Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Van Rabobank NL naar Rabobank BE duurt min. 3 dagen!
Van Rabobank NL naar Kbc één dag !
Kbc naar Nibc één dag.
Wel raar dat Rabobank BE / NL langer over doet.
Van Rabobank NL naar Kbc één dag !
Kbc naar Nibc één dag.
Wel raar dat Rabobank BE / NL langer over doet.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
D'er zit wel 'n verschil in duurtijd afhankelijk of je het IBAN-nummer gebruikt of niet, maw SEPA of niet.
Binck Bank is met voorsprong mijn traagste bank. Zowel voor transfers naar als transfers van Binck Bank is het geld pas ter bestemming op dag 3.
18u en nog steeds niets.
Is dit normaal tussen twee postrekeningen?
Is dit normaal tussen twee postrekeningen?
gisterenmiddag moneyou - kbc
heden nog niets op kbc
aangekomen om 14h
dagje veschil toch nie slecht
heden nog niets op kbc
aangekomen om 14h
dagje veschil toch nie slecht
Ik heb vrijdag overgeschreven van Argenta naar Keytrade.
Staat er vandaag pas op. Heb de indruk dat Keytrade wat trager is laatste dagen/weken
Valuatadatums:
Argenta eraf: 26 april
Keytrade erop: 29 april
Staat er vandaag pas op. Heb de indruk dat Keytrade wat trager is laatste dagen/weken
Valuatadatums:
Argenta eraf: 26 april
Keytrade erop: 29 april
@ Lanius
Is toch normaal... Er zit een weekend tussen.
Is toch normaal... Er zit een weekend tussen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Lanius, er is geen betalingsverkeer tussen banken op het weekend in de TARGET(2) systemen ;-). Het is dus doodnormaal en zelfs correct dat jouw betaling 'zo lang' heeft geduurd.
@ Lanius
Ja man... zit idd weekendje tussen. Geld was dus gewoon eerstvolgende werkdag al op de andere bank.
Wat wil je nog meer ?
Van zo'n getrunt word ik nu lastig zie !
Ja man... zit idd weekendje tussen. Geld was dus gewoon eerstvolgende werkdag al op de andere bank.
Wat wil je nog meer ?
Van zo'n getrunt word ik nu lastig zie !
ik zit toch nergens te zeuren? Ik heb dit gewoon meegedeeld. Daarvoor dient dit topic toch?
Wel blijf ik erbij dat keytrade precies wat trager werkt. Ik schrijf bv over naar mijn spaarrekening en het is niet meteen meer zichtbaar, in tegenstelling tot vorige maand (en alle maanden ervoor).
Misschien omdat ik dit erbij schreef dachten jullie dat ik niet akkoord was met de werkwijze :-p
Wel blijf ik erbij dat keytrade precies wat trager werkt. Ik schrijf bv over naar mijn spaarrekening en het is niet meteen meer zichtbaar, in tegenstelling tot vorige maand (en alle maanden ervoor).
Misschien omdat ik dit erbij schreef dachten jullie dat ik niet akkoord was met de werkwijze :-p
Worden er op 10 mei (Bankholiday) overschrijvingsopdrachten verwerkt?
Ik heb op 8 mei een overschrijving van Argenta naar BNP Paribas gedaan. Voorlopig niets ontvangen. Zal ik tot maandag moeten wachten?
Ik heb op 8 mei een overschrijving van Argenta naar BNP Paribas gedaan. Voorlopig niets ontvangen. Zal ik tot maandag moeten wachten?
Neen, de banken maken de brug.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Iemand enige ervaring met overschrijvingen van BNP naar BNP (verschillende rekeninghouders)? Als ik de overschrijving uitvoer om 09u 's ochtends gaat het dan de dag zelf nog op de andere rekening verschijnen? Welke optie kies ik het best Europese of Nationale overschrijving?
Best binnenlandse overschrijving - gaat normaal dezelfde dag op de rekening komen.
Ik heb al gehoord dat een Europese overschrijving vaak een dag langer duurt dan Belgische. Ik weet niet of dat ook het geval is bij overschrijving binnen dezelfde bank, maar als het de dag zelf nog moet toekomen, zou ik voor de zekerheid gewoon binnenlandse overschrijving doen.
Ik heb al gehoord dat een Europese overschrijving vaak een dag langer duurt dan Belgische. Ik weet niet of dat ook het geval is bij overschrijving binnen dezelfde bank, maar als het de dag zelf nog moet toekomen, zou ik voor de zekerheid gewoon binnenlandse overschrijving doen.
Binnen eenzelfde bank zou dit volgens mij gewoon direct moeten zijn. Er is namelijk geen gedoe met betalingen uitsturen naar het interbankair betalingsverkeer (daar wordt er tijd mee verloren).falkon schreef:Iemand enige ervaring met overschrijvingen van BNP naar BNP (verschillende rekeninghouders)? Als ik de overschrijving uitvoer om 09u 's ochtends gaat het dan de dag zelf nog op de andere rekening verschijnen? Welke optie kies ik het best Europese of Nationale overschrijving?