Langetermijnsparen: hoog vs laag gewaarborgd rendement
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Langetermijnsparen: hoog vs laag gewaarborgd rendement
Is langetermijnsparen (met fiscaal voordeel) vandaag de dag nog de moeite nu de taks is verhoogd naar 2% ?
Voor een termijn van een dikke 30jaar.
Als ik het goed begrijp, dan is de eindbelasting enkel afhankelijk van het gewaarborgd rendement en speelt winstdeelname geen rol
Zoja, wat is beter:
- een zo hoog mogelijk gewaarborgd rendement en eventuele winstdeelname
- een zo laag mogelijk gewaarborgd rendement en hopen op een goede winstdeelname
of ben ik fout om te denken dat een laag gewaarborgd rendement meer kans heeft op een hogere winstdeelname?
Mvg
Voor een termijn van een dikke 30jaar.
Als ik het goed begrijp, dan is de eindbelasting enkel afhankelijk van het gewaarborgd rendement en speelt winstdeelname geen rol
Zoja, wat is beter:
- een zo hoog mogelijk gewaarborgd rendement en eventuele winstdeelname
- een zo laag mogelijk gewaarborgd rendement en hopen op een goede winstdeelname
of ben ik fout om te denken dat een laag gewaarborgd rendement meer kans heeft op een hogere winstdeelname?
Mvg
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Langetermijnsparen: hoog vs laag gewaarborgd rendement
Benut eerst je pensioensparen, pas daarna LT sparen.
Ondanke de taks van 2 %, blijft LT sparen met fiscaal voordeel interessant, maar, let op voor de adders onder het gras.
Het fiscaal af te trekken bedrag is afhankelijk van je inkomen, en andere fiscale aftrekposten, je kan niet alles fiscaal combineren.
Het fiscale voordeel is 30 %, en als je gemeentebelasting betaald, vermininderd, surplus, je te betalen gemeentebelasting.
Laat je polis zeker eeuwigdurend lopen, heeft twee extra voordelen, je kan in functie van je inkomen ook na je pensioen blijven LT sparen, en fiscaal inbrengen, en, als ik me niet vergis, je kan je polis voordelig nalaten aan je kinderen, info, je notaris, bank, of makelaar.
Er zijn regelmatig maatschapijen die de 2 % instapkosten van vadertje staat ter hunner laste nemen, info, zie lijst op Spaargids.
http://www.fiscaalsparen.be/langetermijnsparen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondanke de taks van 2 %, blijft LT sparen met fiscaal voordeel interessant, maar, let op voor de adders onder het gras.
Het fiscaal af te trekken bedrag is afhankelijk van je inkomen, en andere fiscale aftrekposten, je kan niet alles fiscaal combineren.
Het fiscale voordeel is 30 %, en als je gemeentebelasting betaald, vermininderd, surplus, je te betalen gemeentebelasting.
Laat je polis zeker eeuwigdurend lopen, heeft twee extra voordelen, je kan in functie van je inkomen ook na je pensioen blijven LT sparen, en fiscaal inbrengen, en, als ik me niet vergis, je kan je polis voordelig nalaten aan je kinderen, info, je notaris, bank, of makelaar.
Er zijn regelmatig maatschapijen die de 2 % instapkosten van vadertje staat ter hunner laste nemen, info, zie lijst op Spaargids.
http://www.fiscaalsparen.be/langetermijnsparen/" onclick="window.open(this.href);return false;
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Wij hebben zelf ook de redenering gevolgd dat een zo laag mogelijk gegarandeerd rendement fiscaal finaal beter uitkomt.
Bij futura hier verbonden aan spaargids wisten ze dit blijkbaar niet zo goed....we zijn dan terecht gekomen bij defa finance via TA.
Daar gunstig kunnen instappen aan 0.5% gegarandeerd de rest moet je dus telkens afwachten....
Bij futura hier verbonden aan spaargids wisten ze dit blijkbaar niet zo goed....we zijn dan terecht gekomen bij defa finance via TA.
Daar gunstig kunnen instappen aan 0.5% gegarandeerd de rest moet je dus telkens afwachten....
Pensioensparen is al volledig benut. Althans: de maandelijkse betaling zijn ingepland.
Ik heb geen woonlening of dergelijke, daarom dat ik nu langetermijnsparen probeer te doorgronden. Fondsen is de volgende stap![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik kan dus €2200 (voor 2013) sparen via lange termijn en afhankelijk van mijn inkomen is een deel (of alles) daarvan fiscaal aftrekbaar?
Generali Dynamico lijkt me dan een goede oplossing
Ne keer offerte aanvragen via spaargids en zien wat dat geeft
Ik heb geen woonlening of dergelijke, daarom dat ik nu langetermijnsparen probeer te doorgronden. Fondsen is de volgende stap
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik kan dus €2200 (voor 2013) sparen via lange termijn en afhankelijk van mijn inkomen is een deel (of alles) daarvan fiscaal aftrekbaar?
Generali Dynamico lijkt me dan een goede oplossing
Ne keer offerte aanvragen via spaargids en zien wat dat geeft
Opgelet: Je maakt wel best eerst de berekening hoeveel fiscaal aftrekbaar is met jouw inkomen. Het volledige bedrag storten als maar een deel fiscaal aftrekbaar is, is geen goed idee. Op 60 jaar betaal je 10% belastingen op het geheel, ook dat stuk dat destijds niet heeft genoten van fiscale aftrek.Gilgamesh schreef:Ik kan dus €2200 (voor 2013) sparen via lange termijn en afhankelijk van mijn inkomen is een deel (of alles) daarvan fiscaal aftrekbaar?
Het verschil (dat niet fiscaal aftrekbaar is) steek je beter in een ander product.
Zit momenteel bij Ethias first fiscal, maar wil niet overstappen op Certiflex. Wat is het beste alternatief voor de moment ? AG insurance ? Is de korting van Spaargids van 0,50% enkel op de eerste storting ?
Ik wil maandelijks storten vandaar mijn vraag.
De verlaagde instapkosten zijn op alle stortingen, tenzij dit anders vermeld staat.
Je kan toch blijven storten bij Ethias first fiscaal ? Voor nieuwe contracten raad TA DL Strategy Eternal van Delat Lloyd aan.Geertje schreef:Zit momenteel bij Ethias first fiscal, maar wil niet overstappen op Certiflex. Wat is het beste alternatief voor de moment ? AG insurance ? Is de korting van Spaargids van 0,50% enkel op de eerste storting ?
Bart klopt, ik kan blijven storten, maar vermits Ethias First wil afbouwen verwacht ik niet dat ze nog een winstdeelname zullen geven. De gewaarborgde rente is ook niet meer wat het geweest is :-(
Heb ook een first fiscaal lopen.
Ik stort er niet meer in, winstdeelname zal er nooit meer komen. Ethias heeft er geen belang bij.
Ik stort nu bij AG toprendement. Is zelfs goedkoper dan Ethias First.
Ik stort er niet meer in, winstdeelname zal er nooit meer komen. Ethias heeft er geen belang bij.
Ik stort nu bij AG toprendement. Is zelfs goedkoper dan Ethias First.