Nibc vs Moneyou
Nibc vs Moneyou
Gaan jullie de strijd aan met de nieuwe bank Moneyou??
Of reageren julie echter lauw zoals de grootbanken doen.?
Of reageren julie echter lauw zoals de grootbanken doen.?
Re: Nibc vs Moneyou
Nu zal het stil blijven, de strijd om het geld van de spaarder, 230 miljard € op de spaarboekjes, zal uitbarsten in januari, waarom,
Dan innen veel spaarders hun getrouwheidspremie, en gaan ze opnieuw kijken wie de betere rente geeft, dus,
nog enkele maanden geduld !
Dan innen veel spaarders hun getrouwheidspremie, en gaan ze opnieuw kijken wie de betere rente geeft, dus,
nog enkele maanden geduld !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja daar zit zeker waarheid in,ikzelf heb zelf een plus account bij rabo en moet dus wachten tot eind december.
Maar daar staat niet al m'n geld op. Rekeningen met een kleine getrouwheid kunnen wel eens geplunderd worden omdat niet iedereen zijn geld een jaar kan laten staan en dus zowieso die premie nie op zak steekt en dus veranderd naar moneyou! Ook voor recente stortingen en vers geld.
Ben een favoriet van een hoge basisrente, die getrouwheidspremie vind ik echt irritant en niet transparant!
Europa zou die verplichte getrouwheidspremie beter afschaffen, tis ma belgie die dit systeem hanteert.Weg ermee!
Maar daar staat niet al m'n geld op. Rekeningen met een kleine getrouwheid kunnen wel eens geplunderd worden omdat niet iedereen zijn geld een jaar kan laten staan en dus zowieso die premie nie op zak steekt en dus veranderd naar moneyou! Ook voor recente stortingen en vers geld.
Ben een favoriet van een hoge basisrente, die getrouwheidspremie vind ik echt irritant en niet transparant!
Europa zou die verplichte getrouwheidspremie beter afschaffen, tis ma belgie die dit systeem hanteert.Weg ermee!
Ik lees hier steeds 1 januari, maar ik snap niet waarom...
Veel mensen denken dat de getrouwheidspremie berekend wordt op geld dat er op 1 januari opstaat, ofzo?
Remember dat je getrouwheidspremie krijgt op geld dat er 1 jaar lang opstaat. En die periode begint te lopen op de dag dat het geld erop gekomen is.
In mijn geval heb ik vorig jaar eind augustus mijn spaargeld bij Rabo geparkeerd. Dit jaar eind augustus had ik dus de premie verworven eind augustus (maar zal pas op 1 jan uitbetaald worden).
Eind augustus heb ik dan een deel van het geld overgezet naar NIBC.
Ik denk er nu inderdaad sterk aan om nog een deel van hetgeen bij Rabo is gebleven, over te zetten naar MoneYou. Ik verlies hier dus maar een goeie week getrouwheidsperiode.
Veel mensen denken dat de getrouwheidspremie berekend wordt op geld dat er op 1 januari opstaat, ofzo?
Remember dat je getrouwheidspremie krijgt op geld dat er 1 jaar lang opstaat. En die periode begint te lopen op de dag dat het geld erop gekomen is.
In mijn geval heb ik vorig jaar eind augustus mijn spaargeld bij Rabo geparkeerd. Dit jaar eind augustus had ik dus de premie verworven eind augustus (maar zal pas op 1 jan uitbetaald worden).
Eind augustus heb ik dan een deel van het geld overgezet naar NIBC.
Ik denk er nu inderdaad sterk aan om nog een deel van hetgeen bij Rabo is gebleven, over te zetten naar MoneYou. Ik verlies hier dus maar een goeie week getrouwheidsperiode.
@ anonymous
Ik vermoed dat velen die hier op het forum zitten in januari hun geld (of groot deel) verhuizen naar de beste speler op dat moment (en ook wat andere criteria zoals betrouwbaarheid van intresten). Als je dat op een getrouwheidsrekening zet, zal je idd moeten wachten tot 1 januari vooraleer je kan overzetten. We zijn nu ook al september, dus het verlies indien je nu verzet wordt nu wel te groot.
Ik vermoed dat velen die hier op het forum zitten in januari hun geld (of groot deel) verhuizen naar de beste speler op dat moment (en ook wat andere criteria zoals betrouwbaarheid van intresten). Als je dat op een getrouwheidsrekening zet, zal je idd moeten wachten tot 1 januari vooraleer je kan overzetten. We zijn nu ook al september, dus het verlies indien je nu verzet wordt nu wel te groot.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
@ vaganzza
Volledig akkoord !
In januari zal de strijd om het spaargeld losbarsten, en wie weet, komen er tegen die tijd nog positieve verrassingen,
dus, nog even afwachten !
Volledig akkoord !
In januari zal de strijd om het spaargeld losbarsten, en wie weet, komen er tegen die tijd nog positieve verrassingen,
dus, nog even afwachten !
't is te hopen dat Moneyou op termijn ook termijnrekenigen aan zal bieden die op iets trekken.
Die spaarboekskes, die maken het verschil niet hoor.
Op NIBC heb je nog altijd 4,15%. Beter is er niet te vinden. Een beetje concurrentie zou niet misstaan.
Die spaarboekskes, die maken het verschil niet hoor.
Op NIBC heb je nog altijd 4,15%. Beter is er niet te vinden. Een beetje concurrentie zou niet misstaan.
Het grootste probleem voor NIBC = hun rating. Eigenlijk als men de logica doortrekt zouden zij een hogere rente moeten bieden dan MY die nota bene een NL staatsbank is op dit ogenblik... Rabobank zit duidelijk te laag met hun rentes, want er zit weinig verschil tussen de rating van MY (AA <=> A+). Ik denk dat MY goede zaken gaat doen als ze van hun woord blijven (in NL zijn ze alvast een blijvende topper met steeds een plaats in de top 3 de laatste jaren).
Ik vraag me af of er nog Nederlandse banken klaar staan voor de Belgische markt .
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is niet onze gewoonte om een strijd aan te gaan met andere banken. Wij gaan uit van onze eigen sterkte en zijn vanuit dat perspectief actief in de Belgische markt met een duidelijke doelstelling, namelijk het bieden van eerlijke, eenvoudige en transparante spaarproducten waarbij wij steeds een hoge rente willen bieden.
Het is dus zeker niet de bedoeling om op elke beweging in de rentemarkt te reageren. Het is wel de bedoeling dat onze klanten op het einde van het jaar kunnen terugkijken naar een goed resultaat op hun spaarrekening of steeds kunnen intekenen op termijnrekeningen met een concurrentiële rente.
Het is dus zeker niet de bedoeling om op elke beweging in de rentemarkt te reageren. Het is wel de bedoeling dat onze klanten op het einde van het jaar kunnen terugkijken naar een goed resultaat op hun spaarrekening of steeds kunnen intekenen op termijnrekeningen met een concurrentiële rente.
vandaag rekening geopend bij NIBC,
al die posts hier over vermist geld bij moneyou hebben mijn keuze tussen de 2 makkelijk gemaakt, heb juist wachtwoord gekregen, eerste storting is vertrokken, als dat aankomt zeer vlotte werking waar moneyou iets van kan leren
we zullen zien of mijn geld ook echt aankomt
al die posts hier over vermist geld bij moneyou hebben mijn keuze tussen de 2 makkelijk gemaakt, heb juist wachtwoord gekregen, eerste storting is vertrokken, als dat aankomt zeer vlotte werking waar moneyou iets van kan leren
we zullen zien of mijn geld ook echt aankomt
De rentes bij nibc zien er nog altijd zeer goed uit.
Ben klant van dag 1 en tevreden.
In januari gaan we nog wat geld overbrengen vanuit die andere hollandse bank die niets meer met wielrenners wil te maken hebben.
Niet alles, maar netjes de helft
Ben klant van dag 1 en tevreden.
In januari gaan we nog wat geld overbrengen vanuit die andere hollandse bank die niets meer met wielrenners wil te maken hebben.
Niet alles, maar netjes de helft
ben dus klant bij NIBC geworden,
eerste storting op de 19e okt gedaan, nog steeds niets op rekening verschenen,
na kontakt gehoord dat tegenrekening niet op zelfde namen zou staan en via inscannen uitreksels van deze rekening bewezen dat dit wel zo is, vreemd.
vriendelijke klantendienst aan de telefoon en snelle reactie op mails maar mijn eerste proefstorting van een luttele 10 € zit nog steeds ergens rond te zweven in de ether
vertrouw ik deze bank met meer geld kan je je afvragen?? Zelfde problemen als moneyou lijkt het mij.
Wat zouden jullie doen?
eerste storting op de 19e okt gedaan, nog steeds niets op rekening verschenen,
na kontakt gehoord dat tegenrekening niet op zelfde namen zou staan en via inscannen uitreksels van deze rekening bewezen dat dit wel zo is, vreemd.
vriendelijke klantendienst aan de telefoon en snelle reactie op mails maar mijn eerste proefstorting van een luttele 10 € zit nog steeds ergens rond te zweven in de ether
vertrouw ik deze bank met meer geld kan je je afvragen?? Zelfde problemen als moneyou lijkt het mij.
Wat zouden jullie doen?
Bij moneyou is dit heel vlot gegaan op een paar dagen tijd stond het geld op de rekening met een Rabobank-zichtrekening.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bij afwijkende benaming van de tegenrekening kan het inderdaad soms iets moeilijker lopen. De reden hier is dat er in dit geval moet worden overgeschakeld van het automatisch naar een manueel proces. Gelukkig komt dit slechts beperkt voor en als het voorkomt kan de klantendienst via het gratis telefoonnummer steeds helpen.