Obligatie Vandemoortele
Obligatie Vandemoortele
Voor de vorige obligatie uitgiftes was die van Rabobank telkens iets later (nadat Rabobank wist hoeveel stukken ze hadden). Principe was op is op.
Bij deze obligatie kan je vanaf dag 1 inschrijven. Wil dit zeggen dat er een grotere kans is op een proratio?
Bij deze obligatie kan je vanaf dag 1 inschrijven. Wil dit zeggen dat er een grotere kans is op een proratio?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Obligatie Vandemoortele
Rabobank is bij deze uitgifte co-lead manager en biedt de obligatie aan vanaf 22 november 9 u. Dit wil inderdaad zeggen dat de kans op herverdeling zeer groot is.
Meer info op http://www.rabobank.be/nl/producten/vas ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer info op http://www.rabobank.be/nl/producten/vas ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wil dit dan ook zeggen dat men zeker tot het einde van de dag zal kunnen inschrijven, en dat daarna een herverdeling gebeurt in functie van het aantal inschrijvingen (zoals bij andere banken) ?
In het geval van "op is op" kon je om 9.30 u al niet meer inschrijven.
In het geval van "op is op" kon je om 9.30 u al niet meer inschrijven.
@karatekid: Rabobank.be bevestigt in een e-mail dat dit inderdaad het geval is.
Dit heeft voor en nadelen. Enerzijds zal Rabobank wel een groter deel van de koek krijgen dan bij vorige uitgiftes (?). En moet je niet meer stipt om 9u aangelogd zijn om je in te schrijven.
Anderzijds moet je nu --net zoals bij de grootbanken-- proberen in te schatten hoeveel je er moet aanvragen om een bepaald aantal werkelijk te krijgen. En die inschatting loopt in mijn ogen altijd verkeerd af
Dit heeft voor en nadelen. Enerzijds zal Rabobank wel een groter deel van de koek krijgen dan bij vorige uitgiftes (?). En moet je niet meer stipt om 9u aangelogd zijn om je in te schrijven.
Anderzijds moet je nu --net zoals bij de grootbanken-- proberen in te schatten hoeveel je er moet aanvragen om een bepaald aantal werkelijk te krijgen. En die inschatting loopt in mijn ogen altijd verkeerd af

Vanaf wanneer wordt het percentage van herverdeling bekendgemaakt aan de inschrijvers?
Ik ontving een mail hierover van Rabobank: toewijzing aantal stukken: bekendmaking begin volgende week ...
Ik ga toch maar niet intekenen, te riscant !!
tja, tzou moeten lukken dat VDM juist failliet gaat in die 5 jaar.
Maar je weet nooit natuurlijk.
Ik herinner mij dit nochtans als een zeer solide firma 20 jaar geleden.
Ik pass ook deze keer. 3,5% netto is te weing.
Eerder dit jaar had je nog 3,375% netto bij NIBC (4,5% bruto) met nul risico.
Maar je weet nooit natuurlijk.
Ik herinner mij dit nochtans als een zeer solide firma 20 jaar geleden.
Ik pass ook deze keer. 3,5% netto is te weing.
Eerder dit jaar had je nog 3,375% netto bij NIBC (4,5% bruto) met nul risico.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
De obligatie Vandemoortele wordt nu om 17.30 u afgesloten, er zal zeker herverdeeld moeten worden. Wij berichten zo snel mogelijk over de verdeelsleutel, zoals die is beschreven in het prospectus.
Bedankt voor de vlugge update, 'k ben benieuwd wat het wordt.
Er waren weer teveel vliegen op de stro... 

Verdeelsleutel 20% bij Belfius. Benieuwd wat het is bij Rabo.be
Ben ook benieuwd, want als het 20% is heb ik 0,6 obligatie. Zal dat dan worden? Of zal ik dan geen hebben? Is eerste obligatie die ik koop.
Berge, met 0,6 obligaties ronden ze dat meestal af naar boven = 1 obligatie
@ Berghe, prospectus voorziet een minimum van 1 coupure (Eur 1000). Het is sowieso een veelvoud van Eur 1000.