Obligatie
TIP
Obligatie
Zal het in 2013 nog interessant zijn om obligaties te kopen ?
Hoe weet men dat een obligatie achtergesteld is ?
Hoe weet men dat een obligatie achtergesteld is ?
Re: Obligatie
Er staan vele obligatieuitgiftes op stapel. Of die interessant zijn, zullen we geval per geval beoordelen. In de loop van 2012 hebben we gezien dat de uitgiftes steeds risicovoller werden naarmate het jaar vorderde. Benieuwd wat nog op ons afkomt.
Normaal gezien staat in de financiele Infofiche of een obligatie achtergesteld is of niet. De obligatie van Omega Pharma Invest leert ons echter dat obligaties ook de-facto achtergesteld kunnen zijn, wat toch op de grens van misleidend is.
Normaal gezien staat in de financiele Infofiche of een obligatie achtergesteld is of niet. De obligatie van Omega Pharma Invest leert ons echter dat obligaties ook de-facto achtergesteld kunnen zijn, wat toch op de grens van misleidend is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
is januari een maand waar veel wordt in aangeboden?
aangezien de rente dan wordt uitbetaald en veel mensen op zoek gaan naar kansjes, net zoals ik?
Merry Christmas!
aangezien de rente dan wordt uitbetaald en veel mensen op zoek gaan naar kansjes, net zoals ik?
Merry Christmas!
ik weet niet of dit hier aan de juist plaats is, maar ik zoek mijn oblg uit via boerse-stuttgart.en heb een gratis account/portefolio via boerse-frankfurt.op het eerst kan man beter zoeken en op de andere kan men in het portefolio gemaakelijk opslaan, zij hebben ook een engl site
wie duits niet zo goed kent
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik kijk daar ook soms; maar via welk kanaal koop jij dan aan in Belgie ?masterm schreef:ik weet niet of dit hier aan de juist plaats is, maar ik zoek mijn oblg uit via boerse-stuttgart.en heb een gratis account/portefolio via boerse-frankfurt.op het eerst kan man beter zoeken en op de andere kan men in het portefolio gemaakelijk opslaan, zij hebben ook een engl site
Ik nam afgelopen 2 weken mijn meerwaarde, en ruilde verschillende obligaties aan meer dan 110% in voor cash.
Ik wacht op nieuwe obligatie opportuniteiten, of parkeer het ondertussen even tot de rente de andere richting uitgaat.
Een KBC aan 1,53% netto gedurende 3 jaar, daar pas ik echt voor. Dan toch liever een spaarboekje. Er zijn er genoeg die meer geven.
Ik wacht op nieuwe obligatie opportuniteiten, of parkeer het ondertussen even tot de rente de andere richting uitgaat.
Een KBC aan 1,53% netto gedurende 3 jaar, daar pas ik echt voor. Dan toch liever een spaarboekje. Er zijn er genoeg die meer geven.
Binnen enkele dagen komt een nieuwe obligatie uit van Vranken Monopole.
http://www.oblis.be/nl/vranken-pommery- ... e-sa-18282" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oblis.be/nl/vranken-pommery- ... e-sa-18282" onclick="window.open(this.href);return false;
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Absoluut geen aanrader overigens, die Vranken obligatie: 2.75% netto rendement op 6 jaar, voor een quasi achtergestelde obligatie, van een emittent met een hoge schuldgraad. Nee bedankt, wat mij betreft.
Inderdaad hoger dan gemiddeld risico. Ik twijfel nog. Netto actueel rendement bedraagt wel 3,77% (ipv 2,75%).disterminator schreef:Absoluut geen aanrader overigens, die Vranken obligatie: 2.75% netto rendement op 6 jaar, voor een quasi achtergestelde obligatie, van een emittent met een hoge schuldgraad. Nee bedankt, wat mij betreft.
Toch verwacht ik dat die obligatielening op een minimum aan tijd zal uitverkocht zijn.
3,77% is het netto actuarieel rendement zonder rekening te houden met 25% RV.
2,75% is het netto actuarieel rendement met rekening te houden met 25% RV.
Klopt.Werkpaard schreef:3,77% is het netto actuarieel rendement zonder rekening te houden met 25% RV.
Dus netto rendement bedraagt inderdaad 2,753%.
Heb gisteren nog getwijfeld om eventueel een eerder beperkt bedrag te investeren, maar ik zal dit uiteindelijk niet doen.
Ik verwacht wel dat deze obligatielening direct uitverkocht zal zijn.
Ik verwacht wel dat deze obligatielening direct uitverkocht zal zijn.
Persoonlijk vind ik de schulenlast ook nogal hoog. Weet het nog niet goed maar ik denk te passen. Kun je ergens anders dan bij KBC intekenen?
jupi schreef:Persoonlijk vind ik de schulenlast ook nogal hoog. Weet het nog niet goed maar ik denk te passen. Kun je ergens anders dan bij KBC intekenen?
Intekenen kan o.a. ook bij Rabobank.
voor een beperkt bedrag... laat maar komen.
tenzij er hier iemand een beter alternatief weet (2,75% op 6 jaar vaste rente)
tenzij er hier iemand een beter alternatief weet (2,75% op 6 jaar vaste rente)