BKCP Renta Fix 5,6%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: BKCP Renta Fix 5,6%
Er is nu ook een Renta Fix op 3(5,9%) 4(6,1%) en 5 jaar(6,5%).
Interessant. Is er een instapkost? Het gaat hier om een gestructureerde belegging, meestal komen er daar nog instapkosten bij (maar ik vind er nergens iets van in de financiële fiche).
Mvg
Alain
Alain,spicyalan schreef:Interessant. Is er een instapkost? Het gaat hier om een gestructureerde belegging, meestal komen er daar nog instapkosten bij (maar ik vind er nergens iets van in de financiële fiche).Er is nu ook een Renta Fix op 3(5,9%) 4(6,1%) en 5 jaar(6,5%).
Mvg
Alain
In de technische fiche staat er:
Nominale waarde en munt: 1.000 EUR
Uitgifteprijs: 100%
Uitgifte aan 100% betekent geen kost.
Te complex! Mag volgens de MiFID regels niet aan particulieren verkocht worden.robokat schreef:
Positief is dat dit product verkocht wordt aan een uitgifteprijs van 100%, en geen instapkosten die aan je rendement vreten.
Je moet dit wel als een product met enig risico beschouwen:
Terugbetaling: aan pari (100% van de nominale waarde) op de eindvervaldag of, voor de vervaldag, in geval van kredietevenement, een bedrag dat overeenstemt met de invorderingswaarde, een bedrag dat lager kan zijn dan de nominale waarde of zelfs nul.
De betaling van de coupons en de terugbetaling van het kapitaal zijn onderworpen aan een kredietrisico bij Dexia. De volgende gebeurtenissen vormen
een kredietevenement:
- faillissement van Dexia
- de niet-betaling van Dexia met betrekking tot een van haar schulden
- de herstructurering van een schuld van Dexia, dit wil zeggen een wijziging van de kenmerken van de schuld die deze minder gunstig zou maken voor
de betreffende schuldeiser.
De prospectus gaat honderden pagina's door over wat allemaal een "gebeurtenis" kan zijn (, maar dit is zo goed als onbegrijpbaar.
Normaal zou ik zeggen dat dit een klein risico is, maar met de credietcrisis zie ik wel een kleine "gebeurtenis" rond Dexia mogelijk.
Ook niet als je profiel "dynamisch" is ?Polis23 schreef:Te complex! Mag volgens de MiFID regels niet aan particulieren verkocht worden.robokat schreef:
Positief is dat dit product verkocht wordt aan een uitgifteprijs van 100%, en geen instapkosten die aan je rendement vreten.
Je moet dit wel als een product met enig risico beschouwen:
Terugbetaling: aan pari (100% van de nominale waarde) op de eindvervaldag of, voor de vervaldag, in geval van kredietevenement, een bedrag dat overeenstemt met de invorderingswaarde, een bedrag dat lager kan zijn dan de nominale waarde of zelfs nul.
De betaling van de coupons en de terugbetaling van het kapitaal zijn onderworpen aan een kredietrisico bij Dexia. De volgende gebeurtenissen vormen
een kredietevenement:
- faillissement van Dexia
- de niet-betaling van Dexia met betrekking tot een van haar schulden
- de herstructurering van een schuld van Dexia, dit wil zeggen een wijziging van de kenmerken van de schuld die deze minder gunstig zou maken voor
de betreffende schuldeiser.
De prospectus gaat honderden pagina's door over wat allemaal een "gebeurtenis" kan zijn (, maar dit is zo goed als onbegrijpbaar.
Normaal zou ik zeggen dat dit een klein risico is, maar met de credietcrisis zie ik wel een kleine "gebeurtenis" rond Dexia mogelijk.
Heb die reclame per post van BKCP gekregen.
Ja, indien je het prospectus begrijpt en dus de risico's goed kent. Ik heb geprobeerd de risico's in de prospectus te doorgronden, maar ben er niet in geslaagd. Als jij dit nagelezen hebt, begrijpt en de gevolgen kan inschatten: chapeau.BartVW schreef:
Ook niet als je profiel "dynamisch" is ?
Bvb: ... de herstructurering van een schuld ...
Een schuld: slaat dit op gelijk welke schuld van Dexia ? Ook als dit niets met dit product te maken heeft? Hoe groot is de kans dat een schuld geherstructureerd wordt ? Komt dit in de huidige context niet vaker voor ?
En welke criteria worden er gebruikt om te bepalen hoeveel % je kan verliezen op je kapitaal in verhouding tot dergelijke "gebeurtenis".
Allemaal vragen waar er geen leesbaar antwoord op komt. Ik heb zelden een prospectus gezien waar er met veel onbegrijpelijke taal op honderden pagina's redenen worden gegeven waarom er eventueel (gedeeltelijk) niet terug zal betaald worden.
Robocat,robokat schreef:Ja, indien je het prospectus begrijpt en dus de risico's goed kent. Ik heb geprobeerd de risico's in de prospectus te doorgronden, maar ben er niet in geslaagd. Als jij dit nagelezen hebt, begrijpt en de gevolgen kan inschatten: chapeau.BartVW schreef: Ook niet als je profiel "dynamisch" is ?
Bvb: ... de herstructurering van een schuld ...
Een schuld: slaat dit op gelijk welke schuld van Dexia ? Ook als dit niets met dit product te maken heeft? Hoe groot is de kans dat een schuld geherstructureerd wordt ? Komt dit in de huidige context niet vaker voor ?
En welke criteria worden er gebruikt om te bepalen hoeveel % je kan verliezen op je kapitaal in verhouding tot dergelijke "gebeurtenis".
Allemaal vragen waar er geen leesbaar antwoord op komt. Ik heb zelden een prospectus gezien waar er met veel onbegrijpelijke taal op honderden pagina's redenen worden gegeven waarom er eventueel (gedeeltelijk) niet terug zal betaald worden.
Ik heb de prospectus niet gelezen want is mij ook te veel en moeilijk begrijpbaar. Ik heb enkel 1 A4 reclame folder gekregen.
Ik reageerde enkel op polis23 die zei dat dit product volgens de mifid regels niet aan particulieren mag verkocht worden.