Spaarrekeningen bij diverse banken
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Spaarrekeningen bij diverse banken
Gezien ik pas een half jaar 'weg' ben bij de grootbank en voordien enkel Rabo erbij had, heb ik een vraag:
Als ik het hier zo lees lijkt het me ideaal om bij vrijwel alle banken hier vernoemd een rekening standby te hebben? Als er dan een actie komt kan je direct overschrijven. Om een rekening nog te openen moet je vaak weken wachten, merk ik..
Moet ik dan minimaal per jaar een paar verrichtingen op de rekeningen doen en/of een minimaal saldo laten staan?
Dank bij voorbaat!
Als ik het hier zo lees lijkt het me ideaal om bij vrijwel alle banken hier vernoemd een rekening standby te hebben? Als er dan een actie komt kan je direct overschrijven. Om een rekening nog te openen moet je vaak weken wachten, merk ik..
Moet ik dan minimaal per jaar een paar verrichtingen op de rekeningen doen en/of een minimaal saldo laten staan?
Dank bij voorbaat!
Laatst gewijzigd door xyper op 10 augustus 2008, 05:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Spaarrekeningen bij diverse banken
Moeilijk om die vraag in het algemeen te beantwoorden. Bij de meeste banken die hier vernoemd worden mag alles op nul blijven. Bij de 'gewonere' banken zoals Argenta, Recordebank en Grootbanken mag men stellen dat je gemiddeld op het einde van het jaar een saldo van 50 euro moet hebben op de zichtrekening .xyper schreef: Gezien ik pas een half jaar 'weg' ben bij de grootbank en voordien enkel Rabo erbij had, heb ik een vraag:
Dank bij voorbaat!
Wel regelmatig inloggen of je paswoord verloopt soms.
rabbank.be , dhb, CE, DB dat mag allemaal nul zijn.
Bij Dexia gooit men je naar een paar jaar buiten met een klein saldo en geen verrichtingen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@paul: dat zou het voor mij zeer gemakkelijk maken, want ik moet nog naar mijn Dexia kantoor om mijn zichtrekening die al een half jaar "slaapt" te liquideren
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
op het einde van het jaar wordt de rekening gepresenteerd voor uw zichtrekening en dat zou wel eens de aanzet kunnen vormen om het als de bliksem te gaan opdoeken.Jay schreef: @paul: dat zou het voor mij zeer gemakkelijk maken, want ik moet nog naar mijn Dexia kantoor om mijn zichtrekening die al een half jaar "slaapt" te liquideren
Een half jaar slapen is niet genoeg voor Dexia, een paar jaar en dan krijg je een chequee thuis met alle onkosten eraf. Niet echt aan te raden.centenkliever schreef:op het einde van het jaar wordt de rekening gepresenteerd voor uw zichtrekening en dat zou wel eens de aanzet kunnen vormen om het als de bliksem te gaan opdoeken.Jay schreef: @paul: dat zou het voor mij zeer gemakkelijk maken, want ik moet nog naar mijn Dexia kantoor om mijn zichtrekening die al een half jaar "slaapt" te liquideren
Bedankt !!
Beste mensen,
Ik lees hier al een paar maand, maar heb nu pas besloten mij te registreren. Ik vind deze site een prima initiatief voor diegenen die een beetje aan financieel analfabetisme lijden. Zelf ben ik eigenlijk ook zo iemand.
Om to the point te komen even een korte situatieschets. Ikzelf heb een ernstige fysieke handicap en leef daarom samen met mijn moeder. Deze zal binnenkort scheiden van mijn vader, wat ertoe leidt dat wij van plan zijn om binnen het jaar in een bouwproject te investeren.
Bijgevolg heb ik geredeneerd dat wij, ter belegging van onze spaarcenten, beter ons geld investeren bij een bank die een hoge basisrente biedt.
Zo kwam ik uit bij de e-spaarrekening van Argenta en de Lion Deposit van de ING. Is dit - gegeven mijn situatie- een verdedigbare keuze of zijn er betere alternatieven?
Met dank voor uw antwoord,
Matthias
Ik lees hier al een paar maand, maar heb nu pas besloten mij te registreren. Ik vind deze site een prima initiatief voor diegenen die een beetje aan financieel analfabetisme lijden. Zelf ben ik eigenlijk ook zo iemand.
Om to the point te komen even een korte situatieschets. Ikzelf heb een ernstige fysieke handicap en leef daarom samen met mijn moeder. Deze zal binnenkort scheiden van mijn vader, wat ertoe leidt dat wij van plan zijn om binnen het jaar in een bouwproject te investeren.
Bijgevolg heb ik geredeneerd dat wij, ter belegging van onze spaarcenten, beter ons geld investeren bij een bank die een hoge basisrente biedt.
Zo kwam ik uit bij de e-spaarrekening van Argenta en de Lion Deposit van de ING. Is dit - gegeven mijn situatie- een verdedigbare keuze of zijn er betere alternatieven?
Met dank voor uw antwoord,
Matthias
De voorwaarden doornemen of er iets instaat ivm 'slapende rekening'. Is ook bij elke bank verschillend.centjessparen schreef:Iemand enig idee hoe dit zit bij citibank? Ik heb mij ingeschreven voor één van hun acties en dus mijn rekeningnummers ontvangen maar dan besloten toch niet deel te nemen en dus nog wel steeds de rekeningen in mijn bezit. Kunnen ze mij hiervoor een bedrag aanrekenen of kan ik dit gewoon zo laten en niets erop storten.paul schreef:
Moeilijk om die vraag in het algemeen te beantwoorden. Bij de meeste banken die hier vernoemd worden mag alles op nul blijven. Bij de 'gewonere' banken zoals Argenta, Recordebank en Grootbanken mag men stellen dat je gemiddeld op het einde van het jaar een saldo van 50 euro moet hebben op de zichtrekening .
Wel regelmatig inloggen of je paswoord verloopt soms.
rabbank.be , dhb, CE, DB dat mag allemaal nul zijn.
Bij Dexia gooit men je naar een paar jaar buiten met een klein saldo en geen verrichtingen
thanks