Risco Kaupthing Edge?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Risco Kaupthing Edge?
Als ik het goed begrijp heeft kaupthing het moeilijk in ijsland en daarom bieden ze in andere landen een HEEL hoge rente aan, en blijkbaar hebben ze dit keer ook winst gemaakt, terwijl andere banken verlies hebben. (sorry als ik hier mis ben).
Dus als ze al winst hebben in deze moeilijke tijden zie ik het niet snel failliet gaan hoor!!
Plus door de reden die ik juist zei zullen ze hun rente hoog houden hoor, maar ze zullen doen wat de markt doet:) En momenteel ziet dat nog goed uit qua spaarrentes
Dus als ze al winst hebben in deze moeilijke tijden zie ik het niet snel failliet gaan hoor!!
Plus door de reden die ik juist zei zullen ze hun rente hoog houden hoor, maar ze zullen doen wat de markt doet:) En momenteel ziet dat nog goed uit qua spaarrentes
Een vraagje: in het begin van het jaar (einde het vorige jaar) keren banken interesten uit aan de spaarders. Is het dan zo dat ze in het laatste kwartaal 'veel' verlies maken? Ik kan me inbeelden dat ze bv. bij Kaupthing dan in het laatste kwartaal waarschijnlijk verlies (of veel minder winst) gaan maken in het laatste (of eerste) kwartaal. Of wordt de spaarinterest over het hele jaar 'verdeeld'.azirtoo schreef: Als ik het goed begrijp heeft kaupthing het moeilijk in ijsland en daarom bieden ze in andere landen een HEEL hoge rente aan, en blijkbaar hebben ze dit keer ook winst gemaakt, terwijl andere banken verlies hebben. (sorry als ik hier mis ben).
Of zie ik het weer te simpel.
Die spaarinteresten gaan ook niet van de rekening, die komen OP de rekeningen van de klanten. Dit verhoogt weer de geldcreatiemassa van de banken, kunnen zo de balansen opsmukken.
Anderzijds, gewoon onder de 20.000 euro per persoon per bank blijven en je hoeft je geen slapeloze nachten tegemoet te gaan.
Anderzijds, gewoon onder de 20.000 euro per persoon per bank blijven en je hoeft je geen slapeloze nachten tegemoet te gaan.
Er moet inderdaad 1000 euro blijven staan. Ik heb per email een bevestiging gekregen:fdgroote schreef:Als student wip ik geregeld eens onder die 1000€-grens die Kautphing op z'n Edge rekeningen stelt. Toen ik enkele weken geleden een brief kreeg van een revisorenkantoor om mijn tegoeden bij KE te verifiëren kreeg ik nochthans een rentevergoeding conform het toen geldend tarief van 4% + 2% + 1%. (Ik ben er wel nog niet zolang klant dat ik er een getrouwheidspremie zou kunnen genieten)Hasse schreef: Hallo,
ik heb de voorbije twee weken tweemaal met de klantendienst van Kaupthing gebeld.
Eenmaal werd mij verplicht 1000 euro op de rekening te laten staan, anders moest ze worden gesloten.
De tweede maal vertelde men mij dat als ik geen 1000 euro laat staan op de rekening dat ik gewoon niet kan genieten van de aangroeipremie.
Rara, wat is er nu van? Kan iemand van jullie mij bevestigen welke de juiste versie is?
PS: bedoeling is om even alles weg te nemen zolang ik geen centjes kan missen.
Geachte Heer,
Wij danken u voor uw vraag.
De Kaupthing Edge dienst eist een minimumbedrag van 1000€ voor elke rekening van opening tot sluiting.
Dit bedrag kan tussen uw verschillende rekeningen (zichtrekening, spaarrekening of termijnrekening) verdeeld worden. U moet ook weten dat wij één maand de tijd geven aan onze klanten om een overschrijving uit te voeren.
De aangroeipremie gedurende zes maanden begint te lopen vanaf de dag dat het geld op de rekening staat. Wanneer u geld afhaalt in deze eerste zes maanden, blijft de aangroeipremie gelden voor het geld dat nog op de rekening staat.
Indien u nog vragen hebt, aarzel dan niet om onze Help Desk te contacteren op +32 2 533 16 61 van maandag tot vrijdag tussen 8u30 en 18u.
Met vriendelijke groet,
Het Kaupthing Edge Team
@ filip3
er zijn meerdere mogelijkheden: ofwel wordt een gespreide provisie aangelegd door de bank in de loop van het jaar, zodat het "gewicht" van de toegekende kosten (ten laste van de bank: intresten, premie, ...) gespreid wordt over meerdere kwartalen, ofwel wordt dit ten laste gelegd van het laatste kwartaal van het kalenderjaar/boekjaar (of het kwartaal waarin een rekening wordt afgesloten)
let wel: banken hebben uiteraard ook opbrengsten (uit hun eigen beleggingsverkeer in andere producten, ...) die ze uiteraard ook in hun boekhouding verwerken, ook dit kan dan gespreid gebeuren of eenmalig op het einde van het jaar
en ik kan me inbeelden dat de banken de techniek qua verwerking van opbrengsten en kosten wel wat op elkaar afstemmen om geen al te vertekende kwartaalcijfers te moeten presenteren
olleke
er zijn meerdere mogelijkheden: ofwel wordt een gespreide provisie aangelegd door de bank in de loop van het jaar, zodat het "gewicht" van de toegekende kosten (ten laste van de bank: intresten, premie, ...) gespreid wordt over meerdere kwartalen, ofwel wordt dit ten laste gelegd van het laatste kwartaal van het kalenderjaar/boekjaar (of het kwartaal waarin een rekening wordt afgesloten)
let wel: banken hebben uiteraard ook opbrengsten (uit hun eigen beleggingsverkeer in andere producten, ...) die ze uiteraard ook in hun boekhouding verwerken, ook dit kan dan gespreid gebeuren of eenmalig op het einde van het jaar
en ik kan me inbeelden dat de banken de techniek qua verwerking van opbrengsten en kosten wel wat op elkaar afstemmen om geen al te vertekende kwartaalcijfers te moeten presenteren
olleke
alle stortingen voor 31/08 genieten 2 % aangroei (in feite dus 1 % na 6 maand). Boodschap is dus: storten voor 31/8.
mijns inziens gaan ze verder op dit elan. indien niet, dan gaat ge een vlucht zien van heel wat spaargeld.
mijns inziens gaan ze verder op dit elan. indien niet, dan gaat ge een vlucht zien van heel wat spaargeld.
Even mijn vraag nog eens in de schijnwerpers zetten (stond ongelukkig als laatste post op pagina 2)Vaganzza schreef: Wat ik mij nog afvraag: wat na 31/08? Hoeveel aangroei geven zij dan nog? 1%?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
zie wat Orpheuske zegt net hierboven:Vaganzza schreef:Even mijn vraag nog eens in de schijnwerpers zetten (stond ongelukkig als laatste post op pagina 2)Vaganzza schreef: Wat ik mij nog afvraag: wat na 31/08? Hoeveel aangroei geven zij dan nog? 1%?
"mijns inziens gaan ze verder op dit elan. indien niet, dan gaat ge een vlucht zien van heel wat spaargeld."
Wij kunnen daar enkel op gokken. Enkel Kaupthing zelf weet dit wat ze gaan doen na 31/08.
Ja had ik ook al gelezen, ik verwacht dit ook wel. Ik bedoelde eigenlijk of ze in het verleden (voor de huidige actie) ook een aangroei- en getrouwheidspremie gegeven hebben.BartVW schreef:zie wat Orpheuske zegt net hierboven:Vaganzza schreef:
Even mijn vraag nog eens in de schijnwerpers zetten (stond ongelukkig als laatste post op pagina 2)
"mijns inziens gaan ze verder op dit elan. indien niet, dan gaat ge een vlucht zien van heel wat spaargeld."
Wij kunnen daar enkel op gokken. Enkel Kaupthing zelf weet dit wat ze gaan doen na 31/08.
Dit komt van de site van KE:
Als je dit leest, zullen we ons (waarschijnlijk) geen zorgen moeten makenUw spaargeld geniet met Kaupthing Edge van de beste voorwaarden en tarieven op de markt. Ons doel is duidelijk: u de hoogste interest aanbieden voor uw spaargeld. En dit zowel op korte als op lange termijn.
@ fdgroote
Ik zie nu pas dat je een tijdje geleden een brief kreeg van het revisorenkantoor ter bevestiging van uw spaarsaldo (waarschijnlijk binnen het kader van de circularisatie der klanten). Dit is in mijn ogen uitermate positief. Hoewel het een gebruikelijke praktijk is in de controlewerkzaamheden van een bedrijf, kan ik mij niet inbeelden dat één der kleine beleggers hier te lande reeds dergelijk soort controlemiddel heeft gekregen van één van onze Belgische banken. Het getuigt mi inderdaad van een gedegen controle van Kaupthing Bank door het revisorenkantoor.
Ik zie nu pas dat je een tijdje geleden een brief kreeg van het revisorenkantoor ter bevestiging van uw spaarsaldo (waarschijnlijk binnen het kader van de circularisatie der klanten). Dit is in mijn ogen uitermate positief. Hoewel het een gebruikelijke praktijk is in de controlewerkzaamheden van een bedrijf, kan ik mij niet inbeelden dat één der kleine beleggers hier te lande reeds dergelijk soort controlemiddel heeft gekregen van één van onze Belgische banken. Het getuigt mi inderdaad van een gedegen controle van Kaupthing Bank door het revisorenkantoor.
En dus brengt dit revisorenkantoor ons tijdig op de hoogte van een mogelijk faillisement?rob schreef: @ fdgroote
mvg
nepster
Zo'n controlebrief is heel normaal.
Elke belgische bank, moet zich verplicht laten auditeren. Een van die werkzaamheden die dan gebeurd, is dat de rekeningsaldo's van de klanten worden gecontroleerd op hun correctheid. De revisor (lees zijn pas afgestudeerde werknemers) doet dit aan de hand van een steekproef door enkele klanten aan te schrijven.
Een paar jaar geleden heb ik eens zo'n 'confirmatiebrief' ontvangen van KBC.
Elke belgische bank, moet zich verplicht laten auditeren. Een van die werkzaamheden die dan gebeurd, is dat de rekeningsaldo's van de klanten worden gecontroleerd op hun correctheid. De revisor (lees zijn pas afgestudeerde werknemers) doet dit aan de hand van een steekproef door enkele klanten aan te schrijven.
Een paar jaar geleden heb ik eens zo'n 'confirmatiebrief' ontvangen van KBC.