Overzicht getrouwheidspremie en vervaldatum
Overzicht getrouwheidspremie en vervaldatum
Eerst en vooral vind ik het totaal overzicht dat je kan verkrijgen op de beveiligde kant van de getrouwheidsrentes en de respectievelijke vervaldata gewoon geweldig!
Prima rabo, dit vind je nergens!
maar nu vroeg ik me af: aangezien de gewone basisrente ook wel eens durft te veranderen, waarom is er in dat overzicht geen extra kolom met de basisrente en de vervaldatum? Of mis ik iets?
Prima rabo, dit vind je nergens!
maar nu vroeg ik me af: aangezien de gewone basisrente ook wel eens durft te veranderen, waarom is er in dat overzicht geen extra kolom met de basisrente en de vervaldatum? Of mis ik iets?
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Overzicht getrouwheidspremie en vervaldatum
De vervaldatum van de basisrente is altijd het einde van het jaar he.
Je krijgt je basisrente uitgekeerd op het bedrag dat de laatste kalenderdag van het jaar op je rekening staat. Ook al staat je geld nog maar een dag op de spaarrekening.
Je krijgt je basisrente uitgekeerd op het bedrag dat de laatste kalenderdag van het jaar op je rekening staat. Ook al staat je geld nog maar een dag op de spaarrekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
klopt niet helemaal, de basisrente wordt wel uitgekeerd op de laatste kalenderdag van het jaar maar wordt wel berekend op alle bedragen die dat kalenderjaar op de rekening heeft gestaan en natuurlijk voor de duur daarvan, dus niet enkel op het bedrag dat op 31 december op de rekening staat.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
dus zou het toch interessant zijn dat ook als overzicht te krijgen, niet?
de getrouwheidspremie klinkt vast voor een jaar, juist?
de basis rente niet, als die de eerste 3 maand 2% is en dan zakt naar 1,8% voor de volgende 4 maand om dan weer te stijgen naar 1,85% en dan weer te zakken naar 1,65%, Dan ben ik het overzicht kwijt.
ik weet wel dat geld afnemen, hier geen schade toebrengt, want de rente is op dag basis.
ik zou het ergens normaal vinden om in datzelfde overzicht ook een kolom voor deze basisrente te voorzien ...
de getrouwheidspremie klinkt vast voor een jaar, juist?
de basis rente niet, als die de eerste 3 maand 2% is en dan zakt naar 1,8% voor de volgende 4 maand om dan weer te stijgen naar 1,85% en dan weer te zakken naar 1,65%, Dan ben ik het overzicht kwijt.
ik weet wel dat geld afnemen, hier geen schade toebrengt, want de rente is op dag basis.
ik zou het ergens normaal vinden om in datzelfde overzicht ook een kolom voor deze basisrente te voorzien ...
Ik vind de bestaande informatie hierover toch al heel uitgebreid.
Je kunt op elk moment het exacte bedrag bekijken dat je al opgebouwd hebt.
En bovendien krijgt je jaarlijks de gedetailleerde berekening van de intrest die betaald werd, waarop wel het overzicht per periode en intrestvoet staat.
Je kunt op elk moment het exacte bedrag bekijken dat je al opgebouwd hebt.
En bovendien krijgt je jaarlijks de gedetailleerde berekening van de intrest die betaald werd, waarop wel het overzicht per periode en intrestvoet staat.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
De informatie over de lopende getrouwheidspremies is voornamelijk bedoeld om onze klanten duidelijk te informeren over de verschillende gelijktijdig lopende getrouwheidspremies op hun rekeningen. Die informatie is absoluut noodzakelijk om te weten wanneer geld kan worden afgehaald zonder dat er getrouwheidspremie verloren gaat.
Voor de basisrente is die informatie minder belangrijk, omdat de basisrente sowieso per dag wordt berekend en er geen minimum periode is dat het geld op de rekening moet blijven staan om de basisrente toegekend te krijgen.
Wat uiteraard wel interessant is, is welke basisrente voor uw kapitaal werd toegepast in de loop van het jaar, aangezien deze basisrente kan variëren.
Dat overzicht krijgt u te zien bij de detailberekening van uw interesten dat ter beschikking wordt gesteld na de uitbetaling ervan. U kan dan zelf online raadplegen welk kapitaal op uw rekeningen welke rente opleverde, aan welk tarief en voor hoeveel dagen.
Uiteraard kunnen wij historische rentevoeten altijd gerust doorgeven, aangezien het hier om een tarief gaat dat niet afhankelijk is van uw stortingen of afhalingen, en de toekenning ervan niet individueel bepaald is.
In 2012 bedroeg de basisrente bij Rabobank.be:
Op de Rabo Spaarrekening:
01/01/2012 tot en met 14/05/2012: 1,90%
15/05/2012 tot en met 01/07/2012: 1,80%
02/07/2012 tot en met 09/09/2012: 1,60%
10/09/2012 tot en met 31/12/2012: 1,50%
De basisrente blijft ook in 2013 voorlopig behouden op 1,50%
Op de Rabo Plus Account:
01/01/2012 tot en met 14/05/2012: 1,25%
15/05/2012 tot en met 01/07/2012: 1,10%
02/07/2012 tot en met 09/09/2012: 0,90%
10/09/2012 tot en met 31/12/2012: 0,65%
De basisrente blijft ook in 2013 voorlopig behouden op 0,65%
Voor de basisrente is die informatie minder belangrijk, omdat de basisrente sowieso per dag wordt berekend en er geen minimum periode is dat het geld op de rekening moet blijven staan om de basisrente toegekend te krijgen.
Wat uiteraard wel interessant is, is welke basisrente voor uw kapitaal werd toegepast in de loop van het jaar, aangezien deze basisrente kan variëren.
Dat overzicht krijgt u te zien bij de detailberekening van uw interesten dat ter beschikking wordt gesteld na de uitbetaling ervan. U kan dan zelf online raadplegen welk kapitaal op uw rekeningen welke rente opleverde, aan welk tarief en voor hoeveel dagen.
Uiteraard kunnen wij historische rentevoeten altijd gerust doorgeven, aangezien het hier om een tarief gaat dat niet afhankelijk is van uw stortingen of afhalingen, en de toekenning ervan niet individueel bepaald is.
In 2012 bedroeg de basisrente bij Rabobank.be:
Op de Rabo Spaarrekening:
01/01/2012 tot en met 14/05/2012: 1,90%
15/05/2012 tot en met 01/07/2012: 1,80%
02/07/2012 tot en met 09/09/2012: 1,60%
10/09/2012 tot en met 31/12/2012: 1,50%
De basisrente blijft ook in 2013 voorlopig behouden op 1,50%
Op de Rabo Plus Account:
01/01/2012 tot en met 14/05/2012: 1,25%
15/05/2012 tot en met 01/07/2012: 1,10%
02/07/2012 tot en met 09/09/2012: 0,90%
10/09/2012 tot en met 31/12/2012: 0,65%
De basisrente blijft ook in 2013 voorlopig behouden op 0,65%
Dank voor uw antwoord.
Ik ben er zeker van dat vele aandachtige spaarders baat zouden hebben bij het overzichtje die je hier heeft, een mens vergeet dat allemaal rap .
Misschien dit overzichtje invoegen, in de sectie waar je je intrest kan berekenen.
Heb je ook zoiets voor de gift account?
Ik ben er zeker van dat vele aandachtige spaarders baat zouden hebben bij het overzichtje die je hier heeft, een mens vergeet dat allemaal rap .
Misschien dit overzichtje invoegen, in de sectie waar je je intrest kan berekenen.
Heb je ook zoiets voor de gift account?
Gift account heeft zelfde tarief als Plus account.