Obligatie Omega-Pharma
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Obligatie Omega-Pharma
Ik heb zelf mijn grootbank moeten contacteren ivm omega-Pharma...
Dus dat gepush klopt niet men was eerder terughoudend om redenen zoals reeds hierboven reeds beschreven.
Blijft de vraag hoe het komt dat Rabo er wel een (groot)pakje had ? Welke grootbank was de bedienner hiervoor?
Natuurlijk wil Rabo verdienen aan het spaargeld dat ze bij elkaar haalden ...dit door te "verkopen" aan derden.
Dit was ook al goed te merken bij de Leterme staatsbon.
Het komt er meer en meer op neer dat Rabo zich leent tot web dienstverlening voor 'derden'
Vroeger gingen de grootbanken zelf hiervoor een 'goedkope' webbank oprichten (record, keytrade,....)
En ondertussen wil Rabo wel af van Robecco ? Part of the deal ?
Dus dat gepush klopt niet men was eerder terughoudend om redenen zoals reeds hierboven reeds beschreven.
Blijft de vraag hoe het komt dat Rabo er wel een (groot)pakje had ? Welke grootbank was de bedienner hiervoor?
Natuurlijk wil Rabo verdienen aan het spaargeld dat ze bij elkaar haalden ...dit door te "verkopen" aan derden.
Dit was ook al goed te merken bij de Leterme staatsbon.
Het komt er meer en meer op neer dat Rabo zich leent tot web dienstverlening voor 'derden'
Vroeger gingen de grootbanken zelf hiervoor een 'goedkope' webbank oprichten (record, keytrade,....)
En ondertussen wil Rabo wel af van Robecco ? Part of the deal ?
rendement obligaties omega pharma
Omega pharma is op de markt gekomen met nieuwe obligaties met een bruto rendement van 4.5% op 5 jaar. Dit zou een netto rendement geven van 3.14%. Als ik het berekenen kom ik op 2.94%. Mijn vraag is kan iemand de formule geven hoe de banken aan die 3.14% komen?
Re: rendement obligaties omega pharma
Op de site van Oblis vind je de "Oblis Calculator" waarmee je het bruto/nettorendement van een obligatie kan berekenen !
http://www.oblis.be/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oblis.be/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: rendement obligaties omega pharma
Maar welke parameters gebruikt deze calculator om het rendement te berekenen ?
Voor een opdracht voor mijn Bachelor moet ik het echte rendement berekenen van een obligatie.
Is mijn berekening van deze obligatie juist als ik 1000 euro investeer op 5 jaar.
Zonder te veel in detail te gaan.
Was deze obligatie aan te raden, waarom niet?
Alvast bedankt
Is mijn berekening van deze obligatie juist als ik 1000 euro investeer op 5 jaar.
Zonder te veel in detail te gaan.
Was deze obligatie aan te raden, waarom niet?
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Predah op 24 mei 2012, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Neen je berekening is niet juist.
Maar als het een taak voor je Bach is ga ik niet zomaar alles weggeven natuurlijk.
Lijst alle cashflows eens correct op (dat zijn er niet zoveel) en probeer dan van daaruit eens.
Maar als het een taak voor je Bach is ga ik niet zomaar alles weggeven natuurlijk.
Lijst alle cashflows eens correct op (dat zijn er niet zoveel) en probeer dan van daaruit eens.
Ja Predah, je gaat je huiswerk opnieuw moeten maken want er klopt één en ander niet !
Hoe kom je aan die 3,56 % netto ?
Hoe kom je aan die 3,56 % netto ?
Is deze berekening correcter?
Het is toch correct dat ik er vanuit ga dat je 1000 euro hebt betaald dit jaar en dat je na 7 jaar uw 1000 euro niet meer volledig terugkrijgt.
Bedankt
Het is toch correct dat ik er vanuit ga dat je 1000 euro hebt betaald dit jaar en dat je na 7 jaar uw 1000 euro niet meer volledig terugkrijgt.
Bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'k heb nog nooit met obligaties gewerkt maar volgens wat ik hier (in het verleden (en dan vooral in december 2011)) gelezen heb moet jij:
- 101.875% van 1000 EUR bij aankoop betalen (= 1018.75 EUR, dit deed je denk ik fout),
- intrest krijgen op de 1000 EUR,
- 1000 EUR terugkrijgen op het einde.
- 101.875% van 1000 EUR bij aankoop betalen (= 1018.75 EUR, dit deed je denk ik fout),
- intrest krijgen op de 1000 EUR,
- 1000 EUR terugkrijgen op het einde.
@Predah
Je bent helemaal verkeerd bezig !
Om over na te denken !
Als ge ieder jaar éénzelfde bedrag aan interesten ontvangt, welk van deze bedragen zou je dan NU het liefst ontvangen ?
De interest van het 1° jaar of deze van het 2°.... of laatste jaar ?
Time is Money
Je bent helemaal verkeerd bezig !
Om over na te denken !

Als ge ieder jaar éénzelfde bedrag aan interesten ontvangt, welk van deze bedragen zou je dan NU het liefst ontvangen ?
De interest van het 1° jaar of deze van het 2°.... of laatste jaar ?
Time is Money

Nieuwe: Obligatie Omega-Pharma
De grote baas van omega pharma zei net op Vier dat ze nog een obligatie gaan brengen!
Ja, stond onlangs ook in De Tijd / Trends. En er volgen nog bedrijven.
BRUSSEL - Ghelamco en Omega Pharma Invest zijn een goede illustratie van de goldrush op obligaties. Omega Pharma, de verkoper van voorschriftvrije geneesmiddelen, haalde eerder dit jaar al 300 miljoen euro op via de verkoop van nieuwe obligaties.
Nu wil Marc Coucke ook nog eens hetzelfde bedrag ophalen vanuit het overnamevehikel Omega Pharma Invest. Dat vehikel werd gebruikt om samen met het private equity-huis Waterland Omega Pharma van de beurs te halen. In dat vehikel zitten vooral schulden. De winst wordt elders gemaakt (bij Omega Pharmanv). Omega Pharma Invest betaalt in principe zijn schulden terug via de winst die vanuit het apothekersbedrijf doorgesluisd wordt naar het overnamevehikel.
uit de Standaard
Nu wil Marc Coucke ook nog eens hetzelfde bedrag ophalen vanuit het overnamevehikel Omega Pharma Invest. Dat vehikel werd gebruikt om samen met het private equity-huis Waterland Omega Pharma van de beurs te halen. In dat vehikel zitten vooral schulden. De winst wordt elders gemaakt (bij Omega Pharmanv). Omega Pharma Invest betaalt in principe zijn schulden terug via de winst die vanuit het apothekersbedrijf doorgesluisd wordt naar het overnamevehikel.
uit de Standaard
Ze spreken daar over 7 en 8%?
Mis ik iets?
Dat is toch stukken hoger dan wat we gezien hebben de laatste maanden!
Mis ik iets?
Dat is toch stukken hoger dan wat we gezien hebben de laatste maanden!
Voor Ghelamco krijg je inderdaad een coupon van 7 % (3j) en 7,875 % (5j) maar het zijn wel coupures van 100.000 euro, dus ik vrees niet voor de meesten van ons.