Wijzigingen bij Argenta termijnrekening
TIP
Wijzigingen bij Argenta termijnrekening
Sinds augustus heeft argenta het minimumbedrag verlaagd voor termijnplaatsingen van 3.750 EUR naar 250 EUR.
Vanaf nu kunnen er trouwens ook termijnplaatsingen gebeuren waarbij de intrest ook wordt gekapitaliseerd.
Stel bvb. plaatsing op 3 jaar => tot voor kort werd elk jaar intrest uitbetaald. Vanaf nu heb je als klant ook de keuze om deze niet uit te betalen en mee te kapitaliseren tot de einddatum van de plaatsing.
Zeg maar vanaf nu identiek zelfde principe als vroeger bij een kasbon.
Vanaf nu kunnen er trouwens ook termijnplaatsingen gebeuren waarbij de intrest ook wordt gekapitaliseerd.
Stel bvb. plaatsing op 3 jaar => tot voor kort werd elk jaar intrest uitbetaald. Vanaf nu heb je als klant ook de keuze om deze niet uit te betalen en mee te kapitaliseren tot de einddatum van de plaatsing.
Re: Wijzigingen bij Argenta termijnrekening
Uiteindelijk is er dus geen verschil meer tussen een termijnrekening en kasbon als nu ook de intresten gekapitaliseerd worden?Bart schreef: Sinds augustus heeft argenta het minimumbedrag verlaagd voor termijnplaatsingen van 3.750 EUR naar 250 EUR.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nee, dit klopt.
Dit is niet zo vanzelfsprekend. Bij bvb. Rabobank kan dit niet. Daar worden je interesten steeds jaarlijks uitbetaald (natuurlijk in het voordeel van de bank bij dalende intresten, zo moeten ze niet kapitaliseren. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook bij stijgende interesten...).
Zo geven zij er een uitleg aan dat het plaatsingbedrag niet kan aangepast worden (gebeurt in feite wel als je kapitaliseer want jaarlijks komt je interest erbij) want dat een termijnrekening steeds een vast bedrag is over een vast termijn.
Dit is niet zo vanzelfsprekend. Bij bvb. Rabobank kan dit niet. Daar worden je interesten steeds jaarlijks uitbetaald (natuurlijk in het voordeel van de bank bij dalende intresten, zo moeten ze niet kapitaliseren. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook bij stijgende interesten...).
Zo geven zij er een uitleg aan dat het plaatsingbedrag niet kan aangepast worden (gebeurt in feite wel als je kapitaliseer want jaarlijks komt je interest erbij) want dat een termijnrekening steeds een vast bedrag is over een vast termijn.
Mogelijk nog een heel klein verschil de 0,14% taks die je mogelijk op kasbons moet betalen in tegenstelling tot de termijnrekening waar geen taks op moet betaald worden. Ingeval het een kasbon op redelijk lange termijn is durft en kantoorhouder uit commerciele overwegingen die taks weleens ten laste nemenBartVW schreef:Uiteindelijk is er dus geen verschil meer tussen een termijnrekening en kasbon als nu ook de intresten gekapitaliseerd worden?Bart schreef: Sinds augustus heeft argenta het minimumbedrag verlaagd voor termijnplaatsingen van 3.750 EUR naar 250 EUR.
Eerlijk gezegd, ik heb nooit een termijnrekening of een kasbon gehad, dus bij mij is het eigenlijk op dat vlak allemaal van hier en daar een beetje opvangen en vooral uit nieuwsgierigheid
Laatst gewijzigd door paul op 11 augustus 2008, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
volgens mij bestaat die taks van 0,14 % niet meer sedert enkele jaren bij aanschaf van kasbons en andere effecten, wel nog bij verkoop van effecten
weeral wat bijgeleerd. Zoals ik verteld heb , heb niet echt ervaring op de vlakt.karatekid schreef: volgens mij bestaat die taks van 0,14 % niet meer sedert enkele jaren bij aanschaf van kasbons en andere effecten, wel nog bij verkoop van effecten
Aan en verkoop van effecten ( aandelen ) is mi 0,17% dus ook bij aankoop EN bij de verkoop.
Op de vlak ben ik meer thuis. Er is of was een uitzonder voor 'certificaten van buitenlandse aandelen daar zou het maar 0,07% zijn, maar certificaten is weeral mijn ding niet voor 100%