buitenlandse spaarrekeningen en tak21 verzekering
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: buitenlandse spaarrekeningen en tak21 verzekering
Je moet in de belastingen aangeven of je een verzekeringscontract hebt afgesloten bij "een in het buitenland gevestigde verzekeringsmaatschappij".
Dat is dus zeker het geval voor BKCP (Expansion, Horizon) en AFER.
Daarnaast moet je vermelden in welk land dit contract werd afgesloten. Als je het contract als verzekeringnemer in België hebt ondertekend (hetgeen meestal het geval is), is dit België. Probleem : bij tax on web kan je naar verluidt niet "België" aanduiden en ben je dus verplicht een ander land in te geven.
Daarnaast moet je vermelden in welk land dit contract werd afgesloten. Als je het contract als verzekeringnemer in België hebt ondertekend (hetgeen meestal het geval is), is dit België. Probleem : bij tax on web kan je naar verluidt niet "België" aanduiden en ben je dus verplicht een ander land in te geven.
Dit artikel al gelezen ?
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 571996.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 571996.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
AFER is sedert 20/10/2011 een Belgisch contract en moet niet worden aangegevenkaratekid schreef:Je moet in de belastingen aangeven of je een verzekeringscontract hebt afgesloten bij "een in het buitenland gevestigde verzekeringsmaatschappij".
Eventjes terug naar bericht van karatekid van 10 mei.
Quid een buitenlandse tak23 verzekering die in Belgie is afgesloten?
Aangeven: ja, geen discussie.
Land waar polis is afgesloten: Belgie
Kan in Tax on web 'Belgie' worden ingegeven? zo niet, wat dan in te geven?
Quid een buitenlandse tak23 verzekering die in Belgie is afgesloten?
Aangeven: ja, geen discussie.
Land waar polis is afgesloten: Belgie
Kan in Tax on web 'Belgie' worden ingegeven? zo niet, wat dan in te geven?
Ik heb een BKCP Expansion en dus moet ik dit ook aangeven aan de belastingen. Ik heb dit spaarproduct gewoon gekocht bij BKCP en ik wist niet dat het om een Frans product ging. Ik vind dat de maatregelen ivm de aangifte van de Tak-21 producten gelijk zou moeten zijn voor alle inwoners met Belgische of Europese levensverzekering.
Ik had mijn aangifte al gedaan op tax-on-web en nu blijkt dat ik de Expension dus toch moet aangeven. Hoe moet ik nu het beste handelen?
Vital1, je kan vanaf dit jaar maar wel voor 15 juli nog één keer een wijziging aanbrengen in je belastingaangifte !
Prima, bedankt voor de info.
Nog even een (wellicht domme) vraag: onder welke rubriek moeten deze buitenlandse tak-21 worden aangegeven?
Buitenlandse levensverzekering is :
Vak XIII B. code 1076-88 met een kruisje aanduiden + naam en voornaam van de verzekeringnemer.
Vak XIII B. code 1076-88 met een kruisje aanduiden + naam en voornaam van de verzekeringnemer.
Dank! Heel simpel dus. Maar zal waarschijnlijk in de toekomst wel betekenen dat je Vadertje Staat weer extra geld moet betalen. Leve BKCP.