Lange termijnsparen - Tak 21
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Lange termijnsparen - Tak 21
Hallo iedereen,
Ik ben momenteel de optie aan het bekijken om me in te schrijven op een tak 21 verzekering met gewaarborgde rentevoet.
Dit omdat ik nu geld verlies door mijn geld op mijn spaarrekening te laten staan.
Op zich leek een tak21 verzekering me niet zo interessant maar door het fiscaal voordeel (30%) ben ik het toch aan het onderzoeken.
Via mijn thuisbank 'BNP Paribas Fortis' werd mij aangeraden om in te schrijven op het 'Home Invest Plan'.
Dit is een tak 21 verzekering met 2,50% gewaarborgde rentevoet en 5,4% instapkosten.
Deze kan dan later worden omgezet om mijn ssv te financieren.
Die 5,4% instapkosten leken me in begin nogal veel maar nadat ik een berekening had gemaakt waarbij, puur hypothetisch, ik 40j lang elk jaar 1.000,00 EUR zou storten, het me 'maar' zo'n 3.000,00 zou kosten op 40j lijkt me dit nog mee te vallen.
Nu, door het 'Home Invest plan' te gebruiken voor mijn latere ssv bijeen te sparen, hang ik dus vast aan Fortis.
Stel dat ik op het moment van het aangaan van een ssv + hyp lening niet beslis om mijn tak 21 verzekering er voor te gebruiken en dit geld te laten staan voor mijn pensioen, zien jullie dan ergens een nadeel aan deze formule?
Zijn er daarnaast betere formules op de markt inzake het fiscaal lange termijnsparen?
Ik heb namelijk nog naar andere producten gekeken zoals AG Top rendement 2,5% en deze zat, volgens spaargids, toch voor 2011 in de top 5.
Kunnen jullie me enige feedback hieromtrent geven?
Alvast bedankt.
Ik ben momenteel de optie aan het bekijken om me in te schrijven op een tak 21 verzekering met gewaarborgde rentevoet.
Dit omdat ik nu geld verlies door mijn geld op mijn spaarrekening te laten staan.
Op zich leek een tak21 verzekering me niet zo interessant maar door het fiscaal voordeel (30%) ben ik het toch aan het onderzoeken.
Via mijn thuisbank 'BNP Paribas Fortis' werd mij aangeraden om in te schrijven op het 'Home Invest Plan'.
Dit is een tak 21 verzekering met 2,50% gewaarborgde rentevoet en 5,4% instapkosten.
Deze kan dan later worden omgezet om mijn ssv te financieren.
Die 5,4% instapkosten leken me in begin nogal veel maar nadat ik een berekening had gemaakt waarbij, puur hypothetisch, ik 40j lang elk jaar 1.000,00 EUR zou storten, het me 'maar' zo'n 3.000,00 zou kosten op 40j lijkt me dit nog mee te vallen.
Nu, door het 'Home Invest plan' te gebruiken voor mijn latere ssv bijeen te sparen, hang ik dus vast aan Fortis.
Stel dat ik op het moment van het aangaan van een ssv + hyp lening niet beslis om mijn tak 21 verzekering er voor te gebruiken en dit geld te laten staan voor mijn pensioen, zien jullie dan ergens een nadeel aan deze formule?
Zijn er daarnaast betere formules op de markt inzake het fiscaal lange termijnsparen?
Ik heb namelijk nog naar andere producten gekeken zoals AG Top rendement 2,5% en deze zat, volgens spaargids, toch voor 2011 in de top 5.
Kunnen jullie me enige feedback hieromtrent geven?
Alvast bedankt.
Re: Lange termijnsparen - Tak 21
Beste Radiant laat je niet uitmelken. Een instap van 5,4 % is gewoon oplichterij.
Het gemiddelde op de markt voor tak 21 haalt momenteel geen 2 %. Als ze niet willen inbinden, zeg dan gewoon dat je naar een ander bank gaat.
Het gemiddelde op de markt voor tak 21 haalt momenteel geen 2 %. Als ze niet willen inbinden, zeg dan gewoon dat je naar een ander bank gaat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb sedert dit jaar een AG top Rendement aangegaan: 0,5% instapkosten met een minimum storting van 35Euro per jaar + eventuele vrije storting. Dus daar kunt ge uw broek niet echt aan scheuren. En als AG het te gortig maakt qua rendement dan stort ik enkel nog die 35 Euro en ga ik een nieuw beter contract aan.
5.40 % instapkosten, heb je geld teveel ? Bij vele maatschappijen betaal je 0.00 % instapkosten
Denk logisch na, je stort 10.000 €, onmiddellijk gaat er 540 € af, de bankbediende in je filiaal zijn dag is goed, zijn/haar commissie is binnen.
Man, ik heb 3 tak 21 bij 3 verschillende maatschappijen, en betaalde nog nooit instapkosten, en zelfs de 1.1 %taks betaalde ik nog nooit, ik wacht steeds op een actie, dat de maatschappij de 1.1 % taks voor haar rekening neemt.
Jij betaald 5.40 % + 1.1 % = 6.50 % en ik betaal niets, wie is de domme.
Denk logisch na, je stort 10.000 €, onmiddellijk gaat er 540 € af, de bankbediende in je filiaal zijn dag is goed, zijn/haar commissie is binnen.
Man, ik heb 3 tak 21 bij 3 verschillende maatschappijen, en betaalde nog nooit instapkosten, en zelfs de 1.1 %taks betaalde ik nog nooit, ik wacht steeds op een actie, dat de maatschappij de 1.1 % taks voor haar rekening neemt.
Dat de instapkosten inderdaad lager mogen zijn staat buiten kijf.
En daar ik het wens te gebruiken voor het lange termijn sparen zal er geen storting zijn van 10.000,00 EUR (is beperkt tot max +/- 2.200,00 EUR / netto beroepsinkomen).
Maar buiten de instapkosten is dit een interessant product?
Of zit ik daar mee onderaan de markt te bengelen van mijn mogelijkheden?
Bedankt alvast voor de reacties.
En daar ik het wens te gebruiken voor het lange termijn sparen zal er geen storting zijn van 10.000,00 EUR (is beperkt tot max +/- 2.200,00 EUR / netto beroepsinkomen).
Maar buiten de instapkosten is dit een interessant product?
Of zit ik daar mee onderaan de markt te bengelen van mijn mogelijkheden?
Bedankt alvast voor de reacties.
Je bIndt je vast met handen en voeten aan Fortis.
Of dat een juiste keuze is: ik heb geen glazen bol ...
Of dat een juiste keuze is: ik heb geen glazen bol ...
Ik doe het voornamelijk voor het lange termijn sparen waardoor de tak 21 verzekeringen toch wel interessant zijn momenteel.
Niets belet me natuurlijk om uiteindelijk een ssv ergens anders aan te gaan die voordeliger is en het kapitaal van de tak 21 (die toch sowieso groter zal zijn dan het te betalen bedrag voor de ssv) te laten staan tot aan mijn pensioen.
Met deze denkwijze bindt ik me toch niet zwaar vast aan Fortis?
Heeft er iemand een (aantal) andere voorstel(len) qua lange termijn sparen?
Niets belet me natuurlijk om uiteindelijk een ssv ergens anders aan te gaan die voordeliger is en het kapitaal van de tak 21 (die toch sowieso groter zal zijn dan het te betalen bedrag voor de ssv) te laten staan tot aan mijn pensioen.
Met deze denkwijze bindt ik me toch niet zwaar vast aan Fortis?
Heeft er iemand een (aantal) andere voorstel(len) qua lange termijn sparen?
Ag is niet Fortis en min strorting is 35 Euro per jaar. Dat is peanuts.
Ben je niet tervreden mettertijd dan ga je naar een andere maatschappij.
Ikzelf heb ook al KBC en First fiscaal waar ik niet meer in stort.
Trouwens je mag de premies die je eventueel in verschillende maatschappijen stort gewoon optellen (opletten met het max. van 2200 Euro)
Ben je niet tervreden mettertijd dan ga je naar een andere maatschappij.
Ikzelf heb ook al KBC en First fiscaal waar ik niet meer in stort.
Trouwens je mag de premies die je eventueel in verschillende maatschappijen stort gewoon optellen (opletten met het max. van 2200 Euro)
Op 2.200 € jaarlijkse storting, betaal je 5.40 % instapkosten = 118.80 € per jaar, maar,
op 10 jaar betaal je 1.180 € instapkosten , geld dat ook geen rente meer oplevert.
ja, ieder zijn idee, maar met die 118 € ga ik ieder jaar toch liever eens lekker eten, dan ze aan de bankbediende te geven als commissie, die zal op jou kosten wel lekker gaan tafelen ieder jaar,
op 10 jaar betaal je 1.180 € instapkosten , geld dat ook geen rente meer oplevert.
ja, ieder zijn idee, maar met die 118 € ga ik ieder jaar toch liever eens lekker eten, dan ze aan de bankbediende te geven als commissie, die zal op jou kosten wel lekker gaan tafelen ieder jaar,
Ben je er zeker van dat je verplicht elk jaar 35 EUR dient te storten?Lukske schreef:Ik heb sedert dit jaar een AG top Rendement aangegaan: 0,5% instapkosten met een minimum storting van 35Euro per jaar + eventuele vrije storting. Dus daar kunt ge uw broek niet echt aan scheuren. En als AG het te gortig maakt qua rendement dan stort ik enkel nog die 35 Euro en ga ik een nieuw beter contract aan.
Daarnaast lijkt dit product wel interessant, één van de beste rendementen de afgelopen twee jaar.
Nee ik ben niet zeker.
Mogelijks moet je het niet betalen maar is 35 Euro gewoon het minimum om te storten.
Mogelijks moet je het niet betalen maar is 35 Euro gewoon het minimum om te storten.
patrick1 schreef:5.40 % instapkosten, heb je geld teveel ? Bij vele maatschappijen betaal je 0.00 % instapkosten
lopen er momenteel ergens zo'n acties?
Welke geeft eigenlijk globaal gezien nog het beste rendement?
Zie hier eens:
https://www.spaargids.be/sparen/tak-21.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/tak-21.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het in afwachting van betere tijden niet beter om spaargeld op bvb Moneyou rekening te zetten?