Ethias First Invest verwacht rendement
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Ethias First Invest verwacht rendement
Misschien domme vraag, maar iemand een idee of een schatting van hoeveel de First Invest van Ethias dit jaar nog zou opbrengen en hoever het staat met de DJ Eurostoxx tov vorig jaar in %?
Gezien de beurscrisis is het te verwachten dat First Invest een pak minder zal presteren. Ik hoop toch om nog tussen de 2,5 en 3,5 % te krijgen dit jaar (tov 5,2% in 2007).
Wat zijn jullie voorspellingen of wat hopen jullie te halen gezien het slechte beursjaar?
Bedankt
K.
Gezien de beurscrisis is het te verwachten dat First Invest een pak minder zal presteren. Ik hoop toch om nog tussen de 2,5 en 3,5 % te krijgen dit jaar (tov 5,2% in 2007).
Wat zijn jullie voorspellingen of wat hopen jullie te halen gezien het slechte beursjaar?
Bedankt
K.
Re: Ethias First Invest verwacht rendement
Ik vrees dat je hiervoor zult moeten wachten tot januari.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben ook wel benieuwd naar de prestatie van deze fondsen.Toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat ze met behoorlijke cijfers naar voor moeten komen, gezien de huidige opbrengst van de spaarrekeningen. Als ze daar een stuk onder komen zal niemand nog instappen. Overigens heeft niemand een behoorlijk zicht op dit rendement en doen ze maar wat in januari (eerder wordt het resultaat niet bekend)
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
heeft iemand kennis van het mechanisme om tot de bepaling van de bonus te komen van de First rekeningen?
Is men volledig afhankelijk van wat er achter gesloten deuren door goedbetaalde bestuurders wordt beslist, is deze toekenning afhankelijk van de situatie op de financiële markten of zijn behaalde resultaten doorslaggevend en zo ja de welke?
Ik heb het gevoel dat men afhankelijk is van de goodwill van een hoopje ingewijden die afwachten wat de grootbanken als resultaat haalden en dat in functie daarvan een % wordt bepaald waar men de spaarders weer 12 maanden kan mee lokken.
Is men volledig afhankelijk van wat er achter gesloten deuren door goedbetaalde bestuurders wordt beslist, is deze toekenning afhankelijk van de situatie op de financiële markten of zijn behaalde resultaten doorslaggevend en zo ja de welke?
Ik heb het gevoel dat men afhankelijk is van de goodwill van een hoopje ingewijden die afwachten wat de grootbanken als resultaat haalden en dat in functie daarvan een % wordt bepaald waar men de spaarders weer 12 maanden kan mee lokken.
Goeie vragen en opmerkingen...het is idd allemaal ondoorzichtelijk.
Hebben ze een extra reserve over en bepalen ze volgens een bepaalde strategie hoeveel en wanneer ze welk percentage uitkeren of is de bonus effectief afhankelijk van de prestatie van de aandelen en obligaties op de beurs?
Toen ik mij in augustus 2007 ging inschrijven voor de First Invest in Brussel vroeg ik naar het rendement op dat ogenblik, en de man aan het bureau heeft mij geantwoord 6,5% terwijl het uiteindelijk maar 5,2% geworden is. Dus die man had wel een idee van hoe de situatie was op dat moment, tenminste zo leek het.
En inderdaad, stel dat die rekening minder scoort dan een spaarboekje dan gaan er veel mensen langzaam maar zeker beginnen uitstappen...ze moeten nu al speciale tombola-acties starten zodat meer mensen bijstorten op hun rekening e.d.
Nuja, al bij al blijft het op langere termijn wel een interessant produkt met beperkte kosten.
K.
Hebben ze een extra reserve over en bepalen ze volgens een bepaalde strategie hoeveel en wanneer ze welk percentage uitkeren of is de bonus effectief afhankelijk van de prestatie van de aandelen en obligaties op de beurs?
Toen ik mij in augustus 2007 ging inschrijven voor de First Invest in Brussel vroeg ik naar het rendement op dat ogenblik, en de man aan het bureau heeft mij geantwoord 6,5% terwijl het uiteindelijk maar 5,2% geworden is. Dus die man had wel een idee van hoe de situatie was op dat moment, tenminste zo leek het.
En inderdaad, stel dat die rekening minder scoort dan een spaarboekje dan gaan er veel mensen langzaam maar zeker beginnen uitstappen...ze moeten nu al speciale tombola-acties starten zodat meer mensen bijstorten op hun rekening e.d.
Nuja, al bij al blijft het op langere termijn wel een interessant produkt met beperkte kosten.
K.
De berekening van het rendement is inderdaad zwarte kunst.
Dergelijke verzekeringen leggen in goede jaren wel een reserve aan, die ze dan kunnen uitkeren in magere jaren.
Gezien het rendement van het product een belangrijke reclameslogan is, zal men dus zijn uiterste best doen om toch nog een redelijk rendement te bieden.
Dit kan Ethias natuurlijk niet blijven volhouden (2007 was ook geen goed jaar), ooit is het spaarpotje op.
Dergelijke verzekeringen leggen in goede jaren wel een reserve aan, die ze dan kunnen uitkeren in magere jaren.
Gezien het rendement van het product een belangrijke reclameslogan is, zal men dus zijn uiterste best doen om toch nog een redelijk rendement te bieden.
Dit kan Ethias natuurlijk niet blijven volhouden (2007 was ook geen goed jaar), ooit is het spaarpotje op.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vorig jaar was er in de zomer ook al een tombola. Dus niks nieuws.K schreef: Goeie vragen en opmerkingen...het is idd allemaal ondoorzichtelijk.
K.
Ik denk toch dat ze een rendement rond 5% zullen geven.
Minder kan bijna niet want dan stort niemand nog geld.
Ik stort alvast niet meer bij maar gewoon op een BMPB rekening.
Daar ben ik zeker van in totaal 5,25% en dit zonder instapkosten!
Vraag: is dit een belegging dan wel een verzekering?
FIRST Invest is een verzekeringsrekening van tak 21 met flexibele premies en een gewaarborgd kapitaal. Het is een eenvoudige en zeer soepele spaarformule die u toelaat uw beleggingen op middellange en lange termijn dynamisch te maken, een superieur rendement voor ogen houdend, maar toch zonder het minste risico voor uw kapitaal.Polis23 schreef: Vraag: is dit een belegging dan wel een verzekering?
zie: http://www.ethias.be/nl/prd/VIPR071/Par ... Detail.htm
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
wat is de relevantie van uw vraag? Als je je geld voor 8 jaar vastlegt is het een ..... inderdaad een spaarrekening. Is Ethias een bank of een verzekeringsmaatschappij? Mij maakt het niet uit, na 8 jaar passeer ik aan de kassa en dat is wat telt.Polis23 schreef: Vraag: is dit een belegging dan wel een verzekering?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ze beleggen max 30%van het kapitaal in aandelen.
70% in obligaties.
70% in obligaties.
Belangrijk om weten is dat verzekeringsmaatschappijen voor hun tak21-produkten heel voorzichtig beleggen (30% aandelen en 70% obligaties is gebruikelijk).
Daarenboven leggen verzekeringsmaatschappijen ook reserves aan, zodat ze in slechte beleggingsjaren uit deze reserves kunnen putten om toch nog een aanvaardbaar rendement te kunnen geven.
Ik zou me dus niet te veel zorgen maken...
Daarenboven leggen verzekeringsmaatschappijen ook reserves aan, zodat ze in slechte beleggingsjaren uit deze reserves kunnen putten om toch nog een aanvaardbaar rendement te kunnen geven.
Ik zou me dus niet te veel zorgen maken...
Bedankt voor jullie interessante reacties...ik had geen rekening gehouden met het feit dat ze een reserve aanleggen en ook dat ze wel eens serieus wat klanten kunnen verliezen als ze plots een rendement zouden uitkeren dat minder is dan hetgeen de banken geven op hun spaarboekjes...
Onder de 4% is dus denk idd onwaarschijnlijk, maar je weet natuurlijk nooit...
Onder de 4% is dus denk idd onwaarschijnlijk, maar je weet natuurlijk nooit...
Hoeveel men exact mag verwachten is moeilijk te zeggen. Ik vermoed dat zelfs de beheerders het nog niet juist weten.
Fortis Insurances geeft echter een signaal dat mij de indruk geeft dat het dit jaar erg magertjes gaat zijn. Zij hebben immers een beleggingsrekening Top Rendement Invest waarbij er een bonus is die per kwartaal wordt uitbetaald... En wat blijkt nu ? Zowel na het eerste kwartaal als na het tweede kwartaal was de bonus nul, zero, noppes.
Was hun slogan begin 2008 niet: " wees gulzig !"
De vraag is maar:"hoe moest je die slogan interpreteren ?"
Fortis Insurances geeft echter een signaal dat mij de indruk geeft dat het dit jaar erg magertjes gaat zijn. Zij hebben immers een beleggingsrekening Top Rendement Invest waarbij er een bonus is die per kwartaal wordt uitbetaald... En wat blijkt nu ? Zowel na het eerste kwartaal als na het tweede kwartaal was de bonus nul, zero, noppes.
Was hun slogan begin 2008 niet: " wees gulzig !"
De vraag is maar:"hoe moest je die slogan interpreteren ?"
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Niet erg consequent uw uitleg.Be Legger schreef: Ik vermoed dat zelfs de beheerders het nog niet juist weten.
Fortis Insurances geeft echter een signaal...
Als de Ethias mensen het volgens u niet weten, dan zullen ze het bij Fortis zeker niet weten.