Is Rabobank.be niet geïnteresseerd in nieuwe klanten?
Re: Is Rabobank.be niet geïnteresseerd in nieuwe klanten?
Als ze overal zo snel en correct zouden antwoorden als hier op het rabobank-forum... over de discussie ivm intresten ga ik me niet uitspreken maar voor de moderator van rabobank hier wil ik wél een lans breken. Daar valt niets op aan te merken.Piper schreef:
Antwoorden op bovengestelde vragen kunnen ze bij Rabobank blijkbaar niet???
Ze zijn waarschijnlijk druk aan het kijken hoeveel geld vandaag en de volgende dagen wegvloeit.
Vanwege een ontgoochelde klant of misschien wel ex-klant.
Je kan zeggen wat je wil, maar Rabo heeft steeds duidelijk, snel en correct gecommuniceerd.
Als je hun rentes te laag vindt, verhuis dan uw geld, punt.
Maar dat gejammer over sponsoring, 'unfair', 'misleiding', 'ontgoocheling', ...
Als je hun rentes te laag vindt, verhuis dan uw geld, punt.
Maar dat gejammer over sponsoring, 'unfair', 'misleiding', 'ontgoocheling', ...
-
- VIP member
- Contacteer:
Alé weer één of andere werknemer van een concurrent van Rabobank die een account aanmaakt gewoon om hier Rabobank zwart te komen maken... Die newbies, zucht ge zou voor minder een "oudgediende" zagevent worden
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
En dus zou ik nu eindelijk ook een bankkaart willen zoals bij een klassieke bank.Piper schreef:
Ze hebben de laatste jaren marktaandeel gekocht en zullen zich voortaan gedragen als een gewone bank met rentes in de buurt van de eerder klassieke banken.
!
Want hun website is overzichtelijk, pensioen fondsen OK, en aangeboden fondsen zonder kosten...
Even werd mijn aandacht getrokken bij dit onderwerp. Meteen ben ik eens gaan kijken wat spaargids zegt over de rentes. Ik ga ervan uit dat vandaag de dag de getrouwheidspremie belangrijk is voor een hoogrentende spaarrekening.
Dan stel ik vast dat Rabobank op de 5de positie staat. Er zijn een aantal banken die gecumuleerde intrest (getrouw+basis) hoger uitkomen maar zoals iedereen weet moet je kijken in februari wat de basis-rente zegt.
Heb je dan liever een aanbod van een bank die vandaag 2,50% geeft en vanaf 1 februari de basis laat zaken zodat je op 2% uitkomt, of kies je vandaag voor een stabiele bank die binnen 3 maand nog dezelfde rente geeft.
Ik heb mijn keuze al enkele jaren gemaakt en blijf mooi bij mijn spaarbanken. Alhoewel Argenta wel op de wip staat ten voordele van Keytrade.
Dan stel ik vast dat Rabobank op de 5de positie staat. Er zijn een aantal banken die gecumuleerde intrest (getrouw+basis) hoger uitkomen maar zoals iedereen weet moet je kijken in februari wat de basis-rente zegt.
Heb je dan liever een aanbod van een bank die vandaag 2,50% geeft en vanaf 1 februari de basis laat zaken zodat je op 2% uitkomt, of kies je vandaag voor een stabiele bank die binnen 3 maand nog dezelfde rente geeft.
Ik heb mijn keuze al enkele jaren gemaakt en blijf mooi bij mijn spaarbanken. Alhoewel Argenta wel op de wip staat ten voordele van Keytrade.
als ik kijk welke banken momenteel "substantieel" een hogere totaalrente geven dan rabobank, zie ik vooral 2 nieuwe internetbanken: nibc en moneyou,
dat zijn 2 banken die zich puur richten op die mensen die sowieso al klant zijn bij rabobank, dus hoe kunnen ze die klanten overhalen om (minstens gedeeltelijk) spaargeld over te hevelen, inderdaad door wat meer intrest te geven, in casu 0,5 %,
ik zet de stap echter niet, enerzijds is het verschil niet groot genoeg, anderzijds zal volgens mij de kloof sowieso terug verkleinen
dat zijn 2 banken die zich puur richten op die mensen die sowieso al klant zijn bij rabobank, dus hoe kunnen ze die klanten overhalen om (minstens gedeeltelijk) spaargeld over te hevelen, inderdaad door wat meer intrest te geven, in casu 0,5 %,
ik zet de stap echter niet, enerzijds is het verschil niet groot genoeg, anderzijds zal volgens mij de kloof sowieso terug verkleinen
Bovendien, als ze reclame maken, komt er reactie dat ze beter meer intrest zouden geven ipv reclame te maken. Maar qua sponsoring zouden ze dan weer méér moeten doen (of toch voor Belgische sporten).Zwiertje schreef: Maar dat gejammer over sponsoring, 'unfair', 'misleiding', 'ontgoocheling', ...
I tend to agree with you: "if you don't like, you know where the door is".
In deze crisistijden moet iedereen besparen dus waarom een bank niet maar da mag wel nie volledig op de kap van de klant zijn.
Zo zouden ze hun reclamekosten wat kunnen drukken wat hier al meermaals is aangehaald.
En wat moeten we denken van de rabomagazines in de bus,zouden ze da nie beter alleen digitaal aanbieden aan al hun klanten ipv op papier(is tenslotte een internetbank hé),
daarmee bespaar je al véél kosten en tis ook beter voor het milieu zonder al da papier.
Wa denk je Rabo?
Zo zouden ze hun reclamekosten wat kunnen drukken wat hier al meermaals is aangehaald.
En wat moeten we denken van de rabomagazines in de bus,zouden ze da nie beter alleen digitaal aanbieden aan al hun klanten ipv op papier(is tenslotte een internetbank hé),
daarmee bespaar je al véél kosten en tis ook beter voor het milieu zonder al da papier.
Wa denk je Rabo?
+1Piper schreef:Lanius schreef:@ Piper: Zonder reclame was ik nooit naar Rabobank.be gestapt!
Ik zocht een bank die hoge rentes gaf. En heb daarvoor verschillende banken afgezocht. Sponserde Rabobank toen geen wielerploeg, ik had er zeker niet naar gekeken (omdat ik het niet kende)! (en ik ben dan niet eens een wielerfan!).
Ochja, ik snap die mensen niet die op fora zitten te klagen tegen hun bank (of het nu Rabobank is, Belfius of iets anders). Onderneem gewoon actie als het op een ander beter is. Had ik meer spaargeld, was ik misschien al over gestapt naar een van de prijsbrekers op dit moment. Maar nu is het de moeite niet. Ik blijf bij rabobank en ondertussen spendeer ik mijn spaargeld aan de verbouwingen. Dat levert mij het meeste op denk ik :-)
1. Ik laat mij alvast niet beïnvloeden door misleidende reclame.
2. Het verschil is vandaag bijzonder groot! Het is vandaag meer dan de moeite om Rabobank te verlaten!
3. Ik heb aIlvast actie ondernomen. Ik ben immers te zwaar ontgoocheld in Rabobank.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dan zeuren ze gewoon dat het bij hun nieuwe bank toch niet zo goed blijkt te zijn ... of over andere dingen. Een mens (in het westen toch) is gemaakt voor te zagen en klagen. Mijn oplossing : een reality check voor één maandje of zo in Afrika. Eens zien of ze nog zo zagen over de 'lage' rente die rabobank tegenwoordig nog geeft
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Betreft eventuele rentedalingen vanaf februari...
Sommigen weten hier nu al dat NIBC/Moneyou hun rentes zullen dalen in februari...pas maar op dat Rabobank niet meer zakt dan de concurrentie!!!
Sommigen weten hier nu al dat NIBC/Moneyou hun rentes zullen dalen in februari...pas maar op dat Rabobank niet meer zakt dan de concurrentie!!!
Er is geen vuiltje aan de lucht, rabo zit in de top 10.
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo is dat, blijkt maar weer dat een actieve reclamepolitiek rendeert en dat het brede publiek anders reageert dan het publiek hier op dit forum, en ik vind dat magazine best leerzame lectuur voor op den trein. Mooi toch en al die reclame is nog fiscaal aftrekbaar ook voor rabobank.be, misschien kunnen die zeurpieten volgend jaar komen zagen dat ze meer belastingen moeten betalen omdat rabobank.be zo veel reclame maakt ...
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Enkele bedenkingen:
1. "oudgedienden" op dit forum zijn ook ooit gestart als "nieuwbies"; hun opinie is op zijn minst even waardevol als die van bvb VIP's.
2. mensen die "al dan niet terecht" kritiek uiten op Rabo moeten hier niet de deur gewezen worden en/of gestigmatiseerd door Rabofanatici, die overigens zelf hun gif overal gaan rondstrooien...
3. kritiek geven op Rabo wordt hier gecatalogeerd als "zeuren"... ik zou denken, als je niet tegen kritiek kan, wat doe je dan op een Forum?
1. "oudgedienden" op dit forum zijn ook ooit gestart als "nieuwbies"; hun opinie is op zijn minst even waardevol als die van bvb VIP's.
2. mensen die "al dan niet terecht" kritiek uiten op Rabo moeten hier niet de deur gewezen worden en/of gestigmatiseerd door Rabofanatici, die overigens zelf hun gif overal gaan rondstrooien...
3. kritiek geven op Rabo wordt hier gecatalogeerd als "zeuren"... ik zou denken, als je niet tegen kritiek kan, wat doe je dan op een Forum?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
eigenlijk is Rabobank nog niet zo slecht t.o.v. groot banken terwijl die ook groeien met hun magere rentes.