Bank met beste online bankieren
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bank met beste online bankieren
Eigenlijk is deze poll van heel weinig waarde. Om te weten wie de beste is moet je kunnen vergelijken: ik vermoed dat er weinigen zijn die op regelmatige basis meer dan één online bank gebruiken en als je maar één bank kent, hoe kan je dan vergelijken.
De poll toont eigenlijk aan welke bank de meeste klanten heeft.
De poll toont eigenlijk aan welke bank de meeste klanten heeft.
Klopt niet: je kan een heel lot overschrijvingen uitvoeren met één keer ondertekenen.ZMDK schreef:Argenta: 7,6/10 (Occasioneel gebruik)
Aanmelden/ondertekenen: 7/10 (-enkel grote kaartlezer, elke overschrijving afzonderlijk ondertekenen)
Reken er ook eens de kosten bij voor bankieren, dan wint Argenta met kop en schouders
Ik ken geen enkele bank waar alles gratis is buiten Argenta.
En dan bedoel ik ook echt alles Gratis, inclusief bankkaarten en Mastercard...alsook Bankieren en Beleggen.

Ik ken geen enkele bank waar alles gratis is buiten Argenta.
En dan bedoel ik ook echt alles Gratis, inclusief bankkaarten en Mastercard...alsook Bankieren en Beleggen.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
RecordBank. Daar zijn de rekeningen, debetkaart & VISA kaart ook allemaal gratis. 

@ Bassie: Argenta is ideaal als je alles gratis wil en je wil alles centraliseren bij 1 bank. Daar stopt het dan ook imho. Er zijn zeker betere (gratis) alternatieven te vinden als je een beetje rond zoekt en geen erg neemt in klant te zijn bij meerdere banken - het is te zeggen, zoek voor elk product de 'beste' aanbieder a.d.h.v. uw vereisten.
- pinowthebird
- Newbie
- Contacteer:
Tenzij je geld afhaalt bij een automaat van een andere bank... Dan betaal je 0.70 EUR per afhaling.-rocK! schreef:RecordBank. Daar zijn de rekeningen, debetkaart & VISA kaart ook allemaal gratis.
Ook ontvang geen enkele rente zolang je een saldo van < 2500.00 EUR. Al ben ik van dat laatste niet helemaal zeker.
Welke combinatie raad jij aan?phase schreef:@ Bassie: Argenta is ideaal als je alles gratis wil en je wil alles centraliseren bij 1 bank. Daar stopt het dan ook imho. Er zijn zeker betere (gratis) alternatieven te vinden als je een beetje rond zoekt en geen erg neemt in klant te zijn bij meerdere banken - het is te zeggen, zoek voor elk product de 'beste' aanbieder a.d.h.v. uw vereisten.
Ikzelf dacht ook aan Argenta voor het hele betaal gebeuren, dus debet en credit voor je zichtrekening.
Oké bij Keytrade en Landbouwkrediet krijg je (voorlopig) de 0.05 EUR bij elke transactie... maar verder?
Is bij de meeste (alle?) banken zo dat je op je zichtrekening pas rente krijgt vanaf een bepaald saldo.pinowthebird schreef:Tenzij je geld afhaalt bij een automaat van een andere bank... Dan betaal je 0.70 EUR per afhaling.-rocK! schreef:RecordBank. Daar zijn de rekeningen, debetkaart & VISA kaart ook allemaal gratis.
Ook ontvang geen enkele rente zolang je een saldo van < 2500.00 EUR. Al ben ik van dat laatste niet helemaal zeker.
Deze rentevoet is dan nog eens zo laag, plus dat er nog RV afgaat op het einde van de rit. M.a.w. hou geen rekening met de rente op een zichtrekening. Dit gaat zeker het verschil niet maken. Probeer steeds zo weinig mogelijk geld op een zichtrekening te houden.
- pinowthebird
- Newbie
- Contacteer:
Keytrade's zichtrekening geeft wel rente vanaf 0.00 EUR (1.00% credit rentevoet geldig op de 1ste schijf van € 2,500.00. Daarboven: 0.25% / jaar.). Ook bij Landbouwkrediet's iRekening een gelijkaardig verhaal (0.40% t.e.m. 500.00 EUR, daarna 0.75% en zelfs 1.25%).anonymous schreef:Is bij de meeste (alle?) banken zo dat je op je zichtrekening pas rente krijgt vanaf een bepaald saldo.pinowthebird schreef:Tenzij je geld afhaalt bij een automaat van een andere bank... Dan betaal je 0.70 EUR per afhaling.
Deze rentevoet is dan nog eens zo laag, plus dat er nog RV afgaat op het einde van de rit. M.a.w. hou geen rekening met de rente op een zichtrekening. Dit gaat zeker het verschil niet maken. Probeer steeds zo weinig mogelijk geld op een zichtrekening te houden.
Maar je hebt gelijk, de rente is geen doorslaggevende factor bij een zichtrekening.
Ook van jou zou ik graag weten welke (combinatie van) zichtrekening(en) je aanraadt... ?

Doe van die rentevoet eens de RV af.pinowthebird schreef:
Keytrade's zichtrekening geeft wel rente vanaf 0.00 EUR (1.00% credit rentevoet geldig op de 1ste schijf van € 2,500.00. Daarboven: 0.25% / jaar.). Ook bij Landbouwkrediet's iRekening een gelijkaardig verhaal (0.40% t.e.m. 500.00 EUR, daarna 0.75% en zelfs 1.25%).
Maar je hebt gelijk, de rente is geen doorslaggevende factor bij een zichtrekening.
Nota in de zijlijn: Hoeveel gaat deze nu worden? Vroeger was dat 15%. Blijft dit, of wordt dit ook 25%?
Gegeven dat je normaalgezien MAX 1 maand loon erop laat staan (bij mij toch), heb je dus per jaar enkele cents.
Vaak heb je niet echt te kiezen voor de zichtrekening.Ook van jou zou ik graag weten welke (combinatie van) zichtrekening(en) je aanraadt... ?
Ik heb momenteel mijn zichtrekening bij KBC, daar mijn lening daar loopt, en dat een voorwaarde was.
Ik zie het niet zitten om met verschillende zichtrekeningen te werken.
Dus m.a.w. mijn zichtrekening staat bij KBC en mijn lening. Voor de overige zaken kan je al gemakkelijker met verschillende banken werken.
Voor mij is er dan ook niet echt veel verschil tussen de zichtrekeningen bij de verschillende banken. Overschrijven, domiciliatie, maandelijkse vaste betaling kan je bij alle banken doen. Debetkaart krijg je ook overal.
Enige dat voor mij telt:
* stabiel en hoge beschikbaarheid van online bankieren (ik denk dat het heden bij alle wel zal zijn zeker?)
* gemakkelijk te gebruiken
Rabo en NIBC direct geven volgens mij geen bankkaarten...die willen die kopzorgen en/of kosten niet.
Als je advies wilt:pinowthebird schreef: Ook van jou zou ik graag weten welke (combinatie van) zichtrekening(en) je aanraadt... ?
Keytrade voor bankkaart en alle betalingen die je uitvoert. Al jaren lang de beste: 1% bruto rente vanaf 0 euro en vooral de interessante 5-cent actie per verrichting.
Als je graag een gratis kredietkaart wilt zou ik aanraden er een bij europabank te nemen, je hoeft daarvoor geen zichtrekening te nemen, je kan die vastkoppelen aan een bestaande rekening (bv je keytrade zichtrekening).
Zo doe ik het: volledig gratis en de beste tarieven!
Wel even opletten: Deze poll is niet welke bank de beste of goedkoopste zichtrekening heeft, en al zeker niet extra services zoals (VISA) kaarten etc.
Hier gaat het enkel om het beste online bankieren platform...
Hier gaat het enkel om het beste online bankieren platform...
PC bankieren
Een vergelijking tussen ING, Fortis, Argenta, Rabo, MoneYou :
ING: Alle overschrijvingen zijn offline in te geven, om te synchroniseren dien je slechts 1x de cardreader bovenhalen. Exporteren naar Exel en categoriseren gaat vlot.
De rest, zowel Fortis als Argenta en de meeste banken verschillen wel in layout en noem maar op, maar het principe is toch nog altijd hetzelfde. Ik ben nog geen bank tegengekomen die offline banking en exporteren als bij ING aanbiedt.
Rabo en MoneYou vind ik wel te doen, maar dat is in feite niet te vergelijken met de banken die ook betaalrekeningen aanbieden.
Smartphone bankieren (voor kleine bedragen)
ING: zeer gebruiksvriendelijk, geen cardreader nodig.
Fortis: ook gebruiksvriendelijk, wel login code via sms of via cardreader.
Argenta: /
Rabobank: geen cardreader nodig.
MoneYou: duidelijke goede app, ook geen cardreader, deze samen met die van ING vind ik er bovenuit schieten. Maar gezien je met ING makkelijk enkele dagelijkse betalingen (tot 750 euro per dag) kan uitvoeren geniet deze mijn voorkeur.
Een vergelijking tussen ING, Fortis, Argenta, Rabo, MoneYou :
ING: Alle overschrijvingen zijn offline in te geven, om te synchroniseren dien je slechts 1x de cardreader bovenhalen. Exporteren naar Exel en categoriseren gaat vlot.
De rest, zowel Fortis als Argenta en de meeste banken verschillen wel in layout en noem maar op, maar het principe is toch nog altijd hetzelfde. Ik ben nog geen bank tegengekomen die offline banking en exporteren als bij ING aanbiedt.
Rabo en MoneYou vind ik wel te doen, maar dat is in feite niet te vergelijken met de banken die ook betaalrekeningen aanbieden.
Smartphone bankieren (voor kleine bedragen)
ING: zeer gebruiksvriendelijk, geen cardreader nodig.
Fortis: ook gebruiksvriendelijk, wel login code via sms of via cardreader.
Argenta: /
Rabobank: geen cardreader nodig.
MoneYou: duidelijke goede app, ook geen cardreader, deze samen met die van ING vind ik er bovenuit schieten. Maar gezien je met ING makkelijk enkele dagelijkse betalingen (tot 750 euro per dag) kan uitvoeren geniet deze mijn voorkeur.
Keytrade is de beste !;)
Ale dat vindt ik toch...
Site overzichtelijk,gebruiksvriendelijk en makkelijk in gebruik
Ale dat vindt ik toch...
Site overzichtelijk,gebruiksvriendelijk en makkelijk in gebruik

Misschien een rare vraag, maar wie werkt er in deze tijd nog offline?Frefre82 schreef: ING: Alle overschrijvingen zijn offline in te geven, om te synchroniseren dien je slechts 1x de cardreader bovenhalen. .