Snelheid overschrijvingen
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Snelheid overschrijvingen
MoneYou vergeet hier toch wel 'n paar belangrijke faktoren. Is het ook niet belangrijk dat je aan je geld aan kan? Niet alleen intrest is belangrijk. Geld dat "ergens hangt" is NIET BESCHIKBAAR!
Het vertrouwen dat je geld "er gewoon IS" lijkt me erg belangrijk en een logisch gevolg ervan is... dat je het kan gebruiken als je het nodig hebt.
D'er wordt precies vanuit gegaan als de klant nadien z'n geld terug heeft en hij heeft z'n intrest dan is alles OK.
Het vertrouwen dat je geld "er gewoon IS" lijkt me erg belangrijk en een logisch gevolg ervan is... dat je het kan gebruiken als je het nodig hebt.
D'er wordt precies vanuit gegaan als de klant nadien z'n geld terug heeft en hij heeft z'n intrest dan is alles OK.

- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Snelheid overschrijvingen
Je zal er maar je spaarcenten staan hebben om bvb. te gebruiken om een huis te kopen. Als je denkt: ik zet m'n centen een week op voorhand over naar m'n tegenrekening om m'n voorschot te betalen en dat blijft daar dan ergens een paar weken "hangen" in het onbekende.
"We zullen uw intrest wel betalen" zeggen ze dan.
Knappe mentaliteit!

"We zullen uw intrest wel betalen" zeggen ze dan.

Knappe mentaliteit!
Re: Snelheid overschrijvingen
@Moneyou, normale gang/snelheid van zaken ontbreekt totaal bij jullie, en schijnbaar ook de mogelijkheid tot 'kunnen lezen"? Zoals neergeschreven heb ik jullie dagelijks gebeld en/of gemaild, en telkens hetzelfde antwoord gekregen. 'binnen de dag wordt het opgelost", zelfs een telefoontje gekregen vorige woensdag dat de storting die ochtend daadwerkelijk werd gedaan. Nog steeds niks gekregen. begint inderdaad op diefstal te lijken...MoneYou schreef:Enkele overschrijvingen hebben bij ons een vertraging opgelopen. Gelieve onze klantendienst te contacteren via klantenservice@moneyou.be om te vragen of uw overschrijving hierbij zit en wanneer dit opgelost zal zijn. We zullen zorgen dat u geen renteverlies zal hebben.
Ik heb vandaag de laatste euro's van de rekening gehaald, volgende stap is een seintje naar de ombudsdienst over jullie propere praktijken. Als jullie dit jullie zo op regelmatige basis doen, 10€ hier, 20€ daar, om nog over grotere bedragen te zwijgen, zullen jullie het financiëel wel volhouden.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Snelheid overschrijvingen
Waarom blijven zeuren, als de bank geen oplossing biedt, dien dan gewoon 'n klacht in bij de FSMA.
FSMA klachten bankwezen of via consumenten<at>fsma.be
FSMA klachten bankwezen of via consumenten<at>fsma.be
Re: Snelheid overschrijvingen
Ik had deze spaarrekening geopend omdat er binnenkort wat geld vrij zal komen. Met al deze berichten hier durf ik momenteel geen geld aan jullie toe te vertrouwen. Vandaag dus eens kijken wie er momenteel betrouwbaar en zonder kinderziektes mijn centen zal toevertrouwd krijgen. Jammer Moneyou dat jullie zo'n dingen nog kunnen voorhebben terwijl je op de markt bent. Ik kom misschien ooit terug als jullie geen gesukkel meer hebben. 

Re: Snelheid overschrijvingen
ik kan nog altijd geen slecht woord zeggen over MoneYou...
Ik heb zondagavond geld van mijn MoneYou rekening terug laten vloeien naar de tegenrekening en maandag namiddag stond het geld netjes op de zichtrekening
Niets dan lof dus 
Ik heb zondagavond geld van mijn MoneYou rekening terug laten vloeien naar de tegenrekening en maandag namiddag stond het geld netjes op de zichtrekening


Re: Snelheid overschrijvingen
Gisteren nogmaals gebeld naar MoneYou. (ondertussen al de tel kwijt)
Zij dachtten dat alles reeds in orde was, niet dus
Nogmaals doorgeven aan de technische afdeling.
Nu heb ik zojuist op mijn zichtrekening gekeken, en nog steeds geen geld !!
Schandalig ! Prutsers ! Ze zeggen ook telkens wij contacteren u, ik hoor nooit iets van hun
Heb hun gemeld dat indien ik woensdag geen geld heb, ik hier mee verder ga via FOD Financiën en FSMA.
Ik eis een schadevergoeding voor het inmiddels al 2 weken wachten op mijn eigen geld.
Zij dachtten dat alles reeds in orde was, niet dus

Nogmaals doorgeven aan de technische afdeling.
Nu heb ik zojuist op mijn zichtrekening gekeken, en nog steeds geen geld !!
Schandalig ! Prutsers ! Ze zeggen ook telkens wij contacteren u, ik hoor nooit iets van hun

Heb hun gemeld dat indien ik woensdag geen geld heb, ik hier mee verder ga via FOD Financiën en FSMA.
Ik eis een schadevergoeding voor het inmiddels al 2 weken wachten op mijn eigen geld.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Snelheid overschrijvingen
Als ik het goed begrijp (uit jouw vorige posts) heb je dus van geld willen overschrijven van MoneYou naar jouw tegenrekening op 01/10/2012, je geld is dan van je MoneYou-rekening gegaan en tot op de dag van vandaag (16/10/2012) is d'er nog niets over.
Da's al 16 dagen dat je geld zoek is en je geeft ze nog 'n dagje krediet.
Sire, d'er zijn nog brave belgen!
Da's al 16 dagen dat je geld zoek is en je geeft ze nog 'n dagje krediet.

Sire, d'er zijn nog brave belgen!
Re: Snelheid overschrijvingen
Hier hetzelfde geval!Spruitekop schreef:Sire, d'er zijn nog brave belgen!
Re: Snelheid overschrijvingen
Het probleem met « een eerste inkomende » overschrijving werd reeds door MoneYou toegelicht ( naam opdrachtgever # titularis MoneYou )Spruitekop schreef:Als ik het goed begrijp (uit jouw vorige posts) heb je dus van geld willen overschrijven van MoneYou naar jouw tegenrekening op 01/10/2012, je geld is dan van je MoneYou-rekening gegaan en tot op de dag van vandaag (16/10/2012) is d'er nog niets over.
Ik begrijp niet wat er met een uitgaande overschrijving nog kan misgaan

Als het geld van uw MoneYou spaarrekening afgegaan is, dan staat het nu op een andere rekening, zó simpel is dit !
Er waren vroeger reeds ( onbegrijplijke ) problemen met een « verkeerde » naamvermelding van de opdrachtgever op het rekeninguittreksel !
Zou dat ook mogelijk zijn met een « verkeerde » ( tegen ) rekening...? ik mag er niet aan denken !
Het feit dat de rechtzetting zolang duurt en de « loze beloftes » van de helpdesk...

Wat er juist is misgegaan ( technisch probleem

Re: Snelheid overschrijvingen
Moest ik moderator zijn van een bank en een dergelijk probleem van verschillende gedupeerden lezen, ik nam direct mijn spreekwoordelijke rode telefoon en bel naar de hoogste piet om dit zo snel mogelijk in orde te brengen om diezelfde dag hier te kunnen melden dat het probleem is rechtgezet. Op die manier kan men nog een beetje eerherstel halen. Zoals ik eerder heb gezegd, een technisch probleem kan overal eens voorvallen (maar toch liefst ook niet teveel). Het gaat erom dat men erop kan rekenen dat zoiets direct wordt rechtgezet. Dat wekt vertrouwen op.
Maar ze lijken bij moneyou toch niet echt onder de indruk voor de slechte reclame hier. De melding dat de Android apps zijn gelanceerd kreeg deze middag blijkbaar voorrang :')
Absurd!!
Maar ze lijken bij moneyou toch niet echt onder de indruk voor de slechte reclame hier. De melding dat de Android apps zijn gelanceerd kreeg deze middag blijkbaar voorrang :')
Absurd!!
Re: Snelheid overschrijvingen
Heeft er al iemand aan gedacht dat Moneyou misschien overstelpt wordt door talloze "test"overschrijvingen van minimale bedragen (bvb 1 Euro)? Zou het kunnen dat zij deze testbedragen in een of ander wachtbestand plaatsen en voorrang geven aan "serieuze" overschrijvingen. Persoonlijk heb ik nog geen enkel probleem gehad ... maar wie ben ik nietwaar; een normale klant die zich niet met "pest"overschrijvingen onledig houdt.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: Snelheid overschrijvingen
is anders toch een terechte opmerking van Yaris, maak me ook zorgen over de berichten van dat zwevend geld, eerder waren er al berichten dat het nummer van de tegenrekening wel correct was maar wel gekoppeld aan een totaal andere klant met naam en adres. Zou er dus ook niet van verschieten dat terugboekingen naar een verkeerd rekeningnummer is gebeurt, er is immers duidelijk iets mis met de interne database bij MY.
Voor mij is het dus (voorlopig) exit MY hoewel ik persoonlijk geen enkel nadeel heb ondervonden wel vreemde namen die gekoppeld waren aan mijn tegenrekening.
Voor mij is het dus (voorlopig) exit MY hoewel ik persoonlijk geen enkel nadeel heb ondervonden wel vreemde namen die gekoppeld waren aan mijn tegenrekening.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Re: Snelheid overschrijvingen
Vind ik echt onzin, of je nu 1 euro of 100 of 1000 euro overschrijft mag toch geen verschil uitmaken. Denk eerder dat er iets mankeert aan de integriteit van de database bij MY zelf en geloof niet in een wachtbestand tenzij voor heel grote bedragen.vlo schreef:Heeft er al iemand aan gedacht dat Moneyou misschien overstelpt wordt door talloze "test"overschrijvingen van minimale bedragen (bvb 1 Euro)? Zou het kunnen dat zij deze testbedragen in een of ander wachtbestand plaatsen en voorrang geven aan "serieuze" overschrijvingen. Persoonlijk heb ik nog geen enkel probleem gehad ... maar wie ben ik nietwaar; een normale klant die zich niet met "pest"overschrijvingen onledig houdt.
Laatst gewijzigd door Hago op 17 oktober 2012, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Re: Snelheid overschrijvingen
Bij mij gaat het over 1000€ die spoorloos is, voor mij is dit een 'serieuze' overschrijving waar ik inderdaad de pest aan heb.vlo schreef:Heeft er al iemand aan gedacht dat Moneyou misschien overstelpt wordt door talloze "test"overschrijvingen van minimale bedragen (bvb 1 Euro)? Zou het kunnen dat zij deze testbedragen in een of ander wachtbestand plaatsen en voorrang geven aan "serieuze" overschrijvingen. Persoonlijk heb ik nog geen enkel probleem gehad ... maar wie ben ik nietwaar; een normale klant die zich niet met "pest"overschrijvingen onledig houdt.