Voorwaarden mastercard Argenta
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Voorwaarden mastercard Argenta
Ik heb onlangs een mail gestuurd naar Argenta ivm het aanvragen van een mastercard en nu kreeg ik ook te horen dat een loondomiciliëring verplicht was. Toen ik daarop reageerde zei hij dat dit vroeger niet verplicht was, maar tegenwoordig wel. Klopt dit, of is die mij gewoon iets aan het wijs maken? Ik ben reeds een jaar klant bij Argenta en heb er toch een aardig centje staan, maar blijkbaar is dit niet voldoende voor hen...
Je moet nu inderdaad je loon laten domiciliëren bij Argenta. Bovendien is de limiet van deze MC verlaagd van 2.500€ naar 1.250€. Ze is wel nog gratis... Mensen die al een MC hadden, daarvoor verandert er niets.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor het antwoord. Weet je soms of dit ook het geval is bij de andere banken die een gratis kredietkaart aanbieden? Bv Deutsche Bank,...
-
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar zullen ze veel problemen hebben met klanten die hun opgebruikt saldo niet kunnen terugbetalen. Als er loondomiciliering is, kunnen ze sneller geld van de rekening halen als er achterstal is.
Nu ze ook al hun limiet verlaagd hebben naar 1250 euro is het duidelijk: de klanten van Argenta met een visakaart kampen met betalingsproblemen.
Argenta zal ook wel veel mensen aantrekken die bij hun huisbankier geen kredietkaart kunnen krijgen omdat ze daar wel zicht hebben op de maandelijkse uitgaven en betalingsverkeer (bij de meeste grootbanken, allemaal, zit een visakaart inbegrepen in je maandelijkse pakketkosten, dus het geeft al te denken als iemand die z"n rekening heeft bij een grootbank elders een visakaart gaat aanvragen).
Nu ze ook al hun limiet verlaagd hebben naar 1250 euro is het duidelijk: de klanten van Argenta met een visakaart kampen met betalingsproblemen.
Argenta zal ook wel veel mensen aantrekken die bij hun huisbankier geen kredietkaart kunnen krijgen omdat ze daar wel zicht hebben op de maandelijkse uitgaven en betalingsverkeer (bij de meeste grootbanken, allemaal, zit een visakaart inbegrepen in je maandelijkse pakketkosten, dus het geeft al te denken als iemand die z"n rekening heeft bij een grootbank elders een visakaart gaat aanvragen).
-
- Full Member
- Contacteer:
correct of +5000€ spaargeld.Jack_Black schreef:Ik heb onlangs een mail gestuurd naar Argenta ivm het aanvragen van een mastercard en nu kreeg ik ook te horen dat een loondomiciliëring verplicht was. Toen ik daarop reageerde zei hij dat dit vroeger niet verplicht was, maar tegenwoordig wel. Klopt dit, of is die mij gewoon iets aan het wijs maken? Ik ben reeds een jaar klant bij Argenta en heb er toch een aardig centje staan, maar blijkbaar is dit niet voldoende voor hen...
Kan bevestigen. Ben al een tijdje klant en heb recent Mastercard aangevraagd en gekregen zonder loondomiciliëring, maar ik voldoe dus wel aan de andere voorwaarden (rekening + bedrag).
-
- Newbie
- Contacteer:
Dus dan ben ik best dat ik eens bij een ander kantoor ga navragen? Want ik heb veel meer dan 5000 euro staan op mijn spaarrekening bij Argenta en toch vragen ze een loondomiciliëring...
Ik heb kredietkaarten bij zowel Argenta, Deutsche Bank als Recordbank...Jack_Black schreef:Bedankt voor het antwoord. Weet je soms of dit ook het geval is bij de andere banken die een gratis kredietkaart aanbieden? Bv Deutsche Bank,...
Bij geen enkele van deze drie heb ik loondomiciliering noch regelmatige stortingen van inkomsten.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Ofwel de MC of Visa kaart van Europabank. Dan kan je zelfs laten domiciliëren van een zichtrekening naar keuze.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Domiciliëring bij Europabank is verplicht, ik ben er althans nooit onderuit geraakt. Wil je geen domiciliëring of wil je betere voorwaarden (zoals cash back), dan ben je beter af bij Citibank. Akkoord, niet "gratis" aangezien je jaarlijks 5 EUR betaalt, maar een beetje je VISA gebruiken met 3% cash back en je hebt dat zo terug.
-
- Full Member
- Contacteer:
ja,
jackblack ik zou terug gaan
ben 100% zeker dat dit dan mogelijk is hoor
maar dus wel genoeg spaargelden hebben.
er is inderdaad in het verleden nogal veel gebruik gemaakt van gratis kredietkaart bij argenta waarbij er velen waren die misbruik maakten en dergelijke, vandaar strengere procedures.
groetjes
jackblack ik zou terug gaan
ben 100% zeker dat dit dan mogelijk is hoor
maar dus wel genoeg spaargelden hebben.
er is inderdaad in het verleden nogal veel gebruik gemaakt van gratis kredietkaart bij argenta waarbij er velen waren die misbruik maakten en dergelijke, vandaar strengere procedures.
groetjes
Domiciliëring is verplicht, maar je hoeft daarvoor geen zichtrekening te openen bij Europabank- zelf.kvaruni schreef:Domiciliëring bij Europabank- is verplicht, ik ben er althans nooit onderuit geraakt....
Je kunt voor je Europabank-Visa of -Mastercard een domiciliëring openen op de zichtrekening van je eigen vertrouwde bank.
Voor de Argenta-Mastercard vroeg men mij ook geen loondomiciliëring, maar alleen (eventueel tijdelijk) een bepaald bedrag te laten staan op een zicht- of spaarrekening.
Voor wie vrij veel met MC en/of Visa werkt (zeker als je dan nog Proximus klant bent en oplaadt via internet: Citi-Belgacom Mastercard en een Citi Visa Classic. En je hebt zelfs geen zichtrekening bij Citibank nodig.
Beide kaarten kosten 5 euro per jaar (eerste jaar terugbetaald) maar:
Met de Mastercard 3 maand 2% cashback op je uitgaven, daarna 1%. En 5% cashback op Belgacom betalingen.
Met de Visa Classic: 3% cashback op je uitgaven via internet.
Ik betaal tegenwoordig OVERAL waar ik kan met een kredietkaart, maar ik hou wel zorgvuldig mijn uitgaven bij.
Enig minpuntje (voorlopig): je moet elke keer je cashback (als die boven de 10 euro zit) telefonisch laten overzetten als tegoed op je kredietkaartrekening.
Sinds maanden liggen onze 2 Argenta Mastercards hier werkloos.
Beide kaarten kosten 5 euro per jaar (eerste jaar terugbetaald) maar:
Met de Mastercard 3 maand 2% cashback op je uitgaven, daarna 1%. En 5% cashback op Belgacom betalingen.
Met de Visa Classic: 3% cashback op je uitgaven via internet.
Ik betaal tegenwoordig OVERAL waar ik kan met een kredietkaart, maar ik hou wel zorgvuldig mijn uitgaven bij.
Enig minpuntje (voorlopig): je moet elke keer je cashback (als die boven de 10 euro zit) telefonisch laten overzetten als tegoed op je kredietkaartrekening.
Sinds maanden liggen onze 2 Argenta Mastercards hier werkloos.
Hoe bedoel je? Ik heb ook zo'n Visa kaart en krijg automatisch iedere maand de cashback terug als tegoed, ook indien die boven de 10 euro zit.Nete schreef:Enig minpuntje (voorlopig): je moet elke keer je cashback (als die boven de 10 euro zit) telefonisch laten overzetten als tegoed op je kredietkaartrekening.
Betaal je dan gewoon 10 euro minder terug dan je uitgaven die maand (ter info: ik betaal altijd alle uitgaven ineens terug) ?