kauphting
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
kauphting
ik sta op het punt een rekening te openen bij kaupthing. dus aan 4,25 + 2 % aangroei. Als ik dit rond 15 aug doe,kan ik vanaf 16 februari 2009 mijn rekening afsluiten en 6,25 % rente incasseren, klopt? (ja afsluiten want tegen dan vind ik elders beter (dan 5 %) hoop ik )
Maar ik twijfel nog steeds wat betreft de betrouwbaarheid van de bank. Er zijn pro's en ook contra's... ik zou alvast max 20.000 euro storten. Klopt het dat ik 1 rekening open op naam van mijn echtgenoot en mezelf, dat ik dan voor max 40.000 euro gewaarborgt ben (zou maar 37500 euro storten want 37500 + 6,25% intrest = 39844 euro = ok minder dan 40.000 euro), dus maw zijn de rentes ook gewaarborgt?
+ mijn 2e vraag; heb intensiv plus rekening bij deutsche bank, afgesloten begin dit jaar aan 3% + 1 % getrouwheidspremie (is maar 4 % ..) en zou ik dus nog 6 maand moeten laten staan om de getr.premie te kunnen genieten. Maar als ik het uitreken ben ik beter deze getrouwheidspremie te laten varen en het geld van die rekening te plaatsen bij kauphting. dat zou mij 163 euro rente extra opleveren - de moeite toch?
Of kan ik door herstorting bij deutsche bank toch ook van de huidige intensiv-condities (4 + 1,25) genieten,
hartelijk dank
Maar ik twijfel nog steeds wat betreft de betrouwbaarheid van de bank. Er zijn pro's en ook contra's... ik zou alvast max 20.000 euro storten. Klopt het dat ik 1 rekening open op naam van mijn echtgenoot en mezelf, dat ik dan voor max 40.000 euro gewaarborgt ben (zou maar 37500 euro storten want 37500 + 6,25% intrest = 39844 euro = ok minder dan 40.000 euro), dus maw zijn de rentes ook gewaarborgt?
+ mijn 2e vraag; heb intensiv plus rekening bij deutsche bank, afgesloten begin dit jaar aan 3% + 1 % getrouwheidspremie (is maar 4 % ..) en zou ik dus nog 6 maand moeten laten staan om de getr.premie te kunnen genieten. Maar als ik het uitreken ben ik beter deze getrouwheidspremie te laten varen en het geld van die rekening te plaatsen bij kauphting. dat zou mij 163 euro rente extra opleveren - de moeite toch?
Of kan ik door herstorting bij deutsche bank toch ook van de huidige intensiv-condities (4 + 1,25) genieten,
hartelijk dank
Re: kauphting
Zou oppassen met Kaupthing. Een relatief kleine Ijslandse bank, die overnames gedaan heeft in Engeland, Nederland,enz en deze overnames gefinancierd heeft met schulden. En de overnames waren hoofdzakelijk gecentreerd op beurszaken, waar het juist zo denderend in gaat! Dus zeker de waarborggrens in acht nemen.
DB kan ik je niet helpen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Op wereldvlak is Kaupthing Bank misschien geen groot broertje maar het is toch de 7e grootste bank van IJsland (op totaal van +/- 25 banken).rob schreef: Zou oppassen met Kaupthing. Een relatief kleine Ijslandse bank, die overnames gedaan heeft in Engeland, Nederland,enz en deze overnames gefinancierd heeft met schulden. En de overnames waren hoofdzakelijk gecentreerd op beurszaken, waar het juist zo denderend in gaat! Dus zeker de waarborggrens in acht nemen.
Deze kleine bank heeft eventjes 313 miljoen euro winst behaald in het eerste halfjaar 2008.
Bovendien is hun Tier 1 ratio 9,3 terwijl die van Fortis maar 7.4 is als ik me niet vergis.
Een bank die nu nog winst maakt zal niet failliet gaan op 6 maanden tijd.
Bovendien is hun Tier 1 ratio 9,3 terwijl die van Fortis maar 7.4 is als ik me niet vergis.
Een bank die nu nog winst maakt zal niet failliet gaan op 6 maanden tijd.
Inderdaad Peewee,
313M winst, waarvan 184M in het eerste kwartaal, dus het tweede kwartaal 129M.
En inderdaad de 7de bank op 25 voor 305.000 inwoners.
Toch in het oog houden als je er in belegt.
313M winst, waarvan 184M in het eerste kwartaal, dus het tweede kwartaal 129M.
En inderdaad de 7de bank op 25 voor 305.000 inwoners.
Toch in het oog houden als je er in belegt.
Laatst gewijzigd door rob op 6 augustus 2008, 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
In de stad antwerpen wonen al meer mensen dan in heel Ijsland samen. Enkel het aantal inwoners is natuurlijk niet van belang. ( GH luxemburg bv is een uitzondering ) Als je de mensen zou ondervragen naar wat zij een belangrijke bank zouden vinden : het zou mij verwonderen dat daar een ijslandse bank zou bij zijn.Sibelius schreef:Op wereldvlak is Kaupthing Bank misschien geen groot broertje maar het is toch de 7e grootste bank van IJsland (op totaal van +/- 25 banken).rob schreef: Zou oppassen met Kaupthing. Een relatief kleine Ijslandse bank, die overnames gedaan heeft in Engeland, Nederland,enz en deze overnames gefinancierd heeft met schulden. En de overnames waren hoofdzakelijk gecentreerd op beurszaken, waar het juist zo denderend in gaat! Dus zeker de waarborggrens in acht nemen.
De inflatie in Ijsland bedraag 15% en dacht dat de banken daar in heel grote geldnood zitten, dat ze die geldnood proberen te bevredigen door in het buitenland hoge intresten aan te bieden.
bedankt voor de reacties allemaal
maar kan iemand mij iets gerichter antwoorden op mijn vragen
maar kan iemand mij iets gerichter antwoorden op mijn vragen
Antwoord op vraag 1:
Gewaarborgd tot € 20.000 (in uw geval € 40.000). Inclusief de intresten.
Antwoord vraag 2:
De Wet bepaald dat een aangroeipremie van toepassing is eens het bedrag hoger is dan de dag daarvoor.
maw, afhalen en daags nadien terugzetten is aangroei.
Antwoord vraag 2:
De Wet bepaald dat een aangroeipremie van toepassing is eens het bedrag hoger is dan de dag daarvoor.
antwoord op vraag 2 ben ik nog niet zo zeker van.Dendirk schreef: Antwoord op vraag 1:
Antwoord vraag 2:
Bij ABN-AMRO doet men dit gelukkig wel zo. Bij de andere banken vrees ik ervoor.
Dit is een van de hoofdredenen, waarom met het begrip "vers" en "oud" geld moeilijk kan omzeilen.
CE en DB laten de trukjes daarvoor toe
ABN-AMRO zie berichtje van enkele uren geleden : dat is ook ok
BKCP houdt zich hardnekkig aan het begrip "oud" geld,.
Ok.
Maar wettelijk gezien moet een bank dagelijks nakijken wat de dag ervoor op de rekening stond om vervolgens, bij hoger saldo, een aangroei toe te kennen aan de tarief dat op dat ogenblik van toepassing is.
Aangroei is dus altijd vers geld.
Het zijn wij, als klant, die de wet omzeilen
Maar wettelijk gezien moet een bank dagelijks nakijken wat de dag ervoor op de rekening stond om vervolgens, bij hoger saldo, een aangroei toe te kennen aan de tarief dat op dat ogenblik van toepassing is.
Aangroei is dus altijd vers geld.
Het zijn wij, als klant, die de wet omzeilen
dus als ik 37000 euro plaats en dan weer afhaal ben ik 100 % veilig met mijn gezamelijke rekening?
zeker dat deze ijslander onder die garantieregel valt?
zeker dat deze ijslander onder die garantieregel valt?