beginnen beleggen: binckbank of fortuneo
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
beginnen beleggen: binckbank of fortuneo
transactiekosten (orders onder 5000€):
fortuneo: 8€
binckbank: 9,75€
dus een effectenrekening openen, aandelen kopen en later opnieuw verkopen
als de totale waarde van de aandelen minimaal 16€ of 19,50€ is dan heb je winst.
verder zijn er geen extra kosten aan verbonden?
als de totale waarde van de aandelen minimaal 16€ of 19,50€ is dan heb je winst.
Re: beginnen beleggen: binckbank of fortuneo
Er is altijd nog een beurstaks ook.
De beurstaks in België bedraagt 0.17% op het totale bedrag voor aandelen,fondsen met uitkering en obligaties en dit zowel voor aan als verkoop.
Voor kapitalisatiefondsen bedraagt het 1 % bij aankoop en 0.5 % bij verkoop.
Voor sommige beleggingen waar evt een fiscaal voordeel aan gekoppelt is bedraagt die taks 1.1 % bij aankoop.
De beurstaks in België bedraagt 0.17% op het totale bedrag voor aandelen,fondsen met uitkering en obligaties en dit zowel voor aan als verkoop.
Voor kapitalisatiefondsen bedraagt het 1 % bij aankoop en 0.5 % bij verkoop.
Voor sommige beleggingen waar evt een fiscaal voordeel aan gekoppelt is bedraagt die taks 1.1 % bij aankoop.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik ben ook als beginnende belegger begonnen, dit bij fortuneo. Als ge u aanmeld via mij krijgt ge 50 euro gratis op je rekening gestort. Bij bincbank geloof ik dat ge 3 transacties krijgt bij peterschapsaanbod. dus 50 euro is fijner, dat zijn eigenlijk 6 tranacties gratis . Ik ben zeer content over fortuneo, ze doen wat ze moeten doen. Als ge alleen maar aandelen wilt kopen en verkopen en meer niet is fortuneo zeker goed! Als ge geinterseerd zijt om aandelen te kopen via fortuneo stuur een pm voor die 50 euro gratis Ge krijgt ook gratis realtime koersen (werkt perfect)!
Als je voor Binck moest gaan, wil ik je ook wel aanbrengen. stuur in dat geval maar pm met adresgegevens.wannescauwelier schreef: transactiekosten (orders onder 5000€):
Bij keytradeluxemburg moet je omdat het in luxemburg is de beurstaks van 0,17% niet betalen.piejer schreef:Als je voor Binck moest gaan, wil ik je ook wel aanbrengen. stuur in dat geval maar pm met adresgegevens.wannescauwelier schreef: transactiekosten (orders onder 5000€):
Halllo,wannescauwelier schreef: transactiekosten (orders onder 5000€):
Ik heb uw pm nu pas gezien. Ik heb alles ingevuld op de website van Binck voor die gratis transacties. Als iemand anders u al aangebracht moest hebben ondertussen, negeer je dit maar.
Veel success gewenst op de beurs!
Wim
De beurtaks van 0,17 % komt er nog bij zowel bij aankoop als bij verkooppiejer schreef:Halllo,wannescauwelier schreef: transactiekosten (orders onder 5000€):
Ik heb uw pm nu pas gezien. Ik heb alles ingevuld op de website van Binck voor die gratis transacties. Als iemand anders u al aangebracht moest hebben ondertussen, negeer je dit maar.
Veel success gewenst op de beurs!
Wim
-
- Jr. Member
- Contacteer:
en wat vinden jullie van keytrade????
Keytrade is wel ietsje duurder dan Binckbank. Het voordeel van Keytrade is dat het OOK een bank is in tegenstelling tot Binckbank,dat in Belgie enkel maar een beursvennootschap is. Binckbank kan oa daardoor enkel met een tegenrekening werken en mogelijk zijn de intresten die Binckbank netto kan aanbieden minder hoog dan Keytrade. Als je aandelen koopt moet je meestal wel een tijd(je) geld terbeschikking houden in afwachting van de aankoop - als je met limieten werkt.de stucker schreef: en wat vinden jullie van keytrade????
Beide beursvennootschappen werken uitstekend.
Iemand ervaring met Deutsche Bank om aandelen aan te kopen en te verkopen?