betrouwbaarheid banken
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
betrouwbaarheid banken
Hallo,
Elke bank heeft een "index" naar betrouwbaarheid. AAA is de beste index.
Heeft iemand een overzicht voor alle banken? Als de economie minder goed tot slecht zou gaan, is het toch belangrijk te weten dat je geld bij een bank staat met een betrouwbare index.
Jaak
Heeft iemand een overzicht voor alle banken? Als de economie minder goed tot slecht zou gaan, is het toch belangrijk te weten dat je geld bij een bank staat met een betrouwbare index.
Jaak
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: betrouwbaarheid banken
welkom op dit forum Jaakjaak schreef: Hallo,
Jaak
het valt me op dat meer en meer mensen plots aan kredietwaardigheid en betrouwbaarheid van hun bank beginnen te twijfelen. Hier zijn al verschillende topics over geopend. Het komt mij een beetje als een trend, om niet te zeggen hysterie, over.
Het bankwezen in België is zéér streng gecontroleerd en de kans dat een bank in faling gaat is volgens mij bijzonder gering. Een dikke 10 jaar geleden ging in Antwerpen de Bank Max Fisher over kop ten gevolge van een frauduleus faillissement. Deze kleine bank leefde zo goed als uitsluitend van diamantairs in Antwerpen. Het Hof van Beroep heeft enkele maanden geleden maar eerst het vonnis geveld tegen de bestuurders die door hun gesjoemel de oorzaak van de faling waren.
In België mag je al decenia terug gaan eer er nog eens bank failliet ging, dit in tegenstelling tot het buitenland ( VS, UK, Italië ...)
Pretaties uit het verleden zijn géén garantie voor de toemomst... ik mag maar hopen dat je angst volledig onterecht is.
Laatst gewijzigd door centenkliever op 15 augustus 2008, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
We zijn in een ander topic al bezig over deze materie, misschien een tip als uitbreiding voor spaargids.be (indien er nog niet zo'n site bestaat)
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Twijfelen aan kredietwaardigheid en betrouwbaarheid, je zou er PAranoia van worden