw geld" maar het geld van het kind, dat bij wet beschermd wordt.
- na 4 jaar geen erfenisrechten meer te betalen
Lang verhaal kort: beter een rekening op naam van het kind, en met geld dat er mag blijven opstaan.
- opletten voor drempel van 1660€ rente
- bij overlijden erfenisrechten
- volledige controle over het geld
- kind heeft er op geen enkele officiële manier een band mee (kan van belang zijn als er meerdere kinderen zijn en dit gespaarde geld volledig in de te verdelen erfenis valt gespreid over alle kinderen)
Op naam van het kind:
- geld staat tot 18e verjaardag "vast", ik *denk* dat er een mogelijkheid is om tot 21e laten vast te staan ook, maar ben hier niet zeker van
- geld kan er enkel afgehaald worden in zeer kleine bedragen *mits aanwezigheid van beide ouders* (belangrijk, scheiden kan altijd, hier geen rekening mee houden kan tot problemen leiden) en naar aanleiding van een gegronde reden ten gevolge van kosten die in het belang van het kind gebeuren, en bij grotere bedragen mits toelating van de vrederechter. Het is dus niet meer "uw geld" maar het geld van het kind, dat bij wet beschermd wordt.
- na 4 jaar geen erfenisrechten meer te betalen
Lang verhaal kort: beter een rekening op naam van het kind, en met geld dat er mag blijven opstaan.
Laatst gewijzigd door Nevermore op 3 augustus 2008, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Spaarrekening openen voor kind of kleinkind is al meerdere keren aan de orde geweest.
Blijkbaar wordt de zoek functie op deze site niet veel gebruikt. Nochtans is het interessant, er moet dan niet steeds op hetzelfde geantwoord worden.
Ik heb voor mijn kleinkinderen dit geopend, goedkoop en mooie return, weinig kosten en taksen.
De leeftijd dat ze aan het geld kunnen is vrij te bepalen, tot max 25 jaar, en een kontrakt duur van ik geloof min 8 jaar.
Ik heb 25 jaar als eindatum genomen, daar ik hoop dat ze het dan misschien in een woning, of in het starten van een zaak kunnen steken.
Aan 18 jaar, zou het zeker wel naar een blitse auto gaan.
Aan 25 jaar doen er mee wat ze willen, ik zal er dan waarschijnlijk niet meer zijn. Dan denken ze wel eens aan de oude.
Bij overlijden heb ik de ouders als begunstigde aangeduid. Dus lekker de successie rechten omzeilt. Trouwens hun pa heeft zogezegd het kontract geopend.
U leest het maar.
http://www.ethias.be/nl/prd/VIPR100/Par ... Junior.htm
Blijkbaar wordt de zoek functie op deze site niet veel gebruikt. Nochtans is het interessant, er moet dan niet steeds op hetzelfde geantwoord worden.
Ik heb voor mijn kleinkinderen dit geopend, goedkoop en mooie return, weinig kosten en taksen.
De leeftijd dat ze aan het geld kunnen is vrij te bepalen, tot max 25 jaar, en een kontrakt duur van ik geloof min 8 jaar.
Ik heb 25 jaar als eindatum genomen, daar ik hoop dat ze het dan misschien in een woning, of in het starten van een zaak kunnen steken.
Aan 18 jaar, zou het zeker wel naar een blitse auto gaan.
Aan 25 jaar doen er mee wat ze willen, ik zal er dan waarschijnlijk niet meer zijn. Dan denken ze wel eens aan de oude.
Bij overlijden heb ik de ouders als begunstigde aangeduid. Dus lekker de successie rechten omzeilt. Trouwens hun pa heeft zogezegd het kontract geopend.
U leest het maar.
http://www.ethias.be/nl/prd/VIPR100/Par ... Junior.htm
Laatst gewijzigd door maria op 3 augustus 2008, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo iedereen,
Bedankt voor de vele reacties. Ik ga eens overleggen met de papa wat we gaan doen.
Maria, ik denk niet dat jij het over een gewoon spaarboekje hebt, maar over zo een tak-21-contract, niet?
Groetjes,
Flippie
Bedankt voor de vele reacties. Ik ga eens overleggen met de papa wat we gaan doen.
Maria, ik denk niet dat jij het over een gewoon spaarboekje hebt, maar over zo een tak-21-contract, niet?
Groetjes,
Flippie
Flippie schreef: Hallo iedereen,
Groetjes,
Flippie
Inderdaad, tak 21
Als ge de infofiche gelezen hebt, staat alles er duidelijk in.
Ik zie trouwens de reden niet dat het een gewoonspaarboekje zou moeten zijn. Het is toch voor een langere termijn en met kapitaalsgarantie.
Van een spaarboekje is alleen het gestort kapitaal van het spaarboekje wettelijk bescherm voor het kind. Niet de rentes, die de ouder kan afhalen.
Niet dat ik mijn kinderen niet vertrouw, maar bij mijn broer, heeft zijn echtgenote na de scheiding de spaarrekening van de kinderen volledig leeggehaald. Het waren wel zijn kinderen niet, maar het geld kwam van mijn moeder. Toe de kinderen meer dan 10 jaar later het beseften, was er niets meer van terugtevinden.
Hallo Maria,
Oei, dat is een minder leuk verhaal. Dan kan ik me voorstellen dat je op je hoede bent. Maar bij ons gaat het er onder andere om om een rekeningnummer te kunnen opgeven voor als de grootouders eens iets willen storten of zo. Wij hebben in de tijd een 'Kangoeroerekening' gehad bij de (toen nog) ASLK, en mijn ouders stortten er elke maand (als ik het me goed herinner) 100 BEF op, en dat liep op den duur wel op. Ik denk dat we naast het gewone spaarboekje, ook zo een contract gaan opstarten met kapitaalsgarantie.
Groetjes,
Flippie
Oei, dat is een minder leuk verhaal. Dan kan ik me voorstellen dat je op je hoede bent. Maar bij ons gaat het er onder andere om om een rekeningnummer te kunnen opgeven voor als de grootouders eens iets willen storten of zo. Wij hebben in de tijd een 'Kangoeroerekening' gehad bij de (toen nog) ASLK, en mijn ouders stortten er elke maand (als ik het me goed herinner) 100 BEF op, en dat liep op den duur wel op. Ik denk dat we naast het gewone spaarboekje, ook zo een contract gaan opstarten met kapitaalsgarantie.
Groetjes,
Flippie