Poll: GSM - prepaid of abonnement
Re: Poll: GSM - prepaid of abonnement
pre paid bij carrefour mobile, hoef niet alle jaren te herladen, belwaarde blijft geldig als je om de 6 maand belt/sms.
Data gebruik ik niet. Meest sms.
Data gebruik ik niet. Meest sms.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar op het internet gebruiken mensen PingPing voor betalingen in bepaalde winkels e.d. (dan moet je wel mPay kunnen activeren, bij Proximus normaal standaard geactiveerd). Ikzelf cash mijn belwaarde via betaallijnen.vlo schreef:Zeg mij eens Vaganzza, welke produkten en/of diensten ik daar zo allemaal mee kan kopen?!
gedeelte-overtollige-belwaarde-terugkrijgen-t12352.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Carrefour Prepaid, geen herlaadverplichting, opladen via internet, omwisseling van carrefour punten voor belwaarde, enkele keren per jaar zelfs voor het dubbel van de belwaarde. Jaarlijks verbruik zo'n 20 euro, eigenlijk dus de helft omdat ik enkel punten omruil voor dubbele waarde (laatste keer in november). Enigste verplichting is dat je 1 keer per 6 maand een telefoontje moet plegen of een berichtje sturen. Voor mij veruit de goedkoopste oplossing.
Heb nogal wat famile in het buitenland, Nederland, Canada maar daarvoor gebruik ik Skype, kost 10 euro + BTW om naar vaste nummers te kunnen bellen maar daar kom ik enkele jaren mee toe.
Heb nogal wat famile in het buitenland, Nederland, Canada maar daarvoor gebruik ik Skype, kost 10 euro + BTW om naar vaste nummers te kunnen bellen maar daar kom ik enkele jaren mee toe.
Vaganzza, Als het klopt kan het interessant worden.
Heb je rekenvoorbeelden?
Hoeveel minuten bellen, # sms'en en dataverbruik. Hoeveel kost welk abo en prepaid?
BTW: Belwaarde gebruiken: Parkeermeters en bus/tram tickets kunnen in bepaalde steden betaald worden met gsm. Geen idee of het enkel met abo gaat of ook via prepaid. Mij lijkt het wel, zolang er genoeg waarde opstaat. Iemand ervaring?
Heb je rekenvoorbeelden?
Hoeveel minuten bellen, # sms'en en dataverbruik. Hoeveel kost welk abo en prepaid?
BTW: Belwaarde gebruiken: Parkeermeters en bus/tram tickets kunnen in bepaalde steden betaald worden met gsm. Geen idee of het enkel met abo gaat of ook via prepaid. Mij lijkt het wel, zolang er genoeg waarde opstaat. Iemand ervaring?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik bel 2 à 3€/jaar. Soms maar één gesprek/jaar: écht. (Base)Tonijnbelegger schreef:En ik dacht dat ik de winnaar ging zijn op dat gebied...optibear schreef:Ik verbruik 15 euro per jaar! Ik zit bij proximus overigens.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mijn man (matige beller en SMSer) en ik (slechts uitzonderlijke gebruiker) hebben beiden Base Prepaid.
Opladen doen we online.
Opladen doen we online.
De klassieke voorbeelden:anonymous schreef:Vaganzza, Als het klopt kan het interessant worden.
Heb je rekenvoorbeelden?
Mobile Vikings: 15€/maand => 1000 (+ 1000 naar MV) sms + 2GB surfen + 1u bellen/dag naar MV
Door naar een betaallijn te bellen krijg je daarvan 7,5€ tot 8,55€/maand terug. Dat maakt dat de effectieve kost gereduceerd wordt tot 6,45€ tot 7,5€/maand ipv die 15 euro ofwel dat je 2 maanden smst en surft voor max. 15€.
Generation Connect: 20€/maand => 2000 sms + 2GB surfen
Door naar een betaallijn te bellen krijg je daarvan 10€ tot 11,40€/maand terug. Dat maakt dat de effectieve kost gereduceerd wordt tot 8,60€ tot 10€/maand ipv die 20 euro ofwel dat je 2 maanden smst en surft voor max. 20€.
Bij bv. Telenet King ben je sowiezo 15€ kwijt voor 2u bellen, 10000 sms (maar wie stuurt zoveel?, met die 1000 of 2000 hebben de meeste meer dan voldoende) en kan je 1 GB surfen.
Dat is uiteraard voor mijn profiel (als ik bel is het via de vaste lijn dat gratis is of via VOIP).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Doe je dan je smoking aan voor dat speciale moment?Spruitekop schreef: Ik bel 2 à 3€/jaar. Soms maar één gesprek/jaar: écht. (Base)
Carrefour mobile denk ik.stranger schreef:Ik ga alleen een gsm nodig hebben voor de enkele sms'en van Moneyou of NIBC. Welk systeem/operator raden jullie aan?
Om je nummer (en je belwaarde) te behouden moet je 1x per 6 maand een SMS of gesprek doen. Bij andere providers moet je jaarlijks herladen, hierdoor loopt je resterende belwaarde alleen maar op.
@ Spruitekop: is dat het base abonnement waarmee je enkel betaald wat je verbruikt?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nee, ik gebruik 'n prepaidkaart. Maar ik ben nu even gaan "loeren" op de site van Base, misschien ben ik wel best dat ik het "Base C-abonnement" neem.
@ Tonijnbelegger: meestal zet ik mij dan aan de kassa van de supermarkt zodat iedereen ziet dat ik 'n GSM heb.
@ Tonijnbelegger: meestal zet ik mij dan aan de kassa van de supermarkt zodat iedereen ziet dat ik 'n GSM heb.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Aangezien ik "allergisch" ben aan "GSM-bel-toestanden", kom ik met een (verplichte) jaarlijkse pre-paid herlaadbeurt van min. 10 Eur, méér dan genoeg toe, en heb saldo overschot.
Ik ga niet beweren dat je volledig zonder kan, maar mijn GSM heb ik enkel voor als het echt nodig is. (bvb. voor SMS-en van banken voor de inlogcodes ...)
Terzijde, ik heb dat verschijnsel ook voor parkeermeters - ik doe nog liever 500 m te voet dan te betalen ...
Tegenwoordig zou je (bijna) moeten meedoen aan: om de haverklap nutteloze en nietsverhullende oproepen antwoorden, met de vraag om dan nog eens terug te bellen ter bevestiging, en dan nadien nog eens om te horen of het goed ontvangen werd ...
MAAR dat kost allemaal wel wat !!
Wat mij het meeste zorgen baart en nog niet vermeld werd in deze topic:
Vele mensen beseffen niet wat het kost om te bellen, of te surfen via hun GSM.
Kleine kinderen zitten er hele dagen "mee te spelen".
Maar: je moest eens weten hoeveel mensen/gezinnen financieel in de "penarie" zitten door o.m. te betalen fakturen van GSM.
En dit door de steeds agressievere en verleidelijke reclames, nieuwe GSM modellen, en aanbiedingen allerhande van de operatoren.
Ik ga niet beweren dat je volledig zonder kan, maar mijn GSM heb ik enkel voor als het echt nodig is. (bvb. voor SMS-en van banken voor de inlogcodes ...)
Terzijde, ik heb dat verschijnsel ook voor parkeermeters - ik doe nog liever 500 m te voet dan te betalen ...
Tegenwoordig zou je (bijna) moeten meedoen aan: om de haverklap nutteloze en nietsverhullende oproepen antwoorden, met de vraag om dan nog eens terug te bellen ter bevestiging, en dan nadien nog eens om te horen of het goed ontvangen werd ...
MAAR dat kost allemaal wel wat !!
Wat mij het meeste zorgen baart en nog niet vermeld werd in deze topic:
Vele mensen beseffen niet wat het kost om te bellen, of te surfen via hun GSM.
Kleine kinderen zitten er hele dagen "mee te spelen".
Maar: je moest eens weten hoeveel mensen/gezinnen financieel in de "penarie" zitten door o.m. te betalen fakturen van GSM.
En dit door de steeds agressievere en verleidelijke reclames, nieuwe GSM modellen, en aanbiedingen allerhande van de operatoren.
Hoikes
nu dacht ik dat ik goedkoop zat , was zo fier dat ik onlangs ben overgestapt naar dolfijn 10 van MObistar en maar 10 euro per maand moet betalen
bellen doe ik nauwelijks , vooral sms'en , pakweg zo'n 100 smskes per maand , wat zouden jullie mij dan aanraden?
nu dacht ik dat ik goedkoop zat , was zo fier dat ik onlangs ben overgestapt naar dolfijn 10 van MObistar en maar 10 euro per maand moet betalen
bellen doe ik nauwelijks , vooral sms'en , pakweg zo'n 100 smskes per maand , wat zouden jullie mij dan aanraden?
Probeer eens Colruyt Mobile.
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... even.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... even.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
hoi iedereen
door deze poll was ik toch nog eens even gaan kijken op de site van mobistar waar ik en mijn man een abonnement hebben
en nu kwam ik tot een vrolijke ontdekking vind het alleen maar spijtig dat ze ons van mobistar uit niks van gezegd hebben
wij hebben dus beide een abonnement , en krijgen dus beiden elks maandelijks onze rekening , nu blijkt dat we ons abonnement kunnen koppelen , dus maandelijks één rekening krijgen , en daardoor bellen en smsen we gratis naar elkaar!!!! heb dit dus onmiddellijk laten veranderen want als we bellen of smsen is dat vooral naar elkaar
door deze poll was ik toch nog eens even gaan kijken op de site van mobistar waar ik en mijn man een abonnement hebben
en nu kwam ik tot een vrolijke ontdekking vind het alleen maar spijtig dat ze ons van mobistar uit niks van gezegd hebben
wij hebben dus beide een abonnement , en krijgen dus beiden elks maandelijks onze rekening , nu blijkt dat we ons abonnement kunnen koppelen , dus maandelijks één rekening krijgen , en daardoor bellen en smsen we gratis naar elkaar!!!! heb dit dus onmiddellijk laten veranderen want als we bellen of smsen is dat vooral naar elkaar