Pensioensparen Rabobank
Re: Pensioensparen Rabobank
Rabobank,
En moet je nog steeds een individuele rekening (rekening op één naam) hebben om op je pensioenspaarrekening te storten? Vanop een gezamenlijke rekening (rekening op naam van beide echtgenoten/partners) kan het nog steeds niet?
En moet je nog steeds een individuele rekening (rekening op één naam) hebben om op je pensioenspaarrekening te storten? Vanop een gezamenlijke rekening (rekening op naam van beide echtgenoten/partners) kan het nog steeds niet?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Inderdaad, je kan enkel aan pensioensparen bij Rabobank.be doen via een individuele rekening. Je kan zonder problemen een gemeenschappelijke en individuele rekening openen bij Rabobank.be. Heb je al één van de rekeningen en wens je graag de 2de? Via een eenvoudig mailtje aan info@rabobank.be kunnen we die dadelijk voor u openen, omdat we reeds in bezit zijn van alle identiteitsgegevens.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik vind het wel jammer dat de actie van de 75euro niet geldt voor huidige (trouwe) rabo klanten. Zo zou ik dus op een andere/vreemde bank een pensioenrekening "moeten" starten en die dan asap overdragen om van de actie te kunnen genieten. Een iewat onnozele zet maar de enige manier om mee van de actie te kunnen genieten, niet? Ik ben al verschillende jaren klant bij rabo en kan pas vanaf nu in 2013 straten met pensioensparen, wegens een vrije post op de belastingsbrief...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat gebeurd er met mijn pensioensparen wanneer ik zou emigreren naar het buitenland? Er is nog niks zeker maar ik verwacht binnen 5 en 10 jaar naar het buitenland te vertrekken. Is het dan mogelijk om mijn rekening te behouden samen met mijn pensioensparen?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Als u naar het buitenland verhuist, heeft u 2 mogelijkheden:
- ofwel kan u uw pensioenspaarfonds kostenloos naar een andere bank laten overmaken
- ofwel kan u uw pensioenspaarrekening bij ons laten staan, uw andere rekeningen worden wel stopgezet. Dit is spijtig wel niet mogelijk bij verhuis naar de USA. Uw buitenlands adres wordt bij ons geregistreerd.
- ofwel kan u uw pensioenspaarfonds kostenloos naar een andere bank laten overmaken
- ofwel kan u uw pensioenspaarrekening bij ons laten staan, uw andere rekeningen worden wel stopgezet. Dit is spijtig wel niet mogelijk bij verhuis naar de USA. Uw buitenlands adres wordt bij ons geregistreerd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hartelijk dank voor de ongelooflijk snelle reactie,
zijn er kosten aan een pensioenspaarrekening die bij u geparkeerd staat wanneer ik op een buitenlands adres woonachtig ben?
Zo niet begin ik alvast met de aanvraag![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
zijn er kosten aan een pensioenspaarrekening die bij u geparkeerd staat wanneer ik op een buitenlands adres woonachtig ben?
Zo niet begin ik alvast met de aanvraag
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik doe nog helemaal niet aan pensioensparen, maar ben nu wel echt geïnteresseerd om er nog dit jaar mee te beginnen en meteen nog €910 te storten. Ik heb momenteel nog rekeningen bij BNP Parisbas Fortis & Rabobank.be. Is het verstandig om nu meteen te starten met bijvoorbeeld BNP Paribas B Pension Stability en daar €910 in te investeren om dan vanaf januari (voor 15/01) alles over te plaatsen naar Rabo Pension Fund Balanced om van die €75 bonus gebruik te kunnen maken? Of zijn er nog addertjes onder het gras zoals bijvoorbeeld instap- en uitstapkosten?Rabobank.be schreef:Vorig jaar werd een actie op touw gezet waarbij het openen van een nieuwe pensioenspaarrekening een bonus opleverde. Dit jaar is de actie echter enkel gericht op de overdracht van bestaande pensioenfondsen naar Rabobank.be. Helaas komt dit keer het openen van een pensioensspaarrekening op zich niet in aanmerking om te kunnen genieten van de actie. Uiteraard is het wel mogelijk om een nieuwe pensioensspaarrekening te openen en vervolgens een overdracht vanuit een andere bank te doen.landethk schreef:Rabobank,
De actie ivm het pensioensparen die bij jullie net van start ging, is deze enkel geldig bij het overzetten van andere pensioenspaartegoeden naar Rabo-pensioensparen of geldt deze ook bij het openen/starten van een nieuw pensioensparen bij jullie (zonder dat ik tegoeden van een ander pensioenspaarfonds overbreng)?
Mottason,
Een deel van je premie (75 euro) van Rabo verspeel je dan toch door eerst nog bij Fortis in te teken, want als ik me niet vergis rekent Fortis 3% instapkosten aan terwijl dit 0% is bij Rabobank... door bij Fortis in te tekenen ipv bij Rabobank betaal je al ruim 27 euro meer aan kosten, zodat je al maar max. 48 euro overhoudt... Als ik dit trucje zou doen, dan zou ik toch eerst ergens anders een pensioenspaarfonds nemen waar men - zoals bij Rabo - geen instapkosten aanrekent. Ik denk hierbij bv. aan Argenta met hun Arpe...
Een deel van je premie (75 euro) van Rabo verspeel je dan toch door eerst nog bij Fortis in te teken, want als ik me niet vergis rekent Fortis 3% instapkosten aan terwijl dit 0% is bij Rabobank... door bij Fortis in te tekenen ipv bij Rabobank betaal je al ruim 27 euro meer aan kosten, zodat je al maar max. 48 euro overhoudt... Als ik dit trucje zou doen, dan zou ik toch eerst ergens anders een pensioenspaarfonds nemen waar men - zoals bij Rabo - geen instapkosten aanrekent. Ik denk hierbij bv. aan Argenta met hun Arpe...
Yaris,
Zoals toch duidelijk blijkt ben ik helemaal niet van plan dit 'trucje' toe te passen, maar gaf ik enkel aan dat je een deel van de premie van Rabo gewoon terug verspeelt aan instapkosten bij Fortis, en dat dit dus zeker geen goede instapkeuze is...
Zoals ik eerder in dit topic aangaf (2 blz eerder) blijf ik bij mijn Arpe-fonds bij Argenta, dat ik naar nergens anders wil overzetten... Vandaar eerder mijn vraag aan Rabo of de actie ook geldt voor een nieuwe pensioenspaarrekening zonder overdracht van een bestaande elders, zodat ik dit kon overwegen ter diversificatie... Dit bleek niet het geval en ik behoud gewoon mijn Arpe....
Zoals toch duidelijk blijkt ben ik helemaal niet van plan dit 'trucje' toe te passen, maar gaf ik enkel aan dat je een deel van de premie van Rabo gewoon terug verspeelt aan instapkosten bij Fortis, en dat dit dus zeker geen goede instapkeuze is...
Zoals ik eerder in dit topic aangaf (2 blz eerder) blijf ik bij mijn Arpe-fonds bij Argenta, dat ik naar nergens anders wil overzetten... Vandaar eerder mijn vraag aan Rabo of de actie ook geldt voor een nieuwe pensioenspaarrekening zonder overdracht van een bestaande elders, zodat ik dit kon overwegen ter diversificatie... Dit bleek niet het geval en ik behoud gewoon mijn Arpe....
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Beste Henkie,
Neen, er zijn geen kosten verbonden aan de Rabo Pensioenspaarekening. Zelfs niet als u in het buitenland bent.
Neen, er zijn geen kosten verbonden aan de Rabo Pensioenspaarekening. Zelfs niet als u in het buitenland bent.
Jammer, ik hoopte dat de actie van vorig jaar herhaald zou worden. Ik zal me dan toch maar bij argenta aansluiten.Rabobank.be schreef:Vorig jaar werd een actie op touw gezet waarbij het openen van een nieuwe pensioenspaarrekening een bonus opleverde. Dit jaar is de actie echter enkel gericht op de overdracht van bestaande pensioenfondsen naar Rabobank.be. Helaas komt dit keer het openen van een pensioensspaarrekening op zich niet in aanmerking om te kunnen genieten van de actie. Uiteraard is het wel mogelijk om een nieuwe pensioensspaarrekening te openen en vervolgens een overdracht vanuit een andere bank te doen.landethk schreef:Rabobank,
De actie ivm het pensioensparen die bij jullie net van start ging, is deze enkel geldig bij het overzetten van andere pensioenspaartegoeden naar Rabo-pensioensparen of geldt deze ook bij het openen/starten van een nieuw pensioensparen bij jullie (zonder dat ik tegoeden van een ander pensioenspaarfonds overbreng)?
Bij Argenta worden momenteel toch ook geen cadeautjes uitgedeeld ? ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
klopt. maar die 75 euro had me over de streep getrokken om voor rabo te kiezen. Maar nu dat weg valt ga ik voor argenta omdat ik toch iets meer vertrouwen heb in hun petercam fonds tov het fortis fonds.
Je kan in 2013 starten met één fonds en daar in storten en in 2014 of 2015 met het andere fonds starten en daar dan een storting in doen, kwestie van iets te spreiden... en niemand weet welk fonds in de toekomst het best gaat presteren... Rendementen uit het verleden geven een indicatie, doch geen garantie naar de toekomst, hé...
Vervolgens kan je elke jaar kiezen in welk fonds je gaat storten. Je moet daarbij enkel rekening houden om per jaar maar in één en hetzelfde fonds te storten, dit om niets van je fiscaal voordeel te verliezen...
Vervolgens kan je elke jaar kiezen in welk fonds je gaat storten. Je moet daarbij enkel rekening houden om per jaar maar in één en hetzelfde fonds te storten, dit om niets van je fiscaal voordeel te verliezen...
Davy V,
Ja, inderdaad, het blijft steeds een gokje. Op langere termijn kan je echter - wanneer er een redelijke verschil in opbrengst is tussen de 2 fondsen - een min of meer gemiddeld rendement bekomen... Indien je steeds gestort had in het goede fonds, lijdt je nadeel, had je gestort in het 'slechtste' fonds, doe je voordeel met dit soort van spreiding... Niemand heeft inderdaad een glazen bol... Bovendien moet je je anderzijds afvragen of het het wel allemaal waard is want tenslotte is het fiscaal voordeel toch nog het grootste rendement bij pensioensparen...
Ja, inderdaad, het blijft steeds een gokje. Op langere termijn kan je echter - wanneer er een redelijke verschil in opbrengst is tussen de 2 fondsen - een min of meer gemiddeld rendement bekomen... Indien je steeds gestort had in het goede fonds, lijdt je nadeel, had je gestort in het 'slechtste' fonds, doe je voordeel met dit soort van spreiding... Niemand heeft inderdaad een glazen bol... Bovendien moet je je anderzijds afvragen of het het wel allemaal waard is want tenslotte is het fiscaal voordeel toch nog het grootste rendement bij pensioensparen...