beste spaarrekening voor minderjarige
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
beste spaarrekening voor minderjarige
Vandaag ontdekte ik dat veel banken minderjarigen uitsluiten bij het openen van een spaarrekening.
Welke bank(en) heeft momenteel de beste voorwaarden voor minderjarigen ?
Welke bank(en) heeft momenteel de beste voorwaarden voor minderjarigen ?
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: beste spaarrekening voor minderjarige
vreemd, de banken trachten reeds van zeer vroeg de minderjarigen aan hen te binden. Het begon al op de lagere school met het spaarboekske van ASLK, nu Fortis met oa gratis rekening tot 25 jaar, de zakgeld-affaire van enkele weken terug, jongerenmagazine, kortingen voor evenementen, Ing bij opening van een rekening ontvang je een CDrom en € 10, volgens mij zien de banken ze maar al te graag komen en beslist niet alleen ING en Fortis.
Kan je iets duidelijker zijn met 'veel banken' en namen noemen?
Kan je iets duidelijker zijn met 'veel banken' en namen noemen?
Laatst gewijzigd door centenkliever op 12 augustus 2008, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ken inderdaad ook niet meteen een bank die minderjarigen uitsluit. Het standpunt van de banken is immers, hoe jonger hoe beter, want dat zijn klanten die ze misschien levenslang kunnen binden.
Het is dan ook geen toeval dat alle grootbanken hun diensten gratis aanbieden aan kinderen en jongeren tot 25 jaar.
Maar om nu een speciale rekening te openen voor een kind. Ik denk dat de gewone voorwaarden die je momenteel op de markt kan vinden zeker zo goed zijn. En die voorwaarden vind je momenteel bij zeer veel banken.
Het is dan ook geen toeval dat alle grootbanken hun diensten gratis aanbieden aan kinderen en jongeren tot 25 jaar.
Maar om nu een speciale rekening te openen voor een kind. Ik denk dat de gewone voorwaarden die je momenteel op de markt kan vinden zeker zo goed zijn. En die voorwaarden vind je momenteel bij zeer veel banken.
Eén van de banken waar ik een spaarrekening voor mijn zoontje wou openen was Deutsche Bank. Maar rekeninghouder moest meerderjarig zijn om te kunnen genieten van de gunstige voorwaarden.
Een andere keuze was DHB Bank: maar precies hetzelfde. Meerderjarig !
Een andere keuze was DHB Bank: maar precies hetzelfde. Meerderjarig !
De banken zien inderdaad graag de jongeren komen zodat ze gewend raken aan hun produkten: zichtrekening, bancontact, ...
Maar een spaarboekje met hoge rente kan je als minderjarige volgens mij niet zo gemakkelijk openen.
Maar een spaarboekje met hoge rente kan je als minderjarige volgens mij niet zo gemakkelijk openen.
Inderdaad Sofie dat is mijn statement:
een spaarrekening met hoge rente kan je niet afsluiten voor minderjarige !
Maar welke bank geeft de beste voorwaarden voor minderjarigen
Bij Argenta E-Spaarrekening zie ik op eerste zich geen beperking qua leeftijd.Langdorp schreef: Inderdaad Sofie dat is mijn statement:
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
- Credit Europe, kan je een spaarrekening openen op naam van een minderjarige.Langdorp schreef: Inderdaad Sofie dat is mijn statement:
- Keytrade, Azur openen = géén probleem
- Record, top spaarrekening openen géén probleem. Ik kan je hier doorverwijzen naar een heel goed kantoor in de onmiddellijke buurt van Langdorp.
Je zal wel telkens moeten openen als wettelijke vertegenwoordiger(s). Dit wil zeggen dat de rekening op naam van de minderjarige staat en tot zijn/haar meerderjarigheid beheert wordt door de wettelijke vertegenwoordiger(s).
bij argenta zijn er zeker geen problemen, daar heb ik als minderjarige ook altijd een rekening gehad
bij kbc moet het ook te doen zijn om een rekening te openen voor een kind, voordeel is dat er geen kosten zijn als je jonger bent dan 25 en ze geven 4% aan iedereen, dus is ook niet slecht op dit moment
fortis en dexia hebben zelfs speciale jongeren rekeningen waar ze normaal gezien ook een hogere rente opgeven, dus dat zal nu waarschijnlijk ook wel 4% zijn
bij kbc moet het ook te doen zijn om een rekening te openen voor een kind, voordeel is dat er geen kosten zijn als je jonger bent dan 25 en ze geven 4% aan iedereen, dus is ook niet slecht op dit moment
fortis en dexia hebben zelfs speciale jongeren rekeningen waar ze normaal gezien ook een hogere rente opgeven, dus dat zal nu waarschijnlijk ook wel 4% zijn