Maximum rente 4.25 + 2.12(premie)
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Maximum rente 4.25 + 2.12(premie)
Het is inderdaad leuk om er af en toe zo een paar tussen te hebben
That's the spirit
Er is idd al veel gezegd en geschreven over die basisrente, ook door mijn hand. Rabobank blijft echter wel een betrouwbare bank. Daarom mijn rekening heb ik niet opgezegd, een deel van mijn geld is er voorlopig wel even weg.
Er is idd al veel gezegd en geschreven over die basisrente, ook door mijn hand. Rabobank blijft echter wel een betrouwbare bank. Daarom mijn rekening heb ik niet opgezegd, een deel van mijn geld is er voorlopig wel even weg.
@ rabobank
Dank vt antwoord.Toch nog effen "aandringen" met een concreet voorbeeld (had eerst geschreven voorstel, was ekfens aan 't dromen).
Rabo geeft bv 4 vast en 0.8 getrouwheid : totaal 4.8
- VOORDEEL VOOR RABOBANK : ze geven maar 4.0 ipv 4.2 voor zij die in- en uitverrichtingen doen gedurende het jaar;
- ze garanderen MAXIMALE LIQUIDITEIT,iedereen stapt gelijk wanneer uit en heeft 4%;
- met 4.8 hebt u een ZEER,ZEER STERKE POSITIE tov andere banken;
- en het belangrijkste : u moet geen 5.0 betalen op termijnrekening van 1 jaar, iedereen zal uiteraard gaan voor de 4.8; en VOORDEEL VOOR DE KLANT, hij heeft 4.8 ipv 4.25.
't is waarschijnlijk te simpel?
Dank vt antwoord.Toch nog effen "aandringen" met een concreet voorbeeld (had eerst geschreven voorstel, was ekfens aan 't dromen).
Rabo geeft bv 4 vast en 0.8 getrouwheid : totaal 4.8
- VOORDEEL VOOR RABOBANK : ze geven maar 4.0 ipv 4.2 voor zij die in- en uitverrichtingen doen gedurende het jaar;
- ze garanderen MAXIMALE LIQUIDITEIT,iedereen stapt gelijk wanneer uit en heeft 4%;
- met 4.8 hebt u een ZEER,ZEER STERKE POSITIE tov andere banken;
- en het belangrijkste : u moet geen 5.0 betalen op termijnrekening van 1 jaar, iedereen zal uiteraard gaan voor de 4.8; en VOORDEEL VOOR DE KLANT, hij heeft 4.8 ipv 4.25.
't is waarschijnlijk te simpel?
Laatst gewijzigd door rob op 5 augustus 2008, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Keytrade is even duidelijk en betrouwbaar. Doet ook niet mee aan promoties én heeft een goede site en klantenservice. Ze geven 4,25% (en 3% op hun zichtrekening)flex schreef: Inderdaad, ik ben over het algemeen ook zeer tevreden bij rabo.
Alles is tenminste duidelijk en hun klantenservice is dik in orde, wat niet altijd kan gezegd worden van de andere banken.
ze doen gewoon niet mee aan tijdelijke promoties maar bekijken wat het beste is voor de klant op lange termijn.Ik kan dit wel apprecieren en blijf zeker voor een groot deel van mijn kapitaal bij hen (niet spaarrekening-geld weliswaar)
Bovendien heb je er een gratis bankkaart bij !!
oordeel zelf...
Laatst gewijzigd door Roeland op 5 augustus 2008, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Waiting for the financial meltdown...
Een zeer pertinente opmerking.leoniboss schreef: Beste Rabo,
hier zit u toch echt met een probleem...u heeft Reynders aangeklaagd ...zie historiek op uw site en in de pers..... "Voor onlinebankier Rabobank.be gaat het voorstel van minister van Financiën Reynders (MR) voor een basisrentevoet van 4,25% op het spaarboekje niet ver genoeg. "..........In het hoofd des mensen was het voor Rabo toch méér dan ver genoeg vermits u er niet ten volle gebruik van maakt...u geeft 4.20%....Hierover gaan zéér velen struikelen en verhuizen...inderdaad niet voor die 0.05% maar voor het principe...en als de "leverancier" zich houdt aan het principe en de "klant" ook...dan zal de leverancier niet alleen de strijd verliezen maar ook de oorlog...Als manager in een multinational heb ik dergelijke situaties meermaals beleefd ...en inderdaad vaak de strijd verloren ! Maar ik weet het...dat soort beslissingen terugdraaien is moeilijk zonder,voor sommigen, gezichtsverlies te lijden .
Uiteindelijk heeft Rabobank een zekere verwachting naar de klant toe geschapen. Al hebben ze niet expliciet zwart op wit beloofd dat, indien de basisrente zou stijgen naar 4,25%, ze werkelijk deze basisrente zouden geven.
Ik dan dus niet anders dan zeer goed begrijpen dat velen hierin zeer teleurgesteld zijn en inderdaad "uit principe" hun geld (tijdelijk) verhuizen naar een andere bank. Argenta geeft b.v. ook direct 4,25% en dit onafhankelijk van het totaal bedrag en of het nieuw of oud geld is.
Het is echter zeer waarschijnlijk dat Rabobank met zijn huidige rentebeleid zeer goed tegen een stootje kan en dat de aantallen die nu verhuizen hen niet echt veel pijn doen.
Indien deze verwachting van de klant door Rabobank niet naar behoren werd voldaan dat heeft Rabobank in mijn ogen qua "kwaliteitsniveau" geen goede score.
Laatst gewijzigd door Sibelius op 5 augustus 2008, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
nogmaals: ik wil ervoor wedden:
in de vakantie is het voor rabo niet intressant om de rente op te trekken: "iedereen" is in verlof
ze zullen een grote mediacampagne starten eind september om hun verhoging van de basisrente aan te kondigen naar 4,25
in de vakantie is het voor rabo niet intressant om de rente op te trekken: "iedereen" is in verlof
ze zullen een grote mediacampagne starten eind september om hun verhoging van de basisrente aan te kondigen naar 4,25
Waiting for the financial meltdown...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik moet Leoniboss en Sibelius hier wel bijtreden, ik ben tevreden van Rabobank en heb tot op dit moment nog geen enkele "move" gemaakt op m'n Rabo-rekening. Maar ik heb hier op de site al 'n tijdje de visie van Rabo gevolgd en ben tot op heden ben ik tevreden geweest van hun intresten en kon hun visie wel volgen tot de aanpassingen van Reynders. Ik begrijp hen dan ook dat dit forum geen medium mag zijn om hen in 'n negatief daglicht te stellen, ten slotte mogen we op dit forum helemaal niet klagen over hun medewerking.Sibelius schreef:Een zeer pertinente opmerking.leoniboss schreef: Beste Rabo,
hier zit u toch echt met een probleem...u heeft Reynders aangeklaagd ...zie historiek op uw site en in de pers..... "Voor onlinebankier Rabobank.be gaat het voorstel van minister van Financiën Reynders (MR) voor een basisrentevoet van 4,25% op het spaarboekje niet ver genoeg. "..........In het hoofd des mensen was het voor Rabo toch méér dan ver genoeg vermits u er niet ten volle gebruik van maakt...u geeft 4.20%....Hierover gaan zéér velen struikelen en verhuizen...inderdaad niet voor die 0.05% maar voor het principe...en als de "leverancier" zich houdt aan het principe en de "klant" ook...dan zal de leverancier niet alleen de strijd verliezen maar ook de oorlog...Als manager in een multinational heb ik dergelijke situaties meermaals beleefd ...en inderdaad vaak de strijd verloren ! Maar ik weet het...dat soort beslissingen terugdraaien is moeilijk zonder,voor sommigen, gezichtsverlies te lijden .
Uiteindelijk heeft Rabobank een zekere verwachting naar de klant toe geschapen. Al hebben ze niet expliciet zwart op wit beloofd dat, indien de basisrente zou stijgen naar 4,25%, ze werkelijk deze basisrente zouden geven.
Ik dan dus niet anders dan zeer goed begrijpen dat velen hierin zeer teleurgesteld zijn en inderdaad "uit principe" hun geld (tijdelijk) verhuizen naar een andere bank. Argenta geeft b.v. ook direct 4,25% en dit onafhankelijk van het totaal bedrag en of het nieuw of oud geld is.
Het is echter zeer waarschijnlijk dat Rabobank met zijn huidige rentebeleid zeer goed tegen een stootje kan en dat de aantallen die nu verhuizen hen niet echt veel pijn doen.
Indien deze verwachting van de klant door Rabobank niet naar behoren werd voldaan dat heeft Rabobank in mijn ogen qua "kwaliteitsniveau" geen goede score.
Anderzijds heb ik de indruk dat Rabo met de 4%-regel aan te klagen geen rad voor de ogen mag draaien van z'n klanten op dit forum. Ik kreeg de indruk op dit forum dat Rabo met Test-Aankoop de voorvechters waren voor doorzichtige en eerlijke tarieven, tot Reynders de maximumrente had verhoogd met slechts 'n habbekrats (0.25%), en precies Rabobank vindt die 0.25% precies nog veel te veel en geeft slechts 80% van die habbekrats, en voert die dan nog later door dan sommige andere spelers. Met die 3 weken later kan ik dan nog leven, die 0.20% zet mij echter aan het denken...
Ik kreeg het gevoel dat Rabobank zich hier wou profileren als de Robin Hood onder de banken. Ik ben in ieder geval kritisch en op m'n gemak-met alle respect voor Rabo-op zoek naar andere horizonten. Dacht de witte merel gevonden te hebben
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
ik zen ook tevreden over zowel rabobank en keytrade.
Deutsche Bank is daarentegen niet echt de betrouwbaarste partner om te bankieren volgens mij ... veel adders onder het gras bij DB ...
ook zijn DB hun tarieven niet duidelijk, dat is bij bovenste 2 wel het geval.
toch blijf ik voorlopig ook bij DB, omwille van de gratis mastercard ...
mss dat ik mijn visakaart bij argenta es moet aanvragen
Deutsche Bank is daarentegen niet echt de betrouwbaarste partner om te bankieren volgens mij ... veel adders onder het gras bij DB ...
ook zijn DB hun tarieven niet duidelijk, dat is bij bovenste 2 wel het geval.
toch blijf ik voorlopig ook bij DB, omwille van de gratis mastercard ...
mss dat ik mijn visakaart bij argenta es moet aanvragen