Koopwaardige aandelen
TIP
Koopwaardige aandelen
Welke aandelen vinden jullie vandaag nog koopwaardig?
Persoonlijk vind ik volgende aandelen vandaag sterk koopwaardig: Ageas, Socfinasia, Bois Sauvage, NBB, Econocom, CFE, Exmar, RTL Group, Suez Env., Brunel en Tessenderlo.
Voor iemand die wat meer risico's aankan: Bekaert, Nyrstar, ArcelorMittal en RHJI.
Persoonlijk vind ik volgende aandelen vandaag sterk koopwaardig: Ageas, Socfinasia, Bois Sauvage, NBB, Econocom, CFE, Exmar, RTL Group, Suez Env., Brunel en Tessenderlo.
Voor iemand die wat meer risico's aankan: Bekaert, Nyrstar, ArcelorMittal en RHJI.
Re: Koopwaardige aandelen
Uit uw lijstje kies ik deze vijf: Exmar, RTL Group, Suez Env., ArcelorMittal en RHJI.
En om wat geografische spreiding krijg je deze als cadeautje erbij: Gazprom, Petrobras, IAMGold, First Solar en Merck
En om wat geografische spreiding krijg je deze als cadeautje erbij: Gazprom, Petrobras, IAMGold, First Solar en Merck
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gert123 schreef:En om wat geografische spreiding krijg je deze als cadeautje erbij: Gazprom, Petrobras, IAMGold, First Solar en Merck
Gazprom en Petrobras doen het wel buitengewoon zwak.
In feite kunnen we dat zelfs veralgemenen tot de ganse sector van energie.
Daar zit juist de koopwaardigheid in, sterke bedrijven in een zwakke periode.
Maar zal het niet zijn tijd duren alvorens deze sector terug de weg naar boven vind. Ik heb reeds tweemaal Gazprom gehad en recent (januari 2013) verkocht aan 7,25 euro op Frankfurt. Vandaag noteert Gazprom op Frankfurt amper 6,40 euro.Gert123 schreef:Daar zit juist de koopwaardigheid in, sterke bedrijven in een zwakke periode.
Traditioneel is deze sector ook altijd laatcyclisch.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
In plaats van arcelor misschien eens denken aan Schhitzers Steel.
Die kuisen de autowrakken van de US op brengen diet schroot naar de kust met Trans-am en hersmelten het tot vnl bouwstaal.
Bouwstaal voor emerging markets en de opnieuw oplevende bouwmarkt in de us; per schip te transporteren.
Ondertussen herwinnen ze chroom en nikkel enz en schroot is goedkoper dan erts.
Je zit dan ook echt in us dollar hierop alleen al haal je misschien 10 % tov de euro.
First solar lijkt mij ook een prima keuze, wil je dit een beetje minder volatiel neem dan TAN een tracker in zonne-energie.
Die kuisen de autowrakken van de US op brengen diet schroot naar de kust met Trans-am en hersmelten het tot vnl bouwstaal.
Bouwstaal voor emerging markets en de opnieuw oplevende bouwmarkt in de us; per schip te transporteren.
Ondertussen herwinnen ze chroom en nikkel enz en schroot is goedkoper dan erts.
Je zit dan ook echt in us dollar hierop alleen al haal je misschien 10 % tov de euro.
First solar lijkt mij ook een prima keuze, wil je dit een beetje minder volatiel neem dan TAN een tracker in zonne-energie.
Socfinaf of SocFin
Recent bouwde Bertelman zijn belang in RTL-group af van 92% naar 75% waardoor er koersdruk ontstond.
Nu deze operatie achter de rug is, komt langzaam maar zeker terug koersherstel.
Ik heb dan ook recent RTL-group bijgekocht.
Mijn persoonlijk koersdoel bedraagt minstens 70 euro (=koers van voor de aankondiging van het nieuws van Bertelsman). Koersdoel Deutsche Bank bedraagt 85 euro en koersdoel KBC Securities bedraagt 70 euro.
RTL-group is een zeer gezond bedrijf (zonder schulden), k/w van 12 en het dividendrendement bedraagt momenteel 5,6% netto.
Momenteel noteert RTL-group dus tijdelijk met fikse korting.
Een mooi alternatief voor het quasi niks opbrengende spaarboekje.
Nu deze operatie achter de rug is, komt langzaam maar zeker terug koersherstel.
Ik heb dan ook recent RTL-group bijgekocht.
Mijn persoonlijk koersdoel bedraagt minstens 70 euro (=koers van voor de aankondiging van het nieuws van Bertelsman). Koersdoel Deutsche Bank bedraagt 85 euro en koersdoel KBC Securities bedraagt 70 euro.
RTL-group is een zeer gezond bedrijf (zonder schulden), k/w van 12 en het dividendrendement bedraagt momenteel 5,6% netto.
Momenteel noteert RTL-group dus tijdelijk met fikse korting.
Een mooi alternatief voor het quasi niks opbrengende spaarboekje.
Sinds de plaatsing van de aandelen door Bertelsman quasi dagelijks een stijging van +/- 0,50 euro per aandeel.
Vandaag duidelijk meer dan een 0,50 euro per aandeel. Omstreeks 10h30 reeds +1,10 euro per aandeel en een koers van 59,20 euro.
Up to minstens 70 euro.
Vandaag duidelijk meer dan een 0,50 euro per aandeel. Omstreeks 10h30 reeds +1,10 euro per aandeel en een koers van 59,20 euro.
Up to minstens 70 euro.
Beleggers die wat meer willen praten over aandelen kunnen ook terecht op het forum van Beursduivel.
Heb daar vandaag enkele reacties gepost met o.a. zeer recente aan- en verkopen.
Heb daar vandaag enkele reacties gepost met o.a. zeer recente aan- en verkopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
en is Jensen plotseling niet meer koopwaardig dan ?
Wellicht wel, maar er zijn mijn inziens vandaag betere mogelijkheden.nicknamesucks schreef:en is Jensen plotseling niet meer koopwaardig dan ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag ingestapt in RTL groep.
Vanop het aandelenforum van Beursduivel
Morgen ex-dividend van 1,47 euro bruto bij Elia. En dus netto 1,10 euro oftewel een netto-dividendrendement van 3,33% en betaalbaar morgen en niet over 12 maanden.
Over 12 maanden en 1 dag is dat immers een netto-dividend van 2 x 1,10 euro=2,20 euro oftewel een netto-dividendrendement van 6,66% en niemand moet ze hebben.
Zelfs de 3,33% netto-dividendrendement is beter dan elke obligatie vandaag en Elia is een zeer veilig aandeel. Een van de veiligste aandelen die te vinden zijn op de financiële markten en dus een mooi alternatief voor het quasi niks opbrengende spaarboekje.
Morgen ex-dividend van 1,47 euro bruto bij Elia. En dus netto 1,10 euro oftewel een netto-dividendrendement van 3,33% en betaalbaar morgen en niet over 12 maanden.
Over 12 maanden en 1 dag is dat immers een netto-dividend van 2 x 1,10 euro=2,20 euro oftewel een netto-dividendrendement van 6,66% en niemand moet ze hebben.
Zelfs de 3,33% netto-dividendrendement is beter dan elke obligatie vandaag en Elia is een zeer veilig aandeel. Een van de veiligste aandelen die te vinden zijn op de financiële markten en dus een mooi alternatief voor het quasi niks opbrengende spaarboekje.
Volgens mij is ex dividend Elia op 31 mei 2013 (voorbeurs) en betaling op 5 juni 2013.