Nieuwe bank op komst? NewB
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Nieuwe bank op komst? NewB
De namen bij de raad van bestuur en het 'team' wekken weinig vertrouwen. Voor zover ik kan vaststellen zijn er geen mensen met ervaring in de bankensector te bespeuren.
Wel vakbonden en mensen uit allerlei gesubsidieerde organisaties.
Wel vakbonden en mensen uit allerlei gesubsidieerde organisaties.
Uit de FAQ:zapp0880 schreef:Zij hebben nu jouw 20€. En wat is eigenlijk de tegenprestatie?
NewB schreef:Wat krijg ik voor mijn 20€ ?
U bent effectief lid en maakt deel uit van een beweging voor een ander bankenlandschap. Bij volgende stappen zit u op de eerste rij om mee te bouwen. Als de bank er komt zal het mede dank zij u zijn. U pioniert. En pioniers willen betrokken zijn: zij krijgen maandelijkse nieuwsbrieven, worden uitgenodigd op de activiteiten en … als de bank er komt wordt uw aandeel omgezet in een start-aandeel van de bank en krijgen de eerste 9999 eerste aandeelhouders een rekeningnummer waarbij ze voor altijd kunnen aantonen dat ze mee tot de pioniers behoorden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Van op de website:
"l'union fait la force! eendracht maakt macht!"
WTF?? Is dit een bank?
WTF?? Is dit een bank?
Wie wil er nu aan de wieg staan van een doodgeboren kindVaganzza schreef:.... en krijgen de eerste 9999 eerste aandeelhouders een rekeningnummer waarbij ze voor altijd kunnen aantonen dat ze mee tot de pioniers behoorden.

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Ik vraag me af of diegene die ingetekend hebben en zullen intekenen, dit gelezen hebben:
Wat gebeurt er met mijn aandeel indien er geen bank komt?
We plannen op 6 juli 2013 een Algemene Vergadering waarop alle aandeelhouders samen zullen beslissen over de volgende stappen. Het aantal leden dat zal ingestapt zijn is dan een belangrijke indicator. Net zoals het uitzicht op kapitaal van investeerders en de marktomstandigheden. Er zal vervolgens nog een lange weg zijn af te leggen. In dat proces zal de AV telkens beslissen over budgetten die kunnen uitgegeven worden. Als de bank er uiteindelijk niet komt zal de AV beslissen wat er met de resterende middelen, als die er zouden zijn, dient te gebeuren. Het risico is m.a.w. reëel dat als de bank niet zou worden opgericht het kapitaal zal zijn opgebruikt. In dat geval bent u uw inbreng kwijt. U loopt dus wel degelijk een financiële risico: daarom beperken we in de eerste fase doelbewust de inbreng van individuele aandeelhouders tot 1 aandeel.
jawadde......
Ja mensen ik ga dus ook een bank oprichten. Iedereen die mij wil steunen, kan 1 aandeel van 50 euro (een beetje ambitie hebben hé
) kopen. Gelieve te storten op rekeningnummer 000-00000111-11111. Als ik niet voldoende investeerders enzo vind, en ik dus uiteindelijk geen bank ga oprichten, dan zal er op de algemene vergadering beslist worden wat er met jullie geld (na aftrek van mijn vergoeding) gaat gebeuren. Maar waarschijnlijk zullen jullie je geld kwijt zijn (maar de bedoeling was toch goed).
Ja mensen ik ga dus ook een bank oprichten. Iedereen die mij wil steunen, kan 1 aandeel van 50 euro (een beetje ambitie hebben hé

te veel geinvesteerd in het Lernhout & Hauspie verhaal.soja schreef:als een cooperatieve bank dan toch zo goed is, waarom heeft het ACW/ACV dan de hare (BACOB) verkwanselt?
Estate Guru believer.
Het is misschien een te-vroege 1 aprilgrap. Ze hebben zich misschien van datum vergist.
Misschien is het een vroege 1 aprilgrap....
Wij zijn ook van plan een stadsbank te beginnen. Wij geloven in een groene omgeving. Iedereen die zich terugvindt in dit prachtig initiatief kan meehelpen door gewoonweg een kleinigheid (min. 100 euro) te storten op onze gezamenlijke rekening (ik mag geen reclame voeren, dus gewoon een pm en ik stuur onze rekening door).
Als de stadsparkbank er komt, dan laten wij jullie dit zo snel mogelijk weten. Jullie zijn dan als geprivéligeerde zeker bij de eerste om deze bank uit te proberen. Bij overweldigend succes zullen we wel genoodzaakt zijn om een tijdslimiet in te stellen zodat voor iedereen de zon kan schijnen (op de kale knikker).
Nogmaals, als deze stadsparkbank er komt, dan zullen we verdere mogelijkheden onderzoeken zodat we misschien aan uitbreiding kunnen denken, een 2de, 3de bank erbij moet kunnen. Vergeet vooral niet eerst het rekeningnummer te vragen, dit wordt enkel via pm verstuurd aan de eerste 2.500 aanvragers. Onder het motto "omdat andere banken niets waard zijn" gaan we een nieuw tijdperk tegemoet in een groene rustige omgeving.
Als de stadsparkbank er komt, dan laten wij jullie dit zo snel mogelijk weten. Jullie zijn dan als geprivéligeerde zeker bij de eerste om deze bank uit te proberen. Bij overweldigend succes zullen we wel genoodzaakt zijn om een tijdslimiet in te stellen zodat voor iedereen de zon kan schijnen (op de kale knikker).
Nogmaals, als deze stadsparkbank er komt, dan zullen we verdere mogelijkheden onderzoeken zodat we misschien aan uitbreiding kunnen denken, een 2de, 3de bank erbij moet kunnen. Vergeet vooral niet eerst het rekeningnummer te vragen, dit wordt enkel via pm verstuurd aan de eerste 2.500 aanvragers. Onder het motto "omdat andere banken niets waard zijn" gaan we een nieuw tijdperk tegemoet in een groene rustige omgeving.
komt het er de facto niet op neer dat je gewoon een gift doet van 20 euro, maar dan aantrekkelijker verpakt?
Als ik die raad van bestuur bekijk op hun website... Amai, als je daarmee een bank op gang moet trekken. Ik zie iets te veel t-shirtjes en iets te weinig kravatten. Met een hoop idealistische halve hippies ga je het volgens mij moeilijk krijgen om investeerders te vinden. Vergeet ook niet dat men aan de ethische zijde van het bankieren al een te duchten concurrent heeft: Triodos.
Mee aan de bron blijkt het Réseau Financement Alternatif te liggen. Enkele uittreksels uit hun website ('.be' maar geen NL, enkel FR en EN)sintorama schreef:Van op de website:
Le Réseau Financement Alternatif réunit des citoyens et des organisations qui veulent plus de solidarité et de responsabilité dans les rapports à l'argent.
Klinkt bekend...
Enfin, le Réseau fait bouger : il mène des actions de lobbying auprès des élus politiques, des responsables syndicaux et du secteur financier.
Hebben we kunnen vaststellen op de NewB webstek.
Le Réseau Financement Alternatif est membre actif (membre du conseil d'administration ou de l'assemblée générale) de : (...) Alterfin - Banque Triodos (...)
Kennelijk dan toch nog een interessante niche gevonden...
http://www.financite.be/financite/qui-s ... r,142.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alles waar ACW inzit, daar doe ik niet aan meer. De gangsters.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zo een uniek initiatief is het nu ook niet he.
http://www.deblijebank.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fair4all.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grote probleem met B new lijkt me dat het middenveld en pakbonden er ook inzitten.
Maar het is een ideaal moment om te lanceren.
http://www.deblijebank.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fair4all.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grote probleem met B new lijkt me dat het middenveld en pakbonden er ook inzitten.
Maar het is een ideaal moment om te lanceren.