Maximum rente 4.25 + 2.12(premie)
Maximum rente 4.25 + 2.12(premie)
Wat is de maximum rente die gegeven mag worden zonder RV ?
Is dit 4.25% + 2.12% (premie) = 6.37% zonder RV?
Re: Maximum rente 4.25 + 2.12(premie)
Ja, maar dit moet je NIET aan rabobank vragen.... die blijven op 4%, het laagste momenteel..dus...rerum schreef: Wat is de maximum rente die gegeven mag worden zonder RV ?
Laatst gewijzigd door pol op 4 augustus 2008, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Beste Pol,pol schreef:
Ja, maar dit moet je NIET aan rabobank vragen.... die blijven op 4%, het laagste momenteel..dus...
Mogen wij vragen om, indien je in de "Vraag het aan Rabobank.be"-rubriek de vragen in onze plaats wil beantwoorden, je dit wel correct te probeert te doen?
Zoals iedereen die dit forum een beetje volgt weet zijn er een aantal incorrectheden in je antwoord:
1: Wij blijven niet op 4%
2: 4% is niet het laagste van de markt, heel wat banken geven heel wat minder dan 4% Daarenboven blijven wij erop wijzen dat heel veel van de banken die nu 4,25% geven daar een aantal voorwaarden aan verbinden die niet van de aard zijn om bestaande en trouwe klanten te belonen. Onze filosofie blijft dat wij onze trouwe klanten niet in de kou laten staan en dus zoeken naar een evenwicht dat voor iedereen aanvaardbaar is.
Tenslotte wil ik nog even de bedoeling van dit Forum aanhalen. Wij hebben dit in samenspraak met de oprichter van spaargids ontwikkeld om mensen de kans te geven een algemene vraag te stellen aan Rabobank.be die wij dan in de mate van het mogelijke proberen te beantwoorden. Het ontgaat u misschien maar hier wordt van onze kant uit veel tijd in gestopt. Indien wij systematisch beginnen merken dat het forum niet meer dient om dergelijke vragen te behandelen maar wel om klanten en niet-klanten op weinig genuanceerde manier foute informatie door te spelen rond Rabobank.be zullen wij dit moeten herevalueren en dit ongetwijfeld tot spijt van de vele mensen die ons positieve reacties sturen rond wat wij doen op dit forum.
Laatst gewijzigd door Rabobank.be op 5 augustus 2008, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Dat klopt inderdaad. Het systeem is zo dat de aangroeipremie en de getrouwheidspremie maximum 50% van de basisrente mogen bedragen. Concreet komt het er dus op neer dat je 4,25 + 2,12 + 2,12 kan hebben. Vermits aangroeipremie en getrouwheidspremie elkaar nooit overlappen is het maximum 4,25 + 2,12.rerum schreef: Wat is de maximum rente die gegeven mag worden zonder RV ?
Het standpunt van Rabobank.be is hierrond dat wij ijveren voor een afschaffing van het renteplafond en een afschaffing van het premiestelsel. Onze visie is dat het premiestelsel het spaarboekje nodeloos complex maakt en er voor de meeste mensen voor zorgt dat de juiste rente die ze gaan ontvangen niet meer te berekenen is.
@ Rabobank
Ik ga volledig akkoord dat x+y+z, indien a en b, maar niet c en d vervuld zijn, ondoorzichtelijk, verwarrend en misleidend is. Te verwerpen.
Maar : de inflatie in België staat op 5.91%. Elke poging om dat in de rente op spaarinlagen te benaderen is prijzenswaardig. Sommige banken doen die poging. Waarom doet Rabobank dit niet? Met 4.2% verarmen we snel.
Dus qua principe van "klaarheid" kan ik Rabo bijtreden. Maar moet dit ten koste van onze opbrengst gaan?
Een formule van bv a% + b% getrouwheidpremie, verworven indien uw geld er 12 maanden (of 365 dagen) blijft opstaan, is even klaar en duidelijk als 4.25% zonder voorwaarden. Dat is geen jota minder duidelijk.
De bedoeling, zoals u stelt, is toch bestaande en trouwe klanten te belonen. Wel met deze bv 4+1 kunt u dat op een ondubbelzinnige wijze doen.
Graag antwoord aub. Dank bij voorbaat.
Ik ga volledig akkoord dat x+y+z, indien a en b, maar niet c en d vervuld zijn, ondoorzichtelijk, verwarrend en misleidend is. Te verwerpen.
Maar : de inflatie in België staat op 5.91%. Elke poging om dat in de rente op spaarinlagen te benaderen is prijzenswaardig. Sommige banken doen die poging. Waarom doet Rabobank dit niet? Met 4.2% verarmen we snel.
Dus qua principe van "klaarheid" kan ik Rabo bijtreden. Maar moet dit ten koste van onze opbrengst gaan?
Een formule van bv a% + b% getrouwheidpremie, verworven indien uw geld er 12 maanden (of 365 dagen) blijft opstaan, is even klaar en duidelijk als 4.25% zonder voorwaarden. Dat is geen jota minder duidelijk.
De bedoeling, zoals u stelt, is toch bestaande en trouwe klanten te belonen. Wel met deze bv 4+1 kunt u dat op een ondubbelzinnige wijze doen.
Laatst gewijzigd door rob op 5 augustus 2008, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Duidelijk antwoord van Rabo
Spijtig van "de pol" - vraag was inderdaad voor Rabo . . .
Spijtig van "de pol" - vraag was inderdaad voor Rabo . . .
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Onze visie op dat vlak is als volgt:rob schreef: @ Rabobank
Een spaarrekening is een product dat een maximale liquiditeit moet bieden. Met andere woorden mensen moeten het geld op een spaarrekening onbeperkt kunnen opvragen en dit zonder dat ze hiervoor bestraft moeten worden.
Voor het gedeelte waarvan mensen zelf evalueren dat ze het wat langer kunnen missen bestaan andere producten zoals een termijnrekening. Ook daar zijn de regels duidelijk, het geld staat vast voor een periode x tegen een rente Y en je zal 15% voorheffing moeten betalen op deze rente.
Door een getrouwheidspremie aan een spaarrekening toe te kennen maak je er een verkapte termijnrekening van (ook daar betaal je een herbelegingsvergoeding als je vervroegd wil uittreden) en in onze ogen beperkt dat de liquiditeit en dus het gebruiksgemak van de klanten. Vandaar ons streven naar een afschaffing van zowel de maximum drempel op de basisrente als de verschillende soorten premies. Op die manier doet elke bank wat ze wil maar kan de consument tenminste vergelijken. Wij zijn er trouwens ook voorstander van dat op een spaarrekening slechts één basisrentetarief kan gelden voor al het geld op de spaarrekening en dit onafhankelijk van het moment waarop het geld gestort werd. Pas als deze voorwaarden gerealiseerd zijn zal men kunnen spreken van een volledig transparante markt op spaarboekjes
Beste Rabo,
1. Absoluut gelijk wat betreft de "filosofie" van het spaarboekje...geen voorwaarden, vrij, geld ten allen tijde beschikbaar ...anders inderdaad een ander product (termijn)
2. U blijft ijveren voor afschaffing van het renteplafond...logischerwijze omdat u het plafond te laag vindt...dus zou Rabo nu toch zeker haar basis op het maximum moeten zetten (4.25) en niet op 4.20 ! Of zie ik dat dan weer verkeerd ?
1. Absoluut gelijk wat betreft de "filosofie" van het spaarboekje...geen voorwaarden, vrij, geld ten allen tijde beschikbaar ...anders inderdaad een ander product (termijn)
2. U blijft ijveren voor afschaffing van het renteplafond...logischerwijze omdat u het plafond te laag vindt...dus zou Rabo nu toch zeker haar basis op het maximum moeten zetten (4.25) en niet op 4.20 ! Of zie ik dat dan weer verkeerd ?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Wij blijven ijveren voor het afschaffen van het renteplafond omdat wij vinden dat elke bank die voldoet aan de wettelijke regels en die een banklicentie heeft verkregen vrij zijn rentebeleid moeten kunnen voeren.leoniboss schreef: Beste Rabo,
Wij ijveren wel voor het afschaffen van een aantal systemen (aangroeipremie, getrouwheidspremie en meerdere basisrentes binnen één rekening) omdat deze volgens ons de vergelijkbaarheid van de spaarrekeningen niet ten goede komen.
Ik vind het possitief dat rabobank hier op alle vragen antwoorde,zowel op de possitieve als de negatieve. Toch wil ik hier een kanttekening bij maken. Dit is gewoon mijn persoonlijke mening waar niet iedereen mee akkoord zal zijn en hoeft te zijn. Rabobank heeft volgens mij de grootste bok geschoten met te besparen op 0.05% bij de basis. Dit ligt zoals u al menigmaal kon lezen bij de meesten hier op spaargids zwaar op de maag. Ik kan er nog inkomen dat ze niet graag met getrouwheid en aangroei werken en ja ik weet dat de nieuwe voorwaarden voor de basisintrest bij Rabo voor alle gelden zijn, niet alleen vers geld.Maar als je als bank zo hoog van de toren blaast in de media om de basisrente op te trekken bespaar dan a.u.b niet op 0.05 %. Ik ga hier geen boterham minder voor eten maar ik vind het gewoon hypocriet,punt uit.
Laatst gewijzigd door peter op 5 augustus 2008, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
U zegt dat er andere produkten zijn als alternatief....en u haalt daarbij de termijnrekening aan. Ook daarin heeft Rabobank een unieke visie want jullie passen de rentes daar voortdurend aan volgens de marktrente. Maar dat maakt het juist moeilijk, soms zijn de rentes beduidend hoger dan elders, soms ook lager. Hoe kan je zo als consument daar goed op inpikken? Wat je vandaag niet doet, kan morgen te laat zijn of omgekeerd ( zelf ervaren) wat je vandaag doet kan weer veel lager uitvallen dan wat volgende maand gegeven wordt!Rabobank.be schreef:
Voor het gedeelte waarvan mensen zelf evalueren dat ze het wat langer kunnen missen bestaan andere producten zoals een termijnrekening. Ook daar zijn de regels duidelijk, het geld staat vast voor een periode x tegen een rente Y en je zal 15% voorheffing moeten betalen op deze rente.
Is daarin niet meer transparantie mogelijk? Persoonlijk verkies ik een systeem waarin bvb een korte termijn gesteld wordt waarin men kan intekenen aan eenbepaalde gunstige rente (t.o.v. het spaarboekje). Dit zou dan een echte meerwaarde geven aan de termijnrekening en niet waarin je een rente hebt die na aftrek van de RV toch nog hetzelfde is of maar een ietsje meer als de spaarrekening .
Laatst gewijzigd door mouche op 5 augustus 2008, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Rabo,
hier zit u toch echt met een probleem...u heeft Reynders aangeklaagd ...zie historiek op uw site en in de pers..... "Voor onlinebankier Rabobank.be gaat het voorstel van minister van Financiën Reynders (MR) voor een basisrentevoet van 4,25% op het spaarboekje niet ver genoeg. "..........In het hoofd des mensen was het voor Rabo toch méér dan ver genoeg vermits u er niet ten volle gebruik van maakt...u geeft 4.20%....Hierover gaan zéér velen struikelen en verhuizen...inderdaad niet voor die 0.05% maar voor het principe...en als de "leverancier" zich houdt aan het principe en de "klant" ook...dan zal de leverancier niet alleen de strijd verliezen maar ook de oorlog...Als manager in een multinational heb ik dergelijke situaties meermaals beleefd ...en inderdaad vaak de strijd verloren ! Maar ik weet het...dat soort beslissingen terugdraaien is moeilijk zonder,voor sommigen, gezichtsverlies te lijden .
hier zit u toch echt met een probleem...u heeft Reynders aangeklaagd ...zie historiek op uw site en in de pers..... "Voor onlinebankier Rabobank.be gaat het voorstel van minister van Financiën Reynders (MR) voor een basisrentevoet van 4,25% op het spaarboekje niet ver genoeg. "..........In het hoofd des mensen was het voor Rabo toch méér dan ver genoeg vermits u er niet ten volle gebruik van maakt...u geeft 4.20%....Hierover gaan zéér velen struikelen en verhuizen...inderdaad niet voor die 0.05% maar voor het principe...en als de "leverancier" zich houdt aan het principe en de "klant" ook...dan zal de leverancier niet alleen de strijd verliezen maar ook de oorlog...Als manager in een multinational heb ik dergelijke situaties meermaals beleefd ...en inderdaad vaak de strijd verloren ! Maar ik weet het...dat soort beslissingen terugdraaien is moeilijk zonder,voor sommigen, gezichtsverlies te lijden .
Eigenlijk was de oorspronkelijke vraag wat de maximum rente is zonder RV -- Heb daar correct antwoord op gekregen - Ik verlang ook niet dat Rabo deze rente geeft - Ben tevreden bij Rabo - leuke - handige site en zeer gebruiksvriendelijk -
Je kan ook op de beurs gaan spelen - daar kan je met gemak op 1 dag 6.37% krijgen - alleen is de kans groot dat je het de volgende dag maal twee verliest -
Niemand is verplicht om bij een bank te blijven - keuze genoeg
Zo eens een goed woordje kan toch geen kwaad ...
Je kan ook op de beurs gaan spelen - daar kan je met gemak op 1 dag 6.37% krijgen - alleen is de kans groot dat je het de volgende dag maal twee verliest -
Niemand is verplicht om bij een bank te blijven - keuze genoeg
Zo eens een goed woordje kan toch geen kwaad ...
Inderdaad, ik ben over het algemeen ook zeer tevreden bij rabo.
Alles is tenminste duidelijk en hun klantenservice is dik in orde, wat niet altijd kan gezegd worden van de andere banken.
ze doen gewoon niet mee aan tijdelijke promoties maar bekijken wat het beste is voor de klant op lange termijn.Ik kan dit wel apprecieren en blijf zeker voor een groot deel van mijn kapitaal bij hen (niet spaarrekening-geld weliswaar)
Alles is tenminste duidelijk en hun klantenservice is dik in orde, wat niet altijd kan gezegd worden van de andere banken.
ze doen gewoon niet mee aan tijdelijke promoties maar bekijken wat het beste is voor de klant op lange termijn.Ik kan dit wel apprecieren en blijf zeker voor een groot deel van mijn kapitaal bij hen (niet spaarrekening-geld weliswaar)
2 positieve tevreden berichtjes achter elkaar
zo zou het meer moeten zijn
zo zou het meer moeten zijn